روايات

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الجزء الثاني عشر

رواية لا اعلم من حبيبي البارت الثاني عشر

رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة الثانية عشر

كريم… ياربي هي بتعمل كده ليه
مصطفي… مالك
كريم… مافيش برن عليها مردتش
مصطفي… دا انت وقع وقع
كريم… مصطفي متندمنيش اني حكتلك
مصطفي.. تمام انا هنام لان انا هصحا قبلك يا ابن المحظوظه
كريم… هنقر بقا
مصطفي… ولد عيب انا بحسد بس
كريم… يلا يا اخرت صبري
مصطفي… تصبح علي خير
كريم.. وانت من اهلو..
ــــــــــــــــ
هاجر… ها كنتي فين بقا
خلود… مافيش كنت بتمشا علي البحر
هاجر… كله دا
خلود.. لا اتمشيت وبعدها اكلت وررجعت اتمشينا تاني
هاجر… اتمشينا انتي مش اتعاركتي مع احمد
خلود… احمد حكلك
هاجر… لا بس فضل يرن كذه مره عشان يطمن عليكي لحد ما خله راسي كانت هتنفجر من ال ران وانا اقاعده ارن عليكي لحد مزهقت وحضرتك مش بتردي
خلود.. انا عملته صامت لما احمد كان بيرن مشوفتكيش رنيتي
هاجر….شوفي هتلاقي رنه عليكي يامه
خلود.. الفون فوق في الاوضه
هاجر… تمام
وقاعدو هي وهاجرلحد ما نامه مكانهم
ـــــــــــــ
سمر… احمد اصحا اصحا
احمد.. صباح الخير يا امي
سمر… الحقني
احمد بفزع… في ايه خير
سمر… مش لقيه خلود في اوضتها ولا هاجر
احمد.. ازاي تلاقيهم تحت
سمر…. اكيد بصيت في البيت كله ملاقتهمش
احمد قام دوره وفتكر اخر مكان سبهم في ونزل
احمد… الله يخربيتكم سيبته اعصابي
لقه خلود نايمه هي وهاجر نايمين اكن حد قتلهم مش نايمين
سمر… يا جزمه منك ليها
احمد… انا هشلهم وطلعهم عقبال ما تصحي بابا عشان في اجتماعه النهارده
سمر… حاضر يا حبيبي
احمد.شال هاجر وطلعها الاوضه بتعتها
وشال خلود وطلعها الاوضه بتعتا وجي يحطها علي سرير فضل بصص في ملامحه الجميله وشعرها ال نزل علي وشها
احمد… نفسي تحسي بيا وتشيلي فكرت اني اخوكي الكلمه دي بتوجعني وانت مفكره بتفىرحني وفضل بصصلها
ـــــــــــــــــــــ
مصطفي… كريم.
كريم…
مصطفي… كريم انت يبني
مصطفي… كريم اصحا يبني عابزك ضروري
مصطفي.. ينهار ابيض انت يا عجل وراح شده من رجله ووقعو
كريم… اهاااا انت غبي يلا
مصطفي…. ما انا عمل اصحيك
كريم… ليه ساعه كام
مصطفي…7ونص
مصطفي ضحك لان كريم. معندهوش حاجه النهارده
كريم…. انت عيل بارد انت بتصحيني ليه
مصطفي… اسمع بس كنت عايز اجي اتقدم النهارده لي نوره
كريم حدفه بالمخده.. انت عيل مقرف مصحيني عشان كده
مصطفي.. ما انت فاضي وانا اعتذرت عن المحاضره بس عايز اعملها مفجاء لي نوره
كريم… بصله وسكت
مصطفي… يلا انا مصدقت اني اتشجعت اني اقولك يلا بقا
كريم… انت عايز ايه
مصطفي… عايز اعمل مفجاء وانا بتقدم ومافيش غيرك يساعدني انت عارف اني اهلي متوفين وانتم اهلي
كريم.. واهلك ال في البلد
مصطفي… انت عارف اني قطعهم محدش فيهم سال عليا عشان اقولهم
كريم … تمام هنعمل ايه
كريم فرحان لي اخته ولي صاحب عمرو وكان نفسه هووكمان يقول لي خلود لي مطلع عينه بعدم ردها
مصطفي… انا عايز اعمل العربيه بتعتي ورد وعايز اجيب بوكس كبير كده وانت هتساعدني احط في كل ال هي بتحبه واجيب بوكي ورد كبير واحط في خاتم واجيب فستان ليها وانت برضو ال هتساعدني في كده هتديها الفستان تلبسه وتقول لي عمي وطنط علي موضوع وانا هكلمهم فون وانت معاهم وانا هجحز مكان وهظبطه عقبال ما انت تتفق معاهم ومتعرفش حاجه لي نوره
كريم… ونوره ياذكي هقولها ايه
مصطفي… اتصرف قول انك رايح فرح صحبك اي حاجه
كريم… تمام
مصطفي… يلا قوم فوق كده عقبال ما انا اعمل فطار
كريم… تمام يارب صبرني
ــــــــــــ
سمر… الو ايه يا حببتي عامله ايه وحشاني
سحر… بخير انتم عاملين ايه وخلود قلبي كان وجعني عليها امبارح
سمر… اسكتي مقولتلكيش
سحر بقلق.. ايه بنتي والولد فيهم حاجه
سِمًر… لا لا اطمني كويسين
سحر… اومال ايه خير حصل ايه
سمر.. امبارح احمد اخد خوخه وسهرو في الجنينه وهاجر كانت بتتفرج معايا علي الفيلم واول مخلص نزلتلهم واحمد كان طلع ينام عشان شغله وفضله هما سهرنين ونامو مكانهم
سحر… اها
سمر… انا صحيت ادور عليهم في البيت كله ونزل وطلع ودور في الاوض ومش لقيهم قلبي وقف جريت علي احمد اتاري الجزم نايمين تحت وانا قلبي كان وقع
سحربراحه وضحكت … الحمد الله ربنا يهديهم
سمر.. يارب يا حببتي ها هترجعي امتا
سحر… لسه شكلي هطول دا اوراق يامه واراضي يامه مش عارفه ادعيله ولا ادعي عليه علي سنين ال فاتتت دا كان واخد حقنا انتي لووتعرفي بنتي حقها قد ايه
سمر… احمدي ربنا انه ضميره صحي
سحر.. الحمد الله بس لولا محمود جوزك مكنتش هعرف لان مش فاهمه في الحاجات دي
سمر… محمود بيقولي انه عيالو مش سهلين بس المحامي عارف يتصرف معاهم
سحر…. اها واللهي انتي عارفه بنته زاي القمر وطيبت الدنيا فيا طلع لي امها فريده ست طيبه ويشلني انا مكسوفه منها من ادبها
سمر… ربنا يبارك فيهم يارب وعم خلود ده بيعاملك كويس
سحر… اها سبحان الله دا كان عليه لويت وش دلوقتي لو عياله رمو كلمه يوقفهم عند حادهم
سمر… سبحان الله ربنا يعدي الفتر دي على خير يارب باذن الله وترجعي بالسلامه
سحر… يارب.اومال خلود فين
سمر… احمد طلعها تنام في الاوضه بتاعتها مرضاش يصحي حد فيهم
سحر…. ربنايحمي يارب
سمر…يارب
سحر…. انا هقفل عشان اقوم اساعد فريده هي وبنتها
سمر… تمام يا حببتي وانا لما خلود تصحا اقولها انك كلمتيني
سحر… تمام يا حببتي لا اله الا الله
سمر… سيدنا محمد رسول الله
ــــــــــــــــ
عده الوقت
مصطفي وكريم عملو ال اتفقوا عليه ومصطفي ظبط الدنيا
كريم.. الو
مصطفي… ايه الدنيا تمام
كريم.. اها الحمد الله مفضلش غير حضرتك تقولي عشان نتحرك
مصطفي.. انا تمام اول ما تقرب رن عليا
كريم… ايه جو الافلام دا
مصطفي…. مالكش في
كريم…. بقولك ايه ممكن اخلع وسيبك
مصطفي… متبقاش رخم بقا يلا اقفل عشان اظبط نفسي باي
كريم… باي
كريم…يلا ياجماعه عشان الوقت
مني… عقبالك يارب
عماد… تمام
نوره وهي نزل…. انا اهوو خلصت
كريم بصلها وكان فرحان…. االلهم بارك قمر يا قلب اخوكي
نوره… بجد شكرا الفستان يجنن
كريم… انتي ال محليا يلا يا قلبي عشان منتاخرش
كلهم…يلا
نوره كانت لبسه فستان احمر بكم مسك من فوق ونزل بوسع وحطه ميك اب خفيف جدا ولمه شعرها ورا ودنها ومنزله علي ضهرها
ـــــــــــــــــــ
كريم… الو انا دخل عليك اهو
مصطفي.. تمام
نوره… هوومافيش صوت ليه هو احنا جينا بدري
كريم… انزلي بس
نوره حسه بحاجه غريبه… تمام
نوره نزلت ولقة باباها ومامتها واقفين وكريم
نوره ايه هدخل لي واحدي ما يلا بينا
كريم… ادخلي انتي بس
نوره بصتله بستغراب
كريم… ادخلي وهتعرفي كل حاجه
نوره.. اول ما دخلت لقت المكان ضلمه اول ما بدات تدخل كل خطوه نور يفتح والارض كلها ورد احمر فضلت ماشيه ولقت صورها متعلقه ونزله من بلالين لحد مالقت واحد واقف بصت عليه
مصطفي وقف ب بوكي ورد لونه احمر … تتجوزيني
نوره…. هاااا
مصطفي ابتسم… تتجوزيني
نوره… عنيه دمعت
مصطفي… اهدي في أيه انا عملت حاجه غلط
نوره… المكان حلو اوووي والحاجات دي كلها عشاني
مصطفي… طب دي حاجه تفرح ولا تزعلك
نوره… مش مصدقه وعيطت
مصطفي… يالهوي والنبي انا مش هقدره احضنك فا اتلمي وانتي زاي القمر كده
نوره ضحكت ومسحت دمعه بطفوله… اتلم
مصطفي… بحبك
نوره وشه بقا طماطم… شكرا
مصطفي…يالهوي عليا وربنا بحبك اووي
كريم… امي وابويا ال برا دوله ايه نظامهم
نوره بصت وراها… انت كنت عارف
كريم باسها من راسها… ايه موافقه ولا اخدك ونمشي ونسيبه
نوره ضحكت…
مصطفي.. ضحكت يعني قلبها مال يعني موافقه
انا هروح انادي امي وعمي وجري
كريم.. الف مبروك يا قلبي
نوره… الله يبارك فيك ربنا ميحرمنيش منك انا فرحانه اوووي
كريم…ربنا يفرح قلبك دايما يارب ولا منك يارب لوعملك اي حاجه قوليلي
نوره…. لا واللهي مصطفي طيب
كريم…. الله دا من اولاها واخد عقلك
نوره اتكسفت ضربته في كتف….بس بقا
مصطفي وعماد ومني دخله
عماد باسها من راسها… الف مبروك يا قلب ابوكي
نوره… الله يبارك فيك يا بابا.
مني اخدتها في حضنها… الف مبروك. يا حببتي ربنا يتمملكم علي خير ويسعدكم وانت يا مصطفي حطها في عينك
مصطفي ….في عيني وقلبي والله
نوره.. الله يبارك في يا امي وميحرمنيش منك يارب
كريم… اومال فين الخاتم
مصطفي…مع نوره
نوره بصدمه… مااخدش حاجه
مصطفي ضحك… في بوكي الاورد ال في ايدك
نوره بصت لقته في ورد فعلا … افرض يبني وقع في حد.يحطه كده
كريم ومصطفي ضحكو علي طريقتها…
مصطفي… معلش مره ال جي همسكه في ايدي هاتي البسهولك
كلهم ضحكو عليها
مصطفي لبسها الخاتم
وعامت الفرحه بنهم
كريم اول ما شاف نوره ومصطفي افتكر خلود
مصطفي… ايه سرحت في ايه
كريم…مافيش.ها هتعمل ايه
مصطفي وجه كلامه لي ولد نوره… عمي ينفع اخرج انا ونوره
عماد ….موافق بس متتاخروش وتخالي بالك منها
مصطفي… في عيني واخد نوره وماشه
كريم… طب تعالو نروح احنا يلا
عماد ومني …. يلا
راكبه العربيه
عماد… ايه شد حيلك انت كمان ونفرح بيك
مني… ياريت بقا انا بتحيل عليك من زمان
كريم… ما نوره قامت بالواجب هي ومصطفي مش مصطفي ابنك برضو ولا اي
مني… طبعا فرحت اووي بي وهووجي يطلبها من ابوك مبقتش عارفه فرحانه بي ولا بيها
كريم… ربنا يحفظك انتي وبابا لينا يارب
ــــــــــــــــــــــــــ
مصطفي… اخيرا انتي عارفه انا بحبك من زمان
نوره اتكسفت.. شكرا
مصطفي… هو ايه ال شكرا انتي خايفه مني ولا مكسوفه
نوره… مكسوفه
مصطفي…ياختش كميله
نوره ضحكت..
مصطفي.. بس طلع زاي القمر ماشاء الله
نوره بتوتر وتكلمت بسرعه… بص بقا انا مش بحب الكلام دا عشان بتكسف بطل بقا تمام عشان مش عارفه
مصطفي بصلها وابتسم… مش عارفه ايه
نوره… مش عارفه وخلاص فالو سمحت بطل كده وبعدين احنا قراءنا فاتحه بس مش مكتوب كتابنا عشان تقولي كلام دا
مصطفي… اهداي خلاص انا بنكشك بس
نوره.. تمام. هنروح فين
مصطفي… انتي نفسك في ايه
نوره… بيتزا وناكل على البحر
مصطفي.. من عيونيه
ـــــــــــــــــــــــــ
احمد… السلام عليكم
خلود.. اهلا اهلا ب اعز الحبايب اهلا
هاجر.. اهلا بالقمراللي غيب
خلود.. اهلا
احمد.ضربها بالقفا بهزار… اهلا اهلا
خلود قامت تجري وراها
احمد بضحك وهووطلع علي السلم…. اهدي الله يخربيتك لسه جي
خلود… حد.قالك تمد ايدك
احمد واقف وبيتنهد.. اهااا عايزه ايه طيب
خلود… ايدك
احمد بخبث…. ايه دا طلب ايدي بجد.بس مقدرش اوفق اطلبيني من بابا
خلود.. ايه ياض ال خف دي وشدت اديه وعضته
احمد.. اهااااااا يعضضه
خلود… احسن عشان تمدها كويس وبعدين فين ال ايس كريم
احمدد… يبجحتك ياشيخه
خلود… انجز
احمد… ما انا جيبلك انبارح يامه
خلود… خلصت
احمد بصدمه… نعم
خلود… خمسه الله اكبر ايه في ايه
احمد…في ايه انتي
خلود… انجز هتجيب ولا لا
احمد… بصراحه جبت بس نسيها في العربيه
خلود… هات المفتاح
احمد… لا انا هنزل اجبها
خلود… انجز طيب
احمد.. هو انا عبد عندك في ايه
خلود… يلا بقا
احمد… تمام يااخرت صبري
ـــــــــــــ
كريم وصل مامته وباباه
عماد… رايح فين
كريم… هتمشا شويه واجي.
مني… متتاخرش طيب
كريم… حاضر
ـــــــــــــــ
احمد…اهو اتفضلي
خلود.. قلب قلباااااي
هاجر…وانا كيس جوافه
احمد… لو صبرتي بس اهو ياختي جيبلك.شكولاته المقرمشات ال بتحبيها
هاجر… تدري انا احبك
احمد… دلوقتي بقيت قلبك انتي وانتي التانيه بتحبني
هاجر وخلود…ضحكو
احمد… انا هطلع اجهز شنطتي اومال فين ماما
خلود وهاجر مع بعض… انت هتسافر دلوقتي
احمد.. اها هغير وهجهز حاجاتي وشويه اوراق وهسافر
خلود.بحزن.. اها
هاجر… طيب ما تخلي حد مكانك
احمد… دا شغل الشركه انتي هبله
خلود… هتيجي امتا
احمد.. ما انا قولتلك
خلود.. ترجع بالسلامه يارب
احمد… يارب هي فين ماما
هاجر بطفوليه… في المطبخ بتعمل كيكه بالبرتقان ليا وشكولاته ليك انت و خوخه
احمد… اوبااا ست الحبايب يا حبيبه
مني طلعت علي صوته… هما قالولك
احمد ضحك.. اها
مني… اطلع غير طيب عقبال ما اخلصها
احمد…ما انا عايزك عشان هسافر كنت عايزك تحضري شنطتي عشان انا بنسا حاجات
مني… اها انا نسيت طيب اطلع غير وخد دوش وانا هجهزهالك وكول حتي وامشي
احمد… من عيني.
احمد قاعد معاهم واكلوا وودعهم وسافر
ـــــــــــــ
كريم…اخيرا رديتي
خلود… معلش مكنتش واخده بالي
كريم… نعم انا من امبارح برن
خلود… يبني الفون صمت وانا لسه مسك الفون
كريم.. كنت عايز اقولك حاجه
خلود.. قول
كريم….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى