روايات

رواية لا تتركيني الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الجزء الثاني والعشرون

رواية لا تتركيني البارت الثاني والعشرون

رواية لا تتركيني الحلقة الثانية والعشرون

ساره / ارجوووك متجرحنييش اكتر من كده
انا مش هستحمل صدمه تانيه
سليم/ ساره انا عمري مجرحتك انتي فاهمه كل
حاجه غلط اديني فرصه اشرحلك
ساره/ فرصك كلها خلصت خلاااااص
سليم/ علشان خاطري اديني فرصه اسمعيني بس
حتي متصدقنيش بس اسمعيني اسمعي بس
ساره اتفضل ألف اي كدبه من بتوووعك وانا هقعد
اسمع كدبك كلو بس مش هصدقوا
سليم/ ماشي اسمعيني بس
يوم فرحنا كان في حاله بين الحياه والموت يادكتوره
كان لازم اروح انقذها وانتي دكتوره وفاهمه كويس
ان مينفعش اي دكتور يدخل غيري حياه شخص كانت
متوقفه علي حضوري لو مكنتش روحت كان مات
وانتي دكتوره وعارفه ياساره والله كان غصب عني
صدقيني انتي مش بترودي عليا ليه
ساره/————–
سليم / ساااره ساااااره يادي الحظ دي نامت سمعتني بقه
ولا لأ بس حتي لو مسمعتنيش هفضل احاول
اني احكيلها علي كل ال حصل انا مش قادر ابعد عنها
سليم شال ساره وحطها علي السرير وفضل يلعب في
شعرها كتيير
سليم/ لو تعرفي بحبك قد ايه يااميرتي انتي
بس نفسي تسمعيني وسوء التفاهم ال بينا ده يتحل
انتي خليتي سليم القناوي يلف حوالين نفسو خلتيه
مش عارف راسو من رجلو بقيت عامل زي العيل التايه
من حضن امو انتي عنيتي بسببي كتيير ياساره
وانا هخليكي تنسي كل لاحظه حزن عدت عليكي
هنبدأ حياتنا من جديد حيااه ليا انا وانتي وبس
وكل واحد كان السبب في بعدنا هدفعو التمن
غالي ياساره
سليم قبل ساره قبله خفيفه من جبينها وجه يتحرك
حس بإيد ساره ماسكه في ايدو ومش بتسبها
سليم قعد تاني وفضل باصص لساره وملامحها
ال اشبه بملامح الملايكه لغايط اما غفي جنبها
في صباح تاني يوم صحيت ساره علي اشعه الشمس
ال كانت بتلاعب وشها بعنيها وبصت لقت سليم جنبها
ساره بهمس/ ده احلي صباح في حياااتي كلها
بس هيبقي اكبر جرح في حياتي لو صدقت الكلام
ال قولتو امباارح ده انا سمعت كل كلمه قولتها ياسليم
بس خايفه اصدقك كل مااصدقك ارجع اندم ندم عمري
اني صدقتك انا كنت محتجالك جنبي امبااارح بس
مش هقدر اقول ده كفااايه علينا كده ياسليم
ساره/ سليم انت ايه ال جابك هنا سليييييييم
سليم بنعاااس/ انا بحلم ولا ايه
ساره/ قوم كده انت ايه ال نيمك هنا وجيت هنا امته
وازااي
سليم/ انتي مش فاكره حصل ايه امبااارح
ساره/ اخر حاجه فكراااه الحفله
سليم / انتي فجاه جيتي حضنتيني وقولتيلي بحبك ياسليم مقدرش اعيش من غيرك ياسليم
الحياااه من غيرك وحشه اوي وانا اقولك فوقي ياساره
وانتي برضو مش سيباني
ساره بصت لسليم من فوق لتحت ورفعت حاجبها
وقالت/ انا قولت كده
سليم بضحك/ وقولتي اكتر من كده كمان
وفضلتي حضناني حتي لما جينا هنا مسبتينيش
واقولك ميصحش تقوليلي بحبك ياسليم
ساره/ حبتك عقربه يابعيد ايه الكدب ده يابني
سليم/ انا مش بكدب واقرب دليل اني ناايم علي سريرك
اهو وبرضااكي
ساره/ انت اكيد شربتني حاجه امبااارح يلا اتفضل
امشي من هنا بقه
سليم/ مش همشي غير لما افطر يلا اعملي فطار شيك
كده
ساره/ وحد قالك اني خدامه
سليم/ خلاص خليكي قاعده كده زي البرينسيس وانا
هعمل الفطااار دقاايق والفطار هيبقي قداامك
ساره قعدت وسليم راح يعمل الفطاار
وساره مكنتش مركزه معااه خالص
سليم شغل اغنيه فرنسيه اسمها le pardon
وساره كانت بتسمعها بكل حواااسها
سليم/ الفطاار جهز
ساره/ مش عايزه كل واتفضل بقه وقفل ال انت
مشغلو ده لوسمحت
سليم/ ليه دي حلوه اوي
ساره/ مش بحبها
سليم/ هتحبيها
ساره/ ده حب بالاجبار ده ولا ايه ياعني
سليم/ لا مش بالاجباار
انا اسف ياساره انا مش قادر اكمل من غييرك
ساره/ مبقاش ينفع الاسف خلاااص
سليم/ اديني فرصه واحده بس وانا هثبتلك
ان محدش هيخافظ عليكي غيري
ساره/ ——-
سليم/ ها قولتي ايه ساره
ساره/ سبني افكر
سليم/ هترودي عليا بكره في المستشفي
ساره/ تمام يلا بقه علشان ورايا مشاوير مهمه
سليم/ فين
ساره/ وانت مالك راحه فين وحايه منين
سليم/ اوكي اشوفك بكره باااي
سليم خرج وساره كلمت تالي
ساره/ انتي فين
تالي/ في البيت
ساره/ انا جياالك حااااالا
تالي/ اوكي في حاجه ولا ايه
ساره/ لا مخنوقه ومحتاجه اتكلم معاكي شويه
جهزي القهوه عقبال ماجي
تالي/ اوكي
في القاهره
عامر/ داليا ادينا فرصه ياداليا انا مش فاهم
ليه بتحكمي علي علاقتنا بالفشل من قبل ماتبتدي
داليا/ علشان مش عايزه اكون ساره رقم اتنين ياعامر
عامر/ بس انا مش سليم ياداليا وبعدين سليم بيحب
ساره ده بيعشقها ده مجنون بيها فضل سنه ميخرجش
من البيت بسببها سليم محبش حد زي ساره من يوم
محبها وهو مش سليم ال انا اعرفوا متحكميش
علي سليم من غير ماتتكلمي معاه ؤضه سليم مليانه
صور لساره مش بينام غير في ؤضتها علشان فيها
ريحتها وأول معرف ان هي في باريس سافرلها
ومش هيرجع غير بيها زمان ياداليا جدي ال حكم
علي سليم بالجواز غصب عنو وده كان غلط لاكن
دلوقتي انا مش مجبور اني اتجوزك. انا بحبك ياداليا
وهفضل احبك وهفضل إحاول اوصلك حتي لو رفضتي
حبي ده مليووون مره هحااول تاني برضو
داليا/ ياعني عمرك مهتزهق مني ياعامر
عامر/ ده انا ازهق من نفسي ولت ازهقش منك
ياداليا انتي اغلي حاجه عندي وال مستعد اعمل
اي حاجه علشان افوووز بيكي ياديدي
داليا بضحك/ مين قالك ان بحب اسم ديدي
عامر بغمز/ العصفورة قالتلي
داليا/ بس بقه انا همشي علشان اتأخرت وامي مش
بتسكتلي سلام بقه
عامر/ طب قولتي ايه
داليا/ هفكر وارد عليك
في بارييس
ساره/ ده كل ال حصل
تالي/ طب وقولتي ايه
ساره/ هفكر
تالي/ انتي هبله ده بيحبك ياساره انتي ازااي مش
شايفه حاجه زي كده انا لو منك مسيبوش غير
وهو جوزي الحب مش بنلاقيه بسهوله يابنتي
افهمي بقه
تالي حركه ايديها غصب عنها دلقت القهوه كلها علي هدووم ساره
ساره/ منك لله امشي ازااي كده بقه
تالي/ اوووه اسفه ساااره بجد مكنش قصدي
تعالي اجبلك حاجه تلبسيها
ساره/ ماشب تعالي
تالي/ بس معلش هخليكي تستخدمي التواليت بتاع ماما
علشان
ساره/ عارفه مش بتحبي حد يستخدم التواليت بتاعك
هلصيني بس يالي منك لله
تالي/ ماشب البسي الفستان ده وؤضه ماما ال قدامك
دي ادخلي غيري يلا
ساره دخلت ؤضه كاميليا وغيرت وهي خارجه اتفاجأت
بصوره ليها وهي طفله صغيره وصوره ليها هي وابوها وكاميليا
ساره مسكت الصوره وفضلت بصالها كتيير كانت مصدوومه ومش عارفه تتصرف ازااي
تالي/ ايه يابنتي كل ده
ساره/—–
تالي/ سااااره اي انتي نمتي
ساره بتوهاان/ اسفه مخدتش بالي
تالي/ اي الصوره عجباكي للدرجه دي
ساره/ مين دول ياتالي
تالي/ دي حكايه طويله احكيهالك بعدين
ساره/ لا ارجوكي احكيها دلوقتي
تالي/ ماشب ياستي مامي كانت متجوزه واحد قبل
بابي وكانت مخلفه بنت والبنت دي اختي المفروض
بس ابو البنت دي مات تقريباً وهي مش عارفه
مامي مش بتحكي عنها خالص وكمام مش بتحب حد
يجي ناحيه الصوره دي علشام ميحصلهاش حاجه
تخيلي بتحب الصوره اوي اوي ساعات بغير من البنت
دي لو ظهرت هتاخد حب مامي كلو بس نفسي تظهر
علشان نفسي يبقي ليا اخت بس علي العموم مبقتش
محتاجه اخت انتي عوضتيني عنها
ساره/ ياعني دي اختك!
تالي/ اه اختي
ساره/ انا لازم امشي حالا
تالي/ مالك ياساره في ايه
ساره/ مفيش افتكرت حاجه كده عن اذنك
ساره جريت بسرعه وخرجت من البيت ومكنتش وقادره
تفكر في اي حاجه حاسه ان هي ذي التايهه
ساره مكانتش عارفه تتصرف ازااي ولقت نفسها
من غير متحس بتتصل بسليم
ساره بصوت مخنوق من العياط/ انا محتجالك
سليم بقلق/ انتي فين وانا هيجيلك حالا
ساره/ انا في (————
سليم/ سلام
سليم اتحرك بسرعه علشان يشوف ساره مالها وكان قلقان عليها جدااااا
ووبعد وقت قليل جداااا سليم راح المكان ال وصفتهولو
ساره واول ماشافتوا حضنتو وقضلت تعيط
سليم حضن ساره وفضل يحاول يهديها ويطبطب
عليها
سليم/ اهدي ياحبيتي اهدي انل معاااكي اهو
ايه ال حصل احكيلي ياساره
ساره / انا مش قادره اصدق ياسليم انا حاسه
اني بحلم ازااي في ناااس كده
سليم/ متقلقنيش عليكي وقوليلي مالك ياساره
ساره بدأت تحكي لسليم علي كل حاجه شافتها
سليم بصدمه/ ياعني مدام كاميليا تبقي مامتك
ساره/ هو ده التفسير الوحيد انا لازم انزل مصر لازم
اسأل جدي عن كل حاجه لما هي عايشه قالي ليه
ان هي ماتت وهي محاولتش تشوفني طول السنين
دي ليه انا همووت ومن كتر التفكير
سليم/ اهدي ياحبيتتي مفيش حاجه مستاهله
وبالهدوء كل حاجه هتتحل والله
ساره. بصت لسليم وقالت
انا اسفه ياسليم بس ملقتش حد تاني اتكلم معاه
غيرك
سليم/ أولا انا ابن عمك وجوزك وعمري مهسيبك ابداااا
انتي جزء مني ياساره وانا عمري مفرط فيكي ابداااا
**************************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى