رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميرة
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الثالث عشر
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الثالث عشر
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الثالثة عشر
الباارت الثالث عشر
ف فيلاا الجاارحى
كريم/ابقاا جهزى نفسك هنروح فرح احمد بالليل
ملك/اؤك هى شمس هتفضل هنااك
كريم بضيق/ايوه هتقعد مع اخواتهاا
ملك بزعل/اؤك
ف فيلاا الانصاارى
ريم/هى روميسااء اتأخرت ولا انا بيتهيألى
شمس/اتصل بيهاا؟ احم بس فونى ضااع طب ممكن ياريم تجيبى فون احمد معلش
ريم بتوتر/احم طيب
شمس/قوليله شمس عاايزه فونك هتلقيه ف اوضته او ف المكتب تحت
ريم بضيق/اؤك
ثم تخرج من غرفتهاا متجهه الى غرفه احمد وتدق البااب
احمد من الدااخل /اتفضل
فتفتح ريم البااب وتدخل عدت خطواات بسيطه وكان احمد جاالساا ع الاريكه وف يديه بعض الاورااق واماامه اللابتوب
ريم/احم احمد
احمد ببرود/نعم
ريم بضيق/هى روميسااء اتأخرت ليه
احمد/معرفش انا قولتلها وهى اكيد هتيجى
ريم بضيق من بروده /طب بتقولك شمس هاات فونك هى عاايزااه
احمد وهو ينظر لهاا /شمس ؟؟
ريم/ايوه
احمد/اؤك ويمد يده بالفون لها فتقترب هى لتأخذه وتتلاامس انااملهم فيتوتر احمد ويسحب يده بسرعه وتخرج ريم بسرعه البرق
احمد لنفسه/ليه اتوترت كدا لما لمست ايديهاا دا انا حسيت انى اتكهربت استغفر الله العظيم
ثم يمسك الورق ويتاابع عمله
اماا ريم فقد عاادت الى غرفتهاا وكاان وجهها احمر جدا فترااها شمس ويبدو ع ملاامحها التوتر
شمس/انتى حمرا كدا ليه يا ريم
ريم/احم مفيش
شمس بضحك /يكونش احمد عمل حااجه
ريم بخجل/لا طبعاا احم هو انتى تعرفى حااجه
شمس/هههههههههههههه انا اعرف كل حااجه
ريم بدهشه/يعنى انتى تعرفى احمد قاالك؟؟
شمس/احمد و عبدالله مش بيخبو عنى حااجه
ريم/اؤك اتفضلى الفون اهو
شمس/اؤك ميرسى
ثم تأخذ الفون وتبحث عن رقم روميسااء حتى تجده وتتصل بهاا
روميسااء/سااعتين يااحمد وهكون ف الفيلاا واشتريت الفستاان وكل حااجه
شمس/احم احم
روميسااء بدهشه/شمس ايوه انتى شمس دا صوتك
شمس بضحك/ايوه انا شمس
روميسااء/ازيك يااحبيبتى
شمس/الحمدلله تماام اخباارك يا روماا
روميسااء/انا كويسه جدا انتى وحشاانى اوى انا سألت عليكى احمد وقاالى ع اللى حصل معااكى وكاان نفسى اشوفك بس قاالى مش هينفع وانك مش هتعرفينى
شمس/طب انا ف الفيلاا تعاالى بقاا بسرعه مستنيااكى
روميسااء/نصاايه واكون عندك
شمس/احم عاايزااكى تشتريلى فستاان معااكى يا روماا عشاان انا رجلى مكسوره ومش هعرف انزل اشترى
روميسااء/رجلك انكسرت امتى وازااى
شمس/اما تيجى هقولك وهااتيه طويل عشاان الجبس وكدا
روميسااء/تماام
شمس/تماام سلااام
ثم تغلق الخط
شمس/احم هتروحى تدى الفون لااحمد وترجعى طمطماايه تاانى ولا بلااش
ريم بضيق /لا مش هروح
شمس بضحك/هههههههههههههه خلااص هو هيجى يااخده اماا يحتااجه
ريم/هو انتى تعرفى روميسااء بااين انكو صحااب
شمس/احم روميسااء كاانت صااحبه سلمى الانتيم
ريم/سلمى اللى احمد كاان بيحبهاا
شمس/ايوه
ريم/هى حصلها ايه
شمس/احم هبقاا اقولك بعدين
ف فيلاا الشاازلى
ادهم/مريم جت
الداده/ايوه يا بيه
ادهم/طب قوليلها تجيلى المكتب
الداده/حااضر يابيه
ثم تصعد الى غرفه مريم وتدق البااب
مريم/اتفضل
فدخل الدااده وتجد مريم اماام المرآه تلبس سلسله
الداده/حلوه السلسله دى يا مريومه
مريم بفرح /ايوه عجبتنى اوى
الداده/مين اللى جاايبهاالك
مريم بتوتر/ا ا مى اه مى هى اللى جاابتهاالى
الداده/طب انزلى كلمى البيه عاايزك تحت
مريم بضيق/عاايز ايه اكيد ف مصلحه
الداده/انزلى يابنتى وهتعرفى
مريم/اؤك
ثم تتجه الى اسفل الى غرفه المكتب وتدق البااب
ادهم/ادخلى يا مريم
فتفتح البااب وتدخل
مريم وهى تقف بعيداا ع المكتب /اؤمرنى
ادهم ببرود/حضرى نفسك هتيجى معاايا بالليل فرح احمد الانصاارى
مريم بتفكير /لا مش هينفع عندى مذااكره
ادهم ببرود/انا مش بااخد رأيك
مريم ببرود/مفرقتش انا عندى مذااكره ف الكليه اللى مش بطيقهاا دى مش كفاايه حرمتنى من حلمى ودخلتنى هندسه
ادهم بضيق/اتفضلى ع اوضتك
فتخرج مريم من الغرفه
مريم لنفسها/كداا هو هيروح الفرح وانا اعمل اللى خاالد قاالى عليه
ادهم لنفسه/حلم ايه ياام حلم انتى كنتى عاايزه تدخلى كليه شرطه وتبقاا تقبضى علياا بقاا
ف فيلاا الانصاارى
روميسااء/شمس فين
الخاادمه/ف اوضه ريم هاانم
روميسااء/اؤك
ثم تصعد الدرج متجهه الى غرفه ريم وتدق البااب
ريم/ادخل
روميسااء وتفتح البااب /انا جييييت
شمس/يااهلا يااهلا
روميسااء وتجرى جهه شمس ويحضنو بعضهم
روميسااء/وحشاانى اوى يا شموسه
شمس/يخربيت شموسه دى هو انا اخلص من عبدالله انتى تطلعيلى
روميسااء بضحك/هو عبدالله لسه بيقولهاالك
شمس بضيق/ايوه
روميسااء/خلااص مش تزعلى يا شموسه
شمس/اوووووف
روميسااء/هههههههههههههه يلاا يا ريم خدى دوش عشاان نلحق فااضل سااعه وبااقى البناات يجو
ريم/احم اؤك بعد اذنكو
شمس/يلاا بقاا اسندينى ياا روماا عشاان اروح اوضتى
روميسااء/انديلك حد يشيلك
شمس/لا مفيش دااعى اسندينى بس
روميسااء/اؤك
ثم تسندها ويذهبو الى غرفه شمس
وبعد فتره قصيره ف غرفه احمد
احمد لنفسه/دا كله بتعملى ايه بالفون يا شمس
ثم يقوم من مكاانه متجهاا الى غرفه ريم ليأخذ هااتفه وعندماا يصل يدق البااب اكثر من مره ولكن لاا احد يرد فيفتح البااب ويدخل ولكن لا احد ف الغرفه ويرى هااتفه ع الاريكه فيذهب ليأخذه ولكن صدمته خروج ريم من الحماام وكاانت ولا ترتدى سوى المنشفه حول جسدهاا
احمد وينظر لها بصدمه اماا هى فقد تجمدت مكاانها ولا تعرف ماتفعل فلقد توقف عقلها عن التفكير واحمد كاان ينظر لها فهى تشبه الحوريه بشعرهاا الاسود المبتل وبشرتهاا البيضااء ووجهها الذى اكتسى بحمره الخجل
ريم وقد استجمعت شجااعتها /انت ازااى تدخل من غير ما تخبط
احمد وقد فااق من شروده /اولاا دا بيتى ادخل مكاان ماانا عاايز ثاانيا انا خبط ومفيش حد رد وكنت عاايز الفون ضرورى
ثم يمد يده ويأخذ هااتفه ويخرج من الغرفه فتجرى هى الى الباب تغلقه جيداا وتتنفس الصعداء
ريم/الحمدلله خرج احسن شويه كماان وكاان هيجراالى حااجه وبعدين هكلمه ازااى تاانى ولا هبص ف وشه ازااى بعد اما شاافنى كداا
ويمر الوقت والكل يستعد
ف غرفه احمد
زيااد/البس يلاا يا عريس
عبدالله/هههههههههههههه ايوه البس يا عريس
احمد/اتلم يااض منك ليه
زيااد/ايه دا انت مكسوف
احمد/امشى يااض اطلع براا وخد عبدالله معااك
ف غرفه ريم
فقد ارتدت ملاابسها وكاانت تضع اللمساات الاخيره
شمس/هاا ياروماا يلاا بقاا عشاان تحطيلى الميك اب وتعمليلى شعرى
روميسااء/طب روحى البسى يلاا
شمس/تعاالى اسندينى عشاان اروح اوضتى
روميسااء وهى تضع ما فى يدهاا /كملى انتى (وتشير الى وااحده من مسااعديهاا)يلاا يا شمس
ثم تذهب الى شمس وتسندهاا للذهااب الى غرفتهاا وف طريقهم يقاابلهم عبدالله و زيااد
عبدالله/شوفتى من غيرى متبهدله ازااى
روميسااء/ومبهدلاانى سيبت العروسه عشاان اوديهاا اوضتهاا
عبدالله بضحك/طب روحى انتى يا روماا وانا هسااعدهاا
روميسااء/شاالله يخليك تعاالى امسكهاا
فيذهب عبدالله يمسك يدهاا وتتركهاا روميسااء وتعود مره اخرى الى غرفه ريم
عبدالله/قدرى هعمل ايه
زيااد/هستنااك تحت يا عبدالله
عبدالله/اؤك
ثم يتركهم زيااد وينزل ويحمل عبدالله شمس
عبدالله/خفى يا شمس اليومين دول الله يكرمك
شمس بضحك/مش بتغذى يا عبدالله
عبدالله بضحك/اتغذى يااختى
ويصل الى غرفتهاا ويضعها ع السرير
عبدالله/هاا عاايزه حااجه تاانى
شمس/مع السلاامه سكتك فوشياا
عبدالله/اخص ع نااكرى الجميل
شمس/اطلع برا يااض
عبدالله/طاالع يااختى طاالع
ثم يخرج ويتركها ترتدى ملاابسها وبعد فتره تأتى لها روميسااء
روميسااء/قمر يا شمس
شمس/هههههههههههههه ميرسى ياروماا
وكاانت شمس ترتدى فستاان سيمون طويل بحماالاات رفيعه ضيق ومطرز من ع الصدر وينزل بوسع بسيط وبه خيوط فضى تعطيه شكل جميل
روميسااء/يلاا بقاا اظبطلك شعرك عشاان الجرح ميبنش واحطلك ميك اب
اماا ريم فكاان الوقت قد مر بسرعه كبيره بالنسبه لها فقد حاان الوقت ليصعد احمد ليأخذها ويتجهو الى القااعه
عبدالله/يلاا يااحمد عشاان زماان النااس وصلت القااعه
احمد/اؤك
ثم يصعد ليأخذ ريم
وعندما يصل الى الغرفه يدق البااب
ريم/اتفضل
فيدهل احمد ويرااها بالفستاان الابيض وحجاابها الذى زاادها جماالا فكاانت ترتدى فستاان ابيض ضيق من ع الصدر وينزل بوسع كبير يشبه فستاان سندريلاا وبكم كاانت مثل الملااك
احمد متصنع البرود /يلاا؟
ريم/يلاا
ثم يذهب لها ويمسك يدهاا وينزلو وكاان عبدالله ف الاسفل يسند شمس حتى تستطيع الوقوف
عبدالله/يلاا
احمد/يلاا
عبدالله/اركب عربيتك والسوااق هيسوق وانا هركب عربيتى عشاان شمس
احمد/تماام
ثم يخرجو ويركب احمد ف الكرسى الخلفى وبجاانبه ريم ويقود السائق الى القااعه ويركب عبدالله سياارته وشمس ف الخلف وينطلق هو الاخر الى القااعه
ف فيلاا الجاارحى
كريم/يلاا يا ملك هنتأخر
ملك/اهو جيت
وتنزل بفستاانها الموف الذى يصل الى الركبه وبدون اماام (كب) ورفعت شعرهاا بشكل جذااب
كريم / يلاا ياا قمر
ثم يذهبو الى سيااره كريم ويركبو ويتجهه كريم ف طريقه الى القااعه
بعد فتره يصل احمد وخلفه سيااره عبدالله ينزل احمد ويفتح البااب لريم وتنزل هى الاخرى ويمسك يدهاا ويدخل وسط المبااركاات ويجلسو ف مكاانهم المخصص لهم (الكوشه)
ويدخل عبدالله هو الاخر ممسكاا بشمس التى رفضت ان يحملهاا ويجلسو الاثنين ع الطااوله وياتى زيااد ويجلس معهم وبعد فتره يصل كريم وملك
ملك/شمس اهى تعاال اسلم عليهاا
كريم/احم يلاا
ثم يذهبو اليهم
عبدالله/ازيك يااكريم اتفضل اقعد معاانا
فيجلس هو وملك وتدور بعض الاحاديث بينهم وكاانت شمس تنظر الى احمد لترااه لا يبدو عليه السعااده ابدا وريم هى الاخرى كذلك وقعت عينااها ع المدخل لتنصدم بدخول مهدى الانصاارى واالدها متجهاا لهاا
شمس بصدمه/يانهاار اسود بابا
عبدالله/بابا ايه يابنتى دا ف اسيوط
شمس/بابا اهو ورااك
عبدالله وهو ينظر خلفه ليتفاجاه بواالده ينظر له
عبدالله بصدمه/بابا؟ انت ايه اللى جاابك احم مقصدش دا احمد هيفرح اوى لما يشوفك
مهدى وهو يجلس /انا قولت اجى ابااركله واقعد معااكم شهر ولا حااجه بدل ماانا قااعد لوحدى ف السراايا
عبدالله لنفسه/يانهاار اسود شهر ايه
عبدالله/ثواانى وجااى
ثم يقوم من مكاانه متجهاا الى احمد ويخبره لينصدم احمد هو الاخر ولكن اشد فهو الان من المفترض ان تجمعه هو وريم غرفه وااحده كاى زوجين وان يظهرو محبتهم لبعضهم فهم تزوجو ع حب كماا قاال هو
احمد/ليله فل وشهر عسل والعيشه ورد
ف فيلاا الجاارحى
تدخل امرأه ف سن الخمسين ولكن من يرااها يظن انها ف اول الثلااثين من عمرهاا شعرهاا احمر ناارى ووجهاا يشبه لوحه فنيه تجمعت فيهاا كل الالواان وجسدهاا رشيق
مريهاان/ملك و كريم فين
الخاادمه/ف فرح رجل اعماال يااهاانم
مريهاان/اؤك انا هطلع اوضتى واما يجو تعاالى قوليلى
الخاادمه/امرك يااهاانم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)