رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الرابع 4 بقلم أميرة
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الرابع
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الرابع
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الرابعة
كريم /انا هطلع انام عشان عندى اجتماع مهم بكرا
ملك/اؤك واحنا كمان هنطلع ننام يلا يا شمس
اما شمس فكانت تنظر الى الدور العلوى
ملك/شمس ف حاجه ولا ايه
شمس/انا شوفت خيال حد فوق
كريم/مفيش حد فوق اكيد بتتخيلى
شمس/بقول شوفت حد فوق وكان لابس اسود
ملك/ لا لا اكيد بتتخيلى زى ماكيمو قاال
شمس لنفسها / كيمو دا حمار اصلا
شمس/اؤك يلاا
ملك/تعالى اوريكى اوضتك
ف غرفه ف الدور العلوى
شاب ممسك بالهاتف
الشااب /ياباشاا مش لحقت اخد الورق البيه وصل قبل ماادخل المكتب وف بنت كانت هتشوفنى وع الاغلب شافتنى
……………../انت اصلا غبى خلااص اتنيل تعاال اتصرف واطلع واوعى تسرق حاجه انا عاارفك مهما حصل هتفضل حرامى معفن
الشااب /تشكر ياباشا ويلا سلاام عشان صوت حد جاى هنا
واغلق الخط ويجد انا باب الغرفه يفتح ولا يعرف مايفعل فاختبئ خلف الكنبه
ملك/اتفضلى ياشمس دى اوضتك
شمس/اؤك ميرسى ياا…
ملك/ملك اسمى ملك
شمس/اسمك جميل ياملك
ملك/ميرسى هسيبك بقاا عشان تستريحى
وتخرج ملك وتغلق الغرفه
شمس/وانبى بنت ذوق احسن من جعفر اللى ديما ضارب بوز دا
ثم تحمل حقيبتها وتضعها ع الكنبه
شمس/الشنطه تقيله اوى ليكون دا كله من المجوهرات بس دى مجوهراتى والهدايا اللى احمد و عبدالله جيبنهاالى مش كنت معقول اسيبها
الشاب لنفسه/مجوهرات يااااه دى فرصتى والباشا مش هيعرف حاجه
شمس وتفتح الشنطه وتخرج منها بيجامه وتاخذها وتتجه الى الحمام لابدال ملابسها ولكن تسمع صوت ف الخارج فتخرج سريعا بعد تبديل ملابسها
فتجد شخص يرتدى اسود ووجهه مغطى بوشاح اسود كاادت ان تصرخ الا انا الشاب اسرع ووضع يده ع فمها
الشاب /اوعى اسمع صوتك
فتقوم شمس بعض يده فيتركها لتصرخ هى
شمس/حرامى حرامى
وكادت ان تخرج من الغرفه الا انا الشاب كان ممسك بشىء ما نحاسى وخبطها ع رأسها فوقعت والدماء تسيل من رأسها
الشااب /يانهار اسود لتكون ماتت فيسرع ويأخد الشنطه ويقذفها من البلكونه ويقفز خلفها
اما ملك فكانت بدلت ملابسها ووقفت تشم الهواء ف البلكونه فوجدت شىء ما يقفز من بلكونه غرفه شمس ويجرى ف الجنينه محاوله الصعود من ع السور للهروب فادركت انه حرامى فاسرعت الى غرفه كريم
ملك/كريم كريم قوم ف حرامى
كريم/هى خرطط عليكى روحى اتخمدى ياملك وسيبينى اتخمد
ملك بزعيق /كريم بقولك شوفته نط من بلكونه اوضه شمس
كريم/هى ليله مش معديه
ملك/يلا نشوف شمس
وتخرج من غرفه كريم متجهه الى غرفه شمس
كريم/يلا يااختى
ويمشى خلفها
ملك تدق باب الغرفه ولكن لا رد
ملك/طب افتح
كريم/افتحى شوفى ف ايه وانا هستناكى هنا احسن يكون مفيش حاجه وتكون نايمه
ملك/اؤك
وتفتح باب الغرفه وتدخل ولكن لاتجد شمس ع السرير وتجدها ملقاه ع الارض بجانب السرير والدماء حولها ومازالت تنزف
ملك بصراخ /يالهوى ياكريم الحقنى
فيدخل كريم بسرعه وعندما يجدها هكذا يحملها
كريم وهو يتجه الى اسفل /ملك هاتى مفاتيح العربيه بسرعه عشاان دى نزفت كتير
فتسرع ملك الى غرفه المكتب وتأتى بالمفاتيح وتلحقه وتفتح له الباب الخلفى وتركب وتضع رأس شمس ع ركبتيها ويركب كريم ويسوق بسرعه جنونيه وبعد فتره قصيره يصلو الى المستشفى ويتم ادخاال شمس غرفه العمليات ع الفور وبعد فتره قصيره يخرج الدكتور
فيسرع كريم وملك اليه
كريم/عامله ايه يا دكتور
الدكتور/حالتها صعبه غير انها نزفت كتير ومحتاجين دم بس للاسف الفصيله بتاعتها نادره ومش موجوده ف المستشفى
ملك/فصيلتها ايه
الدكتور/O سالبى
ملك/دى نفس فصيلتى انا هتبرعلها
كريم/لا ياملك انتى ضعيفه ودا غلط عليكى خليكى وهنشوف ف اى مستشفى تانيه
ملك/مفيش وقت ياكريم اتفضل يا دكتور
الدكتور/اتفضلى ياانسه
وبعد مده تعود ملك
كريم /حبيبتى انتى كويسه اقعدى استريحى
ملك/انا كويسه الدكتور قاالك حاجه عن شمس
كريم/لا لسه مطلعش
وبعد فتره وكانت الساعه تعدت ال 6 صباحاا
يخرج الدكتور من غرفه العمليات
ملك/ها يا دكتور شمس عامله ايه
الدكتور/الحمدلله النزيف وقف بس ف مشكله
كريم بسرعه /مشكله ايه ؟
الدكتور /احتمال كبيره تكون فقدت الذاكره
ملك بدهشه /ايه
كريم/اهدى ياملك بيقول احتمال
الدكتور/هنتأكد لما تفوق
كريم/هى هتفوق امتى
الدكتور/سااعه كدا
اما عند خالد فقد وصلت طائرته ارض المانيا ووجد سياره ف انتظااره فركب هو وزوجته واتجهو الى المستشفى لرؤيه والده ولكن ف الطريق لاحظ خالد سياره تمشى خلفهم من المطار فكان التوتر قد بدى ع وجهه
حياه /ف ايه ياخالد
خالد/هه مفيش
حياه /مفيش ايه دا انت قلقان خالص مالك متوتر كدا ليه
خالد/ف عربيه ماشيه ورانا من وقت مركبنا
حياه بهدوء /عادى ياحبيبى ممكن يكونو راحين نفس المكان
خالد /ممكن بس
ولم يستطيع اكمال كلمته حيث انا السياره التى كانت تراقبهم اسرعت وفجأه كانت سياره خالد ف الهواء ثم ارتطمت بالارض فكان حادث شنيع
وبعد فتره ف المستشفى ف المانيا ولحسن الحظ او لسوءه كان نفس المستشفى التى بها والد خالد وعندما علم توفى اثر جلطه قلبيه حاول عمر ان يكون متماسك من اجل اخوه فالخبر صعب ولكن سيكون اصعب ع خالد اذا علم بوفاه والده وزوجته ف آن واحد
عمر/خالد عامل ايه يادكتور
الدكتور/للاسف دخل ف غيبوبه وف كسور كتير ف جسمه
اما ف اسيوط
كان مهدى خارج من السرايا فوجد مرسى نائما ع كرسيه
مهدى/زفت يامرسى
مرسى /………………..(المنوم عاامل مفعوله اشكر عبدالله بقاا يامرسى الكلب😏😂)
مهدى/انت يازفت ويحاول افاقته حتى فاق
مهدى /انت ازاى تنام ياحمار انت
مرسى /والله يابيه معرفش نمت ازاى انا كنت قاعد مع عبدالله بيه و
ويقطع كلاامه وصول خادمه تبكى
الخادمه /الحق يامهدى بيه شمس هانم هربت
مهدى بزعيق وصوت عالى /انتى بتقولى ايه يابت انتى
الخادمه /والله يابيه دخلت اديها الاكل زى ما سيادتك امرت مش لقيتها ولقيت الدولاب فاضى
مهدى /بصوت عالى
عبدالله يا عبدالله تعالى شوف اختك المحروسه
عبدالله وكان ينزل بهدوء حتى لايشك به والده
عبدالله بهدوء /نعم يابابا بتزعق ليه
مهدى /نعم الله عليك ياخويا المحروسه اختك هربت
عبدالله/ايه ؟شمس لا مش معقول لا متعملش كدا
مهدى /اهى اتجرأت وعملتها
عبدالله/طب والعمل دا الخبر هيتنشر ف البلد كلها
مهدى /مرسى يازفت عايزك تعرف الناس كلها ان شمس الانصارى ماتت
عبدالله/ايه !؟
مهدى /هلقيها وهقتلها مطرح ماهى عاايزه تجبلى العار ابعت يامرسى رجلتنا ف كل حته ف اسيوط يمكن لسه موجوده هنا
عبدالله لنفسه/يالهوى يالهوى امال لو عرف ان انا اللى هربتها هيدفنى انا وهى مع بعض يلا اهو نونس بعض بدل ماتبقى لوحدها عشان متحسش بالوحده
اما ف القاهره ف المستشفى
تخرج الممرضه بسرعه فيوقفها كريم
كريم /هى فاقت
الممرضه /ايوه هنادى للدكتور
وبعد دقائق يأتى الدكتور
ملك /ممكن ادخل معااك
الدكتور/اتفضلى يمكن تتعرف عليكى عشان نعرف اذا فقدت الذاكره ولا لاء
ثم يدخل الدكتور وملك وكريم فيجدوها نائمه كالملاك ع السرير ومغمضه عينيها
الدكتور /يابنتى
فتفتح شمس عيناها وتنظر حولها باستغراب
الدكتور/اسمك ايه يابنتى
شمس/اسمى .. اسمى .. مش عرفه
الدكتور /طب البنت دى اسمها ايه (ويأشر ع ملك )
شمس/مش عرفه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)