روايات

رواية لا بأس بالحب الفصل الخامس 5 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب الفصل الخامس 5 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب الجزء الخامس

رواية لا بأس بالحب البارت الخامس

رواية لا بأس بالحب
رواية لا بأس بالحب

رواية لا بأس بالحب الحلقة الخامسة

بعد مرور شهرين من خطوبه امير وصبا
نديم/ انا طالب ايد تيا منك يا أمير
أمير / وبس بنتنا مهرها غالي
نديم / يا حق*ير انا صاحبك ومتققمصش الدور اخلص
أمير / انا موافق
نديم / والعروسه موافقه خلاص بعد بكره الفرح
أمير / عايزين نعمله مع بعض يا صاحبي
نديم / اسمع كلامي وإلا هقوم عليك صبا.
أمير / لا خلاص اللي تشوفه
بعد مرور يومين
في الاتليه
تيا لبست فستان ابيض وكان شكلها جميل
ثريا / هتسبيني وتمشي يا نور عيني
تيا بدموع / لا انا مش عايزه اتجوز
صبا / انتي هتستهبلي يا كلب البحر وبعدين متعيطيش احنا ما صدقنا عملنا الميك اب بسبب العياط بتاعك
تيا / لا خلاص مش هعيط بصي لما نروح الڨيلا هنقعد سوا يا بت يا صبا
صبا / وانا جهزت الفيلم والشبس وكل حاجه
تيا / طيب يلا بينا
صبا / يلا بينا اي ! لازم نديم يشوفك
تيا / يعني هو مش عارفني ولا اي
صبا / قصدي يتفأجأ بجمالك
تيا / طيب
صبا / اديله ضهرك
تيا / حاضر

 

 

صبا / نديمممم
نديم / اي
صبا / بصي ليا يا تيا
نديم / بسم الله ماشاء الله
تيا بفرحه / حلوه يا نديم
نديم / قمر يا تيا
تيا / يلا بينا
نديم / يلا يا جميلتي
في القاعه كانو مشغلين اناشيد افراح
تيا / الله . عشان ربنا يبارك لنا
نديم / يلا شيخنا اكتب
المأذون / بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
صبا / لولولوليييي قومي يا بت يا تيا نرقص مع البنات
تيا / نديم انا هقوم ونت روح عند الرجاله
نديم / حاضر
صبا وتيا قعدوا يرقصوا وكانوا فرحانين جدا
بعد ما خلص الفرح
نديم / يلا يا تيا
تيا بعياط / متسبنيش يا ثريا
ثريا / بكره هاجي اخدك
نديم / نعممم يلا يبت
تيا / حاضر جايه
تيا وصلت الڨيلا وكانت شكلها حلو بالنسبة لتيا
تيا / صبا انا هغير هدومي واجي عشان نتفرج علي الفيلم
نديم / نعم يا ختي
تيا / مالك يا دومي
نديم / هو مش انهارده ليله دخلتنا ولا اي
تيا / ولا سبني اقعد مع صحبتي ولا اسيبلك البيت واطفش
نديم / انتي متجوزاني ولا متجوزه صحبتك
صبا / شوفت حد بيحب حد كده 😚
نديم / غوري من وشي يا بت
وشال تيا وطلع بيها علي فوق
تيا / سبني سبني
نديم / لا
تيا دخلت معاه الأوضه ورماها على السرير

 

 

تيا / انت عيل متخلف
نديم وقرب منها/ بقولك انهارده ليلتنا
تيا بأرتباك وكانت هقوم ونديم مسكها/ سبني اغير هدومي طيب
نديم/ ماشي متتأخريش
تيا / من عنيا
تيا طلعت وهي لبسه بجامه عليها رسومات اطفال
نديم/ اي ده
تيا / بجامه يا حبيبي
نديم / تصبحي علي خير يا تيا
تيا / وانت من أهله وطلعت تجري علي السلم ونديم شالها
نديم / بت انتي بتاعتي انهارده
تيا بتوتر / احم .. عايز اي برضو
نديم /نجيب نونو صغير
تيا / بس انا عايزه ولد
نديم / يلا بينا ( نسيبهم مع بعض استغفر الله)
عند صبا
أمير / عقبالنا يا صبا
صبا / يارب يا أمير
أمير/ عايزه حاجه
صبا / لا تصبح على خير
أمير/ وانتي من أهله
في الصباح
صبا طلعت تخبط علي تيا
صبا / تيااا
تيا/ سبيني انام يا صبا
صبا / ورانا كليه يا عسل
تيا / حاضر هقوم اهو
صبا نطت على السرير جمب نديم / ندييممم
نديم / هقت*لك يا صبا
صبا / اصحي عشان تشوف تيا هتعمل اي فطار
نديم / ايوه يلا بينا
صبا / يلا
نزلوا تحت عند تيا وكانت عامله الفطار
نديم / اهي دي الاكلات ولا بلاش مش اكل المستشفيات
صبا / هنفخك يا نديم
تيا / باااس يلا عشان تفطروا
نديم وباس أيدها / تسلم ايدك يا تيا
تيا واكلته / بالهنا والشفا
صبا/ محن ك*لاب
تيا / يلا بينا أنا شبعت
صبا / انا لسه
تيا / هعزمك علي بطاطس
صبا / يلا بينا
نديم / استنوا عشان اوصلكم

 

 

تيا / مفيش داعي يلا يا صبا
في الكليه
آدم / انسه صبا ممكن كلمه
صبا / افندم
آدم مسك أيدها وقال/ انا بحبك يا صبا
وكان فيه حد بيصورهم
وفجأه قلم نزل علي آدم
آدم بغضب / هدفعك التمن غالي اي صبا
صبا / احترم نفسك يا دكتور
ومشيت والجامعه كلها كانت بتتفرج عليهم
عند أمير في الشغل وصلته رساله فيها صوره صبا وآدم ماسك أيدها
أمير / عمري ما اتوقعت انك كدا يا صبا
أمير ونزل راح الكليه
صبا بأستغراب / اي اللي جابك الكليه
أمير وطلع الصورة/ ده يا صبا هانم

 

 

صبا / انت فاهم غلط يا أمير
أمير / لا بالعكس كل حاجه انكشفت
صبا / أمير أنا ضربته قدام الجامعه كلها أمير بالله عليك ما تعمل كدا
أمير عطاها الدبله / كل شئ قسمه ونصيب يا صبا عن اذنك
صبا قعدت تبكي في الشارع و آدم كان فرحان
تيا بقلق / صبا مالك يا حبيبتي
صبا بعياط / ادم مسك أيدي وانا ضربته بالقلم بس هو مرضيش يسمعني
تيا / اهدي يا حبيبتي وانا هكلمه
صبا / لا متكلمهوش مش عايزه إبان رخيصه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا بأس بالحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى