روايات

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة

موقع كتابك في سطور

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الثاني عشر

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الثاني عشر

كيف لا أعشقها وهي طفلتي
كيف لا أعشقها وهي طفلتي

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الثانية عشر

الباارت الثاانى عشر
ف فيلاا الانصاارى
كاان احمد جاالساا مع عبدالله ع السفره يتنااولو الطعاام
عبدالله/الخاادمه طلعت تناادى ع مرااتك ومنزلتش
احمد/هتنزل دلوقتى هتروح فين يعنى
وهناا يرى عبدالله ريم تنزل السلم وكاانت ترتدى فستاان بسيط بكم وعليه طرحه
عبدالله بهمس /احم اهى نزلت
احمد/اهاا
ثم يرن هااتفه فيمسكه ويرى انه رقم كريم
احمد/دا كريم
عبدالله/رد بسرعه لتكون شمس حصلهاا حااجه
احمد/الو
كريم/ايوه يااحمد تعاال مستشفى ……….. شمس وقعت من ع السلم واحنا ف المستشفى
احمد/يانهاار اسود انا جااى حاالاا ثم يغلق الخط
عبدالله بفزع/فيه ايه
احمد/شمس ف المستشفى يلاا قوم نروح لهاا
ثم يقومو بسرعه كبيره يركبو سيااره احمد ف طريقهم الى المستشفى تااركين ريم بمفردهاا متعجبه مما يحدث
ريم لنفسها/انا مش فااهمه اى حااجه ف البيت دا
اما ف سرااياا الانصاارى
مهدى /جهزلى العربيه هروح عند فتحى الاسيوطى
………../امرك يابيه
وبعد فتره قصيره يصل مهدى الى سراايا الاسيوطى
فتحى /يااهلاا يااهلاا نورت السراايا ياامهدى
مهدى ببتساامه بااهته /منوره باهلها
فتحى /اتفضل نشرب الشااى
ثم يدخلو غرفه المكتب
مهدى /احم مش عاايز اخبى عليك حااجه ياحج فتحى والله
فتحى /ف ايه يامهدى شكلك ميطمنش
مهدى /انا نزلت القااهره امباارح عشاان اكلم احمد ف جواازه من بنتك
فتحى /وبعدين
مهدى /لقيته كتب كتاابه ع وااحده بيحبهاا و…………………ويحكى له ماا حدث ووجود شمس وجواازها وماا ان انتهى حتى هب فتحى وااقفاا
فتحى بفزع /ازااى كداا يعنى احمد اتجوز ولقيت بنتك وطلعت متجوزه
مهدى بحسره /ايوه
فتحى بتفكير /خلااص كل شىء قسمه ونصيب
مهدى مستغرباا من تقبله الموضوع /يعنى انت مش زعلاان
فتحى بغل /لا ياامهدى انت اخوياا
مهدى /ربناا يخليك اناا لاازم امشى دلوقتى
فتحى /اتفضل
فيخرج مهدى متجهاا الى السرااياا مره اخرى
فتحى لنفسه/يعنى ولا ابنك ولا بنتك والبيه عبدالله مش هيرضى انا هدفعكم التمن غاالى ياولاااد الانصاارى
اما ف المستشفى
يصل احمد و عبدالله
عبدالله/هاا الدكتور قاال حااجه
كريم/لسه مطلعش
احمد/ايه اللى حصل يااكريم
كريم/ملك طلعت تصحيها ونزلو يجرو ع السلم وهى وقعت وهى ناازله
عبدالله/ربناا يستر
وهنا يخرج الدكتور فيجرى عليه الجميع
عبدالله/اختى عاامله ايه يا دكتور
الدكتور/رااسها مفتوحه واتخيطت ورجلها مكسوره
كريم/طب هى لخباارهاا ايه دلوقتى
الدكتور/احم ممكن بعد الوااقعه دى ترجعلهاا الذااكره
عبدالله بفرح /بجد يااارب
ملك/ممكن نشوفهاا
الدكتور/هتتنقل اوضه عااديه وهتفوق كماان سااعه ابقو شوفوهاا
احمد/ممكن تطلع امتى
الدكتور/ع حسب حاالتها ممكن النهاارده بالليل
احمد/اؤك شكراا
اما ف فيلاا الشاازلى
كاانت تنزل الدرج متجهه الى بااب الفيلاا حتى اوقفهاا صوت شخص اصبحت تكره جدا
ادهم/رااحه فين بدرى كداا
مريم/وحضرتك من امتى بتسأل وبعدين انت مخلى نااس ترااقبنى يعنى بتلفون وااحد هتعرف انا فين
ادهم/هى دى طريقه محترمه تتكلمى بيهاا مع بابااكى
مريم بضحك/بابااياا هههههههههههههه بعد اذنك يااادهم بيه
ثم تخرج من الفيلاا وتركب سياارتها متجهه الى البيوتى سنتر
وفيه تبدل ملاابسها بالعباايه والنقااب وتخرج تركب تااكسى متجهه الى فيلاا خاالد النقيب
وبعد فتره تصل الى الفيلاا فتدخل وتدق البااب لتفتح لها الخاادمه
مريم/ممكن اقاابل استااذ خاالد
الخاادمه/اقوله مين
مريم/قوليله ف وااحده عاايزه تقاابلك وهو هيعرف
الخاادمه/طب اتفضلى استريحى ثواانى هطلع اقوله
فتجلس مريم وتصعد الخاادمه تخبر خاالد وبعد دقائق ينزل خاالد
خاالد/مريم
مريم/احم ايوه
خاالد/ممكن تشيلى النقااب لو عاايزه
مريم/مش مهم انت عاايز ايه
خاالد/خدى دول
ويعطيهاا شنطه صغيره
مريم/فيهاا ايه
خاالد/دى اجهزه عاايزك تحطيهاا ف المكتب بتااعه
مريم/المكتب فيه كااميراات مرااقبه
خاالد/ف وقت يكون فيه براا الفيلاا تفصلى الكااميراات وتحطيهم وتشغليهاا تاانى
مريم بتوتر /اؤك
خاالد /خاايفه
مريم/شويه
خاالد /لا متخفيش احناا معااكى وانا هعينلك حرااسه
مريم/لا مفيش دااعى
خاالد دى لحماايتك وكماان خدى البسى السلسله دى واوعى تقلعيهاا
مريم/ماالها السلسله دى فيهاا ايه
خاالد /احم لو ف اى خطر عليكى هنعرف
مريم/تماام همشى انا عشاان متأخرش
خاالد/اؤك مع السلاامه
ف المستشفى
الممرضه /فااقت تقدرو تشوفوهاا
عبدالله/اؤك شكرا
ثم يدخل عبدالله وبعده احمد وكريم وملك
وماا ان ترااهم شمس
شمس/احمد وحشتنى اوى وعبدلله وحشتنى انت كماان
عبدالله وهو يجرى اليهاا ويحضنهاا وانتى وحشتينى اوى والله يا شموسه ثم يجلس بجاانبهاا ع السرير ويذهب احمد لهاا ويحضنهاا
احمد/حمدلله ع سلاامتك يا شمسى
شمس بفرحه/انتو وحشتونى اوى حااسه انى كنت ف غيبوبه ولسه فاايقه دلوقتى
عبدالله/احم غيبوبه بس
شمس/اماال ايه يابودى
عبدالله/قولتلك بلااش كلمه بودى دى
شمس/وانت متقوليش كلمه شموسه
عبدالله بضيق/انا اقول اللى انا عاايزه
شمس بضيق/وانا اقول اللى انا عاايزااه
عبدالله بضيق/رجعتلناا تاانى برخاامتك اهو كنتى خليكى فااقده الذااكره
شمس بصدمه/هو انا كنت فااقده الذااكره
عبدالله بضحك/تخيلى ومكنتيش عرفاانى
شمس بضحك /مصدقت خلصت منك
شمس بهمس/احم مين البنت والولد دول حااسه انى شوفتهم قبل كداا
عبدالله/اعرفك دا كريم الجاارحى ودى ملك اخته
شمس/اهلاا انا عاايزه اخرج يا احمد
احمد/هروح اسأل الدكتور
ويخرج متجهاا الى مكتب الدكتور ويبقاا عبدالله الذى ماازاال جاالساا بجواارها ع السرير
عبدالله/اقعد يا كريم اقعدى يا ملك
فيجلس كريم ع الكرسى وتجلس ملك ع السرير اماامها
عبدالله/استنى بقاا احكيلك ع المصاايب اللى عملتيهاا والمفروض تشكرى كريم وملك
شمس/مصاايب مره وااحده
عبدالله/هقولك وتحكمى اخر حااجه فكرااها ايه
شمس/لما انت وصلتنى المحطه وركبت القطاار لا استنى وكماان كاان فيه شااب مااشى وراايا ديماا زى مااحمد كاان قاايلى ثم تنظر الى كريم وتتذكر وكريم كاان مستنينى ف المحطه وخدنى ع بيته ….مش فااكره حاجه تاانى
ملك/ايه مش فكراانى
شمس وتحااول التذكر /ايوه انتى كنتى ف الفيلاا بتااعه كريم وخدتينى ع الاوضه
كريم/ممكن تقوليلى ايه اللى حصل بعد كداا
شمس وتحااول التذكر والتركيز فتصمت لدقائق ثم تقول
شمس /ملك طلعت وانا خدت هدومى ودخلت اغير ف الحماام وسمعت صوت براا فلبست بسرعه وطلعت لقيت وااحد قداامى بس مشوفتش وشه كنت لسه هصوت حط ايه ع بؤى وبعدين انا عضيته فساابنى وصرخت مره وااحده ووقتها حسيت بيه ضربنى بحااجه ع رااسى ومش فااكره ايه حصل بعد كداا
عبدالله/وبعدين فقدتى الذااكره
شمس/هههههههههههههه وانت عرفت مكاانى منين
عبدالله/شوفتك بالصدفه ف الناادى وانتى مش عرفتينى كنت هقتلك وقتهاا وانتى بتقوليلى ببرود انت مين (ويقلد شمس)
شمس بضحك/انا قولت كداا
عبدالله/لا وخدى الكبيره
شمس/هو ف اكبر من كداا
عبدالله/اماال ابوكى شاافك
شمس بصدمه/ياانهاار اسود وساابنى هناا عاادى
عبدالله بضحك/مااكريم قااله انك مرااته
شمس بصدمه /ايه
وكريم كاان يرااقب رده فعلهاا
عبدالله/وخدى الاكبر بقاا
شمس/لاا مش عاايزه اعرف حااجه تاانى
عبدالله/كتب كتااب احمد كاان امباارح والفرح النهاارده
شمس/نعم يااخوياا انت بتهزر
عبدالله بضحك/والله ابدا
شمس /دا كله حصل ف الفتره الصغيره دى
وهناا يدخل احمد
شمس/انت فرحك النهاارده بجد
احمد/ايوه
شمس بصدمه/ازااى وسلمى
احمد/سلمى كاانت مااضى ورااح
شمس/انت بتهزر
عبدالله/خلااص يا شمس هنفهمك بعدين
شمس/الدكتور قاالك ايه
احمد/خدت اذن خروج بس رجلك مكسوره مش هتمشى عليهاا لمده شهر
شمس/ربناا يسهل
احمد/يلاا؟
شمس/هقوم ازااى
عبدالله بضحك/هشيلك قدرى ونصيبى
شمس/دا انا خفيفه عفكره
عبدالله/انتى بااين انك رفيعه و صغيره بس انتى تقيله انا اللى بشيل وانا اللى عاارف
شمس بكسوف/احم احم اتلم يا بودى
ملك/بس متكسفهااش بقاا
شمس/وانبى قوليله
عبدالله/فااكره نفسك خفيفه
شمس بغيظ/خلااص متشلنيش
عبدالله/بس مين هيشيلك فيش غيرى هنااا وااخد ع البهدله دى غيرى
شمس بغيظ /بس بقاا
عبدالله وهو يقوم من مكاانه /تعاالى يا قدرى ثم يحملهاا وينزلو جميعاا الى الاسفل ويفتح احمد البااب الخلفى ف السيااره فيضعهاا عبدالله ويجلس ف الكرسى الاماامى
اماا خاارج السيااره
احمد/مش عاارف اعمل ايه وخصوصاا ف موضوع جواازكم هى عرفت صحيح
كريم/احم ايوه
احمد/وايه رد فعلهاا
كريم/انصدمت
احمد/نبقاا نشوف الموضوع دا بعدين ابقاا تعاال انت وملك الفرح هستنااك انتو مش محتااجين دعوه
كريم/هههههههههههههه احناا نساايب بقاا
احمد/هههههههههههههه ايوه بعد اذنك بقاا عشاان منتأخرش
كريم/اتفضل
ثم يتجهه الى سياارته ويقودهاا الى الفيلاا واثنااء الطريق
شمس/طب لو بابا شاافنى ف الفيلاا هنعمل ايه وهنقوله ايه
احمد/بابا مش هيحضر الفرح
شمس/ايه ليه
عبدالله/عشاان كاان عاايز يجوزه لبنت الاسيوطى بس لقااه كتب كتاابه ع وااحده تاانيه
شمس/كتبت كتاابك من غير ماايعرف
احمد/عبدالله قاالى انه اتفق مع فتحى الاسيوطى انى هتجوز بنته بعد اما انتى هربتى وجواازك من ابنه اتلغى فاانا مكنتش هعرف اخليه يتخلى عن قرااره فاتفقت مع السكرتيره وهنتجوز لمده سنه وبعدين نطلق وهديهاا اللى هى عاايزااه
شمس بصدمه/ايه وهى وفقت
احمد/ايوه
وهنا قد وصلو الى الفيلا فينزل عبدالله ويحمل شمس ويدخلو الفيلاا
شمس/احم هى العروسه فين يااحمد
احمد/ احم ريم ف اوضتها فوق
شمس/طب طلعنى ليهاا يا عبدالله
عبدالله/يامعين ياارب ارحمينى يا شمس الله يخربيتك
ثم يصعد بها الى غرفه ريم ومعه احمد وعند وصولهم يدق احمد البااب
اماا ريم فكاانت جاالسه ع السرير تلعب ف الهااتف وعندماا سمعت دق ع البااب قاامت وارتدت حجاابها وذهبت تفتح البااب
ريم/احم اتفضلو
احمد/لا مفيش دااعى بس شمس عاايزه تشوفك وتقعد معااكى شويه
ريم وتأخذ باالها من رجل شمس المكسوره
ريم بخضه /رجلك ماالها
شمس/احم وقعت وانكسرت
ريم/الف سلاامه
عبدالله/بلاا سلاام بلا كلاام خلينى انزلها وابقو ارغو ونمو ع خلق الله ع رااحتكم
شمس/هههههههههههههه برااحه ع نفسك بس
ريم/طب اتفضل
وتفتح له البااب وتأخذ جنب حتى يدخل عبدالله ويضعها ع الاريكه
عبدالله/يخربيتك انتى بتااكلى ايه
شمس بغيظ /امشى اطلع براا
عبدالله/هطلع بس ابقاا شوفى مين هيشيلك
ثم يخرج هو واحمد ويتركو شمس وريم
شمس/مااتقعدى يا ريم
ريم/احم اؤك
ثم تجلس بجاانب شمس
شمس/ازيك يا عروستناا
ريم/الحمدلله
شمس/اماال مش روحتى الكوافير ليه
ريم/احمد قاالى ان روميسااء هتيجى بالفريق بتااعها هنا
شمس بفرحه/روميسااء جاايه وحشاانى اوى
اما عند ريم فقد عاادت مره اخرى الى البيوتى سنتر وبدلت ملاابسهاا
مى /هاا عملتى اللى قولتى عليه
مريم/ايوه الحمدلله هماا لسه برا
مى /كل شويه ببص عليهم منزلوش من العربيه فكرينك هناا
مريم/طب الحمدلله همشى انا بقاا
مى/خلى باالك من نفسك
مريم /ان شاء الله
ف سراايا الانصاارى
مهدى لنفسه/يعنى يبقاا فرح ابنى ومروحش والمفروض انى اكون جنبه النهاارده انا اعملهااله مفاجاه واروح احضر الفرح واقعد معااهم فتره كويسه
مهدى للخاادمه /حضريلى شنطتى وقولى للسواق انى هساافر القااهره عشاان يجهز نفسه
ف فرنسااا
مريهاان/احجزلى ع اول طيااره انا هرجع مصر .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى