رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم آلاء
رواية لا اعلم من حبيبي الجزء الثامن عشر
رواية لا اعلم من حبيبي البارت الثامن عشر
رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة الثامنة عشر
سمر… اتلم تنتون علي تنتن والاتنين انتن وانتن اول ما بشوفكم بفتكر المثل دا
خلودبضحك وبتسلم علي احمد… ازايك اتنتون
احمد ضحك ومد ايدو… الحمد الله اتنتن
خلود… عاش من شافك او من شمك
احمد… اهو الواحد بيحاول يبقا نتن علي قد مايقدره
ابو ورده جه في احمد وخلود
احمد…. مش عيب شحت زاي يضرب بالشبشب كبرنا علي الحاجات دي
سمر.. بعميلكم دي المفروض يعني الواحد يحترامكم
خلود…. انتي لا يمكن تكوني ام انتي خالتي اكيد
سمر… ولاه احمد احدف. الفرد ال جمبك دي
خلود بتضحك جريت علي فوق … ماما انتي فين
احمد… صح ماما هي سحوره فين
سمر… هي خلود طلعت
احمد… اها
سمر… خلود كان مالها
احمد… معرفش لحد دلوقتي بس شكله كان بدايت الكتائب
سمر.. ايه
احمد… يعني يا امي ساعات الواحد بيجيله اكتائب بسبب ضغط هو في وانتي عارفه خلود مش بتحكي فا اكيد دا كان سبب
سمر.. اها طب هي بقت كويسه
احمد… اها الحمد الله
سمر… ربنا يهديكم لي بعض
احمد… يارب
فون احمد يرن من رقم مجهول
سمر… مين
احمد…لا رقم غريب هرد واجيلك
احمد..الو
ـــــــــــــ
خلود جريت عليها… ماما وحشتيني
سحر شافت خلود بين انها بتضحك بس وشها وملامحه غير اللي هي بتعمله كل حاجه متغير وامها واكيد هتحس بيها مهما دارت
سحر اخدتها في حضنها….كده تقعدي كل دا متساليش
خلود… حقكك عليا
سحر… عامله ايه وحشتيني
خلود… بخير طول ما انتي بخير
سحر… ربنا يحميكي يارب
خلود..ويحفظك ليا يارب
سحر… اتاكده ان خلود فيها حاجه لما فضلت متبته في حضنها
سحر.. خوخه
خلود. بعدت عنها… نعم يا ست الكل
هاجر… انا هقوم اشوف ماما اتاخرت ليه
سحر… مالك
خلود… ما انا زاي الفل اهو
سحر… علي ماما برضو
خلود… محتاجلك بس تدعيلي ربنا يريح بالي ويدلني علي الصح
سحر… ربنا يفك كربك يارب ويفرحني بيكي
خلود… ها احكيلي اللي حصل
سحر… دي مرات عمك دي سبحان الله من ازاي دي مرات عمك ودا عمك
خلود…اشمعنا
سحر… طيبه ولا بنتها اللي كان مصبرني علي بعدك هي كنت بحسها انتي
خلود.. شكلها ايه
سحر… بنوته قمركده بس طبعا مافيش احلي من بنتي ام عيون ملونه
خلود… ايه دا انتي بتعاكسيني كده عيني عينك
سحر… بس يالمضه
خلود.. وعمي عمل ايه
سحر… دا اتغير خالص بقا يتقاله ياراجل ياطيب اما عيالو طلعين زايو تحسي لما تبصلهم عمك في عز شبابه بجبروته وقلة ادبه
خلود بضحك… انتي شكرتي في ورجعتي هزقتي
سحر… انا عارفه بقا يلا ربنا يبعدنا عنهم بس غريبه مسالتيش عن الوارث
خلود… انا عمري ما استنيت منهم حاجه بابا بعد موته حتي كان مامنه ووربنا سترنا اما فلوس عمي دي ولا شي جم بابا هو اللي كان نفسي يرجع مش الوارث
سحر…. الله يرحمه .
خلود… انتي كويسه
سحر… اها الحمد الله
خلود… هقوم اغير واجي
سحر…تمام وانا هنزل اشوف خالتك غابت ليه
ــــــــــــ خلود دخلت لقت احمد واقف
خلود… في ايه
احمد… انتي بتكلمي كريم
خلود بصدمه… في ايه
احمد بيتكلم بعصبيه… بسالك سوال وردي عليا
خلود بتوتر… انت ايه فكرك بي دا من وقت الفرح بس
احمد… بالنسبالي مش بنسبالك
خلود….هو في ايه
احمد… انا اللي مفروض اقول كده واحد بيكلمني يقولي صلح اللي بنا
خلود….
احمد… بكلمك انتي ايه اللي بينك وبينه
خلود… انايعني
احمد بعصبيه.. متتكلمي
خلود… خايفه
احمدحاول يهدا… اتفضلي فاهميني
خلود… كنا بنتكلم واخرمره اتخنقنا
وبعدها بعد عنه لان واللهي عارفه اني غلطانه
احمدبصدمه… ايه
خلود…عارفه اني بقيت قليله في نظرك. دلوقتي وبقيت مش زاي اختك واني مش كويسه
احمد …. فعلا عندك حق
خلود حسة بسكينه في قلبها ان اعز حد شافها كده وهي السبب
بس كانت مستنيا منه انه يسامحه وان يفاهمها زاي هاجر
احمد… وانا ميشرفنيش انك تكون بنا صلت قرابه بس عشان خالتي مش هعمل حاجه وخلقتك دي مش عايز اشوفها قدامي انتي فاهمه
وسبها ومشي
خلود…. فضلت واقفه وبتعيط وقفلت الباب الاوضه علي نفسها
انا السبب ربنا ياخدني يارب انا تعبت ريحني وفضلت تضرب بايديها عند قلبها عوزه اموت عوزه اموت
ــــــــــــــــــ
في ڤيلا عند كريم
مصطفي…. انت متخلف يابني
كريم… اعمل ايه ما دا اللي كان قدامي
مصطفي… لا بجد برافو مش لقي رد ليك
كريم.. محصلش حاجه صدقني
مصطفي… هو ايه الي محصلش انالو واحد جه قالك اختك بتكلمني من وراك هتعمل فيا ايه
كريم….
مصطفي… انت اناني ومش بتشوف غير نفسك انت بهدلتها كفايه
كريم..واللهي ماقصدي هي كانت دايما بتحكي انه اخوها وصحاب وعز حد عندها اكيد هتوافق تسمعني ونرجع
مصطفي…. انت عارفه ال حاجه لواحيده انك عملتها صح انك بتبعدها عنك اكتر واكتر البنت دي خساره فيك
نوره… بس بس في ايه انتم بتتخانقه وبنت مين
مصطفي حكلها كل حاجه
نوره…. ليه كده يا كريم
كريم… مكانش قصدي
نوره…انا عمري ما اصدق ان دي طريقت تفكيرك ولا اصدق انك.تاذي حد بشكل دا اوحشه حاجه انك تتهم حد في اخلاقه بعد ما كنت بتحبه
كريم… ما انا معرفش معرفش
نوره… نصيحه لو بتحبها ابعد ابعد عنها خالص وفتكر ان ليك اخت
كريم…بصلها ومشي
ـــــــــــــــــــــــ
هاجر.لحظة ان احمد نزل من ناحيه اوضة خلود ومتعصب
هاجر لسه هتخبط سمعت
خلود..اها ياربي هو انا كل ما ابدا ارتاح يحصلي كده يارب عقبني بموتي
هاجر… خلود افتحي
خلود…
هاجر… افتحي عشان خاطري
خلود… سبيني لو سمحتي كفايه بكره كمان انتي كمان هتبعدي.
هاجر… لو حبه وجودي افتحي وانا مش هبعد ابدا
خلود… فتحت
هاجر. لقت خلود وشها بقا غريبه زاي اكني مسحوب منه الدم
هاجر…. اهدي خالص وواحدي الله مالك
خلود بعياط وشقهه … احمد كريم
هاجر… مش فاهمه اهدي وفهميني
خلود… كريم هو انا بكرهو بكره نفسي بكره كل حاجه بسببه
هاجر… مالو عمل ايه تاني انا مش فاهمه
خلود… كلم احمد وقاله يصلح ما بنا
هاجر بصدمه…احيه هو قالو وجاب رقم ازاي
خلود… معرفش اي حاجه
هاجر… احمد قالك ايه
خلود.. قال مايشوفنيش تاني واني مشرفهوش
هاجر… تلاقي عشان اتعصب من الموقف معلش اكيد مش هيحصل كده
هاجر.. مكانتش لقيه كلام تقوله ولا عارفه تواسيها ولا عارفه رد فعل احمد ايه هيقول لي خالتها ولا لا
هاجر… هو قالك هيقول لي خالتو
خلود… لا
هاجر… اطمني هو عشان متعصب بس اول ما يهدا هنتكلم انا وانتي
خلود… افتكرت لما قال مش عايز اشوفك قدامي
خلود قامت ومسحت دموعها وبتلم حاجاتها
هاجر… انتي بتعملي ايه
خلود….
هاجر… يبنتي بتعملي ايه بتلمي الهدوم ليه اهدي
خلود.راحت علي اوضة ماماتها ولمت حاجاتها وهاجر بتحاول تواقفها مش عارفه
خلود…نزلت يلا بينا
سحروسمر بصو لي بعض
سمر… في ايه انتي عملتي ايه يا هاجر
خلود… هاجر معملتش حاجه انا عوزه اروح يلا يا ماما
سحر….طب فاهمينا في ايه
خلود… ابوس ايدك يلاولا امشي لواحدي
سحر… خلاص جايه
سمر… هو دا كلام يعني
سحر… هكلمك وهبقا نتفاهم
خلود واقفت تاكسي ومشيت هي ومامتها
ــــــــــــــــــــ
احمد… فضل سايق بسرعه وعمل يفتكر كلام كريم
فلاش باك
احمد… الو
كريم.. استاذ احمد معايا
احمد… اها مين
كريم… انا كريم لو تفتكرني
احمد… اسف بجد مش فاكرك احنا اتعملنا في شغل قبل كده
كريم… لا ابدا
احمد….. طب فكرني بحضرتك
كريم… حضرتك كنت حااضرت فرح ابن خالي سليم وبسمه
احمد… اها بسمه اللي اختي صحبتها
كريم… اها اخت حاضرتك وخلود
احمد…. ايوه بس حضرتك مين برضو
كريم… انا كريم اللي حضرتك جيت سلمت لما كنت واقف مع خلود
احمد افتكرو…. اها اهلا خير
كريم… كنت عابز اتكلم مع حضرتك بخصوص انا وخلود
احمد بغضيب… وانت مالك بيها اساسا
كريم… انا وهي حصل بنا سؤء تفاهم
احمد.. موضوع وعده جي تفتحو بعد كل دا ياسيدي شكرا
كريم بغيظ… عارف انها بتعزك فا لو تقدر تصلح ما بنا
احمد…نعم
احمد… وانت اتعملت معاها امتا اساسا
كريم بخبث… انا وهي مرتبطين
احمد انصدم…. نعم بتقول ايه
كريم…انت متعرفش انا فكرتك قيلالك
احمد…
كريم… طيب تقدر تساعدني ولا لا
احمد…. ماليش في سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــباك
احمد.. لا وانا اللي بدعي موضوع دا يخلص واقول الحقيقه اني بحبك وانا اساس مش في البال لا واي محكتيش
القلب.. انا اللي غبي حبيتها ليه
العقل… عشان شبهك زايك
القلب….اها يفرحتي وانا عمال اتهد ومش في بالها
العقل… مفروض كنت فاهمت في ايه
القلب..افاهم ايه اكتر ما انا حاسس بتقطع
العقل….الله اعلم وبعدين كان بين عليها زعل اكيد هي كمان ندمانه
القلب… اها ندمانه علي حبيبي القلب
العقل… ويمكن ندمانه انها عرفته
القلب…. انا بكره اليوم اللي فكرت احب وادق لي ناس متستهلش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
سحر… ادينا دخلنا البيت مالك بقا وايه اللي حصل
خلود… ماما بتحبيني
سحر… اكيد طبعا دا سوال
خلود… يبقا متسالنيش وسبيني لواحدي ارجوكي بعد اذنك
خلود دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها
سحر.. يارب انت عالم بيها احفظهالي وحميها وطمني عليها
ــــــــــــــــــــ
خلود. فضلت تعيط وكلمه احمد في ودانها
انا ميشرفنيش ان يكون بنا صلت قرابه
وشك دا ماشوفهوش
وكلام كريم. انتي فتحها علي رابع وليكي كام واحد بقا
واحده زايك تضحك عليا
خلود صرخت كفايه كفايه يارب يارب انت حاسس بالي انا حسه بي انت رحيم علي عبادك
وفضلت تعيط
ونامت مكانها
ـــــــــــــــــــــ
مصطفي… في عروسه تبقا مبوظه كده
نوره…. حطيت نفسي مكان خلود اكيد
مصطفي قطعها… ربنا يعوضها خير فكك بقا
نوره.. حاضر
مصطفي.. يحضرلك الخير يارب
نوره… مصطفي
مصطفي.. نعم
نوره… خالي بالك من كريم وحاول تفاهمو انه ميتعبش نفسه مش هترجع انا بنت وفاهمه
مصطفي… انا تعبت معا بس بحاول عشان خاطرك
نوره.. شكرا
مصطفي… لاانا عايز حاجه غيرها
نوره بعدم فاهم… مش فاهمه
مصطفي.. بحبك
نوره…. احنا لسه ماتجوزناش اتلم
مصطفي… هانت كلها ساعات يا قمر انت
نوره… امشي بقا
مصطفي… بكره هجي الصبح تكوني جاهزه عشان اوصلك
نوره… لا هخلي كريم هو اللي يوصلني عشان اتكلم معا شويه
مصطفي… اشطا خالي بالك من نفسك باي
نوره… باي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)