رواية كيان فارس الفصل السادس 6 بقلم رنا تامر
رواية كيان فارس الجزء السادس
رواية كيان فارس البارت السادس
رواية كيان فارس الحلقة السادسة
كيان بخجل/ فارس بجد ابعد بقي.
فارس اعطها قبله علي وجنتيها ومن ثم ابتعد.
كيان ظلت واقفه مصدومه.
فارس ببراءه/ انتي اللي غلطانه قولتلك متقوليهاش تاني و انتي قوليتها.
كيان فاقت اخيرا من صدمتها و نظرت له بغضب مصتنع.
/ مش عملت اللي انت عاوزه ينفع تقولي فين الزفت اللي هشتغل فيه.
فارس شاور لها علي المكتب المجاور له.
فارس بإبتسامة/ ده مكتبك يا كوكي.
كيان بضيق مصتنع/ يعني مفيش غير المكتب ده.
فارس يتصنع الحزن/ لأ للاسف.
كيان بإستسلام/ امري لله.. اما نشوف اخرتها معاك.
كيان ذهبت الي مكتبها وكانت في قمه سعادتها.
فارس جلس علي مكتبه وقام بالاندماج في العمل؛ وكذلك كيان.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
•في مكتب جاسمين•
جاسمين بأرهاق/ اخير وصلت المكتب.
عمر بزهق/ ما انتي اللي رخمه مصممه تروحي المكتب لوحدك وتعبتيني.
جاسمين وهي تخرج لسانها/ احسن عشان تقولي يا اوزعه تاني.
عمر بغيظ/ عارفه لولا انك اخت صاحبي انت كنت خلصت البشريه منك.
جاسمين بسخريه/ روح يا اخويا اتشطر علي الاوزعه الحقيقيه.
جاسمين كانت واقفه عند باب المكتب وحست بشراره من ورأها.
عمر بسخريه/ اهي الاوزعه جاتلك.. قابلي بقي.
ريم مسكتها من قفها/ ده انتي نهارك مش معدي بقي انا اوزعه يا شبر ونص ياللي متسويش قرش في سوق الجمعه.
جاسمين بارتباك/ والله يا ريري مش قصدي ده انتي الحته الشمال.
عمر كان واقف ولم يتحمل ثم انفجر في الضحك.
ريم بتوعد/ ماشي لم نروح البيت ده انا هقطعك حتت.
جاسمين بتوتر/ خلاص بقي يا ريري قلبك ابيض مش كده.
ريم ذهبت الي مكتبها وعمر ذهب ورأها وجاسمين كانت في قمه توترها ثم جلست علي مكتبها ومسكت بي ملف معين ونظرت فيه ولم تفهم اي شئ.
جاسمين في نفسها/ اده هما بيفهموا الحاجات دي ازاي.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
•عند فارس وكيان•
كيان كانت جالسه بتستوعب ما هذا العمل.
فارس لم ينزل عينيه من عليها وكان يعلم انها لم تفهم اي شئ من هذا العمل.
قرر الذهاب اليها ليشرح لها العمل.
فارس بإبتسامة ساحره/ شايفك غرقانه قولت اجاي اساعدك.
كيان ببرود/ شكرا مش محتاجه مساعده.
فارس بلا مبالاه/ تمام براحتك انا قولت اساعدك.
كيان في سرعه/ خد هنا انت ما صدقت.
فارس بسخريه/ ما كان من الاول.
فارس جلس بجانبها وبدأ يشرح لها ماذا تفعل بالضبط وكيان كانت تستمع لشرحه بإندماج وفرحه.
بعد ساعه من الشرح.
فارس بإبتسامه ساحره/ ها فهمتي يا قطيتي.
كيان بحماس/ فهمت يا فاروستي.
فارس بهدوء/ طيب انا هروح مكتبي لو احتاجتي حاجه تعالي قوليلي.
كيان بإبتسامه/ حاضر.
فارس ذهب الي مكتبه وبدا يعمل وكيان قد فهمت ماذا تفعل وقد اندمجت في عمالها.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
•في مكتب جاسمين•
اياد دخل علي جاسمين وجدها فارده كل الاوراق وفي قمه حيرتها.
اياد بتساؤل/ هو انتي بتعملي ايه.
جاسمين بحيره/ حقيقي معرفش انا بعمل ايه.. ثم اكملت بإستغراب.. انت مين ومين اذنلك بالدخول.
اياد في نفسه/ دي باين عليها مجنونه وهتتعبني.
اياد بإبتسامة/ مستر فارس باعتني عشان اخرجك من الحيره دي.. قصدي افهمك الشغل بتاعك.
جاسمين بتعب/ طيب الله يكرمك تعالي بقي فمهني ايه الكلام الهيلوغريفي ده.
اياد بضحك/ حاضر.
اياد جلس بجانبها وبدأ يشرح لها كيف تصمم المشاريع وكل شئ عن العمل.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
•في مكتب ريم•
عمر بجديه/ ادهم الهلالي مش ناوي يجبها ل بر.
ريم بسخريه/ وايه الحل منشتغلش عشان سيادته يفرح.
عمر بحيره/ مش عارف و لو حكيت لفارس هيقلبها درمغه علي دماغه.
ريم بجديه/ احنا لازم نتصرف في اسرع وقت.
عمر بهدوء/ عندك حق عشان علي حسب معلوماتي عنه انه لما بيحط حد في دماغه مبيرتحش إلا ولازم يدمره.
ريم بجديه/ وعشان كده بقولك لازم نتصرف عشان زمانه حط فارس في دماغه ومش شرط يدمره في شغله.
عمر بصدمه/ انتي قصدك انه ممكن يدمره في حياته الشخصيه.
ريم بجديه/ ايوه واصلا العلاقه بين فارس وكيان مش ناقصه.
عمر بتساؤل/ طيب والعمل.
ريم بإبتسامة كلها شر/ انا هقولك.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
•في مكتب جاسمين•
بعد ساعتين من الشرح.
جاسمين بتعب/ خلاص كفيا انا تعبت اوي.
اياد بحده/ تعبتي ايه انتي عملتي حاجه ده انا كل ما اسالك فهمتي تقوليلي لأ.
جاسمين بغرور/ بقولك ايه متعملش نفسك فاهم اوي.. وبعدين انا بنت صاحب الشركه فخلي بالك وانت بتكلمني.
اياد بغضب/ ماشي يا بنت صاحب الشركه خلي بقي صاحب الشركه يجي يفهمك.
جاسمين في سرعه/ اده انت صدقت ده انا بهزر معاك يجدع.. تعالي بس.
اياد جلس بجانبها مره اخري.
جاسمين بارتباك/ ده انت طلعت قفوش خالص.. ثم اكملت بجديه.. بص والله انا هفهم بس براحه عليا شويه.
اياد بزفر/ ماشي يختي اما نشوف اخرتها.
اياد شرح لها مره اخري وهي قد فهمت.
بعد ساعه من الشرح.
اياد بتحذير/ اياكي تقوليلي مفهمتيش.
جاسمين بارتباك/ لا طبعا هو انا اقدر.. انا فهمت كل حاجه.
اياد بخبث/ طيب دي تجربه يلا وريني هتتصرفي ازاي.
جاسمين بارتباك/ دلوقتي.
اياد بجديه/ امال بكره يلا مش انتي فهمتي وريني بقي.
جاسمين اخذت اللابتوب و عملت كما علمها بالضبط.
جاسمين اعطته اللابتوب و وضعت رجل علي رجل وجلست بغرور.
اياد بإبتسامة/ انا منبهر بيكي اخيرا فهمتي.
جاسمين بغرور/ قولتلك هفهم بس واحده واحده.
اياد بسخريه/ ماشي يختي بما انك فهمتي اتفضلي خلصي الشغل ده بقي.
اياد اعطها كذا ملف وهي كانت في صدمه.
جاسمين بصدمه/ ده ايه ده انا المفروض اخلص كل ده.
اياد بإستفزاز/ ايوه يلا ابدأي اشتغلي.
جاسمين بقله حيله/ هقول ايه.. ثم رفعت كمام بدلتها واكملت.. استعنا علي الشئا بالله.
اياد ابتسم لخفه دمها ومن ثم ذهب الي مكتبه.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
•في فيلا المنشاوي•
•تحديدا في مكتب سليم•
كان يدون بعض الملفات الهامه ومن ثم جاءته رساله من رقم مجهول.
رساله المجهول/ لو ابنك مبعدش عن طريقي انا هدمر حياته.
سليم كان يقراء الرساله في صدمه.
قام بالاتصال علي رقم اخر مجهول.
سليم بحده/ انا مش قولتلك هعملك كل اللي انت عاوزه.. بتقربوا علي حياه ولادي ليه.
_ انت اللي اخترت.. المده اللي احنا محددنها خلصت وحياه كل اللي بتحبهم هتبقي في خطر.. استعد للجاي.
الشخص قطع الاتصال مع سليم و هو كان في قمه صدمته و لا يعرف ماذا يفعل في هذه الورطه.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
• يوم السفر •
فارس وكيان انتهوا من تجهيز حقائبهم ونزلوا الي الاسفل.
جميعهم ودعوا فارس وكيان وجاء دور ريم في توديعهم.
ريم وهي تحتضن كيان
/ متنسيش الخطط اللي قولتلك عليها فاهمه.
كيان بهمس/ فاهمه متخفيش.
فارس بسخريه/ جرا ايه يا ريم ده اسبوع وراجعين مش هنهاجر يعني.
ريم بإستفزاز/ وانت مالك يا ابن عمي ولا تكونش بعد الشر عنك بتغير.
فارس بعند/ اه بغير عندك مانع يلا فضنيها مش فسحه هي.. يلا يا كيان عشان نمشي.
فارس اخذ كيان وساروا خارج الفيلا وجميعهم كانوا في ضحك مستمر.
⭒──ׂ─ׂ─ׅ─ׂ─۰ ★ ۰─ׂ─ׅ─ׂ─ׅ─ׅ⭒
•عند فارس وكيان في السياره•
كيان بتساؤل/ فارس هو احنا هنروح لندن بالعربيه.
فارس بضحك/ لا بالطايره.
كيان بإبتسامة/ طيب طمنتني.. ثم اكملت بصدمه.. انت قولت طايره.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان فارس)