رواية لا عناد في الحب الفصل العاشر 10 بقلم منة ممدوح
رواية لا عناد في الحب الجزء العاشر
رواية لا عناد في الحب البارت العاشر
رواية لا عناد في الحب الحلقة العاشرة
أيهم بيقرب وبيمد ايده لساره علشان يسلم عليها لكن عدي بيكون اسرع منه وبيمد ايده هو ويسلم عليه وايهم اتغاظ من اللي عملوا عدي جدا ……………
ولكن فجاه يسمعوا صوت ضرب نار في الجنينه بيطلعوا الجارد يشوفوا فيه ايه كلهم بيموت نتيجة لضرب الرصاص و بسرعة يدخل عصابة مسلاحين الحفله و بيحاوطوا كل المعازيم ….
شخص من العصابه يتحدث الايطاليه ويقول…
( أنا هكتب الكلام متترجم )
أين هو ؟
عدي: ببرود لابد لك ان تكون شجعا بما فيه الكفايه لتهاجم قصر عائلة الدمنهوري..
: انا أشجع منك ايها الابله الا تعلم من أكون انا ..أنا ستيف أحد رجال المافيا الايطاليه و الان أين هو وزير الاثار المصري …عندي معلومات بانه سيكون في هذه الحفله لذا سلموه لي بسرعه وال قتلتكم جميعا …
عدي: بسخريه هههه خافوا جميعا لان لديه سلاح..و ماذا ستفعل الان..
ويخرج عدي سلاح من ظهره ويوجهه نحو هذا الشخص ..
ستيف: يعطي أشاره لرجاله جميعهم لمهاجمة عدي …وفي خلال ثواني يلتف كثير من الرجال المسلحين ذوي العضلات المفتوله حول عدي …
وفي هذه الاثناء تستغل ساره أنشغالهم و تذهب لغرفتها في هدوء وتفتح حقيبة ملابسها و تفتح جزء سري فيها و تخرج منه سلاح شكله غريب يشبه المسدس لكنه ليس مسدس وبتنزل بنفس الهدوء وبتلاقي في شخصين بيدوروا في المعازيم و بتتجه ليهم و بتضرب واحد علي رقبته بحركه سريعه بيفقد الوعي و الثاني بيحاول يهاجمها بتديله بوكس بس ما بياسرش فيه بترفع رجلها تضربه بتلاقي الفستان ضيق …
الرجل : اوه جميلتي العراك ليس للنساء الفاتنات مثلك ..
ساره: اوه يا رجل العراك ليس للضعفاء مثلك …
الرجل: ساريكي من هو الضعيف يا جميله وبيطلع خنجر بيهاجمها بيه …بس ساره بتاخدها منه بحركه سريع ….اممم يا رجل شكرا لك كنت أحتاجها و بتاخدها ساره وبتقطع الفستان من عند رجلها و بحركه سريعه بتضربه في وشه برجلها و بتمسك السكينه و تخبطه في رجليه الاتنين و بتتجه لشخص من المعازيم بصوت هادي لو سمحت يا حضرة الوزير متطلعش و خليك مكانك و بتروح بتجاه عدي تساعده ..
ستيف: اوه انظروا هناك أمراه فاتنه اتيه لانقاذ بطلها …
بيبص عدي وراه ..وبيقول ساره انتي بتعملي ايه ؟
ساره : بمزاح جايه اساعدك يا زوجي العزيز..
ستيف : انا لا افهمكي ولكن أظن انك زوجته ..انه رجل محظوظ ليتزوج امراءه فاتنه مثلك …
ساره: وهي تتحدث بالايطاليه …احسنت صنعا كنت اظن انك لا تفهم..
ستيف : بغضب انا احب النساء الشرسات لذا ساؤاجل خطت خطف الوزير وسااخدكي يا جميله وبيقرب من ساره..
ساره: بسخريه تبدو واثقا جدا من نفسك وقبل ما يحط ايده عليها بتكون ساره هاجمته باالسكين و حطتها علي رقبته …. وبتقوله لا تلعب معي يا صغير …وتغرز الخنجر في عنقه ..
ستيف :وهو يتالم و يقول بصوت غاضب هاجموها أيها الاغبياء و بترجع ساره خطوه للوراء وبتطلع السلاح من ظهر الفستان وبتصوب باتجاههم …
ستيف: بصدمه غير معقول اهذا KL9000 من اين حصلتي عليه لا يمتلكه الا اكبر رؤساء للمافيا في العالم …
ساره: امم بما أنك تعرفه فانت تعرف انه اقوي من الميزارد فا طلقه واحده من صغيري هذا تعني حياتكم ..وفي غضون ثواني بيكون كل الرجال واقعين علي الارض بعد ما صوبت عليهم ساره باحتراف كبير ….ساره ل ستيف ما رائك اليس رائع ؟
ستيف : أرجوكي سيدتي لا تقتليني …
ساره: سافكر..وبعد لحظات يدخل حسام ومعه القوات الامنيه وبيقبضوا علي ستيف و بياخدوا الجثث و الباقيين من العصابه…
مجهول١ : الو ….
مجهول٢: ماذا هناك ..
مجهول ١: لما لم تخبرني أن عدي الدمنهوري يمتلك KL9000 ..؟
مجهول٢ : ماذا هل حقا يمتلكه..
مجهول ١: اجل قتلت زوجته رجالي في ثواني معدوده باستخدامه..
مجهول٢: ماذا قلت زوجته..
مجهول ١: اجل انها بارعه جدا هزمت افضل رجال في ثانيه وهو الان عند الشرطه المصريه بسببها ….
مجهول٢: اذهب الان ولا تدع احد يلاحظ انك كنت تراقب القصر……
الوزير : انا مش عارف أشكركم اذي انتوا عيله تستحق التقدير و خصوصا انتي يا مدام ساره…
ساره: لا مفيش حاجه يا فندم انت حياتك غاليه علينا كلنا..
انا همشي دلوقتي وارجوا انكم تكملوا حفلتكم بسلام و انا هسيب قوات الامن تحرسكوا لحد ما المعازيم تروح…
شريف: شكرا لحضرتك…
وبيمشي الوزير والحفله بتستمر و حسام بيقول لساره ..
انتي عملتي كدا ازاي و بعدين جبتي السلاح الرهيب ده منين ؟
ساره: بمزاح بس ايه رايك شوفت الراجل اللي كلوا عضلات ده هزمته في ثانيه…لا وبيقولي ايه …
وبتتكلم بالايطالي …العراك ليس للجميلات مثلك..هههه
حسام: هههههه..بس برضوا جبتي السلاح منين؟
ساره: متركزش علشان متهيسش..
عدي: بغضب بيقرب عليها …و بيشيلها ويطلع بيها فوق قدام كل المعازيم ونظرات الكل عليهم …
ساره: عدي في ايه؟ انت شلتني ليه و بعدين الناس بتبص علينا …
عدي: ليه اول واحد يشيل مراته ..وبياخدها علي الجناح بتعهم و بيدخل ويقفل الباب ..
ساره: انت جبتني هنا ليه؟ وقفلت الباب ليه ؟ ولسه شايلني ليه ؟
نزلني ..نزلني ..نزلني.
عدي: يخرب بيتك خرمتي ودني و بيسيبها تقع علي الارض …
ساره: بالم …حرام عليك واللهي .اه يا نا ياما اه يا عمودي يا فقري..
عدي: بضحك بيقرب منها وبهدوء بيقولها انا مش هسالك نفس اسائلة حسام ولا هقولك انتي جبتي السلاح منين..لاني عارف ومتاكد ان في اسرار كتير غي حياتك لسه انا معرفتهاش…بس هعرفهم ..
وبعد ما بيخلص كلامه بيقولها و بعيدا عن كل اللي حصل انتي ازاي تقطعي الفستان ورجلك تبان كده لا وواقفه عادي بالفستان …هم خمس دقائق هنزل تحت للمعازيم تكوني غيرتي الفستان ده وجيتي ..مفهوم..
ساره: احم حاضر..
وبعد خمس دقائق بتنزل ساره وبتكون لابسه فستان اسود ساحر عليها وبيخليها فتنه في الجمال ..
وبتروح عند ليل…
ساره: ليل..ليل .
ليل : ايوه..
ساره : ايه يا بنتي روحتي فين ؟
ليل: انا مصدومه منك انتي ازاي عملتي كل ده…
ساره: لا ده بعض القدرات اللي عندي….المهم سيبك انتي من كل ده …انا لسه مدتلكيش هدية عيد ميلادك…وبتطلع ساره علبه فيها اسواره…وبتديها ل ليل..
ليل: واو شكلها جميله اوي ..
ساره: دي اسوارة …اسمها
ضياء القمر….ودي ياستي سموها كده
لانها لما بتلمح ضوء القمر بتلمع وهي نادره اوي…
لانها مصنوعه من معدن الفابرينيوم…
بس ارجوكي حافظي عاليها لان الي ادهالي شخص غالي عندي اوي وانا اديتهالك علشان انتي غاليه عندي…
ليل: بتحضن ساره وبتشكرها علي الهديه الجميله دي ..وبتشد ساره من ايدها وبتاخدها ويقفوا عند نافذه من اللي موجودين في قاعة الحفله وبتكون مبينه القمر …بتمد ليل ايدها بالاسوره تجاه القمر و بتلمع الاسوره و بيكون شكلها جميل و كل المعازيم بيلفت نظرهم الاسوره و بيفضلوا يتهامسوا حولين ازاي انها حقيقيه اصلا….
وخلصت الحفله و المعازيم بدات تمشي و العائله كلها واقفه مع بعض
بيقرب ايهم و بيسلم عليهم وبيدي ليل هديه و عيونوا علي ساره وده اللي عدي لاحظوا ان طول الوقت ايهم عنيه علي ساره …
عدي: بغضب حسام وصل ايهم باشا لعربيته …..وبيمشي ايهم …
شريف: لساره ..انا مش عرف اشكرك ازاي يا ساره انتي رفعتي راسنا في وسط المعازيم لما انقذتيهم وانقذتي الوزير ..وبياخدها في حضنوا..
ساره: بحب لا انا كده ازعل منك يا كينج هوفيه حد يشكر بنته برضوا…
وبتجري ليل علي اوضتها وبترجع بسرعه…ساره ..
ساره: نعم .
ليل : دي علشانك لانك ادتيني الهديه الحلوه دي وانقذتينا و انقذتي الحفله..
ساره: بتفتح العلبه بتلاقي دبوس شعر شكله جميل ..
بتشكرها ساره
وبينتهي اليوم وكلهم بيروحوا اوضهم علشان يناموا…
تاني يوم الصبح بيكون عدي صحي ملقاش ساره موجوده بينزل عند اوضة……
بيسمع ساره بتتكلم مع ليل……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية لا عناد في الحب)