رواية لا تتركيني الفصل التاسع 9 بقلم سارة
رواية لا تتركيني الجزء التاسع
رواية لا تتركيني البارت التاسع
رواية لا تتركيني الحلقة التاسعة
سليم طلع الاؤضه وساره مكنتش فيها وفضل يدور عليها في الاؤضه لغايط اما خد بالو انها في الحمام
سليم راح علي السرير وعمل نفسو نايم
خرجت ساره من الحمام وكانت لافه المنشفه حوالين
جسمها وسايبه شعرها بيتسافط منو قطرات الماء
ساره / اي ده هو جه امته سليم انت صاحي
سليم سلييم
ساره بارتياح/ الحمدلله نايم الحق اغير بقه
ساره راحت ناحيه الدولاب علشان تجيب منو هدون ليها
فجأة حست بحد بيحضنها
ساره يخضه/ انت صاحي
سليم / اه
ساره بخجل/ طب اطلع بره لوسمحت علشان عايزه اغير
سليم/ تؤتؤ مش هخرج
ساره بخجل/ لو مخرجتش هصوت
سليم بضحك/ ياريت تصوتي حتي تنقذي موقفي
شويه
ساره بخجل/ ابعد لوسمحت
سليم قرب اكتر من ساره ولفها بحيس ان وشها يبقي
مواجه لوشو
سليم بحب/ بوصيلي ياساره
ساره بخجل/ اممم
سليم / تعرفي انك زي القمر فعلاً وصدق جدي
لما قالك زينه البنات
ساره خجلت اكتر ووشها احمر من كتر الكسووف
سليم/ بس انتي مش زينه البنات انتي ملكه ياسارا
سليم قرب من ساره اكتر ودفن وشو في عنق ساره
واستنشق رائحه عطرها وقبلها بكل رقه
ساره / سليم انت بتعمل ايه
سليم بحب/ ششش سبيني قريب منك متبعدنييش
ياساره انا مش عايز ابعد عنك
ساره بدأت تقرب اكتر من سليم وسليم اقترب
من شفاها وبدأ يقبلها بكل عشق وساره بادلتو قبلتو
بكل حب ووضعت يدها خلف ظهره ويدها الاخري
في شعره وبدأت تقربهو منها
ظل سليم يقبل ساره برقه شديده وساره كانت مستسلمه
لسليم وكأنها طايره في السما
بعد مده بعد سليم عنها
سليم بحب/ ايه ده انا اول مره يحصلي كده
انا مش عايز ابعد عنك فعلاً شفايفك اجمل
من الشهد
ساره جريت بسرعه دخلت الحمام تاني وكانت
مكسووفه جداا وصدرها كان بيعلو ويهبط
وقفت قدام المرايا وبصت علي العلامات
ال علي عنقها وحطت ايديها علي وشها بكسوف
ساره / ايه ال حصل ده سليم كان قريب مني اوي
اوي يالهوي
***************************
لبست ساره عبايه سمرا طويله ضيقه من علي الصدر
واسعه من تحت ولبست حجاب اسمر طويل واكتفت بوضع احمر الشفاه ولبست بعض من المجوهرات
الزهبيه التي ترتديها اي امرأه متزوجه
وكانت واقفه بتتأمل جسمها في المرايه
سليم / زي القمر
ساره / خضتني علي فكره
=اعمل اي مانتي طالعه زي القمر بجد
-لو مش عايز تروح الفرح معايا او مغصوب انا ممكن
انحجج بأي حاجه
=لا انا هروح الفرح لازم الكل يعرف ان جوزك
رجع واقطع لسان اي حد يقول عليكي كلمه وحشه
ساره مسكت ايد سليم بحب وقالت
-انا مش عارفه اشكرك ازااي انت رضتلي كرامتي
ال بقت في الارض دي وحقيقي اسفه علي كل كلمه
وحشه قولتهالك
=ششش متتأسفيش ياساره وبعدين انتي مراتي وكرمتك من كرامتي
-طب يلا نروح الفرح بقه
=يلا ياقمري
****************************
دخل الكل الفرح ثنيه كانت متعمده تدخل بساره الاول
وتتباهي بيها قدام كل الستات
= اقعدي ياعرووسه اقعدي
_حاضر يامرات عمي
بدا الجميع يتهامسون بكلام عن ساره
-انتي عزمتيها ليه ياام سامي مش خايفه ان الجوازه
متمش
ثنيه بصتلها بغضب وقالت
=لمي لسانك وانتي بتتكلمي عن اسياد البلد ياكريمه
ومتقوليش كلمه عفشه في حق بنتي ولعلمك
بنتي جايه النهارده مع جوزها عقبال بناتك كده
متجوزه دكتور جوزها رجع من السفر
-والمحروس كل ده كان فين ياعني
=دي أمور عائليه مش بنحب نقولها قدام حد
اصل في ناس اهنه عنيها مدوره
-قصدك ايه ياام يحيي
=مقصدش حاجه ياكريمه
ساره بصت لمرات عمها بحب وقالت
=مش عارفه اقولك ايه يامرات عمي
-واناي فاكره ان منال بس ال بتحبك ولا ايه
ده انتي زي داليا بالضبط ياساره
= ربنا يخليكي ليا يامرات عمي
الفرح كان شغال وسليم مشالش عينو من علي ساره
ودقق في كل تفاصيها وتفاصيل ضحكتها وعفويتها
ورقتها ومقدرش يشيل عينو من عليها لما البنات
طلبو منها انها ترقص معاهم وفي الاول هي رفضت
وبعدين اصرو انها ترقص وقامت رقصت معاهم
وفضل جسمها النحيف يتمايل مع نغمات الموسيقي
وعيون سليم متبعاها في كل حركه بتعملها
=طالعه شقيه لأمها
سليم بص علي صاحب الصوت ولقاه جدو وقال
-مين دي
=ال مشلتش عينك من عليها ياولدي
-ساره
= امها كانت كده شقيه اوي امها مكنتش من عيلتنا
كانت اجنبيه من انجلترا لما عمك سافر حبها
وطلب مني انو يتجوزها وانا مكنتش برفض لعمك
طلب اكمنو الصغير ياعني ووافقت واتجوزا وخلفو
ساره وأهل مرات عمك محدش فيهم بيسأل علي طول بنتهم عيشه ولما ماتت كانو عايزين ياخدو
بنتي مني ويربوها في بلاد الخواجات بس انا رفضت
ولما كبرت اضطريت اني اجوزهالك علشان مضعش
مني لانهم كانو عايزين يخدوها برضو
تعرف ابوك وعمك سليم كانو فريبين من بعض اوي
زي مايكونو توأم علشان كده ابوك لما جابك اصر
يسميك سليم علي اسم عمك وكان نفسو انك انت
ال تتجوز بنتو واديني حققتلو ال كان نفسي فيه
سليم بص لجدو كتير وبعدين استأذن وخرج بره الفرح
فضل واقف شويه وبعدين لقي حد جاي نحيتو
ولما شافها كانت ساره
=خرجتي من الفرح ليه
-اصلك خرجت خوفت تكون زهقت فقولت اجي اوصلك
البيت
سليم بصلها وضحك وراح غمزلها وقال
-وانتي متبعاني بقه ومنزلتيش عينك من عليا
=لا طبعاا انا ببص كده لقيتك مش موجود
-مش مصدقك
= بطل بقه ويلا نخش علشان لو حد شافنا هتبقي ليله
سوده علي دماغي
سليم بص لساره بإستغراب وقال
-علي فكره احنا متجوزين والله وانتي مراتي
ساره ضحكت وقالت صدق بنسي
سليم قرب من ساره وقال بخبث
=يبقي افكرك بقه
-سليم احنا في الشارع ابعد عني لو سمحت
=انا هبعد بس علشان في الشارع بس مش هسيبك تاني
=سليم ممكن نتمشي سوا
– اكيد طبعاا تعالي
= بتحب طانط فريده اكتر ولا عمي
– انا كنت بحب بابا جدا وكنت متعلق بيه اوي كان
صحبي مش بابا ولما توفي ماما قامت بالضورين علي
اكمل وجه معأني انا كنت كبير كان عندي عشرين سنه
وبقيت اشتغل وانا في الكليه ومكنتش اقبل اخد فلوس
من جدي ماما كانت دايما تطمني
=ماما فريده طيبه اوي عامله زي ماما منال
-هي مرات عمي ثنيه علاقتك معاها بحسها غريبه
ساره ضحكت وقالت
=احنا عاملين زي القط والفار دايما بناقش في بعض اوي
بس مطقش ان حد يتكلم معايا نص كلمه ودايما
تفضل ترمي كلام ماسخ كده ليا وبعدين تيجي
تقولي والله مكنش قاصدي بس انا بحبها جداا
وهي بتحبني جداا
-طب ومامتك وباباكي
ساره اتنهدت تنهيده طويله وقالت
-دايما في بالي مش ينساهم خالص انا طالعه
شبه ماما جداا بس كل صفاتي طالعه لبابا
كل يوم بحلم بيهم بس نفسي اروحلهم علشان
عارفه انهم مستحيل يجولي
= بعد الشر عليكي متقوليش كده تاني
– الموت مش شر بس كل واحد ليه معاد
=ايه برنامج النور والايمان ال فتحناه ده
-افضل اتريق كده عليا
= وانا اقدر اتريق عليكي ياقمر
-سليم عايزه اسألك سؤال
سليم ضحك وقال مانتي هرياني اسأله من الصبح
اتفضلي اسألي
ساره بصتلو بتوتر واضح جداا وبلعت ريقها
وخدت نفس طويل وقالت
=انت بتحب نسرين
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)