رواية لا أدري كيف أحببتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء حجاج
رواية لا أدري كيف أحببتها البارت الرابع عشر
رواية لا أدري كيف أحببتها الجزء الرابع عشر
رواية لا أدري كيف أحببتها الحلقة الرابعة عشر
_ترولى فوراااا
الممرضين كلهم طلعواا وخدوا آدم فعلاا ودخلوا اوضه العمليات
_الشاب نزف د”م كتير
_مفيش نبض يا دكتور
الدكتور بدأ يعمل تدليك لقلب آدم اللى مكنش بيستجاب خالص
_ده ما”ت
الدكتور بنفاذ صبر: اطلع براااا
_ليه يا دكتور
الدكتور بعصبية:بقولك اطلع برااا
الممرض طلع فعلاا والدكتور لم يستسلم وبدا يعمل لادم تدليك للمره التانيه لحد ما ستجاب اخيراااا
الممرضين بصوا لبعض والدكتور قطع قميص آدم وبدا يعقم الجروح
الممرضين كانوا في حاله صدمه من شكل جسم آدم نتيجه الضر”ب العن”يف
الدكتور: محتاجين د”م الشاب فقد د”م كتير
_مفيش حد من أهل المريض وصل يا دكتور
الدكتور بعصبية: ده حفيد فاروق بيه رنوا عليا عالطول
واحد من الممرضين هز رأسه وقال: اوامرك يا دكتور
في الطريق ✨
الدموع كانت نازله من عينها وخايفه اوى وبتدعى ربنااا
وفجاه تليفون فاطمه رن
_فينكم آدم قالى أنكم جاين وبرن عليا محدش بيرد
فاطمه بعياط: آدم آدم
فاروق قام وقال بخوف: مالو حفيدي
_آدم في المستشفي وبيقولوا حالته وحشه اوى
التليفون وقع من ايد فاروق وقال بصدمه: آدم
_في اي يا بابا آدم وفاطمه اتاخروا كده ليه
_احنا لازم نروح المستشفي فوراا
سميحه بخوف: ليه
_آدم بين الحياه والمو”ت
سميحه اهتزت مره واحده ومكنتش قادره تقف وقالت بعياااط: ابنى
فاروق مسك ايد سميحه وقال: مفيش وقت لازم نروح المستشفي فورا فين حنان
_في اي يا جدو
_لازم نروح المستشفي فورا
حنان بخوف: في اي
_على الطريق هقولك بس يلاااا
في المستشفي
_آدم موجود هنااا
خالد هز راسه وقال: الناس بتقول انها لقيتوا على الطريق وسايح في د”مه
آنيا بصدمه: اي
فاقت من الصدمه وقالت: هو في المستشفي ده يا بابا
خالد:_______
آنيا مسكت ايد خالد وقالت: بابا رد عليااا ارجوك
خالد هز راسه وقال: اه يا آنيا في الدور اللى فوق
آنيا حاولت تقوم لكن مقدرتش
خالد مسك آنيا قبل ما توقع وقال: الدكتور قال مينفعش تقومى يا بنتى
آنيا زقت ابوها وقالت بعياااط: انت اللى عملت كده صح
خالد بصدمه: انا مستحيل اعمل كده يا آنيا وانتى عارفه كده كويس
آنيا بزعيق: لا تعمل عارف ليه عشان بتكر”ه آدم
خالد بحزن: انا عمري ما كر”هت آدم يا انيا وانتى عارفه كده كويس
_عارفه اي ؟ ثم كملت بعصبية: انت اللى عملت كده يا خالد بيه ومش هسامحك لو آدم جرا ليا حاجه
خالد بصدمه: انتى بتقولى اي يا آنيا
آنيا طلعت وبدات تتسند على الحيطه
الممرضه: انتى رايحه فين يا انسه
آنيا زقت الممرضه وقالت: آدم محتاجنى ولازم اكون جنبه
الممرضه قامت وراحت للدكتور المعالج وقالت: دكتور دكتور
الدكتور بفزعه:في اي
الممرضه: الانسه آنيا طلعت من اوضتها
الدكتور بعصبية: انتى ازاى تسبيها تطلع
الممرضه: والله حاولت امنعها لكن رفضت ومشت
الدكتور باستغراب: مشت
الممرضه بارتباك: مش عارفه راحت فين
الدكتور طلع عالطول ودخل اوضه آنيا ولقي خالد واقف
الدكتور: خالد بيه بنتك راحت فين
خالد:_______
الدكتور: خالد بيه
خالد فاق من الصدمه وقال: بنتى
الدكتور: انا قولتلك مينفعش تطلع
خالد طلع عالطول
آنيا طلعت فعلااا الدور اللى في آدم وقالت للممرضه: فين آدم
الممرضه: آدم مين
آنيا بزعيق: آدم الانصاري فين
الممرضه بخوف: الغرفه اللى هناك ده
آنيا طلعت تجري وفتحت الباب
الدكتور: انتى ازاى دخلتى هنااا
آنيا راحت عند آدم ومسكت ايدو وقالت: آدم فوق يا آدم
الدكتور: مين حضرتك
آنيا ببكاء شديد: انا حبيبتوا ولازم اكون جنبه
الدكتور بص للممرضه وهز رأسه بمعنى طلعيها برااا
الممرضه راحت عند آنيا ومسكت ايدها وقالت:لو سمحتى اطلعى برااا
آنيا مسكت ايد آدم جامد اوى وقالت: لا مش طالعه
الممرضه: حضرتك مينفعش كده
آنيا حضنت آدم جامد اوى وقالت: مش طالعه فاهمه
خالد دخل وقال: آنيا لازم تطلعى كده غلط
آنيا هزت راسها وقالت بعياط: لا مش طالعه ومش هسيب آدم فاهمين
خالد مسك ايد آنيا وحاول يبعدها عن آدم لكن معرفش
_ابعدوا عنى انا عايزه اكون جنب آدم
الدكتور المعالج بتاع آنيا دخل وعطها ابره مهداا
آنيا حطت أيدها على دماغها وقالت: اي ده انا حاسه ان جسمى منمل
وفجاه اغمى عليها نتيجه المهداا
خالد سند بنته عالطول والدكتور قال بعصبية: مينفعش كده يا استاذ المريض حالته صعبه اوى
خالد بحزن: انا اسف اوى نيابه عن بنتى
الدكتور بغضب: اطلعوا براااا
بالفعل طلعوا وحاله آدم بدات تسوء اكتر واكتر
الممرضه: انا كلمت فاروق بيه وهو على الطريق حاليااا
الدكتور بص على جهاز رسم القلب ولقي النبض قل جدااا
الدكتور حط ايدو على صدر آدم وبقا يضغط جامد اوى ويبص على الجهاز
_النبض بدا يرجع يا دكتور
الدكتور ساب آدم وخد نفس عميق وقال: المريض محتاج د”م في اقرب وقت
فاطمه نزلت من العربيه ودخلت المستشفي عالطول
_آدم الانصاري غرفته رقم كام لو سمحتى
_ثانيه واحده
الممرضه بصت في الكشف وقالت: رقم ١٣٧٨
فاطمه هزت راسها وراحت عند الاسانسير لكن وجدت لافته بتقول يوجد عطل فنى
فاطمه بصت لفوق وحست بدوخه
فاطمه طلعت على السلم عالطول وقلبها كان هيقف من الخوف
بعد مرور خمس دقائق
فاطمه اخيرااا وصلت الدور اللى فيااا آدم ومكنتش قادره تاخد نفسها
فاطمه بصوت متقطع: الممرضه قالت الغرفه رقم اي
فاطمه كانت واقفه وآدم كان في الغرفه اللى وراهااا
نبضات فاطمه ازدادت وقالت: آدم
الدكتور بص في جهاز رسم القلب وقال بفرحه: المريض نبضه اتحسن عن الاول بكتير
الممرضين فرحوا اوى والدكتور قال: ده نبضه بقااا طبيعي جدااا ومفيش مشكله
الممرضه: سبحان الله
فاطمه لفت وشافت آدم وكانت في حاله صدمه
_آدم آدم
فاطمه جرت على فاروق وقالت: جدو آدم جوااا
فاروق مكنش قادر ياخد نفسه وقال: وعامل اي
فاطمه هزت راسها وقالت: مش عارفه
الممرض: عائله المريض برااا يا دكتور
الدكتور طلع وقال: فاروق بيه
فاروق جري علياا وقال: حفيدي كويس صح
الدكتور مسك ايدو وقال: حفيدك نبضه كان ضعيف جدااا وسبحان الله فجاه نبضه بقا طبيعي جداا
فاطمه ابتسمت وقالت:الحمدلله
الدكتور: بس محتاجين د”م المريض فقد د”م كتير
فاروق هز رأسه وقال: انا فصيلتى نفس فصيله آدم
الدكتور: ملك
_نعم يا دكتور
_خدي فاروق بيه واسحبي منه د”م
الممرضه هزت راسها وقالت:اتفضل معايااا
سميحه قعدت على الكرسي وكانت خايفه اوى على ابنها فكلمه خايفه لا تكافي
فاطمه قعدت جنبها وقالت: آدم هيبقا بخير يا مامااااا
سميحه بعياااط: أن شاء الله
الممرضه: دكتور المريض بدا يفوق ومش على لسانه الا اسم فاطمه
الدكتور: مين فاطمه ده؟
فاطمه قامت وقالت: انا يا دكتور اكون مراته
الدكتور ضم حواجبه وقال: امال مين اللى كانت بتقول أنه حبيبها
فاطمه وسميحه بصوا لبعض وكان مستغربين
بعد شويه فاروق اتبرع فعلاا لادم وحالته بدات تتحسن
فاطمه دخلت لادم وكانت لابسه لبس ممرضين وقعدت على الكرسي
_انا اول مره اخاف كده حسيت للحظه انك هتسبنى
آدم حرك ايدو وفاطمه مسكت ايدو عالطول وقالت: اوعك تسبنى يا آدم انا مقدرش أعيش من غيرك
آدم بدأ يفتح عينه وقال بصوت هادي جدااا: فاطمه
فاطمه رفعت وشها وقالت بفرحه: آدم
آدم بابتسامه: متخافيش انا بخير
فاطمه هزت راسها وقالت: الحمدلله
_انا عايش النهارده بفضلك
فاطمه باستغراب: بفضلى ؟
آدم غمض عينه وفتحها تانى وقال: حسيت بيكى وانتى واقفه براااا
فاطمه بابتسامه: الكلام ده في المسلسلات بس
_والله حسيت بيكى
_طب مين اللى عمل كده
آدم هز رأسه وقال: مش عارف
_اممم خلاص متتعبش نفسك
آدم بعصبية: اكيداا ده بابااا
فاطمه بصدمه: انا عمري ما سمعت عن ابوك ده
_ده حكايه طويله اوى
الدكتور: اخبارك اي يا آدم
آدم بص لفاطمه وقال: حاليا بقيت بخير
فاطمه ابتسمت وقالت: لازم ترتاح عن اذنك
آدم مسك ايد فاطمة وفاطمه قالت: في اي
آدم بابتسامه: مفيش
فاطمه طلعت وآدم كان بيتالم اوى لكن مبينش
سميحه قامت وقالت: آدم كويس صح
فاطمه هزت رأسها وقالت: بخير متخافيش
_فاطمه
_متخافش يا جدو آدم بخير
فاروق ابتسم وقال: الحمدلله
عند جلال
كان سايق العربيه ومكنش مستوعب ازاى عمل كده في ابنه للدرجه ده الفلوس اهم من ابنه
واخيراا وقف العربيه ونزل منها وقال: ضميري مش مرتاح ولا هيرتاح طول ما انا سئ كده
وفجاه تليفون جلال رن
جلال فتح التليفون وقال بعصبية: عايزه اي
_في اي مالك اتكلم عدل كده وبلاش العن”ف ده
جلال بتهديد: ابنى لو حصل معااا حاجه يا سوزي هقت”لك
سوزي قعدت تضحك وقالت: ضميرك صحي ولا أي
_سوزي انا مش بهزر ابنى لو جرا ليا حاجه
سوزي بغضب: كمل سكت ليه ؟
جلال قفل التليفون وقال: هقت”لك
سوزي قعدت تضحك وقالت: لا يا جلال مش هسمح لضميرك يفوق دلوقتى
في صباح اليوم التالى
آنيا بدأت تفوق وقالت:آدم آدم
خالد كان قاعد جنبها وخايف اوى من رد فعل آنيا لما تقوم
آنيا حطت أيدها على دماغها وقالت:آدم آدم
خالد مسك أيدها وقال: متخافيش يا بنتى انا جنبك
انيا سحبت أيدها وقالت: آدم آدم
آنيا قامت وقالت: أوعك تمنعني زي امبارح
خالد بص لتحت وآنيا طلعت عالطول
في اوضه آدم
_ماما فين فاطمه
_شايف يا بابا من ساعه ما فاق ومش على لسانه الا فاطمه
_صباح الخير
آدم ابتسم وقال:صباح العسل
سميحه بصت لفاروق اللى شاور ليها عشان يطلعواا
بالفعل قاموا وطلعوا وفاطمه دخلت لادم
_اخبارك اي دلوقتى
آدم أبتسم وقال:بخير
_طب خد ده منى
آدم بص في أيدها وقال:اي ده
_ده مصحف صغير جدااا خلى معاااك
آدم خد منها المصحف وقال: ماشي
آدم بص لفاطمه وقال: تعالى جنبي
فاطمه باستغراب:ليه
_هكون مرتاح اكتر
فاطمه قامت وراحت عند آدم فعلاا وآدم مسك ايدها وقال: انا بحبك اوى
وقتها آنيا وقفت عند الباب وكانت في حاله صدمه:😳
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا أدري كيف أحببتها)