روايات

رواية لانني استحق الفصل الخامس 5 بقلم كوين

رواية لانني استحق الفصل الخامس 5 بقلم كوين

رواية لانني استحق الجزء الخامس

رواية لانني استحق البارت الخامس

رواية لانني استحق
رواية لانني استحق

رواية لانني استحق الحلقة الخامسة

دخلت ورد اوضتها ونامت من التعب وهي ونايمه بتحلم بتقوول ابعدي عني انا معلمتش حاجه سييني ارجوك سيبني
سهام بقلق: ورد ورد قومي يا ورد مالك يا حبيبتي انتي بتحلمي
فاقت ورد مفزوعه وهي بتقول: الحمدلله الحمدلله انا كنت بحلم اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
هديت ورد وقرت قران وبعدين نامت تاني لحد الصبح.
ـــــــــــــــ
عادل: اي يا زين سرحان في اي يا زين زين
زين بلهفة: اي يا عادل في اي
عادل: انت مش معايا خالص سرحان في اي
زين: ولا حاجه يلا نروح الجامعه النهارده اول يوم
ذهبوا زين وعادل للجامعه اللي مكناش بتخلي من معاكساته للبنات
ــــــــــــــ
عند ورد
ورد: سهام النهارده اول يوم جامعه انا مبسوطه اوووي وكمان عايزه اشوف البيت نور وكملت بحزن هي دخلت طب ربنا يوفقها
سهام: نفسي يا ورد انا كمان ادخل الجامعه
ورد: ان شاءلله يا حبيبتي شد حيلك في المذاكره
انا هقوم البس بسرعه عشان متاخرش

 

 

 

قامت ورد لبست وذهبت الي الجامعه اللي كانت بلنسبالها حلم ووصلتله
كانت في المدرج وجه واحد قعد جمبها اللي زعقت فيه وبتقوله عيب حضرتك
علي بضحكه: اي هو اللي عيب كله بيقعد جمب بعضه انتي فاكره نفسك في اعدادي
ورد بضيق قامت من مكانها وراحت قعدت جمب بنات وهوبا الدكتور دخل وهي مش واخده بالها
الدكتور اسلام: البنت اللي قاعده وره اطلعي بره
فضل المدرج يبص لورد وهي بتبص وراها عشان تشوف مين اللي اطردت واتصدمت لما الدكتور قالها تاني اطلعي بره
ورد انا معملتش حاجه انا كنت…
دكتور اسلام: ولا كلمه علي بره
.
طلعت ورد بره وهي مدايقه بس قالت يا صلاه النبي من اول يوم دنا حتي ملحقتش ابص علي العيال يلا اهو حظك يا نور جيالك يا كلب البحر..
ذهبت نور لكليه الطب اللي باباها دخلهاله بالفلوس ورنت عليها واتقابله
نور: اذيكي يا بت يا ورد والله وحشتيني اووووي
ورد: وانتي كمان يا كلب البحر يللي مش بتسال
كملوا كلامهم. ـ
ـ،

 

 

زين: ولا يا عادل انت يا زفت
عادل: اي يا زين في اي
زين: بما انك بتعرف تتعرف علي البنات تعالي اتعرف علي البينتين اللي هناك
عادل: اشطا يا معلم شكلها هتحلوي وسقف بايده
زين: اتلم يا عادي اللي عايزه اعرف البنت التانيه دي
دخل عادل عليهم وبعدين جه زين
عادل بمرح: وانا بقول الكليه منوره ليه اكيد وفد جديد حايينا
نور بابتسامه: ايوه انا لسه سنه اولي
عادل بص لورد اللي مردتش خالص وهو بيقول في باله طيب وبعدين في ابو الهول ده ازاي هعرف زين عليها وكمل
عادل: والانسه برضوا معانا
نور بسرعه: لا لا ورد في تربيه
ورد اتضايقت ان نور بتتكلم مع اولاد واستاذنت ومشيت وكملت نور كلامها مع عادل
عادل بابتسامه: لا دنتي نكته احنا نكون صحاب من دلوقتي
نور بابتسامه: اوك علي الرحب
راح عادل لزين اللي كان مستنيه بلهفه وبيقوله
زين: هاا يا عادل عرفت حاجه
عادل بتعالي: تدفع كام
زين بضحك: اخلص ياد وضربه بالبوكس

 

 

 

في بطنه
عادل: خلاص يا عم اسمها ورد يسيدي وفي كليه تربيه وشكلها مش من النوع بتاع الهزار خالص
زين بتفكير وسرحان: هي دي
وكمل كل واحد يومه الدراسي وفي اثناء خروجهم
ورد لقيت شاب بي*بوس بنت
بصتلهم باشمئزاز وكملت طريقها
ــــــــــــ
رجعت ورد البيت وهي تعبانه لقيت امها علي الباب ومتعصبه جدا
مني بعصبيه: اهلا باللي مقضياها سرمحه وشدتها من شعرها وبتقولها مين يا بت اللي كنت واقفه معاها اكيد واحد تعرفيه
ورد بعدم فهم: اي اللي بتقوليه ده يا ماما سيبي شعري
مني بنفس العصبيه: انتي كنت فاكره هتروحي الجامعه كده انا خليت اسامه يراقبك وقالي انك كنت واقفه مع شااب
ورد بتذكر عادل: والله منا يا ماما انا كنت واقفه وكلم ورد وانا سبتهم ومشيت
مني هديت لانه قالها؛ انها مشيت بس كانت حابه تشوفها هتكدب ولا لا
اخر مره يا ورد وبعدين والله مهخليكي تروحي جامعه تاني فاهمه
ورد: فاهمه يا ماما
مني: يلا غوري اغسلي المواعين
ورد بتعب: حاضر يا ماما
ـــــــــــــــــــــ صل علي رسول الله ♥

 

 

 

مر ايام كتير
في بيت زين
محمود ابو زين: زين يبني مالك ملاخظ انك بتسرح كتتير مين ها وضحك
زين بتوهان: مين يا بابا
ام زين بضحكه: يارب يا حبيبي يكون اللي في بالي وتكون بتحب
زين بضحك: بحب اي بس يا بابا انت وماما قولوا انكم عايزين تخلصوا مني
ام زين: بصراحه اه
زين بضحكه: ليه كده يحجه هو انا مدايقكم في حاجه
ابو زين: اتلم يا ولد وخلص جامعتك وروح الشركه انت وصحبك اللي بيلم البنات حوليه
زين بضحك؛: عاددل ده مشكله بس اوقات بيكون ليه لزمه وابتسم
محمود بعدم فهم: ربنا يوفقك يا حبيبي نفسي تيجي تمسك الشركه مكاني يلا ربنا يعوضني
زين: افتكر حاجه وقال سلام يا حج ومشي بسرعه وهو ملهووف
ــــــــــ
قامت ورد تاني يوم ولبست وراحت علي جامعتها بعد ما خدت الاسطوانه الصباحيه من مامتها
وردوهي ماشيه في شاب مشي جمبها وحاول يلمس جسمها اول ما لاحظت بعدت بسرعه
الشاب ابتدا يقرب منها تاني هي زعقت وقالتله انت متخلف امشي بعيد
الشاب: اي يا حلوه معجبكيش تيجي نجرب حاجه تانيه
. ورد: ضربته بالقلم انت متخلف وفضلت تزعق فيه

 

 

 

اللي كان معدي دكتور اسلام في الوقت ده والشاب شافه مشي
ابتسم الدكتور اسلام وقال في سره.: جدعه هي دي البنات اللي بجد
دخلت ورد اول محاضره اللي كانت باسم “المعلم ومهنة التعليم”استمعت ليها جيد
ودخلت دكتور الماده التانيه.” الاداره الصفيه”اللي اول ما دخل انتبهت ورد وقالت: ربنا يستر هو تاني
الدكتور اسلام: بابتسامه الانسه اللي هنا
ورد:والله معملت حاجه يدكتور مش كل مره هطرد
ضحك الطلاب والدكتور اللي كمل وقال: لا مش هطردك حبيت احيكي علي التصرف اللي حصل منك مع الشاب
يريت الكل يتعلم منها
وكمل محاضرته
ورد مستمعه وقاعده مبسوطه جدا اول مره تحس انها عملت انحاز اول مره اصلا حد يشجعها
اتعرفت علي روان اللي كانت شبهها جدا في التفكير
روان: انا مبسوطه اوي يا ورد اني اتعرفت عليكي يلا انا هروح اقابلك بكره

 

 

ورد: اشطا يا عسل وانا كمان حصلي الشرف ومشيت
في شاب من بعيد بيراقبهم ودمه بيغلي اللي اول ما لقي بنت
الشاب: خدي الفلوس دي وعايزاكي تجيبلي البنت دي
البنت: حاضر بس انت ناووي علي اي
الشاب: هدفعها تمن القلم اللي ضريتهولي ده كويس عشان تفرح بالتشجيع
ورد هي وماشي في بنت جمبها قالتلها. ممكن تساعديني انا تعبانه
ورد بخوف: مالك يا حبيبتي انا معاكي عايزه تروحي فين
البنت: عايزه اروح…. واديتها العنوان
خدتها ورد للمكان
زين: كان شايف كل ده لكن مكنش فاهم حاجه فقال همشي وراها وبالمره اعرف طريق بيتهم
البنت: بس هنا شكرا يا حبيبتي ولسه هتمشي فجااه لقيت….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لانني استحق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى