رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آلاء
رواية لا اعلم من حبيبي الجزء الرابع والعشرون
رواية لا اعلم من حبيبي البارت الرابع والعشرون
رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة الرابعة والعشرون
خلود…. مش عجبك ليه
احمد بتوتر….. انتي مش… براحتك ماليش في
خلود ضحكت…
هاجر…. جميل واللهي
خلود… عارفه هشتري
احمد مكنش عايزه تجيبه عشان كان جميل وهو غيره زادت عنده
ــــــــــــــــــــ
سحر… احمد ماله
سمر…. تعبان بسبب ضغط الشغل
سحر… ربنا يقوي ياررب
سمر….. يارب
سمرالفون رن
سمر…. الو
محمود… عاملين ايه
سمر….. الحمد الله كلنا كويسين
محمود….دايما بخير يارب
سمر…. وانت
محمود… الحمد الله بخير
سمر…. يارب دايما بخير
محمود… احنا ساعتين وجاين باذن الله
سمر…. باذن الله تمام ماشي تيجي بالسلامه
محمود…. تسلمي سلام
سمر…. سلام
سحر… ايه خير
سمر… قالتلها
سحر… باذن الله خير
ـــــــــــــــــــ
احمد… انزلو يلا
هاجر….. انت مش طلع معانا
احمد…. لا ورايا شغل
خلود… هتسيبني النهارده مش هتقف مع اختك
احمد بصلها…. معلش بابا معاكي
خلود…. لا عشان خاطري
احمد…. معل
خلود قطعته…. لو بجد ليا غالوه عندك
احمد… تمام اطلعو هركن واجي
خلود…. ربنا يحفظك ليا يارب
احمد ابتسم…
هاجر بهمس…. صحيح مش تحسي ان احمد في حاجه
خلود… اها
هاجر… ماله
خلود… مش عارفه
ــــــــــــــــــــــ
عده الوقت وجه الناس
محمود… اتفضلو
معتصم ولد العريس… شكرا
معتز العريس… اتفضل انت الاول يا عمي
محمود… ربنا يحميك يا ابني
سحر… منورين ياجماعه
معتصم… بنورك يا هانم
سمر همست لي سحر…انا هقوم احط حاجه ليكم
سحربنفس طريق…. تمام
(معتز شاب عنده ٢٧ وسيم وطويل وشعره اسود وعيونه عسلي وبشره بيضاء مغرور جدا وشايف نفسه علي الفاضي كته نيله 😂😂💔وعنده شركه خاصه بي وشاف خلود واعجب بيها)
ــــــــــــــــــــــ
هاجر… قلبي زاي القمر
خلود…. بجد
هاجر… جدا
خلود… ربنا ميحرمنيش منك ابدا
معتصم…اومال فين العروسه
محمود… جوه نديها يا سحر
سحر… حاضر
هاجر…. لا بس فستان بي شكلك زاي القمر اووي
سحر…. ايه دا اللهم بارك جميله يا قلب امك
خلود… بجد يا ماما
سحر…. بجد يا قلب ماما يلا عشان ناس عايزينك برا
خلود…. حاضر
(خلود كانت لبسه فستان موف مظبوط عليها وشعرها منزله من ورا وعلي جم وحطه ميك اب خفيف جدا مجرد مبين ملامحه الجميله )
ـــــــــــــ
احمد اول ما شافه اضايق وبص علي معتز لقه متنح حس بنار جوه
معتصم….. بسم الله ماشاء الله عامله ايه يا عروستنا
خلود… الحمد الله وحضرتك
معتصم… بخير يابنتي
معتز… اهلا
خلود… اهلا بيك
معتصم… نسبهم لي واحدهم بقا
محمود…. اه طبعا ادخلي يا خوخه انتي ومعتز البلكونه
خلود…. حاضر
ـــــــــــــــــــــ
في اوضه كريم
مني…. حبيبي انت فاضي
كريم.. اتفضلي
مني… حبيبي عامل ايه
كريم… قولي يا امي عايزه ايه
مني ضحكت… ايه رايك في اسراء
كريم… انتي بتتكلمي جد
مني…. اومال ههزر معاك
كريم… دي واحده مجنونه
مني… دي زاي العسل
كريم… قصدك بصل
مني… انت مش حببها ليه
كريم… واحده لسانها متبري منها وخيالها وسع
مني…. بس دمها خفيف وجميله
كريم… ياشيخه
مني…. تنكر انها مش حلوه
كريم… هي فعلا جميله وملامحه جذبه بس عايزه علقه تعدلها
مني…. متاكد انك مش معجب بيها
كريم…. لا ليه
مني… مش شايف نفسك وانت بتتغزل فيها
كريم… ايه دا لا انا برد علي سوالك مش اكتر
مني…. طيب متشوف يمكن تحبها
كريم…. هي لعبه لا ومش هحب تاني
مني… تاني تاني زاي
كريم… هااا لا لا مافيش حاجه بصي يا امي عشان خاطري متفتحيش معايا الموضوع دا خالص
مني…. ليه بس دي بنوته زاي سكر
كريم…. امي احنا عارفنها من يومين في ايه
مني… انا ام واعرف الكويس من الوحش
كريم… طيب يا ست الكل عشان خاطري فكك من الموضوع دا
مني….. فكك ايه يا بني دا في حد يقول لي امه فكك عموما مش فك بس هسيبك تفكر
كريم…. ربنا يقدم اللي في الخير
ـــــــــــــــــ
معتز… اسمك خلود
خلود…. اها
معتز…. اكيد سمعتي عني
خلود….. لا
معتز بغرور…. ازاي انتي مش عايشه بقا
خلود. بصتله وسكته.
معتز…. انتي بتدرسي
خلود… لا
معتز….. اومال معاكي ايه
خلود… دبلوم تجاره
معتز….بس
خلود بنفس غروره …. اها وانت معاك ايه
معتز… انا مهندس وعندي شركه معروفه جدا بس شكلك مش متابعه ومش هتعرفي
خلود…. وليه مش هعارف
معتز…. مظنش تفهمي الحاجات دي
خلود… ليه قالولك عني حماره
معتز…. لا بس شكلك مش شاطره لان دبلوم تجاره دا شهاده عاديه
خلود… امممم دي وجهة نظرك تحترم ما علينا
معتز… بس انتي جميله ف اكيد دا يشفعلك
خلود… نعم
معتز… قصدي يعني جمالك قصدك شاهدك
خلود…بمعنا ايه
معتز… مش بقولك ان صعب تفهمي يعني قصدي انتي يعتبر من غير شهاده بس جمالك يساعدك ما مش هيبقا جميله وشاطره
خلود…. اولاا انا فاهمك بس عشان لما ارد وهزق يبقا بحق لا انا شاطره جدا بس مكانش ليا هدف عشان اكمل دي حاجه تمام تاني حاجه ياما ناس معاها شهادات بس قليله الربايه
معتز… افندم
خلود… عادي وجهه نظر زاي وجهه نظرك
معتز جز علي سنانه…. امممم وانتي بقا شاطره في ايه
خلود… في اللي عوزه اوصله زاي ما حضرتك اكيد كنت عوز توصل اللي انت في.
معتز…. وانتي مكنتيش عايزه توصلي لي اي حاجه شكلك
خلود…. هو انت تعرفني كويس يعني كل حاجه عني
معتز… لا بس مش شايفه اي حاجه
خلود… في فرق بين مش شايف وفرق بين تعرف عموما انت متعرفش ومش شايفه فا تقفل بوقك
معتز…. التزمي حدودك انتي متعرفيش انا مين
خلود…. واحد فرحان بنفسه علي الفاضي ودخل يتكلم
معتز… انتي واحده جاهله
خلود…. انا جاهله يا معفن ياض دا انت شكلك البنات اللي ماشي معاها مديك اكبر من قيمتك مش عشان شاطر لا عشان فلوسك يا موكوس
معتز …..احترمي نفسك
خلود بصتله من فوق لي تحت…. واللهي انا محترمه نفسي بس انت شكلك عيل اهبل وسبته ودخلت
دخل
معتز دخل وراها وبيزعيق…. انتي ازاي تتكلمي معايا كده
محمودواحمد ومعتصم بصه لي بعض
محمود…. في ايه بس
خلود… دا واحد مش محترم انا اسفه يا عمو ابنك جي يهزقني وعوزني اسكتله وانا مش هسمح لي حد يهني تاني مهما حصل
معتصم… اهدي يبنتي ايه اللي حصل بس في ايه يا معتز
معتز…. دي واحده جاهله ومش. قبل ما يكمل كلامه
احمدراح مسكو من رقبته …. مين دي ياض اللي جاهله
محمود… عيب كده يااحمد وانت يا معتز عيب اللي بتقوله دا
معتز بعد ايد احمد… انا اساسا غلطان اني اتنزلت وبصيت لي واحده زاي دي
احمد ضربه بالبوكس… دي احسن منك وانضف منك يا حيوان
معتصم ومحمود…. بس بس ايه دا
معتصم… ينفع كده اللي ابنك عمله
محمود…. ما ابنك غلط في بنتي
معتصم… يلا يا معتز
واخدو بعضهم ومشيو
سمر وسحر طلعو علي زعيق… ايه دا في ايه
هاجر… ايه دا فين ناس
خلود… غرو في ستين داهيه انا اسفه يا بابا بس واللهي هو
قبل متكمل كلامه
محمود… متتاسفيش يابنتي انا اللي غلطان ان دخلت ناس دي هنا
احمد… هو عمل ايه
خلود… قاعد من ساعات ما دخل يقلل مني بطريق مقرفه وانا ساكته لحد ما جي يقولي ابن القارعه اني فاشله وقال ايه
وقلدته… جمالك يشفعلك النتن
احمد…وانتي كنتي سكته ليه
خلود… ومين قالك سكت وقالت اللي حصل
سحر… يادي نيله
سمر… جدعه يبت
هاجر… واللهي انا لو مكانك كنت ضربته
خلود… احمد قام بالواجب
احمد ضحك …
خلود… اسفه بجد يابابا اكيد بوظتلك شغلك كده
محمود… متخفيش انا ومعتصم متفهمين حتي لو حصل حاجه ولا يهمك المهم انتي
خلود…ربنا ميحرمنيش منك يارب
سحر… اعمل فيكي ايه بس
خلود…. ولا حاجه احمد ينفع ننزل نتمشا
احمد… تمام
سحر… دا انتم عليكم برود
محمود… سبيهم
هاجر…هاجي معاكم
سمر همست… لا اقعدي عايزاكي
احمد…. يلا
هاجر… لا اصل نسيت اني عايز اعمل حاجه روحو انتم
احمد… تمام
ـــــــــــ
اسراء…. قاعد سرحان ليه
كريم…. وانتي مالك
اسراء…. تصدق انا غلطانه عموما عايزك تروحني
كريم… هو انا سوقك وانا مالي
اسراء…. لا وربنا انت اللي هتروحني
كريم… الله ما طولك ياروح
اسراء… ماشي يلا بقا
كريم… هو غصب
اسراء….. ما الزوق منفعش.اعملك ايه
كريم…م قطعتهم مني
مني… ما تقعدي معانا
اسراء…لا كده كتير وانا كمان ورايا شغل
مني… هتوحشيني
اسراء… وانتي كمان واللهي
مني… هستناكي بكره
اسراء… صعب واللهي يا ماما
مني… خلاص بعدو
اسراء… هحاول
اسرااء بصت لي كريم… يلا
كريم.. انا قولت
قطعته مني… وديها يا كريم
كريم بصلها اسراء… تمام اتفضلي
ـــــــــــــــ
احمد… ها تحبي نروح فين
خلود… نقعد علي البحر
احمد… تمام
خلود عماله تبصله واول ما يبصلهاتدير وشها
احمد… هو في ايه بتبصلي ليه
خلود… انا لاعادي
احمد… خوخه قولي
خلود…مش ملاحظ انك تاني مره تضرب حد عشاني
احمد… واضرب اي حد يضايقك ب اي كلمه
خلود… اخوياااااااا جدع
احمد بصلها وسكت
خلود… صحيح انت مش عجبك الدريس ليه
احمد… مين قالك انه مش عجبني
خلود.. انت قولت لا
احمد… عشان انا
خلود… عشان انت ايه
احمد..فكك
خلود… هو في ايه
احمد… هو لو يعني حد.بيحب حد وحس ان لو قالو هيخسرو يقول ولا لا
خلود… مش فاهمه
احمد…. فكك
خلود… صحيح هو انا فاشله اوومعرفتش اعمل حاجه
احمد…. انتي هبله انتي هتصدقي كلام المتخلف دا انتي احسن منه انتي لو عايزه حاجه بتوصللها انتي مافيش هدف مش اكتر
خلود…اها يعني انفع ابقا ست بيت ولا هبقا فشله وكده
احمد… هتبقي احسن ام وست بيت شاطره ويبختهم اللي هتبقي ام ليهم
خلود بصتله… هووانت ليه شايفني شاطره كده
احمد…… عشان انتي كده فعلا
خلود… هو انت مش عوز تقول حاجه بقا
احمد…. مافيش
خلود… لا لما قولتلي فكك
احمد… مش هتفهميني
خلود…. لا هفاهمك والا شايفني فاشله فعلا
احمد… لا طبعا
خلود… يبقا قول
احمد… تمام بصي يعني حد بيحب حد والتاني بيحبه بس مش زاي حبه وهو خايف يخسرو لو قال
خلود… اها
احمد… اهاايه انا بسالك
خلود… اها سمعك وبعدين يعني انت عوز تقول وخايف تخسرو
احمد… اها
خلود…. لا ياسيدي مش هتخسرني
احمد تنح…. ايه
خلود… لا ما انا مش هقولها كمان
احمد…. خلود انتي لا يعني مش قصدي
خلود ضحكت…. في ايه يبني انت بتقطع
احمد…. انتي عرفتي ازاي طيب
خلود… سمعتك انت وخالتو
احمد… يعني انتي عارفه من الصبح
خلود…. اها
احمد….وسكته ليه وشايفني بغلي من الصبح
خلود…. كنت حبه اتاكد من احساسي
احمد… يعني انتي كمان بتحبني طب وكريم
خلود… اكتشفت اني محبتش حد غيرك
كريم مكانش حب مره انت كنت بتحكيلي عني وانا فكرت واحده تانيه زعلت ومعرفش ليه والنهارده لما لقيتك جمبي فرحت مهما حصل شايفني احسن حد دي كفيله ابقا فرحانه بيك
احمد.متنح…. بجد ولا صعبت عليكي
خلود… بطل بقا عشان مدكش واحده في مناخيرك
احمد شدها وحضنها جامد…. بحبك اووي كنت خايف تبعدي عني كنت خايف يوم اصحا القيكي لي غيري
خلود… مش عارفه اقولك ايه بس وانا بجد عوزه ايس كريم
احمد بعدها عنه وبصلها ومسح دموعه…… نعم انتي بتتكلمي بجد
خلود بضحك…. بجد وربنا عوزه ايس كريم
احمد… دا اللي ربنا قدرك عليه
خلود….بقولك ايه ما انا شجعتك انك تقولي
احمد… مفروض بعد البهدله اللي اتبهدلتها دي تقوليلي كلمه حلوه
خلود….طب بذمتك في احلي من ايس كريم
احمد…. حسبي الله ونعم الوكيل.
خلود… في مين
احمد… فيا ياختي فيا
خلود…. لا لا انت كميل
احمد….يارب دا اكيد اختبار
خلود… ايوه هتجيب ولا لا
احمدبصلها وضحك …. قومي كده
خلود… ليه بس اهو
احمد شلها ولف بيها…. بحبك
خلود…. وانا كمان
احمدنزلها وباسها من راسها… ربنا يحفظك ليا يارب
خلود…. ها هتجبلي
احمد مسكها من قفاها…. قدامي
خلود… علي فكره ايدك ممكن توحشك
احمد…. امشي ابت
خلود…. انا بقول كده برضو
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسراء….. انت ليه متعصب كده
كريم… خاليكي في حالك
اسراء… مهزق
كريم… وربنا بجد انامسك نفسي عنك
اسراء…. اتوكس اش حال جيبك من شعرك
كريم بصلها وسكت…
اسراء…. متيجي نبقا صحاب
كريم… بت انتي طبعيه
اسراء…. اها ليه
كريم… انتي ضربني وعوزني نبقا صحاب اللي هو ازاي
اسراء…. تعرف المثل اللي بيقول ما محبة إلا بعد عداوه
كريم…انتي غربيه
اسراء… ما غريب ال شيطان اعسل
كريم ضحك… وربنا انتي مش طبيعيه
اسراء… صافيه لبن
كريم… حليب ياقشطه
اسراء… ايه دا انت بتعاكسني
كريم… وربنا مجنونه
اسراء… ياعم. بهزر
ـــــــــــــــــ
احمد جبلها وقاعد بصصلها
خلود… لا بقولك ايه من البداية كده هتفضل تتنح ليا هشتمك
احمد… عارفه احساس كل شويه عايزه تحضني حد من كتر ما انتي مش مصدقه انه بقا ليكي
خلود…. اها
احمد… اها ايه وبعدين دا انتي بتهببي ايه
خلود… ال ايس كريم لقيت في سايح فبشربه وباكل السليم
احمد… خلود يا حببتي المفروض يبقا في رومانسيه اي حاجه الله يخربيتك
خلود…. احمد انامش بعرف في ال حاجات دي بس هدلعك هعملك كيكه بشكولاته ونسكافيه وكيكه با الفرواله
احمد مسكها من خدودها….. انتي اعمل فكي ايه بس
خلود…. بص
احمد… ايه
خلود… انا نفسي تجبلي بيتزا اناعوزه بيتزا
احمد… ربنا يعوضني خير اكيد
ـــــــــــــ
كريم… اهو وصلنا انزلي
اسراء…. سلام
كريم…. هاتي رقمك
اسراء… هات فونك
كريم…اهو
اسراء… اشطا سجلو بقا
كريم… تمام.سلام
اسراء…. سلام
ـــــــــــــــــــ
احمد… اطلعي يلا
خلود…. لا معاك
احمد… يبنتي اطلعي هشتري حاجات وجي
خلود… معاك برضو اركن ونجيبها ماشي
احمدضحك.. حاضر
خلود… استنا
احمد… ايه يابنتي مش هنطلع نشتري الاول
خلود. حضنته
احمد ضحك… اخيرا يا جبله
خلود.. بحبك اوووي انت كنت خايف تخسرني وانا اللي كنت هموت لوبعد عني
احمد… عمري ما هبعد ابدا انا كنت كل ما اصلي ادعي تكوني ليا وربنا جبر بخاطري بيكي
خلود… بحبك
احمد ضمها لي… وانا بموت فيكي وفضل وقت طويل حضنها
خلود… الايس كريم ياعم
احمد ضحك ومسكها من قفاها.. قدامي يا اخرت صبري
• هتتفاجئ قرِّيب بـ إنَّ الحاجة إللي فضلت تدعي وتلح بيها علىٰ ربنا إستجابت، هتحس بسعادة وقتها مَامرِّيتش عليك منَّ سنين، وقتها عينيك هتدمَّع مش مُبالغة؛ هتدمَّع من الفرحة وإنَّ الصبر، والوقت، والتفكير، والحزن، وقوة تحمُّلك طول الفترة دي مراحش علىٰ الفاضي، بس إنتَ إصبر وإدعي وإتأكِّد إنَّها مسألة وقت مش أكتر؛ وربنا هيّستجاب لدعواتك، ووقتها هيخلِيك من أهل الآية دي؛
” إِنِّي جَزَيْتُهُمُ الْيَوْمَ بِمَا صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ الْفَائِزُونَ “🖇️🤍
إِفتكر إنّ غلطَاتك مَا بتثبِتش إنّك شخص وِحش .. غلطَاتك بتثبت إنّك إنسَان بيِغلط وبيتعلم وبيحَاول يكُون إنسَان أحسن ومتكرارش الغلط
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)