روايات

رواية لأجلك أحببت الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم سحر خالد

رواية لأجلك أحببت الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم سحر خالد

رواية لأجلك أحببت الصعيد الجزء الثالث

رواية لأجلك أحببت الصعيد البارت الثالث

رواية لأجلك أحببت الصعيد الحلقة الثالثة

الجد مالكم مش عوايدكم تقعدوا من غير مناقشه
مراد: مفيش اسأل الباش مهندسه
منسه محموقه قصدك اسال الباش مهندس
الجد اخلصوا مالكم
مراد: الباش مهندسه المحترمه بت ولدك قاعده تهزر وتضحك مع نااس اول مره تشوفهم وهما طبعا مستمتعين
منسه: اي اللي بتقوله
مراد: مش دا اللي حصل وطريقة الكلام المايصة بتعتكم بتاعت بحري
منسه: بحمقه بس انا كنت برد كد السؤال مش اكتر
مراد: والضحكه اللي تخرم ودن الواحد
منسه: سابته وطلعت لفوق من غير ولا كلمه
سعاد: مراد عيب اللي عملته وقولته دا ي ولدي
مراد: يعني اللي عملاته هيا مش عيب
الجد: مراد ي ولدي منسه انا عرفها كويس وانت عرفها

 

 

يعني ي جدي مش شايف تصرفها
الجد:ي ولدي هيا لسه متعرفش عوايدنا هنا
مراد: لو مكنتش تعرف احنا نعرفها
سعاد: بس مش بالطريقة دي ي ولدي
مراد: امال اجبلها شكولاته واقولها متعمليش كدا تاني
سعاد معلش ي ولدي سماح المره دي
مراد: ولا سماح والا زفت
فاطمه: انت علمها عوايدنا بس براحه وبعدين هيا اكيد اتكلمت عادي
مراد: ي جدتي انتي مشوفتيش بصتهم ليها
الجد: قول كداا
مراد: قصدك اي ي جدي
الجد: قصدي انت عارفه كويس ي باش مهندس
الجد:يلا اطلع صالحها وعقاب ليك كمان هتفسحها النهارده
مراد : جدي انت عارف بتقول ايه
الجد اكيد عارف وبعد كلام مع الجد والجده وسعاد اقتنع مراد ولسه هيطلع
زينب: واحنا ي يجدي معندناش راجل يصالح بت وكمان يفسحها وكمان مراد معاه حق هيا زودتها
مراد: محدش وجهلك سؤال والا كلام ف الموضوع
هاله و ليلي يكتموا الضحكه 🤭
زينب: وشها حمر واضايقت قامت من القعدة ومراد طالع ل منسه
نعرف سعاد بقاا

 

 

( سعاد ام مراد و حمزه ومعندهاش بنات وبتعامل منسه زي بنتها بظبط وست طيوبه جدا هيا وحنان مرات سالم اما بقاا صفااء ف دي عقرب زي بنتها زينب ومحدش بيحبها بس ليلى مش زيهم طبعا ) نرجع بقاا
مراد: يخبط ع الباب
منسه: تمسح دموعها وتقول مين
مراد: انا
منسه عايز اي تاني
مراد: طيب افتحي وبعدين نشوف
منسه: اي عايز تكمل هزيق فيا هنا
مراد: يارب الصبر طيب افتحي الاول
تفتح منسه بعيون منتفخه وحمرا من كتر العياط
منسه: اديني فتحت عايز اي
مراد بمجرد ما شاف دموعها ندم ع الكلام اللي قاله
جاي علشان اصالحك
منسه: مش عايزة متشكره
مراد: انا مش بقولك خدي شكولاته بقولك عايز اصالحك
منسه: وانا قولتلك متشكره
ياتي حمزة من الخلف ويقول خلاص بقاا ميبقاش قلبك اسود وصالحيه لله
مراد: واي تاني

 

 

حمزة برضو مكمل اصلك الصراحه انت ي مراد زوتها وبعدين البت قلبها قلب خصايه مستحملتش انا بحب اهدي النفوس
مراد: دا انت لو ممشتش دلوقتي ههد البيت فوق راسك دلوقتي
حمزة: وعلى اي انا غلطان سلام عيل غتت وميعرفش يتعامل ولا مع حريم والا البشر اصلا
مراد: سمعتك وحسابك معايا بعدين
حمزة: هوا الواد دا زي ما قالت منسه حاطط حاجه ف ودنه كل شويه سمعتك
ياتي مهاب من ورا حمزة عيني عليكي ي شابه بتكلمي نفسك
حمزة: والله انتو عيله بسم الله الرحمن الرحيم منكم اوعى كدا انت التاني عيل غتت
نرجع بقا عند منسه ومراد
مراد: اي هنفضل كدا كتير
منسه: خلاص انزل قولتلك
مراد: يمسح وشه بعصبيه طيب اقولك حاجه
منسه: اممم
مراد: اجهزي علشان هنزلك افسح دا عقابي ي ستي من جدي وجدتي وامي علشانك
منسه: هاااي جد هنتفسح
مراد: طيب وربنا طفله اه هفسحك اجهزي بس بسرعه
منسه: ثواني واكون جاهزه
بعد شويه تنزل منسه لابسه دريس زيتي وعليه خمار بالون الكافيه الفاتح وتنزل ومراد يبصلها بصت اعجاب
مراد يلا
منسه يلا
وزينب باصه من فوق وهطق هيا وامها العقرب
ركب مراد وجمبه منسه
مراد: ع فين
منسه: ع اي مكان ناكل
مراد: همك وبطنك وياريت طالع عليكي

 

 

منسه: بس انت متعرفش حاجه عن الرشاقه 😏
قعدوا يتحكوا بعدين مراد يلا وصلنا
نزلوا مطعم جميل جداً وفخم طبعا قعدوا ع الطربيظه
مراد: هنطلب اي
منسه: بيتزا طبعا
مراد: هنطلب اي
منسه: قولت بيتزا ي مردا وكانت لاول مره منسه تقول مراد من غير باش مهندس
مردا: من جوا قلب وعيون وعقل مردا يرجع مراد مش شروده
( مراد بيحب منسه من صغرها بس مكانش عايز يعلقها بيه ولا يتعلق بيها علشان عرفها مش بتحب الصعيد وخاف عليها من طبعه )
نرجع بقاا
مراد: حاضر طلب مراد بيتزا وقعدوا اكلوا مع كلام وضحك طبعا
منسه يلا علشان تفسحني واشتري فستان
مراد: وهتشتري فستان ليا
منسه: انت شكلك ضايعه منك خاالص علشان الفرح طبعا
مراد: اااه اوك اوديكي
منسه: يلا
مراد: يلا
دخلوا موول كبير ودخلو قسم الفساتين
مراد: متعوقيش
منسه: نعم انت هتدخل علشان تنقيلي
مراد: مش بعرف
منسه: اتعلم 😏

 

 

مراد: مستغني عن تعليمك انجزي ويلا
منسه: تلوي بوزها زي الاطفال وتقول يعني انا اول مره اطلب منك طلب وانت تقول لا ع العموم شكرا
وجات تمشي
مراد: استني
منسه: وهيا مديا ضهرها بتضحك بكل فخر 😎
مراد: اجي وامري الي الله
منسه: يلا 🤭😂
تدخل منسه وتقيس كذا فستان ومش عجباها حاجه يقع نظر مراد ع فستان هادي جداً ينادي ع الانسه اديها دا
منسه تبص للفستان وتقول مراد اي دا
مراد: بدله اكيد فستان بس قيسي الاول وبعدين احكمي
منسه تبص لمراد
مراد: جربي ما انتي ليكي ساعه بجربي ف حاجات ملهاش لازمه
تدخل منسه البروفا وتقيس الفستان وبالفعل عجبها وتطلع لمراد ومراد سرح فيها وف جمالها

 

 

وكان الفستان عباره عن فستان لونه نبيتي كاتم وقد جسمها من فوق ونازل واسع وقدها من قدام وطويل حبه من ورا وحزام فضه ف النص وعجب منسه برضو
منسه قاعده تنادي ع مراد ومراد والا هنا فاق مراد
منسه: شكلو معجبكش
مراد: ع فكره انا اللي مختاره
منسه: ما انت مش راضي تقول رايك
مراد: حلو
اللي عايز باقي الرويات يتابع الصفحه بنزل عليها الشخصيه
منسه: جد
مراد: جد الجد كمان وينادي مراد ع الانسه ممكن خمار عليه
منسه: وتبص ع مراد لا طرحه بنفس الون

 

 

مراد: مش انتي مختمره
منسه: اه بس دا فرح وفي البيت يعني عادي
مراد: اديكي قولتي ف البيت لو حد دخل وشافك من غير خمار مش هقولك اللي يحصل
منسه من جواها هوا دا عبيط والا اي بيتحكم فيا زي ما اكون خطيبته
مراد: لا علشان بنت عمي
منسه: باصه ببوق مفتوح
مراد يضحك اقفلي بوق احسن تدخلك حاجه وروحي لفي الطرحه
لفة الطرحه وطلعت ومراد سرح فيها تاني بحجابها النبيتي مع بشرتها ولون عيونها واي كانها ملاك
منسه: انت ي باشا روحت مننا فين
مراد رجع لوعيه تاني اديني
منسه اي رايك كدا
مراد: جميل
منسه تمام واخدوا الفستان وهما ماشيين ف الطريق منسه تقول مرااااد استنى استنى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لأجلك أحببت الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى