روايات

رواية كيد النساء وقهر الرجال الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منى محمود

رواية كيد النساء وقهر الرجال الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منى محمود

رواية كيد النساء وقهر الرجال الجزء الخامس والعشرون

رواية كيد النساء وقهر الرجال البارت الخامس والعشرون

رواية كيد النساء وقهر الرجال الحلقة الخامسة والعشرون

في اوضه امير اللي بقت اوضه اسماء مؤقتا نيمت ولادها ويادوب هي كمان هتنام سمعت صوت رساله علي موبايلها فتحتها وطلعت من مصطفي ومجرد ما قريتها حست ان الدم هرب من عروقها وروحها اتسحبت منها ….
الرساله
اوعي تكوني فاكرة أنها خلصت كدة … بقا بتنتقمي من امي يا اسماء عشان كشفت حقيقتك الوسـخة قدامي وعرفتني انك بتعمليلي سحر عشان افضل معاكي … بتتبلي عليها وتبلغي عنها كمان … للدرجة دي بقيتي شيطانة ومش همك اي حد … افتكري انك ل تاني مرة تأذيني وانا المرة دي مش هسكت وهحسرك يا اسماء علي ولادك … مش انتي خايفه عليهم من الدنيا لما يكبرو… انا بقا هحسرك عليهم من دلوقتي واخليكي كل يوم تروحي المقابر وبدل ما بتروحي عشان تدفني الأعمال تروحي عشان تعيطي علي قبر ولادك
اسماء قرت الرساله اكتر من مرة وكل مرة الرعب يتملك منها اكتر واكتر …. الوقت كان متأخر والكل كان نايم … مكنتش عارفه تتصرف ازاي أو تعمل ايه … كانت فاكرة أن كدة خلاص الكابوس خلص وهتبدء هي واختها يعيشو حياة طبيعيه في الاخر … بصت علي ولادها اللي نايمين جنبها بخوف وقله حيلة دموعها نزلت بقهر وندم علي كل اللي فات من حياتها … خدتهم في حضنها جامد وهي بتدعي ربنا يحفظهم ليها من كل شر ويبعد عنهم كل سوء فضلت تعيط وتدعي لحد ما راحت في النوم
❈-❈-❈
تاني يوم الصبح الاء صحيت بدري جدا ونزلت والكل نايم عشان تلحق تتكلم مع اميرة شويه قبل معاد اول محاضرة …
وصلت الكافتيريا لاقت اميرة في انتظارها
الاء
صباح الخير يا ميرو
اميرة
صباح الفل حبيبتي … خير ؟ قلقتني ب رسالتك امبارح في حاجة حصلت في العزومة ؟
الاء
لا العزومة كانت جميلة وانا انبسطت فيها جدا جدا … المشكلة أن عاصم بعتلي مسج انه عايز يقابلني برة البيت عشان عايز يتكلم معايا في موضوع مهم وانا رفضت قلتله لو عايز تتكلم ف حاجة تعالي البيت عادي ونتكلم في الجنينه لكن برة البيت اسفه مش هقدر ف زعل وقفل
اميرة
ممممم طيب ايه المشكلة بالظبط عشان حسه اني مش فاهمه
الاء كشرت
في اي يا اميرة … ما انا بقولك اني رفضت وهو زعل وقفل
اميرة
ما يزعل ولا يتفلق … الاء فوقي احنا كنا خلصنا من الموضوع دا … طالما لسه في دبلة بنت تانيه في أيديه يبقا اقفلي ع الحوار … انتي اتصرفتي صح اللي يزعل يزعل هو حر فاهمه ولا لا ؟؟
الاء بحزن
فاهمه … ماشي يا اميرة
اميرة بحب
حبيبتي متزعليش مني … بس صدقيني دا الصح بطلي تتعشمي فيه عشان محدش بيتوجع في الاخر غيرك انتي وبس
الاء
حاضر هبطل يا اميرة هبطل … المهم انا لما قلتلك ع واتس اني عايزاكي بكرة قبل المحاضرات ضروري قولتلي وانا كمان … خير كنتي عوزاني ليه ؟
اميرة
ابدا كنت هحكيلك علي اللي حصل امبارح
الاء بفضول
وايه بقا اللي حصل امبارح
اميرة حكت لها علي مكالمة وليد والمقابله كلها وبعد ما خلصت كلام
الاء بدهشه
أما امرك عجيب بشكل … مقلتلوش ليه يا بنتي اني بعتبرة زميل عادي ومفيش حاجة في دماغي وقفلتي الموضوع كله وكنا خلصنا ؟
اميرة بهدوء
واعمل كدة ليه هو انا صاحبه الشأن ؟
الاء
اميرة في اي مش فهماكي ؟
اميرة اتنهدت
الاء في فرق بين وقوفي جمبك واني انصحك أو افكر معاكي أو يا ستي حتي اوجهك وبين اني اتكلم علي لسانك كدة كتير … من وقت ما فضفضتي معايا وعرفت المشكلة اللي تعباكي في حياتك وانا تقريبا مش بفارقك لحظة واحدة وديما معاكي … وحتي المرات اللي وجهتك فيها دا لاني مدركة ابعاد المشكلة ايه بالظبط …ف بليز متضغطيش عليا اكتر من كدة وبلاش السلبيه اللي كنا قللناها اوي اخر فترة ترجع بصورة كبيرة كدة … احنا اتفقنا انك هتحاولي صح ؟
اميرة قالت جملتها الاخيرة وهي بتضغط علي ايد الاء بتشجيع
الاء بحزن
حاضر يا اميرة حاضر
اميرة تلفونها رن باسم والدها استأذنت من الاء وقامت ترد علي جمب وسرحت الاء في ماضي بعييييييد سببلها اكبر مشكلة ف حياتها
فلاش باك
كانت الاء وهند في ثانويه عامة والفترة دي كانت كلها ضغط من هناء عشان المذاكرة والدرجات
هناء
انا مش عايزة دلع وعايزة درجات حلووة تفرح بابا المتغرب عشانكم دا مفهوم
الاء وهند
مفهوم
هناء
ها فكرتو ف الكليه اللي حبينها ؟
الاء بسعادة
انا نفسي ادخل اداب اوي حسه اني هنجح جدا فيها
هند بهدوء
نفسي ادخل اداب انا كمان … ليها مستقبل وتخصصتها كتير
.. النجاح فيها سهل اوي
تاني يوم كانو متجمعين كلهم مع جلال وجودي وياسين وياسمينا
ياسين
ويا تري حددتم عايزين تدخلو كليه ايه ؟
هناء ببتسامة
بصراحة البت هند عجبني اوي تفكيرها فكرت في اداب بتقول مستقبلها حلو وتخصصتها كتير والنجاح مضمون فيها
جلال
فعلا يا هند تفكير سليم
ياسين
وانتي يا الاء
هناء ردت
ما هما الاتنين هيكونو سوا ان شاء الله
موقف آخر
بعد امتحانات الثانويه العامة
هناء كانت بتتكلم مع جلال وياسين فيديو كول و هند والاء قاعدين
هناء
مش عارفه يا جلال محتارة نروح الصيف دا فين … ما تقترح عليا كدة ؟
ردت الاء باندفاع
الساحل الشمالي بليز يا مامي كل صحابي بيقولو المكان بقا وهم اوي بليز بليز
جلال
فعلا يا هناء الساحل الشمالي دلوقتي بيقولو بقا في حتة تانيه خالص
بعدها بساعتين مع محمود في الفون
محمود
ها يا هناء قررتي هتروحو فين الصيف دا ؟ ولا لسه محتارة
هناء
كنت محتارة فعلا بس جلال قالي ان الساحل حلوة دلوقتي وهنتبسط فيها ف هجرب اخد برأيه وهنروح السنة دي الساحل أن شاء الله
مواقف كتير مرت علي الاء كانت كل ما تقول رايها وحد تاني يقول نفس الرأي المدح أو الكلام كله يوجه للشخص التاني وكان صواب رأيها من خطأة سواسيه وكأنها غير مؤهله انها تقول راي او معلومة صح ١٠٠ في ١٠٠ وللاسف بسبب كدة بقت تنسب كل كلامها لحد تاني اعتقادا منها أن كدة كلامها هيتعمل بيه
