رواية لا تتركيني الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سارة
رواية لا تتركيني الجزء السادس والعشرون
رواية لا تتركيني البارت السادس والعشرون
رواية لا تتركيني الحلقة السادسة والعشرون
أسر/ ايه حكايه ابراهيم بقه يالوري
لورين/ مفيش وانا في نيويورك عرض اشتغل مع شركتو وانا قبل مبشتغل مع شركه بجيب كل التفاصيل عنها حتي لو كانت صغيره وعرفت ان شركتو مشبوهه فرفضت العرض من ساعتها بقه وهو عايز يخليني احتاج لشركتو مره حرق المصنع ومره سرق مشروع كنت هقدمو في مناقصه
أسر/ ده الراجل ده مش عايز يجبها لبر ابدااا
لورين/ لا مش هيسكت غير لما يروح في داهيه وده هيحصل قريب اوي
أسر/ ازاي ياعني
لورين بغمز/ استني شويه وهتعرف قريب
أسر بضحك/ انتي طلعتي مش سهله خالص يالور
لورين بضحك/ انا بشتغل مع مارك من وانا عندي ١٥سنه
أسر / بجد
لورين/ وقبل كده كمان كنت بعمل معاه شغل في البيت واول لما بقيت عندي ١٥ سنه نزلت معاه الشركه وفهمت كل حاجه
أسر بإعجاب/ برافو عليكي يالور
لورين/ ميرسي ميرسي
أسر/ تعرفي ان اسمك حلو جدااا
لورين/ اعتبر انك بتعاكس
أسر بضحك/ اعتبريني يعاكس عادي
لورين مسكت السكينه وقربتها منو بضحك وقالت ها وبتقول ايه بقه
أسر/ لا ياباشا مش بقول حاجه بكح بكح
***************************
مهاب / انتي فاتحه النور ليه ياماسه دي الساعه سته الصبح
ماسه/ يلا قوم في شغل يلا
مهاب/النهارده اجازه اقفلي بقه
ماسه بتفكير / طب يلا قوم فسحني بقه
مهاب/ ماشي هنام بس شويه وهقوم اعملك كل ال أنتي عايزااه
ماسه بعند/ لا قوم دلوقتي مليش دعوه
مهاب بزعيق/ يامااسه بلاش حركات العياال دي انا مش قادر ياماسه تفهميني
ماسه خافت من مهاب لما زعق وهو لاحظ كده وحضنها
مهاب / انا اسف ياماسه متزعليش مني بس انا حقيقي حاسس اني تعبان بس لو عايزه تخرجي قومي وانا هخرجك
ماسه / طب بتزعقلي ليه انا بخاف من الزعيق مش كفايه متجوزني بالعافيه وانا مش عايزه اتكلم
مهاب/ خلاص ياماستي انا آسف بقه متزعليش
ماسه بحزن/ انت كسرتني اوي يامهاب انا عشت شهر بموت من غيرك وانت محستش بيا خااص يامهاب
مهاب/انا كنت بتعذب اكتر منك ياماسه انا محبتش حد ذيك ياماسه وانا قولتلك اني بكره الخيانه حوطي نفسك مكاني ياماسه أما اشوف حبيتي ممسوكه متلبسه وانا أصلا عندي عقده من الموضوع ده ختعملي ايه ياماسه
ماسه بزعيق/ كان لازم تثق فيا تكلمني تسألني مش تتهمني كدهخ علي طول
مهاب/ اديني فرصه واحده بس ياماسه ارجوكي
ماسه /لا مش هديك اي فرص انا كرامتي فوق اي شئ
مهاب لسه هيتكلم ماسه قامت خرجت وسابته
مهاب/ عنيده اوي ياماسه بش انا مش هسكت
مرت الايام بطبيعتها وناسه كانت متجاهله مهاب تماماً ومهاب كان بيحاول يتقرب منها بس هي كانت بتبعد
ونزلت معاه الشغل في نفس الوظيفه ال كانت فيها قبل كده
ماسه/ مين حضرتك
مهاب / مش معقووول رقيه
رقيه/ وحشتني يامهااااب ايه كل ده متسألش فيا
مهاب/ مشاغل والله بس مبسوووط اني شوفتك تعالي ادخلي واقفه ليه
رقيه/ مكانتش عايزه تدخلني
مهاب/ ليه كلام معاكي بعدين ياماسه وابعتلنا عصير برتقال
رقيه بضحك/ لسه فاكر
مهاب/ مستحيل انسي
مهاب مشي مع رقيه وماسه كانت واقفه هتموووت من الغيظ
ماسه / ومين الست هانم دي كمان انا يقولي ليه كلام معاكي بعدين ماشي يازفت يالي اسمك مهاب
رقيه/ هي دي ماسه
مهاب/ ايوه يارقيه دي ال مجنناني ومش راضيه تسامحني
رقيه/ متقلقش يامهاب انت هتصرف
مهاب بضحك/ اومااال انا جبتك ليه
رقيه / صحيح صلاح بيسلم عليك اوي اوي ومعرفش يجي علشان الشغل بقه
مهاب/ الواد ده من ساعه متجوز وهو محدش بيشوفو
رقيه بضحك/ طبعا يابابا ده لو بص كده ولا كده اقتلو
مهاب/ ربنا يخليكم لبعض ويخليلكم مهاب الصغير
رقيه بضحك/ بص شوف صورو مشاغب اوي اوي يانهار
مهاب بضحك/ شبه صلاح يخربيتك للدرجه دي بتحبيه
رقيه/ اكيد طبعاا اتجدعن بقع علشان تجيب عروسه للأستاذ ده
مهاب/ انا بنتي مش هجوزها لحد انا
رقيه/ والله
اثناء حديثهم دخلت ماسه بالعصير
مهاب بضحك/ داخله بنفسك ياماسه
ماسه / منا قولت بقه مدخلش حد غريب عليكو
مهاب/ وده عصير برتقال
ماسه/ لا ده ليمون
مهاب بضحك/ انتي هتشرببنا علي مزاجك
ماسه/ والله ده الموجود
رقيه بضحك/ خلاص ياهوبا بقه
ماسه / هوبا
مهاب/نسيت اعرفك دي رقيه صحبتي من زمااان
ماسه ببرود/ تشرفنا
مهاب / ودي ماسه بنت عمي
ماسه بغضب/ بس
مهاب / ومراتي بس بصفه مؤقته
ماسه بغضب/ انا خارجه علشان ورايا شغل علشان ده مكان شغل مش ضحك
مهاب / عندك حق يلا ياروقه نروح نتغدي وبعدين نرجع البيت عندي حاجات كتير اوي اوي عايزه احكيهالك
وانتي بقه خلصي وابقي روحي هبعتلك السواق
ماسه / كتر خيرك
مهاب ورقيه خرجو وناسه رمت الورق من عاي المكتب
ماسه بغضب/ كتك القرف انت وهي قال هوبا قال وهو يقولها يلا ياروقه ياارب تموتي يابعيده
***********************
لورين/احكيلي عنك ياسيلي
سيلي/ انا متخرجه من كليه تجاره قسم اداره أعمال وكنت بشتغل مديره في شركه (——-) وانتي
لورين/ انا متخرجه من كليه الهندسه من جامعه كاليفورنيا
سيلي بإعجااب/وااااااو ده انتي ممتازه بقه
لورين بضحك/ علي قدي شويه
سيلي/ عندك اصحاب
لورين/ كوكي صحبتي الوحيده مش بخبي عليها حاجه خالص هي اختي مش صحبتي وبس
سيلي بصت للورين بغضب وكانت غيرانه من كلامها علي كوكي
لورين لاحظت كده وقربت منها وحضنتها جامد
لورين بحب/ بس ده قبل مااشوفك دلوقتي أنتي صحبتي واختي وتوأمي كمان
سيلي/ انا مش مصدقه اني معاكي وبكلمم يالولو
لورين/ايه لولو دي
سيلي/ انا بعد كده هقولك يالولو ايه مش عاجبك
لورين/ كل ال تقوليه حلو ياقلبي المهم مين يذن ده حبيبك؟
سيلي/يذن جوزي
لورين بصدمه/انتي متجوزه سيلي
سيلي/اه بس كتب كتاب بس لسه هنعمل الفرح
لورين/ وااااااو هتبقي عروووسه حلوه اوي
سيلي/ وانتي برضو هتبقي عروسه قمر
لورين/ أنتي قلبي أنتي والله
******************************
رقيه/ بس والله هي بتحبك اوي
مهاب/ منا عارف بس هي كرهاني دلوقت يارقيه
رقيه/ ال بيحب مش بيعرف يكره يانهار
مهاب/ ياعني ايه
رقيه/ سيب الموضوع ده عليا بس
مهاب/ اوكي
رقيه/أخيرا عشت وشفت اليوم ال الحب هيبهدلك في يامهاب
مهاب/ يخربيت الحب ده
*******************************
ماسه رجعت البيت وقالت هتروح لسيلي تتكلم معاها علشان محنوقه بس لقت سيلي قاعده مع لورين
طلعت ؤضتها وملقتش حد فيها
ماسه بعياط/ سيلي مبقتش فضيالي حتي بقالي يومين متكلمتش معاها ومهاب مشغول برقيه بتاعتو دي ومحدش عاملي حساب ماما انتي وحشتيني اوي اوي ياماما ارجوكي ارجعيلي بقه
ماسه فضلت تعيط لغايط اما راحت في النوم مهاب رجع وشافها نايمه شالها ونيمها علي السرير وباس رأسها ونام
ماسه صحيت تاني يوم لقت مهاب مش في الاؤضه فضلت تدور عليه ملقتهوش نزلت تحت لقيتو بيفطر مع رقيه وعمالين يضحكو
ماسه بحزن/ ولا حاسس بوجودي أصلا ده ولاكأني موجوده
ماسه رجعت ؤضتها وهي عماله تعيط
رقيه/ مش طيقاني هتقتلني والله
مهاب/ مجنونه وتعملها
رقيه/ اظن انها كده عرفت قيمتك بقه
مهاب/ هطلع اقولها علي الحفله بقه بتاعت بليل
رقيه / اوكي
ماسه طلعت ؤضتها وفضلت تعيط لغايط اما مهاب دخل ومسحت.موعها بسرعه
مهاب/ صباح الخير
ماسه/ صباح النور نعم
مهاب/ في حفله بليل ابقي ااجهزي علشان عامله مفاجأه
ماسه/ وأنا كمان عملالك مفاجأه
مهاب بضحك/ ايه الألغاز ال بتتكلمي بيها دي المهم قولتلك علشان تعرفي عن اذنك بقه
مهاب خرج وماسسه مفجأه ليكون هيطلقني ويتجوزها هو اكيد هيعمل كده ده قالها اني مراتو بصفه مؤقته
ماسه فصلت تفكر كتيى والبوم خلص وجه معاد الحفله ومهاب لبس وكان شيك جدااا
مهاب/ مش هتلبسي ولا ايه
ماسه /هلبس هلبس
مهاب/ اوكي انا هروح اشوف رقيه
ماسه بحزن/ماشي
مهاب خرج وناسه فضلت تعيط كتييير
ماسه / انا لازم ابعد مبقاش في حد يحبني هنا
في الحفله*****
سيلي/ في ماسه يامهاب
مهاب/بتلبس
سيلي/ اتأخرت
رقيه/فعلاً اتأخرت
مهاب/ هطلع أشوفها وجااي
مهاب طلع وخيط الباب بس محدش رد فتح الباب وفضل يدور عليها ملقهاش
مهاب/ ماسه انتي فين ماااااسه اطلعي بقه متقلقنيش عليكي
مهاب وهو بيدور عليها لفت انتباهو ورقه
(حبيبي مهاااب انا عارفه انك هتتجوز انت وحبيبتك وانا هبعد علشان مش هقدر اشوفك بتتجوز واحده تانيه غيري انا خلاص مش بقه ليا حد حتي سيلي انشغلت مع لورين ونسيتني خالص وانت نسيتني ومبقتش تفكر فيا وعلي طول مع رقيه وامي سابتني لوحدي انا نفسي اروحلها اوي ابقو افتكروني انا بحبكو كلكووووو وبحبك اوي يامهاااب وانا مستحملتش اشوفك معاها بحس اني بموت وانت معاها
هتوحشني ياحبيبي )
مهاب بصدمه/لااااااااا يا ماااااااسه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)