رواية لا اعلم من حبيبي الفصل التاسع 9 بقلم آلاء
رواية لا اعلم من حبيبي الجزء التاسع
رواية لا اعلم من حبيبي البارت التاسع
رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة التاسعة
مصطفي.. اسالي كريم هو السبب
كريم.. بقولك ايه مكانش يومين ال انشغلت عنك
مصطفي… لا وكمان بتبجح
كريم… وربنا يبني انا مش خطبتك انت مش مقتنع ليه
مصطفي … ليه اتعميت عشان اخطبك انا
كريم… حوش ياض هو انت تطول ابصلك
مصطفي… ايه دا اوع اوع كده
كريم بص وراه… ايه في ايه
مصطفي… البنات ال حواليك ياشيخ روح دا مافيش كلبه حتي بصتلك
كريم بغيظ وجرا وراه…. طب تعال بقا
مصطفي بضحك وجرا…. يعيني دا انصدم معلش هي الحقيقه وحشه
كريم… وربنا طب لوو جدع تقف
مصطفي بضحك … انا صاحب كريم ازاي هكون جدع
كريم اتغاظ اكتر…. انت جي تهزقني
مصطفي بضحك … مش عجبك طلقني
كريم… لا انا تعبت
مصطفي وهو بيجري خبط ف نوره…
نوره مكانتش واخده بالها لانها كانت مسك الفون وماشيه فكرته كريم وخبطها في عنيها
نوره…. اهاا يخربيت شكلك يا كريم هتعميني متهدا
مصطفي بضحك… معلش
نوره بصت… ايه دا مصطفي
مصطفي.. عامله ايه
نوره توترت… اها
مصطفي… ايه هو ال اها
نوره… تمام تمام
مصطفي.. مش هتقوليلي وانت
نوره بستغراب… وانت ايه
مصطفي بضحك… انا سالتك عامله ايه وانتي قولتي تمام مفروض تقولي وانت عامل ايه
نوره… اهاا ماشي
مصطفي… لا انتي مش هنا خالص
نوره… لا عادي كريم كريم
كريم… يابنتي ما انا قدامك بتنادي ليه
نوره بهمس…. طرقني
كريم بصوت مبحوح… انا اطرق قصدك
نوره بهمس.. لا انا انا بسرعه
كريم كاتم ضحكه.. روحي يا نوره حضري الاكل
نوره.. حاضر
مصطفي… هو في ايه
كريم…. اتكسفت لما لقتك قصدها
مصطفي بخبث… بقولك هروح اشرب
كريم… ما الميه قدامك
مصطفي… لا ما هغير هدومي بالمره
كريم…تمام
ـــــــــــ
نوره كانت في مطبخ ومصطفي راح ليها بحجة الميه
مصطفي… احم احم
نوره في نفسها ايه ال دخلو هنا دا بقا انا مش عارفه اتلم علي بعضي ربنا يستر…
مصطفي قلد صوتها… طرقني
نوره بصدمه… ايه
مصطفي.. ايه انتي
نوره متنحه…
مصطفي… بصي بقا مش هنفضل كده
نوره… مش فاهمه
مصطفي غمز… انتي فاهمه
نوره ..
مصطفي… ما احنا مش هنفضل كده وانتي بتتهربي مني مع اننا احنا الاتنين معجبين ب بعض
نوره تنحنت اكتر…
مصطفي ضحك… ينهار ابيض مالك يابنتي
نوره. عيطت من كتر التوتر
مصطفي..اهدي مالك انا غلط في ايه طيب
نوره…. مكسوفه مش عارفه اتحرك امشي
مصطفي مت من ضحك علي كسوفه… طب اهدي مش عارفه مالك طب مش انتي بتحبيني او معجبه بيا حتي ولا لا
نوره وشه بقا احمر بقا طماطم من كتر الكسوف…
مصطفي ضحك… ال رد وصل عموما وانا كمان بس انا مش بحبك انا وقع في شوشتي فيكي وبصراحه كده كفايه
نوره بتسرع… ايه هتبطل تحبني وهتبعد
مصطفي.. استحاله انا قصدي اني اتقدم مش هنفضل نتلقه نظرات زاي ال علينا قساط تلاجه وخايفين نوجه بعض انا خايف اوجهك لتبجحي فيا ومتدفعيش فطلع هفق يا اما انتي ال خايفه توجهيني لا احبسك عشان مش بتدفعي
نوره بضحك.. اشمعنا تلاجه
مصطفي….يعني انتي سيبه كله ومسكتي في تلاجه ياختاااااي
نوره ضحكت جامد…
مصطفي… فضل متنح في جمال ضحكتها وشكلها البرئيه
نوره… مش قصدي
مصطفي… بقولك ايه
نوره… اتفضل
مصطفي… متيجي نكتب الكتاب علطول مش لزم يعني خطوبه والجوه دا وبعدها ب اسبوع فرحنا
نوره…نعم انت بتهزر لا طبعا انا نفسي زاي ايه بنت
مصطفي…. ما انا جهز ليه نعمل كل الحاجات دي
نوره… الفكره مش في ال جاهز الفكره ان كل مرحله ليها فرح وبتبقا ليها طعم وبتبقا ذكره جميل فاهمني
مصطفي… مادام دا ال هيريحك انا معاكي المهم اكون معاكي
نوره اتكسفت…
مصطفي بضحك … يادي الكسوف يبنتي بقيت شبه طماطم انتي عارفه انااا قطعهم كلامهم ام كريم
مني… ايه مصطفي مغيرتش ليه
مصطفي… اهو كنت جي اشرب ميه وطلع اغير
مني… طب يلا عقبال ما احضرلك الاكل
مصطفي… لا انا مش جعان شكرا يا امي
مني… لا الكلام دا مش هنا هتاكل يعني هتاكل
وطبعا كا اي ام مصريه عارفين ايه ال حصل😂
ــــــــــــــــــ
احمد… خوخه انتي فين
هاجر…. شكلها نامت
احمد… خشي شوفيها استحاله دي كانت عايزه تقعد في الجنينه
هاجر.. روح شوفها انا عايزه اعرف اخر الفيلم ايه
احمد نزل رجليها من التربيزه… وربنا انتي بروطه اوعي
هاجر… اها طب ليه كده كنت مستكنييسه
احمد…احسن
ــــــــــــــــــ
خلود كانت قاعده في الاوضه بتعيط
احمدد خبط… ادخل
خلود بشهقه من العياط… ادخل
احمد بخوف…. مالك
خلود… خايفه علي ماما اووي انا مش مرتاحه من امتا عمي وضميره موجود دا احنا مسمينه النتن
احمد.. ياختتاااي يابنتي واللهي هي كويسه متخافيش
خلود.. مكلمتنيش خالص ليه ولما رنيت عليها فونه مقفول
احمد… ازاي دي هي كلمتني وقالتلي فونك.مقفول فا اطمنت عليكي وقالت ان فونها هيفصل عشان منقلقش واول ما توصل هتكلمك
خلود بعيط.. احلف ولا انت بطمني
احمد حضنها.. واللهي بجد طب هو مش انتي فونك كان مقفول ولا لا
خلود.. اها
احمد… طيب انا اش عارفني انو كان مقفول اطمني بقا
خلود… ربنا ميحرمنيش منك يارب
احمد…ولا منك يارب
خلود… هنفضل كده
احمد… كده ا زاي
خلود.. حضني كده عوزه اقوم انف
احمد راجع راسو لي وار بصلها بقرف…تصدقي انك مقرفه
خلود بضحك… يعني عجبك ابقا مبراب….
قطعها احمد…بس بس الله يقرفك قومي وبعد عنها
خلود بضحك….تصدق انا غلطانه كنت نفيت في هدومك
احمد ضحك.. طب يلا وانا هعملك نسكافيه ال بتحبي و لب
خلود…وربنا انت راجل عسوليه
احمد… عسوليه طب يلا يا اوزعه اغسلي وشك
خلود.. حاضر
ــــــــــ
هاجر… كنتي فين
خلود… في الاوضه
احمد… اهو النسكافيه
خلود مسكت خدوده… ياختشي شاطره
احمد عض اديها…
خلودد…. عااااااا
احمد… عشان تحرمي تعمل كده
خلود عملت نفسها زعلت… شكرا
احمد بصلها… يعونيه اصدق انا كده
خلود..
احمد….وربنا ما هصدق
خلود مره واحده قمت عضتو من دراعو
احمد بضحك… وربنا عارف
خلود… بس كده عشان انا متعضش
هاجر بضحك… فصلت انتو واللهي مجانين
احمد بضحك.. ايدا دراعي ازرق الله يخربيتك
خلود.بصت علي دراعه بفرحه… الله شكلها حلو
احمد…انتي هبله
خلود… اخت مين احمد يبقا اكيد هبله زاي اخويا
احمد ابتسم وسكت…
خلود..خلاص انت مش اهبل انت عبيط
احمد.. انا هطلع انام عشان مضربكيش
خلود.. تصبح علي خير ياقلبي
هاجر.. تصبح علي خير
واحمد.. وانتم من اهل الخير يارب
ــــــــــ
هاجر.. هتنامي انتي كمان ولا ايه
خلود… لا هقعد شويه
هاجر… اشطا صحيح فاكر الولد ال اسمو كريم دا حسه انه عينه منك
خلود…انتي هبله ابت
هاجر.. لا انتي ال هبله انتي مشوفتيش كان متنح ليكي ازاي ولا اكنه وقع ف الغرام
خلود.. غرام دي تبقا عمتك لا طبعا احنا مجرد صحاب واخوات
هاجر.. مجرد ايه صحاب ايه دا انتو بتتكلمو
خلود… اها
هاجر… ومقولتليش ليه
خلود… ماجتش فرصه
هاجر… وكلمتي ازاي
خلود. حكتلها كل ال حصل
هاجر… اوبااا عشان كده كان متنح
خلود… يادي نيله يابنتي هو كان متخنق معايا تنح عشان لقني قدامه مش اكتر
هاجر… يمكن
خلود… مايمكنش ياختي
هاجر..طب انتي
خلود.. انا ايه
هاجر.. انتي مش حسه من ناحيته بحاجه كده ولا كده
خلود… انتي هبله لا طبعا
هاجر… ليه
خلود…. انا مش بتعت حب انا وبعدين بقولك ايه انا هقوم انام
هاجر عمزة… اها اخلعي اخلعي
خلود…وربنا انتي عيله هبله
هاجر… هتشوفي ويمكن انتي لسه لكن هو اها وهتقولي جوجه قالت
خلود… تصبحي علي خير ياهبله
هاجر بضحك .. وانتي من اهلو
ــــــــــــــ
خلود دخلت الاوضه وماجلهاش نوم فتحت نت لقيت كريم بعت رساله
كريم… شكلك مش هتفتحي النهارده
خلود لسه هترد لقيته بعت
كريم… ايه دا فتحتي
خلود… اها
كريم… عامله ايه
خلود.. علي اساسا مش متكلمين الصبح عموما الحمد الله
كريم.. دا انتي رخمه لزم ترمي كلمتين دبش
خلود… عجبك ولا مش عجبك
كريم.. عجبني
خلود.. ايوه كده
كريم.. صحيح انتي عينيكي خضره لي مين
خلود.. بابا الله يرحمه
كريم.. الله يرحمه بس باباكي كان قمر كده
خلود ابتسمت… انت بتعاكس ولا ايه
كريم ضحك … حاجه زاي كده
خلود… دا انت قلبك مايت بقا بس يا بابا خاف ع نفسك
كريم… عارفه
خلود… اها
كريم… هو انا قولت حاجه لسه هقول طب عارفه ايه
خلود… ما انت غبي هو ايه ال عارفه اش عارفني متقول علطول
كريم.. استغفر الله يبنتي انا دكتور احترميني شويه
خلود.. صحيح انت بتبقا شخصيتك قويه زاي ال بنشوفهم في الافلام
كريم… ازاي في الافلام
خلود… ال بيبقو وحشين وكل الطالب بيدعو عليهم
كريم بضحك… اها حاجه زاي كده
خلود.. حرام عليك
كريم…هو انا قولتلك بطفي السجاير في رقبة الطلب انا مش بحب ال مش منتظم ومش مهتم بالمحاضرات بهزقو غير كده مالوش عندي غير الاحترام
خلود… امممم ماشي بصراحه نفسي اشوفك وانت بتشرح
كريم.. طب ماتيجي بكره عندي سكشن في الكليه
خلود…لزم كارني ال كليه
كريم… هو انا مش مالي عينك هتدخلي معايا
خلود… امتا طيب
كريم… علي الساعه 9 كده
خلود… هشوف
كريم… لا هستناكي
خلود… مش متاكده يبني
كريم… لا هستناكي
خلود… طيب هنام تصبح علي خير
كريم.. وانتي من اهل الخير
ــــــــــــــــــــ
تاني يوم
هاجر.. خوخه
خلود..
هاجر..اصحي
خلود… عوزه نام
هاجر… ميستهلووووش قالو هنفضل مهما يحصل ومفضلووووووش لا اها ميستهلوش
عاااادي قلبي راضي بالفرق ايه ها ايه يعني ما بكره يبقا ذكره ماضي عده ورااح مافيش ما بينا اي حاجه هترجعني مهما ابعد انا عنك اكيد هرتاح عادي عادي مابيشغلنيش انا بيكم منغركم هعيش
خلود… بااااااااااس كتك الارف
هاجر بضحك… ما انا صحيتك بالادب منفعش
خلود… صحيت ياختي هي ساعه كام
هاجر… الساعه3ودلوقتي العصر هياذن قومي صلي يلا
خلود… ايه دا انا نمت يامه
هاجر.. نوم ال عافيه
قامت خلود صلت وعده اليوم ومفتحتش نت ولا كلمت كريم انشغلت بقعدتها مع اهلها
ومامتها وصلت وطمنتها ان عمها فعلا ربنا هدا وبقا كويس وبين انه قرب يموت من شكله ال بقا همدان جدا عكس ماكان جبروت وهبتو ال كان يخاف منها اي حد
ــــــــــــــ في اليوم التالي
احمد بيخبط علي خلود … خوخه انتي صحيه ولا لا
خلود…
احمد… ماما ينفع تدخلي تصحي خلود
سمر.. ليه هتصحيها بدري دي ساعه7
احمد… عايزها تيجي معايا مشوار
سمر… هو انت مش رايح الشركه
احمد.. رايح طبعا
سمرر.. اومال عايزها ليه
احمد.. تقعد معايا
سمر بصتلو وغمزت… انت فعلا لسه بتحبها
احمد بتوتر… ايه
سمرضحكت… ايه ايه انت
احمد.. بس بقا ياامي
سمر.. طيب يبني متقولها بدل ما انت كده
احمد.. خايف تبعد خايف اخسرها
سمر.. مش احسن ماتفضل متعلق علي الفاضي
احمد.. بس قدام عيني علي اقل
سمر.. ربنا يجعلكم من نصيب بعض يارب
احمد.. يارب يا امي يارب يلا بقا صحيها
سمر.. لادي هاجر ال هتفوقهالك
احمد.. هاجر نايمه جثي
سمر بضحك.. ما خلود مش هتصحا دي نامت هي وهاجر بعد الفجر
احمد.. طب خشي شوفيها ينفع ادخل ولا لا
سمر…حاضر
سمر دخلت تشوف… ادخل اهي ربنا يوفقك وضحكت ومشيت
احمد.. خوخه قومي.
خلود…
احمد…انتي يبنتي قومي فضل يهز فيها
خلود…
احمد.. يالهوي يبنتي قومي وجبلك ايس كريم
خلود… احمد خد بعضك وطلع برا
احمد.. ما انتي اهو عايشه قومي يلا
خلود.. ههزقك سبني انام بقااااااععععع
احمد اتفجع منها…. ايه الله يخربيتك
خلود..عشان خاطري
احمد… عايزك تيجي معايا شركه انا مش بشوفك براجع ببقا تعبان عايزك تيجي معايا نهارده وهفسحك
خلود بصتلو..عارف يا احمد انت لو ماغورتش دلوقتي هعمل فيك ايه
احمد.. ايه ايه
خلود… ينهار ابيض انت واخد حبوب التنحه علي الصبح عوزه انام ولا اخد بعضي واروح بيتي
احمد… هجبلك اللي انتي عايزه برضو يلا بقا
خلود…. لا اله الا الله
احمد… الف الف مبروك دخلتي الاسلام
خلود بصت بستغراب…
احمد … مش انتي قولتي لا اله الا الله
خلود….ايه ياض الخفه دي ايه ده مش قدره هموت
احمد… قومي طيب انتي كده مش هتعرفي تنامي مادام صحيتي
خلودحدفته بالمخده….لما انت عارف بتصحيني ليه
احمد فضل يضربها بالمخده مع كل كلمه… عشان.. عايزك.. معايا.. نهارده.. طول.. اليوم.. يلا بقاااا
خلود… يارب صبرني هي ساعه كام
احمد.. دخله ع8 بسببك يلا
خلود.. هتج
احمد… هجبلك كل ال انتي عايزه وبتحبي يلا
خلود بفرحه …فوريره
ـــــــــــــــ
خلود لبست وخلصت ونزلت و هي نزله
خلود.. وصباح ﺑﻐﺎﺷﺎ ﯾﺎ ﺑﺎﺷﺎ
احمد… ﻋﻠﻰ ﻛﻞ واﺣﺪ ﯾﺴﺘﻨﯿﻨﺎ
خلود بضحك… الولعه والكماشه وﻧﺰل شيشه ﻋﻠﻰ ﺷﺎي خمسينه