هناء
اية الحيرة دي يعني ندخل فيلم ايه دلوقتي ؟
الاء
انا سمعت خالو بيقول أن الفيلم دا احلي واحد نازل فيهم
هناء
بجد … طب تمام يلا ندخله
مواقف تبان صغيرة جدا جدا ممكن اي ام متخدش بالها منها كفيلة تكون سبب ان ولادها ينسبو كلامهم وارائهم لحد تاني لمجرد أنك خليتهم مش حاسين أنهم كافيه … رأيهم كفايه … وجودهم كفايه
باك
فاقت الاء من دوامة ذكرياتها علي صوت اميره
اميرة
ايه يا قلبي سرحتي في ايه ؟
الاء بدموع
تعبتي مني صح ؟ بداتي تحسي انتي كمان اني مليش لازمة واني حمل وعبء عليكي مش كدة
اميرة كشرت
ايه الكلام المتخلف دا في اي يا الاء … يا حبيبتي احنا صحاب كل واحدة فينا في يوم من الايام فضفضت للتانيه بمشكلتها … وانا وقتها لما قلتلي انك ديما حسه انك تايهه وديما حسه انك تابعه اتفقت معاكي أن خطوة خطوة هنغير دا حصل ولا محصلش ؟
الاء بدموع بتلمع
حصل يا اميرة
اميرة بحب
اومال ايه بقا ؟ بدل ما نتقدم نتراجع ؟ بدل ما نقلل اني بوجهه كمان اتكلم نيابه عنك ؟ بدل ما نكحلها نعميها خالص يا لولو دا كلام دا هه
الاء
تفتكري لو كنت
قاطعتها اميرة
الاء مش كنا بطلنا لو كنت دي ؟ مالك انهاردة في ايه ؟
الاء بصوت مخنوق
سيبيني اكمل معلش
اميرة سكتت
الاء
تفتكري لو كنت معنديش المشكلة دي كنت هكون فاهمه نفسي اكتر ؟ وكنت من الاول هكون عارفه أن وليد زميل وبس واني مشاعري اتحركت ل عاصم وبس ومكناش وصلنا لكدة انا وهو ؟
اميرة بحزن
الاء كل ما تتكلمي كدة علي الموضوع دا انا بحس بالذنب واني كنت سبب في اللخبطة دي حتي لو من غير قصد
الاء وهي بتمسح دموعها
لا طبعا وانتي ذنبك ايه ؟
اميرة
مش انا اللي كنت بقربك من وليد ؟
الاء
دا بسبب اني كنت فاكرة نفسي معجبه بيه واني ديما كنت اشتكيلك من تحكم عاصم في تصرفاتي مش ذنبك خالص يا اميرة انا كنت مشتته ومش فاهمه مشاعري بدليل انك أول ما فهمتي اللي جوايا وجهتيني صح
اميرة ابتسمت بحب
طب ايه ؟ احنا كنا تمام بداتي تتصرفي في حاجات كتير من نفسك … وحسيت كدة أن في مرة ولا اتنين منسبتيش رايك لحد تاني … مش هينفع نتراجع اوك هنكمل سوا انا وانتي
الاء بحب
انتي اجدع صحبه في الدنيا كلها
اميرة بحب
وانتي اطيب بنوتة في الدنيا كلها
❈-❈-❈
هند كانت بتفطر مع هناء ومحمود وعايزة تفاتحهم في موضوع شغلها مع جودي بس خايفه من رد فعلهم … هما اه وافقو علي عدم نزولها الجامعه بس مفروض أن دا بشكل مؤقت مش دائم
هند بتوتر
احم بابا حضرتك فاضي شويه بعد الفطار محتاجة اتكلم معاك قبل ما تنزل ؟
محمود باهتمام
خير يا نودة ؟ اتكلمي يا قلبي
هند وهي بتوزع نظراتها بينهم
بصراحة كدة انا نفسي انزل اشتغل مع جودي في المشروع الجديد وعارفه اني لسه ليا سنة في الجامعه بس والله والله وعد مني أن الشغل مش هيأثر علي دراستي ابدا ابدا ارجوكم وافقو … انا كدة أو كدة مش هقدر انزل الجامعه السنة دي كلها … ف بدل قاعدة البيت خلوني اعمل حاجة بحبها واوعدكم أن درجاتي مش هتقل ابدا عن أي سنة ..
هناء ومحمود بصو لبعض وضحكو
هند
افهم بقا بتضحكو علي ايه دلوقتي ؟
هناء
اصل انا وباباكي اتكلمنا في الموضوع دا امبارح لما رجعنا من برة … هو بصراحة أنا اللي كنت معترضة جدا عشان دراستك بس باباكي اقنعني وقالي لو هي وعدتنا أن دراستها مش هتتاثر احنا لازم نسندها وندعمها تعمل الحاجة اللي بتحبها
هند بفرحة
بجد !!! يعني انتم موافقين بجد !!!
محمود ضحك
كل الفرحة دي عشان هتشتغلي ؟ مظنش أن الموضوع دا كان في دماغك قبل كدة ؟
هند
فعلا عمري ما فكرت فيه بس كلام جودي معايا حمسني جدا خصوصا أن جلال مش راضي يخيلها تتحرك وخايف عليها وامير وشريف مش فاهمين دماغها اوي ف هي قالتلي لو انا بقيت معاها هقدر اطلع معاهم المكان زي ما هي طول عمرها بتحلم وانا بصراحة حبه كدة اوي بدل قاعدة البيت دي
محمود
خلاص يا حبيبتي كلميها انهاردة وقوليلها انك معاهم من دلوقتي وشوفي هتحتاج منك ايه واعمليه … جلال له حق يخاف خلينا نساعدة باي طريقه نقدر عليها
هناء
ربنا يتمملها علي خير يارب وتقوم هي والبيبي بالسلامة ويفرح قلوبهم بيه يارب
محمود وهند
يارب
❈-❈-❈
اسماء صحيت متأخر ملقتش ولادها جمبها بس سمعت صوتهم بيلعبو برة مع تيا … كانت مخنوقه ومشوشه مش عارفه تفكر ازاي … تلفونها رن برقم ماما طفل كان مع ولادها في التمارين ونفس حالتهم أو اصعب شويه
اسماء كانت مخنوقه ومترددة ترد أو تطنش بس خافت تكون سحر مامت الولد محتاجة منها نصيحه وهي تتأخر عنها خدت نفس طويل وردت
اسماء
الو .. صباح الخير يا سحر
سحر ببكاء
صباح الخير يا اسماء اسفه لو صحيتك
اسماء
مالك يا سحر في ايه ؟ مروان كويس ؟ في حاجة حصلتله ؟
سحر
مروان كويس .. بس انا مخنوقه اوي حصلت حاجة امبارح وانا متصرفتش يا اسماء اتجمدت وسكت ودا خنقني اوي ومخليني حاسه اني هموت والله
اسماء
استغفر الله العظيم … استهدي بالله يا سحر بعد الشر عنك حبيبتي ايه بس اللي حصل فهميني ؟
سحر
امبارح مروان جالو حاله هياج جامدة بسبب أن أبوة وقف كل حاجة ليه ومكنش عايز يكمل فتح باب العمارة تحت وكان مصمم يخرج ويمشي ومهما احاول امنعه أو اشدة كان بيضربني وماسك عصايه ال يقرب منه يضربه انا كنت بحاول أهديه بس بس الجيران فضلو كل واحدة بكلمة … اللي تقول ايه قله الادب دي وادي آخرة الدلع الماسخ واللي تقول لما مبتعرفوش تربو بتخلفو ليه واللي تقولي ما تتصرفي احنا صدعنا من خبطة بالعصايه ع الباب ذنبنا ايه في قله الادب دي …
اسماء بترقب
وانتي رديتي عليهم بايه ؟
سحر بانهيار
ولا كلمة … مردتش ب ولا كلمة يا اسماء … عبد السلام محرج عليا أن حد يعرف أن مروان تعبان أو عندة مشكلة سمعت كل كلامهم وسكت لا بقيت عارفه اهدي مروان عشان يدخل البيت معايا ولا عارفه اسكتهم واخليهم يبطلو كلام لحد ما وصل عبد السلام اعتذرلهم علي القلق اللي مروان عمله وضربه علقه موت ودخله و كل اللي عملة لما الباب اتقفل علينا أنه طبطب عليه وحضنه و خلاه يرجع تاني لكل تمارينه وجلساته … عبد السلام مستعد يعمل كل حاجة بس محدش يعرف أن مروان تعبان أبوة لو عرف هيخليه يتجوز عليا يا اسماء وانا وهو بنحب بعض غصب عننا والله
اسماء بنفعال
انتم عالم مفتريه .. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم … انتي ضعيفه وهو مفتري … منكم لله … منكم لله اقفلي مش عايزة اعرف حاجة تانيه عنكم … مش عايزة اسمع صوتك دا تاني ابدا ابدااااا
قفلت السكة في وشها وهي جواها طاقه غضب كبيرة من مصطفي ومن سحر وجوزها من مجتمع متخلف متنمر …
من خنقتها محستش بنفسها غير وهي بتعيط … بتعيط جامد اوي … احلام كانت داخله عشان تصحيها تفطر معاهم اتفاجات بيها منهارة بالشكل دا جريت عليها
احلام بقلق
اسماء في ايه ؟؟ ردي عليا في ايه ؟ بتعيطي كدة ليه ؟
اسماء ببكاء
انا تعبت خلاص … تعبت والله خلاااااص بقا مش قادرة
احلام
انطقي حصل ايه ؟ حرام عليكي قلبي هيقف من الخوف في ايه ؟
اسماء حكتلها اللي حصل بالليل من مصطفي والصبح من سحر وهي دموعها نازله
احلام بحزن
طيب اهدي عشان خاطري … اسماء مصطفي طول عمره أمه اللي ممشياه وتلاقيها هي اللي فهمته الكلام دا … انا هكلم شريف يطلب من الظابط أنه يوري مصطفي الفيديوهات والتسجيلات بتاعت ماماته مع مندوه وبكدة هيتاكد أن أمه مش مظلومة ولا ملاك زي ما هي مفهماه … وهخليه كمان يتكلم مع مصطفي أنه ملوش دعوة خالص بيكي ولا بالعيال شريف مش هيسيبنا يا اسماء انا واثقه في كدة متخافيش … بالنسبة ل صحبتك دي معلش انتي شوفتي من الأشكال دي كتير من وقت ما بداتي شغل مع ولادك .. وكل مرة تتأثري كدة وكل مرة اقولك كل واحد مسؤول عن عياله ادعيلهم بصلاح الحال والهدايه وبس حرام عليكي نفسك يا حبيبتي
اسماء
مصطفي عايز يقتل ولادة انتي متخيله متخيله الحال وصل بيه لايه ؟
احلام كشرت
ولا هيقدر يقرب منهم متقلقيش هنفضل هنا ع الأقل لحد ما جودي تولد منها نكون مع طنط نوال ومنها نكون خلصنا من حوار مصطفي والقرف دا كله للابد
اسماء بحرج
لا يا احلام … كدة هنبقي بنتقل عليهم اوي مقدرش
الباب خبط ودخلت نوال
نوال
في ايه يا احلام دخلتي تندهيها قعدتي جمبها
خدت بالها من أسماء اللي بتعيط
نوال بخضه
ايه دا في ايه ؟ مالك يا حبيبتي انتي كويسه ؟
احلام ابتسمت
متقلقيش يا طنط هي كويسه كانت مخنوقه بس شويه
نوال كشرت
اسكتي انتي دلوقتي … اسماء احكيلي حصل ايه ؟ احنا مش خلاص بقينا أهل وقلتلي انك بتعتبريني زي امك … احكيلي يا قلبي ايه اللي حصل
اسماء حكت ل نوال اللي سمعتها باهتمام كبير لحد ما خلصت
نوال
مش هقولك غير كلام البت احلام كله صح … شريف هيتصرف في الموضوع دا متقلقيش ومشيان من هنا مش هيحصل دلوقتي البت دي عايزة تروح مع جوزها تروح براحتها لكن انتي هتفضلي معايا تساعديني ع الأقل انا بخدم طفله صغيرة وشحطة حامل وتلاته رجاله وانا ست كبيرة خلاص مبقتش قادرة ايه مفيش دم خالص كدة … عايزة تسيبيني وتمشي بدل ما تساعديني .. شكرا اوي … قال بعتبرك زي ماما قال … وانتي لو معتبراني زي امك هترميني كدة الرميه دي هه … شكرا .. انا خارجة ومش هفطر كمان عشان تنبسطو اوعو كدة
خرجت نوال وسط ذهول احلام واسماء اللي معرفوش يردو بحرف واحد عليها وفجأة ضحكو هما الاتنين جامد جدا وخرجوا وراها عشان يصالحوها
رغم أنهم عارفين انها قالت كدة عشان ميحسوش باي احراج من قاعدهم معاهم بس حبو يجاروها وينكشوها
❈-❈-❈
هند بلغت جودي موافقه محمود وهناء وجودي فرحت جدا وطلبت منها تجيلها في اسرع وقت عشان يختارو سوا ديكورات المكان ويلحقو يبلغوها لامير عشان يبدء تنفيذ
نرجع للجامعه تاني الاء وأميرة خلصو محاضرات وراحو علي الكافتيريا يشربو حاجة سوا قبل ما كل واحدة تروح بيتها
اتفاجاو الاتنين ب وليد علي تربيزة وواضح أنه مستنيهم لانه اول ما شافهم ابتسم والتربيزة اللي جمبه علي طول كان قاعد عاصم ومكشر وهو باصص ناحيه وليد
الاء بدهشه
اميرة ايه دا !!
اميرة
ولا اعرف
الاء كشرت
طيب انا اعمل ايه دلوقتي … عاصم لو قربت ناحيه وليد مش بعيد يقوم يضربه ولا تحصل مشكلة في الجامعه
اميرة بتفكير
خلاص روحي انتي ل عاصم وانا هروح ب وليد وافهمه أن ابن عمك لو شافك معاه هتحصل مشكلة وهنستناكي ف الكافيه اللي جمب الجامعه خلصي وتعاليلنا تمام
الاء
تمام يا ميرو … ادعيلي حسه اني قلبي هيقف من التوتر
اميرة
اهدي خالص واسمعي اكتر ما تتكلمي ماشي ؟
الاء وهي بتتحرك
ماشي
وفعلا اميرة بلغت وليد زي ما قالت ل الاء وطلبت منه يقوم معاها علي الكافيه اللي جمب الجامعه والاء هتبقي تحصلهم بعد ما تعرف ابن عمها جايلها ليه و وليد فعلا قام معاها
الاء قربت من عاصم اللي مكشر
الاء بتوتر
مساء الخير … انت بتعمل ايه هنا يا عاصم ؟
عاصم
مساء النور يا ستي … جاي اتكلم معاكي ايه فيها مشكلة ولا انا قاطعت مواعيد كانت متاخدة واتاجلت بسبب حضوري ؟؟
الاء كشرت
عاصم لو سمحت قولي انت جاي ليه دلوقتي ؟
عاصم بغيظ
مش قبل ما اعرف الزفت دا كان قاعد واول ما شافكم ابتسم اوي ليه كدة كان مستنيكي صح ؟
الاء
معرفش لا بكلمة ولا بيكلمني ومع ذلك اميرة اللي راحت تشوف هو هنا ليه واهو قدامك مشيو سوا … انت بقا هنا ليه ؟
عاصم اتنهد
انتي ليه صعبه كدة يا الاء … ليه ديما تعبه قلبي معاكي ومش مرسياه علي بر … كل ما احس اني قريب منك الاقيني ابعد ما يكون عنك
الاء بدموع بتلمع
ملوش لازمة الكلام دا دلوقتي … انت دلوقتي ابن عمي وبس وخاطب كمان وكلها كام شهر وتتجوز ف كلامك دا ملوش داعي يا عاصم
عاصم ابتسم
انا مش خاطب يا الاء … انا فسخت خطوبتي امبارح وبعدها علي طول كلمتك انا مش ندل ولا خاين يا الاء
الاء دموعها نزلت
بس غبي يا عاصم
عاصم برفعه حاجب
نعم !! سمعيني تاني كدة قولتي ايه ؟
الاء كشرت
مقلتش حاجة
عاصم
وبعدين يا الاء …. اخرة اللي احنا فيه دا ايه ؟
الاء
وهو ايه اللي احنا فيه يا عاصم ؟ علي فكرة انت الراجل والبدايه المفروض تكون من عندك انت لو مش عارف يعني
عاصم ضحك
لا والله
الاء بسخريه
اه والله
عاصم
طيب يا ستي وادي البدايه … الاء انا بحبك حاولت ابعد عنك ودا كان اغبي قرار انا خدتة في حياتي … مقدرتش اكمل مع واحدة وانا قلبي معاكي انتي .. ادي البدايه يا بنت عمي … قولتي ايه ؟
الاء ابتسمت باحراج
قولت هات عمي سالم وتعالي قابل بابا اي وقت
عاصم كشر
لا وحياة ابوكي ما هتقومي من هنا غير لما تريحي قلبي معاكي وتقوليلهالي صريحة كمان
الاء بكسوف
يا عاصم بقا ما انت اكيد عارف
عاصم
لا ورحمة امي ما اعرف
الاء ضحكت
طيب انا كمان بحبك ارتحت كدة
عاصم بفرحة
يالهوي ارتحت بس دا انا ارتحت وارتحت وارتحت
رجع كشر
وزفت الطين اللي كان قاعد ومبتسم اوي دا ؟
الاء
عيب كدة … ثم إن والله ما في اي حاجة بيني وبينه مجرد زمله وبس صدقني
عاصم
ماشي يا لولو هصدقك يلا قومي اوصلك وبالليل هكلمك اقولك هنيجي نقابل عمي امتي ؟
الاء نسيت اميرة ووليد ومشيت مع عاصم وهي مبسوطة وحست ان اخيرا حياتها بدأت تمشي صح
❈-❈-❈
في الكافيه وليد كان بيفتح كلام كتير مع اميرة … حس ان شخصيتها غامضه بالنسباله وفيها علامات استفهام كتير ودا شدة وخلاه نسي حتي الاء اللي كان جاي يقابلها …
لكن اميرة منسيتش وحست ان الاء اتاخرت زيادة عن اللزوم قلقت عليها ووقفت كلام مع وليد واتصلت بيها
الاء كانت في العربيه مع عاصم واول ما شافت رقم اميرة افتكرت أنها كان مفروض تقابلهم واتوترت وخافت تفتح عليها وعاصم يفهم من الكلام كنسلت وبعتتلها رساله
الاء
ميرو مش هعرف ارد عاصم أصر يوصلني واضطريت امشي معاه اول ما اوصل البيت هكلمك عشان عندي اخبار مهمه اوي اوي بخصوصي انا وعاصم باي يا قلبي ومتزعليش والله غصب عني
اميرة قرت الرساله واضايقت من الموقف اللي الاء حطتها فيه بس محبتش ترد باي كلام دلوقتي لحد ما تسمع منها وبعدها تشوف كان غصب عنها فعلا ولا ليها حق تزعل …
بلغت وليد واستاذنت منه وقامت تروح عشان تعرف تتكلم مع الاء براحتها
❈-❈-❈
في فيلا محمود
هند كانت عايزة تروح عند جودي عشان تختار معاها الديكورات زي ما جودي طلبت منها لكن هناء رفضت انها تروح لوحدها وطلبت منها تاجلها ليوم تاني
هناء
مش هينفع انهاردة باباكي عازم صديقه اللي داخل معاه شريك ومراته علي العشا واديني واقفه بحضر وملخومة في كزا حاجة
هند بضيق
طب وانا مالي ما تحضري حضرتك براحتك وانا اروح
هناء
هند احنا اتفقنا مرواح لوحدك هناك لا البيت فيه اكتر من شاب اه هما محترمين وأهل بس انتي عارفه أن دا مبدء عندي انا وباباكي
ياسين دخل
السلام عليكم يا اهل الدار
هناء بفرحة
حبيبي … ايه المفاجأة الحلوة دي وحشتني
ياسين
وانتي كمان يا نونا وحشتيني جدا عاملين ايه كلكم
هناء
الحمد لله بخير يا حبيبي انت عامل ايه ؟
ياسين
تمام الحمد لله … مالها البت دي مكشرة كدة ليه ؟
هناء
ابدا يا سيدي انا ومحمود وافقنا علي حوار شغلها مع جودي بس الهانم عايزة تروح هناك دلوقتي عشان تختار مع جودي الديكورات وانا محمود عازم شريكة ومراتة علي العشا وملخومة مش هعرف اروح معاها وانت عارف محمود
قاطعها ياسين
عارف اه ممنوع موراح اي بيت فيه شباب لوحدهم .. بس محلوله يا نونا البت دي فيها شيء لله اصلا
هند بلهفه
ازاي يا خالو ؟
ياسين ضحك
دلوقتي نطقتي ما انتي واكله سد الحنق من اول ما دخلت
هند
يا سيدي حقك عليا قول بقا محلوله ازاي ؟
ياسين
ابدا انا اصلا لآخر الاسبوع إجازة لسه واتصلت ب أمير عشان نقعد مع بعض شويه وقالي اعدي عليه في البيت لأنه مش هيقدر ينزل تاني كان بيلف انهاردة ف كزا مكان ف الشمس تعبته ف جيت اسلم عليكم الاول وبعدين كنت هطلع ع هناك
هناء باستغراب
غريبه .. تقعد مع امير ؟
ياسين
ولا غريبه ولا حاجة يعني أنا بصراحة ارتحت في الكلام معاه واتفقنا أننا نبقي صحاب
هند بفرحة
هيه هيه هيه ها يا ست ماما ملكيش حجة اهو هروح مع خالو وهخليه يرجعني كمان
ياسين كشر
انا جبت سيرة اني هرجعك ؟
هند بتودد
خالو حبيبي وروح قلبي مش ههون عليه اصلا وهيوصلني رايح جاي انا عارفه
ياسين ابتسم
بكاشه طول عمرك
هناء
بجد هترجعها يا ياسين ؟
ياسين
اه طبعا انا بهزر معاها … يلا يا نودة اطلعي اجهزي وانا هدخل اسلم علي بابا وأعرفه انك جايه معايا
هند وهي بتطلع علي السلم
دانا في خلال خمس دقايق بس هكون جاهزة ..
طلعت هند تجهز وتبلغ جودي أنها جايلها مع خالها ياسين يسلم علي محمود

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيد النساء وقهر الرجال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى