رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية علي الشربيني
رواية لؤلؤ الصعيد الجزء الحادي عشر
رواية لؤلؤ الصعيد البارت الحادي عشر
رواية لؤلؤ الصعيد الحلقة الحادية عشر
وقف الرجل ونظر لقي الرجل يمسك بيد نسرين حتي اتي احدهم وقال :
وجف عندك ياوكل ناسك
اتصلب مكانه خليل حتي قليل لنسرين :
جولي انك مرتي احسن هفرغ فيكي السلاح دة
اتاه صوت الشاب وهو يقول :
تعالي اهنيه ومش هعيد حديدي تاني
لف خليل وقال :
خير ياجدع انت عاوز مني ايه
نظرت نسرين وهي تحرك شفايفها بأنها مخطوفه وحس الشاب واقترب من خليل وسلب منه سلاحه بحركه سريعه وامسك نسرين وبعدها عن الراجل حتي هجم عليه الشاب وبدء يضرب في وقال :
جي تخطف البنته في عز النهار كمان
وظل يتبدلون الضرب ولكن الشاب بيتفادا اي ضربة حتي اتلموا الناس ولف الشاب وقال لنسرين :
حوصولك حاجه
ردت وقالت :
لا انا زينه
ولفت وجه ونظر وظل يبحث عن خليل ولكنه فر هارباً
نظرت الفتيات وهم يتشكرون الشاب
وبعد الشكر قال احد الغفر :
اتأذيت في حاجه ياأسد بيه
رد أسد وقال :
لا ارمح ورا البنته لحد ما يوصلو وزودو الغفر
رد الغفير وقال :
تامر يابية بالأذن وذهب
في مكان أخر وبتحديد في منزل سلطان المنشاوي
تجلس أمل وتمسك هاتفها وفاتحه الفيس بوك ل يأتيها طلب صداقة ولكنها طنشت وبعد ربع ساعه اتاها من نفس الايميل رساله ومكتوب فيها :
صفحتك جميلة جدا ياتري صحبه الصفحه حلوة زى صفحتها
تركت الرساله ومردتش ولكن الفضول قتلها وفرحانه بكلامه واتاها اشعار برساله وكان مكتوب بها :
ممكن ترودى انا حابب اتكلم معاكي
نظرت أمل ولكن دون جدوي ولكنها تريد ترود ولكن خافت
دخلت نجات عليها وقالت :
هتفضلي ساكته اجده مشغلتيش ولد عمك ليه ياحزينه
ردت أمل وقالت :
اعمل ايه ياماي اهو سافر وهملنا
ردت وقالت :
امال المخروب التلفون دة بيعمل ايه اتحددى امعه
ردت أمل وقالت :
حاضر ياماي حاجه تاني
ردت نجات وقالت :
انتي حرة لو اجوز غيرك متجيش تنوحيلي
انتفضت وقالت :
لا ياماي اني نفسي اجوزة دة البت زهرة بت عم شحاته هتجنن عليه جولتلها بعينك لو اتجوزتية وغيرهم ياما
ردت نجات وقالت :
فتحي عينيكي بجا
ردت امل وقالت :
حاضر ياماي
رن هاتف نجات ونظرت للمتضل وقالت :
بالأذن بجا هروح اشوف الا ورايا
ذهبت نجات وردت علي نعمه وقالت :
ها فكرتي
ردت نعمه وقالت :
مخابراش يانجات خايفه يوحصل حاجه
ردت نجات زهي بتزرع سمها وقالت :
لا متخفيش اني معاكي جهزى نفسك وهجولك علي الوقت الصح
وبعد الانتهاء من المكالمه ابتسمت بشر وقالت :
دة اني هعمل الا ميتعملش واصل وهخليكي ياقمر ترمحي من الدار ودياب بجا الفضيحه هتسبجه وابوة هيطردو وياعيني علي نعمه سمعتها هتتوسخ بس مش امهم المهم انفذ خطتي
في مكان اخر وبالتحديد في القاهرة
تجلس جومانه مع قصي زهي في غاية السعادة فقد وافق ولدها بالجلوس عند عمتها
ونظرت له وقالت :
كتير انت بطير العقل يازلمه
رد وقال :
انتي الا طيرتيلي عقلي وقلبي ياجومانه
ردت وقالت :
بحبك كتير قصي وبدي اكمل عمري معك
رد بحب وقال :
ان شاء الله ياحبيبتي
في مكان أخر وبتحديد في شركة لؤلؤة تجلس بكل شموخ في مكتبها وعقدت اتفقيات عالمية ومازلت شركاتها في الطالع امسكت هاتفها واطمئنت عليهم في المنزل وانهت بعض المكالمات المهمه
وذهبت لؤلؤ الي الفيلا ودخل عليها عمها نور الدين واخيها فهد حتي قال نور الدين :
نفسي افهم ليه الا حوصل يابت اخوي علشان تحبسونا كيف الحريم اجده
ردت وقالت ببرود :
محصولش حاجه
رد فهد وقال :
كيف يعني جدى مريدش نرجع ليه وايه حكايه الحرس الا في كل حته دى ومين الراجل الا واقف دة
ردت لؤلؤ وقالت :
اسمعو كلام الكبير مريدش تروحو اهناك خلاص
رد قصي وهو ينظر لها وقال :
بس الواضح انك انتي الا أمرتي اننا مننولش الصعيد دلوجت خبرينا ياخيتي في اي وليه كل الجلج دة
ردت وقالت :
ومين جالك اني اني الا أمرت
رد بتحدى وقال :
أمل اتصلت تطمن عليه وجالتلي انك انتي الا مبعدانا
خبطت لؤلؤ علي التربيزة وقالت :
وانت تسمع حديد المخبولة صوح هي عتتصل علشان تجرك ليها مش أكتر واني امرت هتكسرو حديدى عاد
نظر نور الدين وقال :
احنا مجولناش حاجه بس عاوزين نفهم
ردت وقالت :
هجمه المطاريد علي الجزيرة وخطفه ١٠ ابنته ارتحتو
انصدمة وقال فهد :
وايه مصير البنته دى
اتاهم رد من الخلف من روبرت وقال :
سمو الملكه لؤلؤ الصعيد حلت كل حاجه ورجعت البنات وقص لهم روبرت كل حاجه
نظرو لها نظرة فخر والكل اتأسف لها حتي قال قصي :
ياكبيرة احنا خابرين انك خايفه علينا بس منرجدش كيف الحريم اجده جوليلنا نكون في ضهرك
ردت لحده وقالت :
واني ما مستغنياش عنكم وبفكر نأجل الفرح بتاعك ياعمي
رد نور الدين سريعاً وقال :
لا ونبي ياحبيبه عمك متأجليش اجده ياكبيرة
ضحك الجميع عليه حتي قالت لؤلؤ وهي ماشية :
هفكر واشوف حل واخبرك بالأذن
وتركتهم وذهبت اما فهد قال :
خيتك د واعره جوى ياخوي مخابرش كيف هي اجده احنا خواتها ومنعرفش نعمل الا عتعملو
اناهم صوت من لؤلؤ تقول :
فهد جهز نفسك بكرة هتروح الشركة تستلم الشغل
رد نور الدين وقال :
شغل ايه
ردت وقالت :
شركة لؤلؤة هتروح تدرب علي كل حاجه مفهوم
رد تور الدين بفخر وقال :
دى من اكبر الشريكات ياكبيرة
رد قصي وقال :
تعرف صاحبها ياعمي
رد نور الدين وقال :
لا بس اكيد حد تجيل جوى
رد قصي ب سعادة وقال :
اهي واقفه جدامك
انصدم فهد ونور الدين وقال عمها :
يابوي شريكتك دى يابت خوي معجول كيف طيب انتي كنتي امسافرة
ردت وقالت :
تم تأسيس الشركة دى من قبل ما اسافر وكنت بنزل مصر اظبط بعض الامور وبتابع من اهناك
انصدم عمها وفهد حتي قال فهد :
وكيف عتسافري وكنت امعاكي
ردت وقالت :
نسيت عاد اني في ايام كنت بغيب عنيك
رد وقال :
طلعتي حاجه واعره جوي ماشي هجهز نفسي
ردت لؤلؤ وقالت :
ميعزنيش تنضمه لشركتنا انتو كمان هتهملوها اجده
رد قصي وقال :
انا معاكي ياكبيرة
رد نور الدين وقال :
معاكي ياكبيرة
ردت لؤلؤ وقالت :
اتفجنا ضمه شركاتكم علي شركتي وهتكون اكبر شركه بأذن الله بوجودكم ومتجلجوش اصحابكم هيكونو امعانا لاني محتاجه اوسع الشركة في حجات كتير وغير المصنع
رحبه جميعم حتي قال قصي :
لؤلؤتي حبيبة اخوكي هتجنن واتجوز جومانه
رد نور الدين وقال :
ومين جومانه دى عاد
رد قصي وقال :
بنت بحبها هي لبنانية
رد فهد وقال :
يابوي جدك هيرفض وكمان ابوك وامك
رد قصي وقال :
الله يبشرك بالخير
ردت لؤلؤ وقالت :
اعزمها بكرة علي الغدا اهنية علشان اقيمها اني ولو عجبتني يبجي الف مبروك عليك ياخوي
حضنها قصي وشكرها وذهبت لؤلؤ
في مكان أخر وبتحديد في منزل نوح ابو زهران يجلس نوح ومعه جميع عائلته وهو يقول :
زين ما عملت ياولدى انقاذك للبنات زين بس اجده المطاريد هيهجه علي عندينا كبيرة الصعيد محيت وجودهم من الجبل اني هتحدد مع سلطان ونشوف لؤلؤ هتعمل ايه
رد أسد وقال :
ماشي يتجدى بس اني اهنيه يعني هحميكم ولو عتحب تكون امعاي ونقضي عليهم معنديش مانع
نظر فارس وغمز لزين وقال :
يبجا امك دعيتلك ياخوي دى كيف الجمر
رد نوح بضحك وقال :
نجوزهالك بجا
رد فارس وقال وهو ؤتلفو يمين وشكال :
موافج ياجدى
جئت من خلفه لتصفعه علي رأسه وتقول :
موافج تي ياوكل ناسك انت كيف يعني
رد فارس بخوف وقال :
بتطلعي منين يافجرية انتي مموافجش خلاص دة انا بجول نجوزها ل أسد اخوي
نظر الجميع ل أسد الذي ظل صامت علي غير عادته حتي قال نوح ب ابتسامه :
جولو الصوح يافارس والله ياريت يفرح جلبي بجا
رد أسد وقال :
كله بأذن الله ياجدى بالأذن
ورحل أسد
في مكان أخر وبتحديد في المزرعه جلس دياب حتي اتته مكالمه هاتفية
اما عند نعمه اتفقت مع نجات وتم تحديد المعاد اليوم بعد رحيل لؤلؤ ذهبت نعمه الي المزرعه ونظرت ورأت أحد الهمال يجلب شاي الي غرفه المزرعه ذهبت اليه وقالت :
هو كنت عاوزة اروح اخد لبن وقمح من عند دياب بيه
رد العامل وقال وهو لفت وجه الي النحي الثاني :
تمشي طوالي وتدخلي شمال
غفلته نعمه وحطط الحبة وقالت له :
الشاي دة مش متجلب زين
رد وقال :
ماشي ياخيتي بالأذن وجلب الشاي وذهب
رقبته نعمه حتي خرج ونظرت من الخلف لتري من ظهره وهو يحتسي كوب الشاي وبعد مدة بسيطه بدء يهيس وبدات الحبة تشتغل دخلت عليه نعمه وقالت :
يابية عاوزة قمح ولبن ومخابراش اروح فين
لفت انتباهو صوت فتاة وذهب اليها وقفل الباب وقال :
هجولك فين بس تعالي اجعدى جمبي
انصدمت نعمه وظلت متسمرة مكانها حتي حملها وذهب بها الي داخل الغرفه ونظر لها بعمق وقال :
انتي زينه جوى
ونعمه مغيبة من هول الصدمة حتي هجم عليها ونظر لها وفجأة ظلت تتوسل له ان يتركها وهي تحاول الألفت ولكن قد قيدها
نظر لها وقال :
حسي بيه بجا اني مخبرش جتتي مالها حاسس اني حرارتي عالية وظل يفوج نفسه ولكنه فشل حتي انقض عليه وفعل ما هو تم الأتفاق عليه من قبل نجات ففتحت نجات الباب فجأة لكي تفضحهم ولكنها انصدمت مما رأت
ياتري نجات انصدمت من ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية لؤلؤ الصعيد)