روايات

رواية كيان الفهد الفصل الثالث 3 بقلم بسملة مصطفى

رواية كيان الفهد الفصل الثالث 3 بقلم بسملة مصطفى

رواية كيان الفهد الجزء الثالث

رواية كيان الفهد البارت الثالث

رواية كيان الفهد الحلقة الثالثة

وقد اتجهت كيان الي منزلها ولكنها أدركت ان هيا نسيت حاجه في المكتب رجعت علشان تأخذها ولكنها صدمت مما رأت
رأت مريضه من المرضي بتحاول تنتحر
كيان أسرعت إليها ووقفتها عن فعل ذلك
كيان : انتي عملتي في نفسك كده لي لي عايزه تموتي نفسك حرام عليكي
عايزه تموتي كافره
المريضه :انا مبقتش قادره المرض سيطر علي جسمي مبقتش قادره اتحمل اي ادويه تاني جسمي كله بقي متكسر
كيان :بس ده مش مبرر
بدل اللي كنتي هتعمليه كنتي ادعي ربنا يشفيك بدل كده
البنت :ممكن اطلب منك طلب
كيان :اتفضلي يا حبيبتي
البنت :ممكن تاخذيني في حضنك لحد ما انام
كيان :بس كده وفتحت لها ذراعها واخدت البنت في حضنها واخدت تربط علي ظهرها لحد ما نامت وسبتها ومشيت
واتجهت كيان الي المكتب
واخدت ما كانت جت علشانه ومشيت علشان تروح بيتها
وقفت كيان تاكسي وذهب التاكسي
بعد فتره قصيره ……..
كيان وصلت بيتها ودخلت وسلمت علي مامتها وغيرت هدومها وأخذت تجهز شنطه السفر لأنها هتسافر بعد يوم
وبعد كده قعدت تقلب في الفون شويه ونامت
نروح بقي لمكان تاني
وهوا بيت الدكتور تميم
الدكتور تميم رجع بيته وطلع اوضته غير هدومه وذهب النوم لانه كان يوم متعب جدا
*******______*******
نروح بقي للبطل الأساسي بتاع الروايه وهوا فهد
في مكان ما حيث يجتمع عدد كبير من زعماء المافيا
احد رجال المافيا :طب احنا هنسلم البضاعه ازاي وممكن الشرطه تقبض علينا
وهنسلمها فين
فهد :هنسلمها عند البحر أو الجبل ودول أماكن بعيده ومفيش حد هيشك فينا
احد رجال المافيا :تمام يا زعيم
تعالوا نتعرف علي فهد كمال النصراوي
(فهد كمال النصراوي لي أحد زعماء المافيا وله شركات كتير وفروعها في كل بلد عمره 28سنه عيناه بني غامق ولكنها حاده وهو شخص رياضي ذو عضلات بيحب السهر والشرب له اخت بس مش عايشه معاه في نفس البلد واسمها فيروز وأهله مات في حادث كبير ومن ساعتها وهو في هذه الحاله سعر وشرب ولا يهمه احد)
احد الرجال :طب تهريب الاسلحه ده هيحتاج اننا نفكر كتير قبل ما ناخد خطوه زي دي علشان مننكشفش
فهد :مهو اكيد احنا هنفكر وليه قدامنا مهله لحد ما نسلم ونستلم فلوسنا
*****________*******
في اليوم التالي
كيان قامت وادت فرضها ونزلت سلمت علي مامتها وفطرت معاها وبعد كدا ودعتها وراحت بشغلها
اخدت كيان تاكسي
وبعد فتره وصلت كيان الي عملها
وقبل ان تفعل لي شيء اتجهت الي غرفه البنت اللي كانت هنتحر امبارح وشفتها صاحيه
كيان :صباح الخير يا قمر
البنت وتدعي فيروز :كويسه الحمد لله
وعايزه اشكرك بجد انك انقذتني من الموت
كيان :لا ذا واجبي يا قمر
انا هسيبك دلوقتي علشان انا همر علي المرضي وهشوف شغلي علشان اخلص بدري علشان عندي طياره بليل
بس عايزاك توعديني بحاجه قبل ما امشي
انك عمرك ما تفكري في الانتحار تاني وتاخذي علاجك وبإذن الله هتكوني كويسه
فيروز : وعد يا دكتوره
صحيح انت اسمك اي يا دكتوره
كيان :اسمي كيان يا فيروز.
سلام يلا اشوفك علي خير
واتجهت لتكمل عملها وانتهت كيان من عملها وذهبت للبيت لكي تكمل من انتهاء شنطه سفرها
وذهبت كيان الي بيتها وانتهت من شنطتها ولكن انقصها أغراض ونزلت المول لكي تحضرها
وبعد فتره
كانت كيان انتهت من كل شيي
ورجعت البيت وقعدت مع. والدتها شويه
وحل المساء
وذهبت كيان لغرفته لكي تجهز لكي تذهب للمطار
وخلصت كيان وأخذت شنطها وسلمت علي مامتها وذهبت للمطار
في المطار….
خلصت كيان إجراءات المطار وركبت الطيارة المتجهة الي ألمانيا
وبعد ساعات
هبطت الطيارة ووصلت كيان الي ألمانيا
وذهبت الي الاوتيل التي حجزت فيه
ودخلت وسألت علي رقم غرفتها واخدت مفتاحها واتجهت الي الغرفه
ودخلت ورتبت شنطتها ونامت شويه وقررت كيان تنزل تتمشي شويه
كيان وهيا ماشيه بييجي شخص راكب العربيه قدامها
وبينز ل الشخص من العربيه وبيقف قدامها
الشخص : اي يا قمر ما تيجي معايا هنتبسط قووي (ملحوظه : كان كلامهم بالالماني بس انا ترجمته)
تعالي الفيلا جاهزه
صفعته كيان علي وجهه بقوه وقالت له :انت قليل الادب وذهبت وتركته
الشخص :ده انتي نهارك اسود
ازاي واحده زيها ترفض طلبي وغير كده تضربني هيا متعرفش من فهد الأنصاري
يا تري اي اللي هيحصل مع كيان.؟؟؟
وهل هترجع بلدها ولا لا؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى