رواية كيف تسرق قلبا الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع
رواية كيف تسرق قلبا البارت الرابع
رواية كيف تسرق قلبا الجزء الرابع
رواية كيف تسرق قلبا الحلقة الرابعة
جنات بقت تبص للمفاتيح في جيبه وابتسمت بخبث وقالت…. انا كمان هدخل اخد دش واروق
ودخلت الحمام وقلعت البيجامه بتاعتها وبقت ببنطلون البيجامه بس وتوب صغير… اخذت نفس وحاولت تقوى وصرخت جامد
يزن جري ناحيه الباب وقال ….جنات في ايه مالك
جنات قالت من جوه ….الحقني يا يزن اتزحلقت مش قادره اقف على رجلي
يزن فتح الباب بسرعه ودخل لها بلهفه وقال ….مالك اقفي معايا وبقى يسندها وحاول يوقفها وهي اتكأت عليه جامد وكان محاوط وسطها بايده
بلع ريقه بارتباك من قربها وقال… ازاي وقعتي كده
جنات قالت بدلال شديد…كان فيه ميه على الارض واتزحلقت
يزن اتوتر و قرب منها اكتر وقال…. خليكي مسنوده عليا
جنات حاوطت رقبته بايديها وقالت ….انا ما عنديش غيرك اتسند عليه
يزن ابتسم وهو بيبص لعيونها وقربت منه وقالت بهمس عند شفايفه ….كتفي اتخبطت فيه بيوجعني قوي
يزن بلع ريقه بصعوبه وهو بيمشي ايده على كتفها وقال …بيوجعك جامد
قالت برقه ااااه وعضت على شفتها وقالت بدلال…. بس لما لمسته خف
هنا يزن مقدرش يتحكم في نفسه ابدا والتهم شفا،،يفها وبقى يبوسها بقوه وجنون
جنات استغلت الفرصه وحطت ايدها في جيبه بخفه شديده وسحبت المفاتيح من غير ما يحس باي حاجه وهو دايب في قربها
اول ما اخذت المفاتيح دفعته بغضب وقالت ….ايه ده كل حاجه تستغل الموقف كده …واحد ما اتربتش صحيح
يزن بصلها بذهول ودهشه مش فاهم ايه اللي قلبها كده وهيه اخذت البيجامه بتاعتها وطلعت بسرعه قبل ما يخرج وقفلت عليه باب الحمام من بره ولبست البيجامه واخدت المفاتيح وطلعت جري على باب الشقه
يزن جري على باب الحمام و بيحاول يفتحه وقال بيزعق…اه يا بنت الكل،،ب جنات…جنات افتحي الباب هكسر دماغك افتحي
بس جنات طلعت من الشقه كلها وجريت بسرعه
يزن بقى يضرب الباب برجله بغضب شديد لحد ما كسره وطلع وراها جري كان شايفها من بعيد بتجري بسرعه بقى ينادي عليها جامد وبيقول …جنات …جنات استنيييييي
بس ما كانتش راضيه توقف وبتجري جامد على الشط والموج يخبط في رجلها ووقعت مرتين وترجع تجري
بس وقفت مكانها بزهول شديد لما قال بسرعه …جنات انا بحبك ما تسيبينيش
بقلم…زهرة الربيع
التفتتلو بصدمه وعنيها مفتوحين على اخرهم ومش مصدقه اللي سمعته وقلبها بيدق بعنف…وهو واقف بينهج من كتر الجري
بقى يتقدم عليها وهيه فضلت مكانها لحد ما وصل عندها وبص لعيونها جامد
جنات قالت بارتباك… انت..انت قولت ايه
يزن شدها من وسطها عليه وقال…قولت بحبك…بحبك اوي
جنات ظهرت ابتسامه على شفايفها ولسه هترد اتصدمت لما ضربها بالقلم وقال …وهو كل حاجه نقولها تتصدق..كنت متاكد ان دي الكلمه اللي توقفك ..انا هعرف اندمك على اللي عملتيه
جنات اتصدمت اكتر ولسه هتجري شدها بغضب وقال..على فين يا حلوه وشالها بسرعه على كتفه وهيه بتضربه في ضهره وبتقول . سيبني سيبني يزن سيبني يا حيوان
واخدها على البيت وقفل الشقه ورماها على السرير بغضب
جنات خافت جدا من نظراته وبقت ترجع لاخر السرير وبتضم البيجامه عليها وتحاول تقفل زرايرها بسرعه عليها
يزن قال بغضب… الظاهر ان الذوق ما ينفعش معاكي.. انا تعملي فيا كده يا بت ….وهجم عليها وبقت تحاول تبعده عنها بس مش قادره كان بيتهجم عليها بع،،نف
جنات خافت جدا وقالت ببكا…لا والنبي يا يزن والنبي والنبي ما تعمل فيا كده مش هستحملها منك انت بالذات..انا.. انا بحبك..بحبك يا يزن
يزن بصلها بسخريه وقال ….لا والله بتكرري اللي بقوله طب جددي حتى
جنات نزلت دموعها وهي بتبص له بصدق وقالت… انا بحبك بجد انا ما اقدرش العب بقلبك زي ما انت بتعمل …انا بحبك بجد وعلشان كده وقفت
يزن اتوتر وهو بيبصلها وقال…اوعي تكوني بتضحكي عليا ..لان اللي عملتيه في الحمام كفايه انا اعصابي باظت
جنات ابتسمت وقالت بدموع….كل حاجه بعملها معاك بتبقى من قلبي حتى لو كنت قاصده بها حاجه تانيه
يزن بلع ريقه وبعد عنها واخذ قميصه وقال بارتباك…بصي…احم.. انا مش عايزك تزعلي مني في اللي هقوله بس انا وانت مستحيل يكون في بنا حاجه اكتر من رغبه فهماني طبعا انا حاجه وانت حاجه احلامي وطموحاتي مختلفه..انا غير وحيد اخويا ..هو معندوش مشكله يتجوز من اي مكان…. بس انا ليا افكار معينه…و بص لها وقال بصدق…صدقيني انتي جنه اتمنى اعيشها العمر كله…. بس بيني وبينك بس فهماني
جنات نزلت دموعها وهي بتبتسم بحسره وقالت… فهماك انا عايشه نفس الوضع مع خطيبي وعارفه كده…اللي زيي بالنسبه للي زيكم عشيقه في الضلمه وبس …انا مش بقول لك عايزه منك حاجه ..هما شويه مشاعر في قلبي وقلتهم وخلاص ..انما انامخطوبه وهتجوز وانت ان شاء الله تلاقي بنت الحلال اللي هي من عيله ولها مركز يليق بيك
يزن قرب منها وبصل لعيونها بحزن وقال… انا اسف اسف قوي سامحيني يمكن انا السبب في كده …انا اللي لعبت بمشاعرك وخليتك تحسي اصلا بالمشاعر دي
جنات ابتسمت وهزت راسها بسرعه وقالت …ابدا انت ما لكش دخل من اول ليله قابلتك في البار ما قدرتش انساك حسيت انك حد مميز حد يدخل القلب من اول دقيقه اتمنيت اشوفك تاني مع اني كنت خايفه… وبعدين انا مبسوطه ما تقلقش نفسك انا مبسوطه قوي
كانت دموعها بس بتنزل وهي بتتكلم بألم ويزن اتملت عيونه دموع وشدها بقوه لحضنه وبقى يحضنها بقوه وهو نفسه يشيل عنها كل الوجع ده
جنات رفعت ايديها بتردد وضمته فضلت في حضنه لحد ما حست براحه شديده
بعدت عنه وهي بتمسح دموعها وقالت… ممكن لو تسمح اطلع اقعد على البحر
يزن اتنهد وقال …انا كده كده هروحك ما فيش داعي تحاولي تمشي تاني
جنات ابتسمت وقالت…انا مش عايزه اهرب…بس عجبني الهوا وعايزه اقعد فيه شويه مخنوقه… ممكن
يزن ابتسم وقال …تمام وادها المفتاح وقال…ا تفضلي
جنات طلعت وقعدت على الشط ونزلت رجليها في البحر وبقت ترسم على الرمل بحزن
يزن اتنهد وهو بيبص عليها من اطلالة البيت واتصل على محل لانهم من امبارح ما اكلوش حاجه طلب دليفري .. وطلع يقعد جنبها وقال… طلبت لنا اكل
جنات ابتسمت وقالت ….انا اوقعه من الجوع يا سلام بقى لو يزود كاتشب بموت فيه
ضحك وبص لها باستغراب وقال… انا بستغرب عليكي قوي كل حاجه معاكي ببساطه …يعني ازاي تقدري علشان اختك تطلعي وتغامري وتدخلي مكان زي ده وسوري يعني تسرقي
جنات قالت… وسوري ليه ما انا سرقتك
يزن ضحك وقال ..ايوه يعني ازاي تعملي كل ده وبعد كده يبقى الموضوع عادي..و دلوقتي برده واحده مكانك المفروض تبقى زعلانه
جنات بصت له ورفعت حاجبها وقالت… وابقى زعلانه ليه يمكن عليك… شوف يا يزن احنا الستات ما عندناش مخ خالص لو عندنا مخ وبنفكر ولا نحب ولا نرتبط اصلا بصراحه ما تزعلش مني انتوا الغم والنكد بذاته…. بالذات لو انا ارتبطت بواحد زيك يا لهوي انا ممكن اموت فيها
بقلم…زهرة الربيع
يزن بصلها بزهول وقال ….ليه بقى ان شاء الله لكون مش عاجبك
جنات قالت بضحك… لا ما هو المشكله انك عاجبني… يعني اللي زيك محتاج واحد يفضل يراقبه 24 ساعه لانك قمر ومزه كده في نفسك واي واحده هتشوفك هتيجي تدلق عليك على طول ..وطبعا بالغريزه انت هتدلق عليها زي ما حصل معانا البار كده
يزن ضحك جامد وقال ….يعني انتي اتدلقتي عليا
جنات بعدت شعرها ورا ودنها وقالت بصراحه اه ..امال ايه اللي يخليني انقيك من وسط الرجاله اللي قاعده كلهم
يزن ابتسم وقال….وايه بقى اللي عجبك فيا
جنات ضحكت وقالت… قول ايه اللي معجبكش… يعني انت مش شايف نفسك … عيون اصفى من ميه النيل وملامح زي القمر وطول بعرض وجنتل حليوه قوي
يزن ابتسم بسعاده من كلامها بس اتصدم لما قالت… من بره بس …من جوه بقى يا ساتر يا رب قله ادب وسفاله وقله ذوق وعنصري وغريب و
قاطعها بزهول وقال… بس بس ايه ده ايه كل ده هو انتي تقولي حاجتين حلوين وتكري شريط سيئات خلاص جاتك نيله في لسانك
جنات ابتسمت وضربت كتفها بكتفه وقالت…ده ميمنعش انك قمور يعني
يزن ضحك على حركاتها وابتسم وقال …هتوحشيني يا جنات كانو اجمل يومين عدو عليا
جنات لسه هترد جيه عامل التوصيل وجنات قالت .. انا بالنسبالي هشوف اذا كانوا اجمل يومين ولا لا على حسب حشو البيتزا
يزن ضحك واخذوا الاكل وبقوم ياكلو ويزن ضحكته ما فارقتش وشه من كلامها رغم الالم اللي جواها لاكن كانت مرحه جدا زي العاده وبتحاول تخبي اوجاعها ومش بتبينها ابدا
بعد شويه كانوا بيجهزوا وركبوا في العربيه هيمشوا وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف تسرق قلبا)