روايات

رواية لا تتركيني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الجزء الحادي والعشرون

رواية لا تتركيني البارت الحادي والعشرون

رواية لا تتركيني الحلقة الحادية والعشرون

الماضي كلمه بسيطه بس جواها كتييير عامله زي
صندوق الزكرياااات ال عمررو مبيضيع مننا
ممكن يجي علينا وقت ويتهيألنا ان احنا نسينا
ال موجود جواه بس اول ماعنينا بتقع عليه بنفتكر
كل حاجه فيه وكأنها حصلت امبااارح وبنفتكر
كل جروحنا ال كونا فاكرين انها اتعالجت
****************
حياتي بقت كلها روتين اتعودت اصحي بدري حتي
يوم اجازتي بس احسن حاجه علشان الهوااا البارد
ده بحس انو بيصلح كل ال بشر بيفسدوا
قعدت اشرب النسكافيه بتاعي واسمع اغاني عربيه
غريبه اوي بسمع لفيروز وانا مكنتش بحبها بس
البعد عن وطنك واهلك بيعلمك حاجات كتير
كل حاجه في. بلدي وحشتني يمكن اغاني فيروز
بتعدلي الزكريااات ال عمري مقدرت انساها
مش وقت الموبايل خالص ايه الفصلان ده
-الو
*احنا اسفين يادكتور بس لازم تيجي في
حاله طارئه بس ياريت بأقصي سرعه
ساره/ اوكي جايه علي طول
ساره قامت لبست بسرعه وراحت المستشفي
بأقصي سرعه
في المستشفي
ساره/ ايه التفاصيل
سليم/ دي واحده مخبوطه بالعربيه وكانت حامل
والاشعه بتقول ان في ورم علي المخ ولازم نعمل
العمليه في اسرع وقت
ساره/ طيب هي ولدت ولا
سليم/ هنضطر نستأصل الورم وهي بتولد
لان الوقت مش في صالحنا
ساره/ تمام يلا بينا
ساره دخلت مع سليم العمليات وبدأت العمليه
بس دي كانت حاله غريبه شايفه الام ووابنها
والاتنين بينكتبلهم عمر جديد.
الحاله كانت شاده انتباه ساره لدرجه ان هي.
نسيت العمليه ال بتعملها وركزت مع البيبي والجديد
وكل دقه من دقات قلب الطفله كانت بتحرك قلب ساره
سليم/ يمكن العمليه نجحت بالرغم من ان كل المؤشرات
كانت بتقول عكس كده بسبب البنت الصغيره دي
ساره / صح صح عن اذنكم
ساره خرجت كانت جواها مشاعر غريبه مكنتش قادره
تفسرها بس كل ال كان في بالها ان الامومه دي
حاجه عظيمه اوي اوي وتستاهل ان الواحد يحارب
علشانها
وساره في نص تفكيرها رن موبايلها
ساره مش معقول الموبايل ده دايما بيفصلني بجد
مين الغلس ال بيرن بقه
ساره بضحك/ هاااي تالي
تالي/ اكيد بتقولي عليا غلسه علشان بتصل بيكي
يوم الاجازه
ساره بضحك/ هو فعلاً بقول عليكي غلسه دايما كده
معكننه عليا الصراحه بس انا في المستشفي
حتي يوم الاجازه مستخسرينو فيااااا
تالي/ ليه في حاجه
ساره/ حاله طارئه المهم انتي عايزه ايه
تالي بغضب/ انتي مش عارفه النهارده في ايه
ساره بتمثيل عدم الفهم/ لا معرفش هو حاجه مهمه
ولا ايه
تالي بغضب/ طب اقغلي بقه je te deteste
ساره/ Mais je t’adore وكل سنه وانتي منوره
حيااتي معقول انسي عيد ميلادك
تالي بفرح/ كنت مفكراكي نسيتي وكنت هزعل منك
اوي بس الحمدلله طلعتي فاكره المهم مستنياكي
النهارده الساعه ٧ عامله بارتي صغيره كده تشاااااو بقه
ساره/ انا عارفه حفلاتك الصغيره ال بتبقي عازمه
فيها نص باريس دي
ساره بصت في ساعتها ولقت الساعه بقت ٥
ياااه ده انا يدوووب الحق اروح والبس علشان الحق
اجيبلها اي هديه
ساره رااحت البيت ولبست فستان اسمر طويل
واكتفت بلمسات بسيطه من الميك اب وراحت علي
بيت تالين ال زي ماكانت متوقعه حفله كبيره جدااا
وعازمه فيها ناااس كتير جداااا
تالي/ ساااااره اخيراااا جيتي
ساره/ Happy birthday taliiiiiiii
تالي/ لااااڤ يووووو بجد
ساره/ دي الحفله ال علي الضيق
تالي/ مهي صغيره اهي
ساره/ فين طانط علشان اسلم عليها
طانط/ هناك اهي واشربي العصير ده اجباري
ساره بضحك/ تحت اوامرك دكتوره
ساره راحت ناحيه كاميليا
ساره/ اخبار صحتك ايه ياطانط
كاميليا/ بخير انتي عامله ايه وبعدين ماشاءالله
ذي القمر
ساره بخجل/ ميرسي يا طنط عن اذن حضرتك
كريم/ مش معقول الخلاوه دي نفسي بتجزع
ساره/ اقسم بالله انت غلس اوي
كريم/ فين تالي علشان اقولها هابي بيرز داي
ساره/ هتلاقيها في اي حته انطلق انت
****************
تالي/ المشروب ال اديتو لساره كان في مخدر
سليم/ وليه عملتي كده
تالي/ علشان تعرف اذا كانت لسه بتحبك ولا وبتكرهك
سليم/ وانا هعرف ازااي
تالي/ ساره مش في وعيها كلها نصايه ومش هتحس
بحاجه وانت بقه خليك معاها وحاول تستفسر منها
علي كل حاجه بقه
سليم/ انا مش عارف اشكرك ازااي
تالي/ تشكرني انك متزعلش ساره وتحوطها في عنيك
سليم مشي وراح ناحيه ساره
سليم/ عامله ايه
ساره/ كويسه
سليم قرب من ساره وهمسلها في ودنها وقال
طالعه زي القمر علي فكره
ساره / شكرا
ساره جات تمشي سليم مسكها من ايدها وقربها
منو وبدأ يرقص معاها
ساره سبني ايي ال بتعملو ده
سليم/ مراتي وبرقص معاها
ساره/ أولا انا مش مرااتك ثانياً ملكش الحق ترقص
معايا من غير اذن وياريت موضوع مراتك ده يبقي
سر يينا مش عايزه حد هنا يعرف بالموضوع ده
سليم بص لساره وضحك وقال
انتي بترودهالي بقه
ساره / بالضبط كده واوعي كده بقه انا متغصبش علي
حاجه
ساره سابت سليم مزهول من تصرفها ومشيت بعيد
سليم/ انا السبب في كل ده انا السبب في تغييرك ده
ساره بعدت وكانت حاسه ان هي دايخه ومش قادره
تقف
سليم/ مالك ساره
ساره/ مفيش انا كويسه ابعد انت عني بس
سليم/ لا شكلك تعبان تعالي اوصلك
ساره/ قولتلك لا ابعد عني
سليم مسك ايد ساره جامد ومشي وهي كانت مش
قادره حتي تعارض
ساره/ سبني بقه
سليم/ امشي وانتي ساكته
ساره/ مش همشي ومش هسكت
سليم طيب ماشي
في لاحظه كان سليم شايل ساره من علي الارض
ساره/ نزلني بقه الناس يقولو ايه
سليم/ مش مهم الناس اسكتي بقه
ساره وصلت للبيت
سليم/ بيتك حلو اوي
ساره بتوهان/ اكتر مكان بكرهو علشان ببقي لوحدي
طول حياتي حاسه بالوحده دي حتي وسط العيله
طول عمري كنت وحيده وهكمل حياتي وحيده
سليم/ مش هتبقي وحيده طول منا معاكي صدقيني
عمري مهسيبك
ساره بتوهان / انت اكبر كدبه في حياااتي واكتر حد
حبيتو ومش قادره انساااه
سليم قرب من ساره وقالها انا عمري محبيت غيرك
ساره انتي حبيبتي وكل حاجه ليا اديني فرصه
وانا هفهمك كل حاجه
ساره بحب/ خايفه اصدقك وعايزه اصدقك
الحب ده غريب صح وبعدين انت بقيت بعيد
سليم اقربلك ياساره اقربلك
سليم قرب من زساره وبدأ يقبل وجنتها برقه الي
ان وصل لشفتيها وبدأ يقبلهم وكأنهو يرتوي من شهدهما
ساره كانت مستسلمة لسليم لغايط اما بعدت عنو فجاءه
وبدات تزعق
ساره/ انت كدااااب وخااادع وعايز تكسر قلبي
زي مكسرتو ساابق كسرت قلبي وفرحتي خلتني
مضحكه وسط الناااس وانا بكرهك وهكرهك
انا لازم تبعد عني انا مبقتش احبك كل مشوفك
قلبي يتكسر انت اكتر انساان اذاني في الحياااه
ومخدتش منك غير الذل والاهانه وانت كل مره
بتجرحني بطريقهخ اقوي من ال قبلها ابعد عني
لاني مش قادره ابعد اكتر من وكده علشان بحبك
حبك ال بنسبالي اكبر جرح في حياااتي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى