رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الثاني والعشرون
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الثاني والعشرون
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الثانية والعشرون
ملك/ايه يااكيمو شمس فين مش نزلت معاااك
كريم/لسه صااحيه هتااخد دوش وتغير هدومها روحى سااعديهاا يااملك عشاان تنزل وانا هروح الشركه عشاان اتأخرت
شمس/مش هتفطر
كريم/هفطر ف الشركه عشاان اتأخرت وعندى اجتمااع
ملك/اؤك
ثم يخرج متجهاا الى شركته وتصعد ملك غرفه شمس وتدق الباب ولكن لا احد يفتح فتفتح هى الباب وتدخل ولايوجد احد ف الغرفه ولكن سمعت صوت الميااه ف الحمام فعرفت انها ف الحمام فجلست ع الاريكه ف انتظاارها
وبعد فتره قصيره خرجت شمس من الحمام وكانت ترتدى فستان كت طويل وعندماا رأتها ابتسمت لها
شمس/صبااح الخير
ملك/صبااح الورد يا شموسه
شمس بغيظ /بلااش شموسه دى بقاا مش كفاايه عبدالله
فعندما سمعت اسم عبدالله تذكرت ما فعله معها صبااح اليوم فضحكت
شمس/بتضحكى ع ايه
ملك/هاا لا ولا حااجه يلاا سرحى شعرك عشاان ننزل نفطر انا وانتى لان كريم هيفطر ف الشركه ومامى نزلت الجمعيه هترجع تاانى لاشغاالها ومش هنشوفيهاا
شمس بشفقه ع حاالهاا/انا هناا اهو قااعده معااكى
ملك /اشطاا بعد الفطاار اقعد اذااكر وانتى تذاكريلى بقاا
شمس بضحك/دا استغلاال بقاا
ملك/هههههههههههههه حااجه زى كدا
شمس/هههههههههههههه مااشى يااختى
ثم تمشط شمس شعرهاا وتسااعدهاا ملك لينزلو ويتناولو الفطاار
ف شركه الجاارحى
تدخل السكرتيره مكتب كريم
السكرتيره/مستر احمد برا ياافندم
كريم ويبتلع الطعاام الذى ف فمه /دخليه
السكرتيره/حااضر
وعندما يدخل احمد ويرااه يجلس ع المكتب والسندوتشاات اماامه ويأكل ينفجر ف الضحك
كريم/اضحك اضحك كله من اختك
احمد ويحااول ان يسيطر ع نفسه ليتوقف عن الضحك/هى مش بتأكلك ف البيت ولا ايه
كريم /اختك دى مشكله والله
احمد/شمس!! ؟دى كيوته حتى
وهنا يرن هااتف احمد فيخرج الهااتف ويرى هويه المتصل
احمد/جيبنا ف سيره القط اهى شمس هى اللى بتتصل
ثم يفتح الخط
احمد/صبااح الخير يااشمسى
شمس /صبااح النور يااحبيبى
احمد/عاامله ايه اخباارك ايه مع كريم عملك حااجه وينظر الى كريم ويغمز له
شمس/الحمدلله كويسه وبعدين هو يقدر يعملى حااجه
احمد/مهو ظااهر يااعينى قااعد يااكل ف الشركه
شمس بدهشه/هو انت عنده
احمد/اهو قداامى بيااكل
شمس بضحك/احسن حد قااله ينزل من غير فطاار
احمد/ياامفتريه
شمس ببراءه مصطنعه/تعرف عنى كدا
احمد بضحك/وابو كدا كماان
شمس/هههههههههههههه ليه كدا بس المهم عاايزه رقم ريم يااحمد
احمد/ليه فيه حااجه ولا ايه
شمس/لا مفيش بس عاايزه اكلمها اطمن عليهاا
احمد/مااشى هبعتهولك ف مسدج
شمس/طب وانت اخباارك ايه معااها
احمد /مش عاارف والله ياشمس
شمس/مش عاارف ازااى يعنى
احمد/هكلمك بعدين عشاان عندى شغل وهبقاا اقولك
شمس/تماام
ثم تغلق الخط
ملك/اطمنتى يااختى
شمس/هههههههههههههه ايوه
وبعد فتره تصلها رسااله من احمد برقم ريم فتتصل بهاا وتطمأن عليهاا
ف شركه الانصاارى
ف مكتب زيااد
زيااد/نورتى الشركه يااسااره
سااره/ميرسى منوره بيك
زيااد/لاا حقيقى نورتى الشركه
سااره/هههههههههههههه خلااص عرفت انى نورت الشركه ياامستر زيااد
زيااد/يعنى انا اقولك سااره وانتى تقوليلى مستر زيااد
سااره/احم اماال اقول لحضرتك ايه
زيااد/مستر وحضرتك قوليلى زيااد بس الله يخليكى
سااره/احنا ف شغل ياامستر زيااد مش صحااب عشاان اشيل الالقااب
زيااد بحرج/هو احنا مش صحااب
سااره/لا
زيااد/خلااص بسيطه نبقاا صحااب
سااره/شكل حضرتك فااضى وانا للاسف عندى كليتى لو هتدرب هنا قولى مش هتدرب يبقاا بلااش اضيع وقتى و وقت حضرتك
زيااد بجديه/اتفضلى معاايا اوريكى المكتب
ثم يقوم وتذهب معه الى غرفه بها 3 بناات و 5 شبااب
زيااد/زميلتكم الجديده البشمهندسه سااره ناازله تدريب بردو
الكل /اهلاا ياا بشمهندسه
زيااد/اتفضلى ياابشمهندسه وهبعتلك فاايل فيه كل اللى مطلوب منك واما تنفذيه ابقاا هااتيه اشوفه
سااره/تماام
ف شركه الانصاارى
كريم/خير فيه حااجه
احمد/لا عاادى كاانت عاايزه رقم ريم
كريم/يااعينى ع ريم هتصدع منها
احمد بضحك/اهى ريم النسخه التاانيه منهاا
كريم بتوتر/احم ممكن اسالك ع حااجه يااحمد
احمد ويلااحظ توتره/اتفضل
كريم/انت و ريم مش بتحبو بعض صح
احمد/انت مين قاالك الكلاام دا
كريم/مفيش حد قاالى حااجه بس كاان وااضح يوم الفرح وكماان يوم كتب الكتااب والكلاام اللى اتقاال عن سلمى وانك كنت بتحبهاا وكداا فمستحيل تحب ريم لو كنت بتحب سلمى بجد
احمد بهدوء/جوازى انا وريم وهو نفس جوازك انت و شمس
كريم بصدمه/وهتطلقو
احمد/لا مش هطلقها انا كنت هعمل كدا ف الاول بس دلوقتى لا مش هطلقها
كريم بدهشه/ليه يعنى
احمد/تقريباا حبيتهاا
كريم بضحك شديد /هههههههههههههه
احمد بعدم فهم /ايه بتضحك ع ايه
كريم/اصل تقريباا انا كماان حبيت طفلتى المجنونه
احمد وانفجر ف الضحك/هههههههههههههه
وهنا يدخل عبدالله
عبدالله/بتضحكو من غيرى
احمد وينظر له نظره ذات معنى ان يسكت وانه ماازاال غااضب منه مما حصل امس
عبدالله ويغلق البااب/اقسم بالله عشاان اعرفك انك بتحبهاا بس مش اكتر
كريم بضحك/ عملت ايه انت كماان
عبدالله وينظر الى احمد
احمد/كريم عرف كل حااجه وبيحب اختك عفكره
عبدالله بضحك/انتو الاتنين ياامحااسن الصدف
كريم/هههههههههههههه سبحاان الله
عبدالله/سبحاان الله
احمد/انتو جاايين تتوبو هنا ولا ايه
كريم.. عبدالله/هههههههههههههه
احمد/قوله ع اللى انتى عملته خليه يشوف عماايلك
عبدالله/هههههههههههههه………………………. ويروى له ماحدث وما ان ينتهى حتى ينفجر كريم ف الضحك
احمد/اضحك يااخوياا اضحك
كريم/دا انت مصيبه ياا عبدالله
عبدالله بضحك/هههههههههههههه انا كنت شااكك فيه من وقت مااكنا ع الفطاار وكنت بكلمهاا وهو اتعصب مع ان الكلاام كاان عاادى بس دا ملاامحه اتغيرت وزى مايكون شويه وهيقوم يقتلنى
كريم بضحك/بس مشااء الله عليك عقلك مصيبه
احمد/دا انا كنت هموتها امباارح
عبدالله/هههههههههههههه بس ايه رأيك مش ريحتك
احمد/اسكت يااض انت مسمعش صوتك خاالص دا اجتمااع دا
كريم/هههههههههههههه طب يلاا نبدأ الاجتمااع بقاا و نشوف شغلناا
احمد/اؤك يلاا
ف فيلاا الشاازلى
ادهم/المعااد بكرا السااعه 11 بالليل
محمود/تماام ياابااشا 10 هكون هنااك انا و الرجااله
ادهم/انا هااجى معااكم
محمود بدهشه/ان عااده يعنى يااباشا دا حضرتك مبتحضرش تسليم ولا شحنه
ادهم/بس دى مش اى شحنه
محمود/امرك ياابااشا هبقاا اعدى ع حضرتك
ادهم/تماام
ف فيلاا خاالد النقيب
كاان يجلس اماام اللابتوب وكاانت صحته ف تحسن جدا واستمع الى كل ما قيل ف فيلاا الشاازلى فامسك هااتفه
خاالد/العمليه بكرا 11 بالليل ياافندم
………./تماام يااخاالد مش نااوى تقولى بتجيب المعلوماات دى منين
خااالد/بعدين ياافندم هو حضرتك خدتلى الاذن
………./خاالد انت متأكد انك كويس وهتقدر
خاالد بحمااس/اكيد ياافندم
………./تماام يااخالد وانا خدتلك الاذن ووافقو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)