احمد… ﺳﻘﻒ ﻋﻠﻰﺷﺎن ھﺘﻨﺎم ھﻨﺎم ﺟﻨﺒﻚ واﺻﺤﺎ وصحينا
خلود…. يا حلولي
سمر… عوض عليا عوض الصبرين
محمود… اللهم إمين يارب العالمين
احمد وخلود.. ضحكو
خلود… عامل ايه يا محميحه
محمود… انتي منمتيش صح
خلود… حاجه زاي كده بس ليه
محمود.. وضح يابنتي من طريقتك
خلودضحكت … بهزر معاك يابابا طب ايه مش هنتحرك
محمود.. لا انا هجي علي العصر انتي واحمد ال هتروحو
خلود…حاضر يلا يا ابو طويله ال مصحيني بدري
احمد… يلا يا اوزعه
احمد وخلود.. مع سلامه
سمر ومحمود.. مع سلامه
ـــــــــــــــــ
احمد… ها تفطري ايه
خلود… عوزه شيبسي
احمد.. ايوه تفطري ايه
خلود… عوزه شبسي بس دلوقتي لما نروح شركه هبقا افكر
احمد.. حاضر
راح يجبلها
احمد.. اتفضلي
خلود.. اشطا بقا ايوه كده بحبك
احمد… يلا يا ام بطن
ـــــــــــــــــ
عند كريم
مني… صباح الخير يا حبيبي يلا اقعد افطر
كريم.. صباح الخير يا امي
مني… هتتاخر النهارده ولا لا
كريم.. هخلص شغل وهخرج انا ومصطفي
مني…. ابقا هاتو يتعشا معانا وسلملي عليه
كريم.. حاضر عايزه حاجه ياحببتي
مني… سلامتك متتاخروش
كريم باس راسها….سلام
مني… سلام
ـــــــــــــــ
عند احمد وخلود…
خلود… انت ليه عوزني معاك نهارده
احمد.. انتي مش حبه تيجي.
خلود.. لا مش قصدي
احمد..اومال
خلود… عادي يا بني
احمد…عادي كنت عايز تقعدي معايا لان برجع ببقا تعبان والنهارده لزم اجي شغل مع ان مافيش حاجات في شركه ياما
بس هبقا فاضي قولت اخدك معايا نتكلم ونخرج بعدها وغير كده هسافر بكره باليل او بعده
خلود.. هتسافر ليه
احمد..شويه شغل
خلود.. هتقعد قد ايه
احمد.. اسبوعين او شهر علي حسب المشروع محتاج قد ايه
خلود بحزن …اها ربنا يوفقك يارب
احمد.. ما انا اهو هنقدي اليوم كله فكي كده
خلود… انت وماما كده هتبعدو
احمد… ياستي ما هاجر معاكي وامي كمان وبابا وانا كل يوم هكلمك اتفقنا اضحكي بقا
خلود ابتسمت… اتفقنا
خلود.. اممم شغل اغاني
احمد ضحك … تمام
شغل اغنيه لي تامر عاشور عشان عارف هي بتحبه
احمد بداء يغني معا.. وبيبصلها
تفوت ايام وبتعدي وحبك ليا مش قدي بحبك حب مش موجود ملوش وصف وكلام عندي
عارف ايه احلي حاجه حاصله ليا اني منك وانت برضو بتجري فيا
خلود.. سبحان الله
احمد..ليه
خلود.. انت صوتك حلو عكس هاجر بتجعر وبتخلي الواحد يكره مش الاغنيه لا يكره نفسه
احمد ضحكه….. عادي مش شرط عشان اخوات نكون زاي بعض
خلود.. فضل قد ايه ونوصل
احمد… خلاص دقيقه
خلود… اشطا هو هنخرج امتا من الشركه
احمد.. احنا لحقنا نزهق
خلود… لا بسالك
احمد… اول ما اخلص شويه حاجات هنمشي
خلود… تمام
احمد.. يلا انزلي
ــــــــــــــ
في كليه
مصطفي.. هاي هاي كابتن
كريم… بذمتك شحت زايك وعميد في كليه يقول كده
مصطفي…. هل حد.يسمعني
كريم…. اللهي يارب تسمعك امة لا اله الا الله عشان تتلم
مصطفي بضحك.. مالك يا غضبه
كريم…ماليش
مصطفي بصله بطرف عنيه….يا ولا ياولا قول
كريم.. ما مش عارف
شخص … دكتور كريم المحاضرت حضرتك مفروض تكون بداتها
كريم… اسف جي دلوقتي
الشخص.. تمام
كريم.. مصطفي هخلص ونخرج استناني
مصطفي … يا خويا انا مش بتعتع انت ال بتمشي وتسبني
كريم.. مش وقته
مصطفي… تمام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)