رواية لا اعلم من حبيبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء
رواية لا اعلم من حبيبي الجزء التاسع عشر
رواية لا اعلم من حبيبي البارت التاسع عشر
رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة التاسعة عشر
محمود… ايه دا انتو قاعدين كده ليه
سمر… مافيش
محمود.. اومال فين سحر وخوخه
هاجر… رواحو
محمود… ليه كده وانتي يا سمر مش قولتلك خاليها متمشيش
سمر… معرفش واللهي ايه اللي حصل لقيت خلود نزله هي وهاجر عايزه تروح
محمود… ازاي ال كلام دا هو ايه اللي حصل يا هاجر
هاجر… معرفش هي قالت عايزه تروح عشان تعبانه شويه
محمود.. واللي تعبان يمشي ولا يقعد مع اهلو احنا بكره نروحلهم
سمر… كنت هقولك كده
محمود… وفين احمد
سمر… معرفش
محمود… تمام
ــــــــــــــــــــــــــــ
نوره بتخبط علي اوضه كريم
كريم… اتفضلي
نوره… انت لسه صاحي
كريم…
نوره… ينفع اتكلم معاك
كريم… انا بجد مش قدر اسمع اي كلمه
نوره… طيب ينفع طلب
كريم.. ااكيد
نوره… عايزك توصلني بكره
كريم…حاضر
نوره… تصبح علي خير
كريم… وانتي من اهلو
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد رجع البيت لقه كله نام دخل الاوضه بتعته ونام وماخدش باله ان خلود مش في البيت
ـــــــــــــــ
صباح الخير يا عروسه
نوره… صباح الخير يا قلب العروسه
مني…. ربنا يتمملك علي خير يا قلبي يلا قومي قبل ما مصطفي يجي
نوره…لا مش هيجي كريم اللي هيوصلني
مني بخضه… ليه
نوره… متخفيش انا اللي طلبت كده عشان عايزه كريم في حاجه
مني براحه…. اها فكرت حصل حاجه
نوره… لا متخافيش هو كريم صحا ولا لسه
مني… لسه هصحي وهجهزلكم الفطار يلا قومي
نوره..حاضر
ــــــــــــــــــ
محمود… صباح الخير
سمر… صباح النور
محمود… كلمتي سحر
سمر… لا لسه هنفطار واكلمها
محمود… تمام هقوم اخد دوش وصحي الاولاد
سمر… حاضر
سمر… احمد اصحا يلا يا حبيبي
احمد… صباح الخير
سمرحست صوته متغير … صبا ح النور انت كويس
احمد… الحمد الله
سمر… طب قوم يلا عشان تفطار
احمد… حاضر
سمر… يحضرلك الخير يا حبيبي
سمر… هاجر يلا قومي
هاجر… صباح الخير
سمر بصت ليها… ايه دا من امتا تصحي من غير وجع قلب
هاجر ابتسمت… يعني لا كده عجب ولا كده عجب
سمر باستها من خدها … طب يلا قومي يا لمضه
هاجر… حاضر يا قلب لمضه
سمر حست ان هاجر كمان فيها حاجه
وهاجر كانت زعلانه علي خلود اللي كل ما بتبداء نفسيتها تتعدل يحصلها حاجه وعارفه ان احمد غالي عليها واكيد نفسيتها بقت اسؤ من الاول
ــــــــــــــــــــ
محمود.. بعد ما نفطار هروح الشركه اخلص اورق وهاجي نروح لي سحر
سمر… ياريت قلبي وجعني علي خلود وشكلها
احمد كان قاعد وحس قلبه وجعو بس حاول يتجاهل كلامهم
هاجر… انا هجي معاكم
سمر… تمام
محمود… معلش يا احمد انت النهارده هتشيل بقي الشغل وفي اجتماع مهم مع شركة القناوي
احمد… متخافش بابا هتصرف
محمود.. ربنا يقويك ي حبييبي
ــــــــــــــــ
سحر… خوخه انتي صحيه يا حببتي
خلود…
سحر… طيب ردي عليا طمنيني
خلود…
سحر… طب افتحي الباب اشوفك
خلود…
سحر… يابنتي متوجعيش قلبي
خلود…
سحر… طب ورحمه ابوكي ردي
خلود… انا كويسه
سحر… طب عايزه اشوفك يابنتي هو انا موحشتكيش
خلود… عشان خاطري سبيني
سحر… ربنا يطمني عليكي يابنتي
سبتها ومشيت
خلود كانت قاعده علي سريرها.وضمه نفسها ودمعها نزله وبتترعش من كتر العياط وسمعت الاذان قمت تصلي
سحر اول ما شافتها بتفتح الباب جريت عليها
سحر… مش هسالك اي حاجه بس تعالي
سحر اخدتها في حضنها
سحر…. تعالي يا ضنايا يا حته مني قلبي وجعني وانتي بالمنظر دا عارفه انك جواكي حاجه وعارفه مش هتتكلمي ودا اللي وجعني اي حاجه حصلت خلاص اللي حصل حصل يابنتي المهم في اللي جي
خلود حضنها وعماله تعيط…
سحر بطلعها من حضنها ومسحتلها دموعها…. خلاص بقا كفايه عياط ويلا تعالي نصلي
خلود ….حاضر
سحر…ربنا يحضرلك الخير
صلت هي وخلود
سحر… هقوم نعمل حاجه تكليها ايه رايك
خلود… مش جعانه
سحر… لا هعملك لو معجبكيش خلاص اي رايك
خلود….
سحر… هقوم
سحر تليفون سحر رن
سحر… الو عامله ايه
سمر…. الحمد الله انتم عاملين ايه
سحر…. اهو الحمد الله علي كل حال
سمر… ساعه كده انا ومحمود جاين
سحر… مستنياكم تنوري يحببتي في اي وقت
سمر… تسلميلي يارب باي
سحر… باي
خلود… ماما انا هنزل اتمشا شويه
سحر…بالمنظر دا
خلود.. ارجوكي عوزه ابقا للي واحدي مش هتاخر
سحر… طيب خدي الفون معاكي عشان اطمن
خلود بعصبيه… لا تليفون لا مش عوزه
سحر… خلاص بس متتاخريش عشان خاطري
خلود… حاضر
ــــــــــــــــــ
مصطفي.. الو يا عروستي
نوره… ايه يا عريسي
مصطفي… عامله ايه
نوره… الحمد الله وانت
مصطفي.. بخير طول ما قمري بخير
نوره… امممم ماشي
مصطفي… وربنا كتب كتابي نهارده بقا
نوره…. ماشي
مصطفي…لا بقا منكدش علي بعض دا فضل ساعات واكون قرة عينك
نوره ضحكت…. ماشي يا قرة عيني اقفل بقا عشان مفروض انزل
مصطفي… حاضر يا اخرت صبري باي
نوره….باي
ــــــــــــــــــــــ
كريم بيخبط علي اوضه نوره
كريم… يلا
نوره…خلاص اهو جايه
ــــــــــــــــــــــ
في شركه عند احمد…
احمد… للسكرتيره شهد…. في كام اجتماع النهارده
شهد….. تالته حضرتك
احمد… اهم واحده انه
شهد….. اجتماع القناوي
احمد… الغي التانين وسيب دا
شهد …. طب احدد التانين امتا
احمد… مش عارف قوللهم هنبقا نبعتلهم
شهد….. حاضر
احمد… تمام وهاتي القهوة
شهد… حاضر
ـــــــــــــــ
نوره وكريم في طريق
نوره… ينفع اتكلم معاك شويه
كريم بصلها وسكت..
نوره… عارفه انك زعلان وبتحبها بس انت متجيش فيها حاجه من اللي هي هتكون في
كريم… هي لو كانت سمعتني هتعرف قد ايه انا بحبها
نوره… انت اللي وصلتها لي كده
كريم… انا ازاي
نوره…. اوحش حاجه انك تتهم حد من غير ما تسمعو او انك متدهوش حق زاي ما انت اخد حقكك
كريم…… انا مكانش قصدي مكنتش حاسس باللي بقوله
نوره…. انت لو بتحبها هتديها الف مبرار عشان تكدب نفسك من كتر حبك فيها
كريم…وربنا بحبها
نوره… بس دا مش حب الحب اني اخاف علي الشخص اللي بحبه الحب اني احترام الشخص اللي بحبه حتي لو العلاق اللي بنا بتنتهي الحب اطلعلك ميت سبب عشان تفضل وانت معملتش كده انت اتهمتها وفي اعز حاجه شرفها وكرامتها مش هنكر هي غلطت انها كلمتك واديها بتتعاقب
كريم.. بتتعاقب عشان كلمتني للدرجه دي انا وحش
نوره… انا مقولتش كده واهو فاهمت غلط وحكمت اني بتهمك ب انك وحش
كريم…اومال تقصدي ايه
نوره… اقصد ان انها تكلم شخص من ورا اهلها دي غلط وان تحب بعض من ورا الاهل وناس غلط وهي بسبب طيبت قلبها ربنا بيعاقبها في الدنيا عشان هيعوضها قدام بحد يحبها فعلا ويثق فيها
كريم…
نوره…. بص يا كريم انا بنت وزاي زايها واكيد هحس بيها من الاخر مافيش بنت هترجع لي واحد حسة انو شاكك فيها او بيعملها وحش بالعكس اول ما تلاقي بيشك بتبعد عشان مش هتقبل وبتبقا عارفه انو محبهاش لان لو حبها مش هيشك وانت للاسف مشاكتش انت اتهمت
كريم بص لي نوره بحزن وساكت..
نوره… انت اخويا وسندي بعد ربنا وبابا ووعمري ما هحب حد قدك ونفسي تكون احسن واحد في الدنيا
كريم…
نوره… قرب من ربنا واطلب منه انه يدلك علي الصح لان انت اتغيرت خالص مبقتش عارفه للاحسن ولا للاوحش انت بتحبه بس قربك اذها ابعد عنها احسن ليك وليها وادعي انها تسامحك لانك بمعنا اصح كسرتها
كريم… حسه انه فعلا بعدو عنها هو الاحسن ليها لان فعلا هو معملش حاجه تخلي يبقا فعلا تحبه بالعكس خلود هي اللي كانت بتسكت علي عصبيته وطريقته وهو ماكانش بيسكت
بس قرار انو يعتذرلها ويبعد عنها خالص
كريم.. يلا انزلي وصلنا
نوره…متزعلش مني واسفه لو كلامي زعلك
كريم باسها من راسها…بالعكس ربنا يحميكي ويحفظك ليا
نوره ابتسمت… ربنا ميحرمنيش منك يارب
ــــــــــــــــــــــــــــ
احمد بعد ما خلص الاجتماع طلب محدش يدخل ال مكتب
احمد مع نفسها
انا عارف اني بحبه مش هقدر ابعد ما انا حاولت مليون مره وبفشل
القلب… انت اتسرعت مفروض كنت فاهمت منها
العقل…. احنا مش في حياتها
القلب…لانك متكلمتش اساسا
العقل… انا معاها علطول مفروض تحس
القلب … عادي مش كل واحد هنقف جمبه هيحبنا
العقل…. وربنا انت اللي مودينا في داهيه
احمد…انتو اللي هتودوني في داهيه
احمد بعد سراع بين نفسه كلم هاجر
هاجر…. الو ايه يا ابو حميد
احمد… ايوه
هاجر… خير
احمد بتوتر… لا بسال عليكي انتي كويسه
هاجر فاهمه هو بيطمن علي خلود…. لا اها لا
احمد…. في ايه
هاجر بخبث… يعني انا اها بس لا
احمد فاهمه انها فاهمته…. تمام عايزه حاجه
هاجر… عايزك تبقا صاريح
احمد… انتي بتتكلمي علي ايه
هاجر… انت فاهمني
احمد…. انا هقفل
هاجر… لا وعايزه اشوفك دلوقتي
احمد… بعدين
هاجر… بلا بعدين ولا قبلين امي هتروح لي خالته وانا هجيلك
احمد…. انا ق
لسه هيتكلم هاجر قطعته…
هاجر… سلام
ــــــــــــــــــــــ
عند خلود.
خلود نزلت تتمشا
وراحت كالعاده عند البحر وتعيط وتلوم نفسها
خلود… ليه عملت كده كل ما ببداء انسا يرجع تاني موضوع دا انا طيب وحشه عملت ايه تاني غلط ممكن دا قصاد دا انا تعبت
شخص من وراها
انا اسف
خلود بصت وراها
ــــــــــــــــــــــ
سمر…يلا يا هاجر باباكي قرب يوصل
هاجر…لا انا هروح لي احمد
سمر…. عيب كده مش انتي واخوكي
هاجر بعدم فاهم…. في ايه يا امي
سمر… اخوكي قلب وشه عليها وانتي كمان
هاجر… فاهمتي غلط بالعكس انا رايحه عشان افاهم في ايه
سمر…. انا فكرتك انتي كمان
هاجر… خوخه مش بنت خالتي خوخه اختي اللي بتمنالها الخير قبل نفسي
سمر… حضنتها…. ربنا يطمنا عليكم ويفرحنا بيكم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)