رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم آية علي الشربيني
رواية لؤلؤ الصعيد الجزء الثامن والأربعون
رواية لؤلؤ الصعيد البارت الثامن والأربعون
رواية لؤلؤ الصعيد الحلقة الثامنة والأربعون
🕊🌹صلي علي محمد 🌹🕊
تيتتتتتتتتتتتت خرجو ولكن صرخت لؤلؤ وهي تقول ماااااااالك لا 😭😭😭😭🥺🥺🥺
انصدم الجميع من منظر النا*ر
ظل الجميع سكح من الدخ*ان
ساعدهم روبرت ورجالته واخذهم في السيارات
اما لؤلؤ اغمي عليها فحملها اخيها وذهبه بها الي المنزل
وصلوا الي منزل المنشاوي وهم في حالة صعبه
رأتهم قمر حملين أبنتها ففزعت وظلت تبكي وهي تقول :
بيتي مالها حوصلها ايه انا كان جلبي حاسس
هدائها دياب وقال :
مفهاش حاجه ياقمر هي اغمي عليها بس
امسكة المياة ورشوها علي وجهها انفزعت لؤلؤ وقامت وهي تصرخ بهستريا ولا أحد يقدر عليها اتصل جدها بالطبيب
وبعد مرور وقت محدد اتي الطبيب وكشف عليها واعطها حقنه تنيمها
قال الطبيب :
الكبيرة اتعرضت لانهيار عصبي في حاجه زعلتها جامد خلتها بالحالة دى
نظر سلطان للجميع وقال :
وهتفوج ميتا يادكتور
رد وقال :
الحقنه نيمتها هتفوق الصبح وانا هبعت ممرضة تعتني بيها
شكرو الطبيب وذهب
اما أسد كان في حالة صعبة ظل اخيه يهدى ولكنه تذكر مالك
حتي اصابة هستريا بأنه لازم يعرف مين دة وعلاقته ايه بيها
في مكان أخر وبتحديد في الجبل جلس أبو سامر ودخل عليه رجل من رجالته وهو ينهج وواخد طلقة في كتفه
امسكه عوض وقال :
حوصل ايه انصدم أبو سامر وقال :
انطج
رد الرجل وقال :
هجمنا كيف ما جولت علي سلطان المنشاوي واحفادة واولادة وكمان ولا ابو زهران وكبيرهم بس
رد ابو سامر وقال ”
بس ايه انطج
انصدم عوض وقال :
هجمته عليهم كيف
نظر الرجل وقال :
الكبيرة ادخلت وصابت رجالتنا وكنا خلاص دخلنا لجل نتمم الا رايده ونخط *ف مالك بس هو ضرب الرجالة ومجدرانش عليهم كانت رجالتها كتير وحوطونا
رد أبو سامر وقال :
كيف عرفت اننا هنهجم مخابرش والقن*بلة
رد تلرجل وهو بينهج وقال :
انفجرت واظن مالك راح فيها لان الكبيرة صرخت كتير وفجدت الوعي اني شوفت كل حاجه بس اتصبت من راجل من رجالتها
ابتسم ابو سامر وقال :
روح ياعوض سخن الس*كين*ه لجل اعالجو
في مكان أخر وبتحديد في منزل الباشا الساعه ٣ بعد منتصف الليل تنام سوزان في غرفتها حتي تسمع صوت يناديها فتذهب لا ارادي
حتي فاقت وهي بالمنزل المهجور وصرخت حتي سمعت صوت ارعبها يقول :
محدش هيسمعك لانك في بيتي اهنية الدور عليكي
ظلت تبكي وتقول :
لا مش عاوزة اموت لا انا معملتش حاجه هما الا عملوا
ظهرت نانسي وجهها شاحب ومحروق وبجانبها أم زغلول والدجال وهم يضحكون بأصوات مرعبه نظرت سوزان بروعب حتي ظهرت نعمات بشكلها المرعب وهي تحوم حوليها وتقول :
انتي المدبرة الكبيرة ولازم روحي ترتاح بسببكم اتحرمت من ولدى والنهاردة يومك جي
اشعلت الن*يرات حولها وظلت تع*ذب بها حتي سقطت فاقدة لوعيها سكبت عليها شئ فاقت سوزان ورأت النا*ر تمسك برجليها وظلت تص*رخ حتي وقعت ج*ثة هامدة
في صباح يوم جديد فاق عز وذهب لغرفة ولدته ورأي القطة تجلس علي السرير فنصدم عز تشكلت القطة بهيئة نعمات الطبيعه وقالت :
الا بتدور عليها في البيت المهجور حججت العدالة واخذت طا*ري انصدم عز وذهب ورأي ولدته محروقة ظل يبكي واتت الشرطة واتسجلت ضد مجهول
جلس مازن في القصر ورأي القطة تقترب منه دخل عز ورائها فنصدم وقال بغضب :
بلاش مازن اخدتي حقك سبهولي حرام
اتفجأ مازن وقال :
في ايه يابابا دى قطتي
رد وقال عز بهستريا :
ابعد عنها
ظل مازن مستغرب
في مكان أخر وبتحديد في المخزن جلس سامر وحمدان وجعفر دخل روبرت وظل يض*رب بهم
خرج من المخزن وهو يتنفس بصعوبة ذهب الي المنزل القبلي ودخل ليري تلك الرجال مربطين
انهال عليهم بض*رب امسكة وقال له :
اهدا حصل ايه
نظر له وقال :
لو كان حصلك حاجه كنت نزلت الجبل وخل*صت عليهم بس الكبيرة تعبانه هي مفكرة انك جرالك حاجه
ابتسم وقال :
اهدا روبرت انا كويس ولازم اشوف لؤلؤ حتي لو هروح هناك مستحيل تمنعني
رد روبرت وقال :
مش همنعك لان وجودك هنا بقا خط*ر عليك عرفة مكانك وهوايتك خلاص
رد مالك وقال :
الا جي أفضل متقلقش المهم لازم تاخد الرجالة دى وتحبسهم في مكان والبيت لازم يترتب
رد وقال :
لا انت وجودك هنا مينفعش تعالي معايا
ذهب كل من روبرت ومالك الي الأستراحه الذي يمكث بها روبرت
دخل مالك وانعم بحمام دافئ
اما روبرت اتاه اتصال وذهب وترك لمالك خبر
ذهب روبىت الي حيث يجلس أسد رائ اسد وقال :
جول كل حاجه ومتخبيش مين مالك دة وايه علاقته بالؤلؤ
رد روبرت وقال :
معنديش أوامر اني اقول حاجه لما تفوق الكبيرة وتديني الأوامر هقولك
رد أسد بعصبية وقال :
روبرت انا لازم اعرف كل حاجه اي العلاقة الا بتربطهم
رد روبرت وقال :
أسد زى ما قولتلك مستحيل اقول حاجه لما تفوق الكبيرة وتديني الأوامر غير كدة لا بعد اذنك
اتعصب أسد وذهب روبرت وتابعه أسد
اما في مكان أخر وبتحديد في منزل سلطان المنشاوي تفوق لؤلؤ وهي علي نفس حالة امبارح وجريت الممرضة واديتها حقنه مهدئه واتصلت بالدكتور وذهب الي قصر المنشاوي
حتي قال الدكتور الكبيرة متعرضة لصدمة وهي الا عامله فيها كدة لازم حد يحكيلي الا حصل علشان اقدر اساعدها
تذكر سلطان المنشاوي صدمة لؤلؤ حين انف*جرت تلك الق*نبلة
فلاش باك
تيتتتتتتتتتتتت خرجو ولكن صرخت لؤلؤ وهي تقول ماااااااالك لا 😭😭😭😭🥺🥺🥺
نظر سلطان المنشاوي علي مالك ولؤلؤ وخوفها عليه وهو يحمل تلك الشنطة وبداخلها الق*نبلة وامسكها ورامها بعيد عن المنزل ولكن وهو يحملها بعيد عن الجميع افتكرت لؤلؤ ان مالك قد مات جري الشباب ورأي مالك يقع علي الارض حمله روبىت واخذه بسيارته ذهب به لمستشفي وفاق وهو يصرخ بأسمها
سمع سلطان المنشاوي صراخ مالك وذهب لقصره وراي حفيدته تفوق وتصرخ بأسمه
نظر الطبيب له وقال :
الشاب دة يقدر يساعدنا لازم يجي والكبيرة تشوفه
سمع صوت أحدهم يقول :
كيف دة ياكبير لا اني مهقبلش علي نفسي اجده ولازم اعرف مين دة
اخذه سلطان وذهب به الي المكتب وقال :
الحل في يده وحفيدته اهم حاجه صحتها
رد أسد بغضب وقال :
الواضح جدامي ان علاقتهم مش بسيطة ياكبير واني حطيبها وفي مجام جوزها ميصحش اجده اجيب راجل لخطيبتي لجل تفوج اني الا هطلع ليها
رد سلطان بغضب وقال :
الدكتور قال مالك يبجا مالك انما نعرف هو مين لما تفوج ودة وعد مني ليك
سكت أسد ولكن نار الغيرة تأكله
استغرب مازن والدة حتي نظر للقطه التي تجسدت بشكل نعمات الطبيعي انصدم مازن حتي نظرت له بحنان وقالت :
متخافش ياجلب امك مستحيل أذيك
رد مازن وقال له :
انتي بشر ولا جن انتي مين
ردت وقالت :
اني أمك ياحبه جلبي
انصدم ونظر لوالده حتي قالت نعمات :
جولة ياعز اني ابجا مين
نظر عز لها وقال لمازن وهو ينظر له :
دى نعمات تبقا امك
انصدم مازن وقال :
امي نانسي
صرخت نعمات بغضب وقالت :
لا امك اني وبس نانسي جاتلة
رد وقال :
انا مش فاهم حاجة
ردت نعمات وقالت :
جولة الحجيجه ياعز خلينا ارتاح وبعد ما تجولة هاجي لجل اودعكم اعمل حاجه تفرحني وتريحني ياعز
بكا عز وقال :
حاضر يانعمات
ذهبت نعمات ومازن بيجري وراها خرج من الباب ملقهاش
خبط عز علي ضهرو وقال :
هقولك على كل حاجه
اما في منزل سلطان المنشاوي اتصل سلطان علي روبرت وقال :
هات مالك عندنا القصر
رد روبرت بتوتر وقال :
ليه ياكبير هو حصل منه حاجه
رد سلطان وقال :
لازم يجي لؤلؤ حالتها مش مستقرة ولازم تشوفه لجل تتوكد انه عايش
فهم روبىت وقال :
حاضر ياكبير
ذهب الي مالك وقص عليه كلام سلطان وذهب مالك وهو مقنع
وصلوا الي القصر وسمح الكبير بدخول مالك وروبرت نظر أسد له بغضب اما روبرت ذهب معه حتي قال سلطان :
مالك ياروبرت ليه ماشي جمبة واكنك عتحرسة
رد روبرت وقال :
مستحيل احرسة منكم ياكبير بس دى اوامر الكبيرة اني مسبهوش حتي لو فين
الجميع استغرب وذهب مالك وروبرت الي غرفة لؤلؤ ودخل الجميع تما الطبيب طلب من الكل يطلع ويفضل مالك بس قدامها
اسد خبط ايدو في الحيط واتعورت الكل نظر له حتي جري عليه نور الدين وباقي الشباب امسكت الممرضة ايدو وربطط الجرح
مفعول الحقنه راح وبدأت لؤلؤ تفوق
سمعه عياطها فدخل الكل وانصدم نظر اسد بغضب وهو يقترب من مالك الذي يحضن لؤلؤ جامد صرخ اسد به وقال :
ازاي تتجرأ تلمس حاجه تخص أسد أبو زهران
وقف روبرت بوجه حتي صرخ سلطان بهم وقال :
انت مين وانتي يابتي اني عاوز افهم مين دة وكيف يتجرا يحضنك مسحت لؤلؤ دموعها ووقفت وقالت :
هو لي الحج وكل الحج يحضني مالك
رد وقال :
عيونه
ابتسمت له وقالت :
جي الوجت والكل يعرف انت مين ياحبيب جلبي
انصدم الكل واقتربت لؤلؤ من وجه مالك ورفعت القناع وظل مالك مغمض اعينه وقال اسد بغضب :
كدة كتير ياجدى
حتي قال سلطان المنشاوي بغضب :
جول انت مين ونزل الا علي راسك دة
ردت لؤلؤ وقالت بقوة وهي تنظر بعين أسد :
دة مالك دياب سلطان المنشاوي اخوي المغجود ياجدى
انصدم الكل حين رأى وجه مالك وحصل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية لؤلؤ الصعيد)