رواية كيان الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم جاسمين محمد
رواية كيان الزين الجزء الخامس عشر
رواية كيان الزين البارت الخامس عشر
رواية كيان الزين الحلقة الخامسة عشر
محمد: خلصت يازين
زين: غور ياض هو انا كملت
كيان: هههههه روح يلا شوف شغلك
زين: فكك منه خليني معاكي شوي
كيان:روح لشغلك عشان ترجعلي بكرا
زين: حاضر ياقلبي ان شاءلله هرجعلك خلي بالك من نفسك وحياتي عندك
كيان: حاضر وانت كمان خلي بالك من نفسك ولازم ترجع عشاني
زين: حاضر ياقلب زين
كيان: لا إله إلا الله
زين: محمد رسول الله
محمد: خلصت يامحنو
زين: اه خلصت مش عارف ليه يامحمد حاسس ان في حاجه هتحصل
محمد: ان شاءلله خير مش اول مره ندخل مهمه كبيره
زين: فعلا ربنا يسترها
محمد: يارب
زين: يلا تعال وريني اللي جهزتو
محمد: يلا
كيان قاعدها في الاوضه لوحديها وحور خبطت عليها
حور: كيان انتي صاحيه
كيان: اه ياحبيبتي وقامت فتحت الباب
حور: مالك اي مصحيكي لحد دلوقتي
كيان: مش عارفه قلقانه اوووي وقلبي وجعني حاسه ان في حاجه هتحصل
حور: متخافيش ان شاءلله خير وزين هيجي بالسلامه من الماموريه
كيان: ماموريه اي 🙂🙂
حور: انا عارفه الحقيقه
كيان: عرفتي اي احكي
حور: بصي من شوي كنت قاعدها بذاكر ولقيت رساله جت علي فوني بفتحها لقيتها من زين مكتوب فيها ان هو في ماموريه واني اخد باللي منك وافضل معاكي وان بعد مخلص قرات الرساله امسحها من الفون محدش يعرف بانه في شغل خالص
كيان: حور انا قلقانه اوووي عليه ادعيلو يجي بالسلامه
حور: ان شاءلله هيجي بالسلامه يلا ننام ومتخافيش
كيان: يلا
الصبح
زين صحي جهز نفسه ولبس وش شخص عشان لو في حد في العساكر تبع المافيا ميعرفوش ان زين معاهم ويبلغوهم
محمد: جاهز
زين: اه يلا ننزل نجهزهم عشان بليل العمليه
محمد: يلا واسمك من دلوقتي لحد ما تشيل الوش خالد
زين: اشطااا يلا
محمد: يلا
زين ومحمد راحو يكملو تجهيز عشان العمليه هتم بليل
مي: الو يامرفت في اي
مرفت: عايزاكي تفضلي حاطه عينك علي كيان عشان لو حصل حاجه اخليكي تجبهالي هنا واهدد بيها زين
مي: ممش زين سافر ومش هيبقا في العمليه يبقا هتهدديه كيف
مرفت: زين ممكن يسافر ويرجع في وقت العمليه ده شغلو ماشيه في دمه ولازم نبقا واخدين حزرنا
مي: حاضر
مرفت: اشطااا يلا سلام
مي: سلام
احمد: تعالي افطري ياكيان
كيان: ماليش نفس ياخالو
احمد قام حضنها وكانت عيونه بتنزل دموع وفرحان
كيان: في اي ياخالو
احمد بصوت واطي وهو حضنها: انتي كيان بنت اختي الحقيقيه
كيان بصدمه: عرفت كيف
احمد: شوي كدا نبقا نحكي
كيان: ماشي واحمد مسح دموعه وبعد عن كيان
احمد: يلا نفطر واطمني يلا
كيان: بجد مش ليه نفس انا هروح اقعد في الجنينه شوي
احمد: استني حور تخلص وتطلع معاكي طيب
كيان: تمام اروح اطلع فوق اجيب حاجه عقبال ما حور تخلص
احمد: ماشي
كيان طلعت فوق وبتبص لقت رساله جتلها من رقم غريب ولقت مكتوب فيها
_كيان انا زين عامله اي ياقلب زين في كام حد هيجي البيت هيعملو نفسهم طبخين بس هم شغلين في الشرطه وجين عشان يحموكم لو حاجه حصلت وعشان تتاكدي ان انا زين فانا لسه مكلمك امبارح بليل ومحمد جه غلس علينا وكمان وكمان في حسينه كبيره علي كتفك اليمين ومحدش يعرفها خالص غيري انا فخلي بالك من نفسك وحياتي عندك ولو حصلي حاجه خلي بالك من حور وبابا كيان مش هوصيكي علي نفسك سلام ياروح قلب زين
كيان خلصت الرساله وقعدت علي السرير فضلت تعيط
احمد: حور اطلعي شوفي كيان اخرت فوق ليه
حور: حاضر يابابا
حور طلعت لقت كيان بتعيط علي السرير
حور: حبيبتي في اي مالك
كيان: خايفه اوووي ياحور.
حور: متخافيش زين وانتي قلب واحد ومستحيل القلب ده يتكسر نصين وروحكم واحدها اهدي بس وتعالي ننزل نقعد شوي في الجنينه وبعدين نطلع نصلي وندعيلو
كيان: حاضر يلا
كيان نزلت هي وحور وطلع الجنينه ومي طلعت معاهم وهم قاعدين في كام شخص واقفين بر والبواب مش راضي يدخلهم
كيان: سيبهم ياعم محمد
_سلام عليكم ازيك ياهانم
كيان: الحمدلله مين انتو
_احنا الشغلين اللي انتي طلبتينا من مكتب العمل
كيان: اه تمام اتفطلو وانتصار انتصار
انتصار: ايو ياهانم
كيان: دول الشغلين الجداد خديهم وعرفيهم كل حاجه
انتصار: حاضر ياهانم
مي: بس احنا عندنا الشغلين كتير ليه طلبتي دول
كيان: عادي
مي: طيب انا هقوم اعمل تلفون واجي
كيان: تمام
مي: مرفت
مرفت: ايو
مي: كيان طلبت شغلين غير اللي عندنا
مرفت: ليه
مي: معرفش
مرفت: طيب فكك خالص كدا كدا بعد تنجح العمليه دي هخلص عليها
مي: اشطااا
بليل
زين ومحمد والعساكر واقفين بعيد بيراقبه المافيا عشان يهجمو عليهم وزين بدا يقسم في العساكر
زين: كل مجموعه هتكون مع بعض واول مقول هجوم كله يهجم في نفس الوقت سمعين
_الكل سمعين
ششوي وزين:هجوممم
فضلو يضربو نا”ر علي بعض المافيا تضرب علي الشرطه والشرطه تضرب عليهم
كيان وحور عملين يصلو ويدعو لزين
زين عمال يضرب نار ولقه اللي جه من ورها
مرفت: اارفع ايدك وانت ساكت ولا هضربك بالن”ار
زين رفع ايدو وساب المسدس واتنين راحو جه ومسكو ومرفت حاشت القناع من علي وشه
مرفت: زين
زين: ايو يامرفت زين اللي نهايتك هتكون علي ايدو
مرفت: بقا بنت الكلب دي كانت متفقا معاك
زين: ان سمعتك بتقولي عليه كلمه او اسمها بيتذكر علي لسانك هتكون نهيتك علي ايدي
مرفت: هههههه انتي لسه اهبل يازين بقا انا اللي بقول زين ميعرفش حد يضحك عليك هي ضحكت عليك
زين: هههههه انتي اللي مضحوك عليكي هي كيان الحقيقه اللي انتو كنتو حبسيبنه في المخزن اللي تحت البيت اللي فضلتو تعذبو فيها ولحد ماماتت قولتلو انكم لاقتوها
مرفت: انت بتقول اي
ءزين: بقول اللي كيان حكته اللي هي كيان الحقيقيه يامززه وراح غمزلها وضرب الاتنين وخد منها المسدس ومرفت جرت استخبت وفضلو يضربه علي بعض
محمد: زين حاسبببببب
زين بيبص ورها راحت مرفت جابت الطلقه في كتفه نحيت القلب راح محمد ضرب عليها واندم علي العساكر كلهم وجو خدو الكل وجري هو علي زين
محمد: زين قوم
زين: محمد خلي بالك من كيان وابوي وحور هم امانه اوع كيان يحصلها حاجه يامحمد وقولها تسامحني اني سيبتها مش بايدي والله
محمد: انت هتقوم وهتعيش بس متتكلمش الاسعاف بسرعه يابهايم
زين: الاسعاف مش هتعمل حاجه اسمعني انت بس خلي كيان تسامحني وقولها زين بيقولك متزعليش عشان هو مش هينساكي وهيستناكي لم تيجيلو
محمد: زين زينيييييي
الاسعاف جت وخدت زين
كيان كانت قاعدها علي الكرسي وراكنه راسها ومغمضه عنيه
كيان: زيين
حور: ماله زين كيان كيان فوقي
كيان: زين في حاجه ياحور
حور: لو في حاجه كانو رن علينا محمد وقال بس مافيش حاجه ولسه حور بتتكلم الفون رن بصو لبعض هم الاتنين
حور: الو مين
محمد: انا محمد ياحور زين انصاب وحالته خطيرها وانا بيه في المستشفي دلوقتي
حور: 😳😳والفون وقع من ايدها
كيان: حور حور في اي زين كويس حور
حور: زين في المستشفي
كيان من كتر الصدمه وقعت علي الارض واغمي عليها
حور: كيان فوقي كيان ياباباااااا
احمد جه جري: في اي كيان مالها وشالها حطها علي السرير وبداو يفوقها
كيان: زين زين وانا لازم اروح المستشفي
احمد: ماله زين
حور: زين انصاب وفي المستشفي دلوقتي كيان هنرحلو دلوقتي بس اهدي
كرم: كيان اهدي وتعالي هوديكي عندو وخدهم وراحو علي المستشفي اول موصلو لقه محمد واقف قدام اوضت العمليات جرو عليه
كيان: محمد زين فين هو كويس صح
محمد: اهدي بس ياكيان ادعيلو وان شاءلله هيكون كويس
كيان: يارب يارب والدكتور طلع من اوضت العمليات
كيان والكل جري عليه
كرم: ها يادكتور زين عامل اي
الدكتور: انا اسف بس الرصاصه جت عند القلب
كيان: مستحيل لع زين مستحيل يسيبني
حور واحمد وقعو علي الارض وفضلو يعيطو وكرم راح عند حور وبيهدي فيها
احمد: بقا كدا تسيبني يانبي دانا عايش عشانك انت واختك
كيان قامت: زين مستحيل يسيبنا ودخلت علي اوضت العمليات وفضلت تهز فيه
كيان: زين انتي وعدتني قبل ما تمشي انك هترجعلي قوم بقا انت اكيد بتعمل مقلب فيه قوم وحياتي عندك انا ممكن اموت لو انت سيبتني ومشيت انا حياتي مرتبطه بيك قوم بقا وحياتي عندك قوم طيب قوم وانا والله مش هتخانق معاك ابدا ولا حتي هرفضلك طلب زين قوووووم متسيبنيش محمد دخل عليها
محمد: كيان اهدي وقومي نطلع بر
كيان: لع مش هطلع واسيب زين ابدا هو قالي يامحمد انه مش هيسيبني خلي يقوم والنبي يمكن يسمع كلامك انت صحبه
محمد: كيان قومي نطلع بر زين خلاص
كيان: لع زين هيقوم دلوقتي وبتص لقت صباع ايدو بيتحرك
كيان: محمد محمد الحق زين حرق صباعو
محمد بص علي ايد زين لقه بيحرك صبعه طلع يجري علي بر: يالدكتور يادكتور
الدكتور: ايو في اي
محمد: زين حرك صبعه
الدكتور دخل جري علي جوي وخلي الممرضين طلعو كيان بر والدكتور كشف عليه وطلع
كيان: ها يادكتور
الدكتور: دي معجزه ان حد يموت ويصحا تاني
كيان: ممكن ادخل اشوفه
الدكتور: لع هو شوي وهننقله علي اوضه ليه
كرم: تمام
كيان: انا هروح اصلي واشكر ربنا واجي
حور: استني خديني معاكي
نقلو زين علي االاوضه واحمد وكرم ومحمد دخل واكانو قاعدين في الاوضه جمبه
زين بدا يفتح عينه: كيان كيان
احمد جري عليه: زين يابني حمدالله على السلامه
زين: انا فين وكيان فين يابابا اوع يكون حصلها حاجه
محمد: متخافش يابطل كيان بخير انت اللي كنت بتودع ورجعت تاني
زين: طيب كيان فين
محمد: جي دلوقتي وجت كيان ولقت زين صاحي جرت عليه وحضنته
كيان: انت كويس صح
زين: انا كويس طول مانتي جمبي اهدي انا مافيش حاجه
كيان: مافيش حاجه كيف وانت بالمنظر ده
زين: اهدي طيب وبطلي عياط وحياتي عندك وراح مسح دموعها
كيان: اياك تفكر بعد كدا انك تبعد عني وتسيبني انا من غيرك اموت
زين: وانا مستحيل اسيب حياتي وراح حضنها
كرم: احم احم لحظه ان في ناس سناجل هنا والله ياخوي منك ليها
زين: غور ياض انت اطلع بر ومتوجعش دماغي
كرم: وه وه يابني لاحظ انك كنت ميت وانا عيط عليك شوي
زين: يعيني نرضهملك في الفراح ان شاءلله يلا اطلع بر
كرم: والله لو ملميت دورك هحضن اختك وكدا كدا هنتجوز قريب زيك انت وكيان
زين: اعملها كدا وانا اقوم اخليك مكاني دلوقتي 😒😒
كرم: يالهوووي خلاص ياعم كنت بهزر معاك انت بقبت صعب ومش بتحب تهزر ليه 😂😂😂😂
حور: تستاهل عشان تتلم وتسكت
كرم: حتي انتي كمان جي معا ماشي استني بس لم نتجوز وشوفي هعمل فيكي اي وابقا خليه يجي يحوشك عني 🤌🤌🤌😒😂😂😂
زين: بتقول اي ياض للبت
كرم: بقولها اول مهنتجوز هعيشك ملكه ياروحي
الكل 😂😂😂😂😂😂
الدكتور: حمدالله على السلامه يازين باشاااا
زين: الله يسلمك هو انا ممكن اخرج النهارده
الدكتور: اه انت بقيت كويس خلي حد يجي يعمل ورق الخروج واخرج
زين: تمام
احمد: اروح اعملو واجيلكم
محمد: خدني معاك ياعمي
زين خرج وروح البيت وبقا كويس جدا
بعد اسبوعين
زين: انا مش مصدق نفسي اخير هنعمل الفرح بتاعما ونتجوز واخدك ونروح مكان بعيد عن الكل
كيان: وانا كمان مش مصدقه اني خلاص هبقا معاك العمر كله
زين: انتي هتفضلي دايما معايا بحبككك اووي ياقلب زين يلا قومي البسي الفستان وانا هروح اجهز نفسي والبس البدله
كيان: اشطاااا
كيان جهزت نفسها وزين وحور كمان وكرم جهزو نفسهم عشان كانو هيتجوز معاهم في نفس اليوم
بليل
كيان وحور نزلين من علي السلم
كيان لابسه فستان ابيض ضيق لحد وسطها ومنطور اووي من عند الوسط ولافه عليه حجاب كامل وحاطه ميكب خفيف بس كانت قمر قمر
وحور: لابسه فستان ابيض برضو بس بتاع حور ضيق لحد تحت خالص معاد حتي من ضحت منطورها وحطه طرحه وشعرها باين
واحمد لابس بدله ونازل بين حور وكيان
كرم: يالهووووي يامااا اي ده هو انا هتكون مراتي المززه دي
زين لف وشه وفضل باصص وساكت
كرم: زين انت رحت فين وزين سابه وراح نحيت كيان
زين: يخربيت جمالك ياشيخه اي ده هخبيكي كيف من الناس
كيان: ههه وانت قمررر اوووي عارف لو واحدها بصتلك هطلع عيونها من مكانه
زين: يالهوووي اي الناس الشرير دي يامااا
كيان: عاجبك ولا لع 😒
زين: عجبتي طبعا 😂😂😂وخدها من ابوه وكرم جه خد حور والفرح بدا يشتغل
الفرح خلص وزين اخد كيان وسافر
كيان: زين احنا هنسافر فين
زين&هنسافر مكان العفريت مش هيعرف يوصلنا حتي عشان مش عايز حد معانا ابدا وعيشك احل ايام تنسيكي كل حاجه شوفتيها ونبدا حياه جديد
كيان: انا بحبكك
زين: وانا بعشكككك ياكيان الزين ❤❤❤
تمت…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الزين)