روايات

رواية كيان الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد

رواية كيان الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد

رواية كيان الزين الجزء الحادي عشر

رواية كيان الزين البارت الحادي عشر

رواية كيان الزين
رواية كيان الزين

رواية كيان الزين الحلقة الحادية عشر

زين: انتي هتعملي اي
كيان: هرقص
زين: انتي اتجننتي في عقلك ولا اي ترقص اي هنا قدام الناس
كيان: فيها اي مانت بترقص اهو مع السنيوره
زين: مالكيش دعوه بيا
كيان: وانت مالكش دعوه بي ولفت عشان ترقص راح لفها ليه وراح ضربها كف
زين: انا قولت مافيش رقص وراح شددها من ايدو وطلعو بر ركبها العربيه وركب وساق وروحو البيت
مي: غبي الخطه باظت
يوسف: وانا ماللي هو انا اللي بوظتها
مي: كنت عايزه اقضي اليله معا في البيت وخليها تسيبها
يوسف: عادي المهم ان احنا وقعنا بينهم ده الكرها هيبدا بس استني
مي: فعلا يلا نروح
يوسف: يلا
زين وصل هو وكيان البيت ونزلت من العربيه مسكها من ايدها ودخل بيه
كيان بصوت عالي: سيب ايدي يازين
احمد كان قاعد: زين في اي سيب ايد كيان
زين: محدش يتكلم خالص وسابهم وخدها وطلع فوق علي اوضتها وفتح الباب ودخل وراح زايحه علي السرير
زين: كيان انا مش عشان بسمع كلامك وحنين وبهزر معاك تبقا تزيدي في هبلك وجنانك لع ياكيان انتي متعرفيش زين ممكن يعمل اي لم يتعصب
كيان: انت مالكش دعوه بي انا هسيب البيت ورجع مكان مكنت وسيبلك البيت
زين: كيان متعصبنيش عايزاني اشوفك بترقصي واقف اتفرج
كيان: مهو انت كمان كنت بترقص مع مي وانا متكلمتش
زين: وانتي من ايمتا وانتي بتقلدي حد بيعمل حاجه غلط ياكيان
كيان: انا بكرهك يازين لم انت طلبت مني نخرج ليه تروح وتاخد مي معاك الخروجه
زين : خدتها لم لقيتك بتقولي انك متقفا مع يوسف تخرجو
كيان: انا متفقتش مع يوسف خالص غير بعد مسمعني تسجيل ليك وانت بتقول فيه ل مي انك هتخرج معك ومش عايزيني انا
زين: محصلش انا مقولتلهاش كدا غير لم قالتلي انك رايحه مع يوسف وانا افتكرت انك مكنتيش عايزه تروحي فقولت يبقا عشان كدا
كيان: انا كنت بهزر معاك زي كل مره والله مكنش في حد
زين: هو ولاد 🐕 بدا يعملو نفس العب بتاعت زمان ورحمت امي ما هسكت ليهم المره دي
كيان: لعب اي في اي
زين: ققبل متفقدي الذاكر كانو بيحاوله يوقعو بينا ودلوقتي برضو بداو يحاولو يوقع بينا برضو
كيان: وهم عملو كدا وانت مصدقت مسكتني ضربتي بالكف امال ظابط كيف وهو بيضحك عليك
زين: انا اسف كانت تتقطع ايدي قبل ممدها عليكي
كيان: لع بعد الشر عليك
زين: خايفه عليا ولا اي 😉😉
كيان: مالكش فيه يلا اطلع بر هنام
زين: مش عايز اسمع كلمت مالكش فيه دي تاني انتي سامعها انتي بتاعتي انا يعني ليا دعوه في اي حاجه وانتي ليكي دعوه في اي حاجه تخصني انتي سامعه
كيان: طيب خلاص هو انت هتقلبها رومانسي ولا اي لع ياباااا انا عايزه اتخانق وزعلانه
زين: فعلا والله مكدبش اللي قالي اني هاخد مصيبه مصيبه اي ده اكتر
كيان: وانت سمعت منه شاطر يلا بقا من اوضتي عايزه انام ومش عايزاك تكلمني خالص اشطاااا
زين: مقدرش وانتي زعلانه
كيان: اه
زين راح مقرب منها وباسها علي خدها اللي ضربها عليه: ها كدا برضو لسه زعلانه
كيان: يخربيتك انت بتبوسني ليه
زين: بابوس مراتي هو عيب ولا اي يلا لسه زعلانه
كيان: بس انا مش فاكرها اني مراتك
زين: عادي اجيب المازون بكرا ونكتب الكتاب ونتجوز ونخلص 😉😉😉
كيان: مش هتجوز اصلا ويلا انزل تحت
زين: تؤ تؤ لو متجوزناش في الدنيا هنتجوز في الاخر اصلا انتي ليا وانا ليكي وخلصنا 😉😉
كيان: هو غصب ولا اي
زين: زي مانتي شيفه المهم اني هتجوزك واسكتي بقا عشان نفسي انام في حضنك زي الاول بدل ما اعملها غصب عنك
كيان: وه وه وه هو انا عشان سكتلك هتزود ولا اي يلا اطلع من اوضتي ياض انت
زين: ياض ياشيخه اتهدي وتكلمي عدل بقا 🤌🤌😂😂😂
كيان: هو انا كدا عاجبك ولا لع
زين: هههههههه عاجبني طبعا ياباشاااا🤌😂😂😂😂
كيان: ايو كدا يلا بقا عشان هنام
زين:حاضر وسابها وطلع وبعدين رجع تاني كيان صح بقولك
كيان: نعم
زين: قربي اقولك حاجه هو انا هاكلك
كيان: احكي
زين: عايزين نفضل متخانقين كدا قدام مي او يوسف او البيت كله احنا اي متخانقين
كيان: اشطاااا
زين: اشطااا وسابها ووصل لحد الباب تاني ورجع صح بقولك تاني
كيان: نعممم
زين: قربي
كيان: ياختتتتي احكي وراح بايسها علي خدها وطلع جري بس قبل ميطلع
زين: دي بوست النوم يلا سلام 😉😉😉
كيان بعد مطلع: يابن المجنونه والله الواد ده قليل الادب 😂😂😂وراحت نامت
الصبح
الكل قاعد يفطر حور وكيان وزين ومي
احمد: ززين كان في اي امبارح بينك انت وكيان
زين: بابا لو سمحت محدش ليه دعوه بينا وفكك
احمد: هو اي اللي فكك كان في اي
زين: عادي شوي مشاكل وهي لو مظبتش نفسها مش عارف ممكن اعمل اي فيها
كيان: وريني هتعمل اي ياستاذ زين انت مالكش دعوه بيه خالص انت سامع
زين: بت انتي متعصبنيش وتخليني اقوم اعاقبك علي اللي عملتيه امبارح وكلامك دلوقتي
مي بدلع: خلاص بقا ي زيزو هي عيله صغير ولازم تغلط
كيان: زيزو وده من اي ياروح طنط
زين كان هيموت ويضحك بس ماسك نفسه
زين: وانتي مالك تقولي زيزو ولا زين ولا اي انتي مالك انتي جيتي في يوم ودلعتيني متجوز جعفر 😂😂😂😂😂
كيان: زيننننننن لم دورك علي الصبح بدل مخليك بدل متروح القسم تروح المستشفي
زين: يالهووووي 😂😂😂لع الطيب احسن انا ماشي سلام ومشي شوي ورجع
زين:كيان فين الملف اللي ادتهولك اول امبارح تعالي هتيه
كيان: ملف اي ده
زين راح غمزلها: الملف اللي ادتهولك امبارح يالهوووي انتي بتنسي ليلتك بيضه
كيان: يوو خلاص افتكرت فوق
زين: طيب تعالي ادهولي
كيان: تعال
مي: زيزو متبقاش تديها حاجه تاني تشيلهالك مدام هي ذاكرتها ضعيفه وبتنسا وده حاجات شغل يعني المفروض متتنساش
زين: حاضر ابقا اديكي انتي
كيان بقرف: زين يلااا
كيان طلعت هي وزين فوق
كيان بمسخر علي مي: ملف اي يازيزو
زين: 😂😂😂😂هموت ياخربيتك
كيان: راحت نزلت فيه ضرب بايدها
زين راح مسك ايدها: اهدي وانا ماللي بتضربني ليه عملتلك انا اي يامفتريه
كيان: عشان البيه ساكت ومبسوط
زين: والله لع بس مينفعش اتكلم زي متفقنا
كيان: انا ماليش دعوه بالاتفاق ان ملمتش السلعوه دي والله همسكها من شعرها ومسح بيها الارض
زين: 😂😂😂😂😂يالهوووي يامااااا خلاص ياكبيره اهدي بقا
كيان: هديت لخص ملف اي اللي انت اتكلمت عليه تحت
زين: اه الملف وراح باسها علي خدها
كيان: اي ده بقا 🙄🙄🙄
زين: بوست وانا ماشي رايح الشغل
كيان: لا والنبي 🙄🙄🙄
زين: لو مسكتش اخد بتاعت الصبح
كيان: ههههه لع خلاص ياقليل الادب
زين: يا اي
كيان: ياعثل يلا روح علي شغلك
زين: ايو كدا 😂😂😂😂
كيان: عبوشكلك عيل بارد
زين: بتقولي اي سمعيني
كيان: مش بقول حاجه يلا علي شغلك
زين: اشي يابطه سلام وسابها ونزل
مي: ها فين الملف يازين
زين: الملف اه مهي مش لاقيه وانا هروح وابقا ارجع تكون لاقته لم اشوف اخرتها معاها
مي: اسمع كلامي وابقا اديني انا
زين: حاضر سلام
زين وهو قاعد في المكتب محمد دخل عليه من غير ميخبط
زين: متخبط ياشحت انت
محمد: المره الجي المهم عايزك في موضوع مهم جدا
زين: موضوع اي قول
محمد: حاضر ياعسكري
العسكري : نعم يافندم
محمد: محدش يدخل علينا خالص
العسكري: حاضر
زين: في اي
محمد: مي بنت عمك
زين: مالها
محمد: شغاله مع المافيا 🙂
زين: انت بتقول اي مي بنت عمي اخرها انها توقع بيني انا وكيان بس ام تشتغل في المافيا والكلام ده مستحيل
محمد: انا شايفها امبارح وهي واقفه مع واحد معاهم
زين: كان ايمتا الكلام ده
محمد: كان الساعه عشر ونص
زين: كيف ده مي كانت معايا من عشره لحد 11
محمد: وه كيف ده حتي بص دانا صورتهم اهي
زين شاف التسجيل: كيف ده والله يابني كانت معايا في الكافتريه الساعه 10ومسبناش بعض غير 11
محمد: وه كيف ده طيب هي مي ليها اخت توام
زين: هي كان ليها بس ضاعت مننا من زمان ودورنا عليها لم قولنا يابس وقولنا يمكن ماتت مدام مش لاقينها
محمد: يمكن لسه مامتتش وهي دي
زين: 🙂🙂🙂ممكن المهم حاول تعرفلي كل حاجه عن البنت اللي في الصورها دي
محمد: حاضر وانت برضو خلي بالك من نفسك عشان ممكن تكون مي فعلا
زين: حاضر
محمد: سلام
زين: سلام
زين خلص شغلو وروح
كيان اول ملاقته جي جرت عليه
كيان: زين في حاجه يعني جي بدري النهارده
زين: لعد مافيش بس خلصت شغل بدري وجيت
كيان: فيك حاجه مالك
زين: مي جي ابقا اقولك فوق
كيان: تمام
مي: زين حبيبي يعني جي بدري
زين: لع عادي خلصت شغل واجيت
مي: شكلك مصدع اجبلك حاجه تشربها
زين: لع شكرا هطلع اخد دش ونام شوي
مي: لع مش هتنام هنطلع نقعد في الجنينه شوي مع بعض
زين: ماشي اخد دش واجي نقعد في الجنينه مع بعض اروح اطلع دلوقتي
مي: اشطااا
زين طلع غير ونزل طلع هو ومي في الجنينه وقعدو يهزرو
كرم وحور دخلو علي كيان وهي في المطبخ
كرم: كيان يعني زين قاعد عمال يهزر هو ومي وانتي هنا في المطبخ
كيان: عادي في اي
حور: لع مش عادي لو عادي مكنتيش وقفتي قبال مهم قاعدين وتفرجتي عليهم والسكينه عورتك
كيان:لع عادي دي تعويرها مخدتش باللي منها وانا بقطع البصل بس وواقفه هنا عشان الهواء بس
حور: كيان في اي مخبيه عليا لو انتي ناسيه وفاقد الذاكر فانا افكرك انك مكنتيش بتخبي اي حاجه عليا عشان كنت انا زي اختك بالظبط في اي احكي
كيان: معرفش بس اللي اعرفه ان زين كان قايلي ان انا وهو نتصرف ان احنا متخاصمين مش عارفه ماله دلوقتي بيتصرف علي انه يقرب من مي مش عارفه في اي
كرم: يقرب من مي كيف هو فعلا هو عمرو مقعد هزر معاها حتي لم كنتو بتزعلو زعل جامد انتو الاتنين
كيان: معرفش في اي
حور: طيب سيبك من الاكل وتعالي نطلع نقعد بر
كيان: ماليش مزاج
حور: يلا تعالي نطلع ونقعد نهزر احنا التلاته وسيبه هو مع ست مي دي لم نشوف اخرتها اي
كيان: مش ليه نفس والله
كرم: يلا وراح ماسكها من ايدها وطلعو بر
زين شاف كرم ماسك ايد كيان اتعصب بس فضل قاعد مكانه ومتابع كيان وكرم وهم بيهزرو ويضحكو
مي: زين مالك بتبص فين
زين: لعد مافيش حاجه كملي كلامك ولا اقولك دقيقه وراح نحيت كيان وحور وكرم
زين: كيان الاكل جاهز
كيان: الاكل داده انتصار والباقي بيجهزو جو
زين: وانتي مجهزتهوش ليه
كرم: فيها اي يعني هي مش الخدامه عشان هي اللي تجهزو مالخدم بيجهزو جو
زين: كرم انا موجهتش الكلام ليك انت
كرم: وه زين مالك في اي هي مش الخدامه الخدم بيجهزو الاكل خلاص بقا
كيان: بعد اذنكم انا طالعه انام
حور: هتنامي دلوقتي
كيان: حاسه اني تعبانه يلا تصبحو علي خير
حور وكرم: وانتي من اهل الخير
حور: عاجبك كدا
مي: هو معملش ليها حاجه هي اللي بتتقمص بسرعه يلا يازيزو نكمل قعدتنا لحد ما الاكل يجهز
زين عمل نفسه بيتكلم في التلفون: تمام حاضر اشوف وابعتهولك دلوقتي سلام
مي: في اي
زين: بعد ازنكم اروح اطلع اشوف الشغل ده عشان لازم يوصل لمحمد حور لو الاكل جهز وانا كنت لسه منزلتش ابقا ابعتهولي مع انتصار علي الاوضه
حور: حاضر وزين سابهم وطلع فوق
كيان كانت واخدها دش وطلعه من الحمام اعععععععععع زين راح قايم وحط ايدو علي بوقها
زين: هتفضحينا يخربيتك
كيان: انت دخلت هنا كيف وانا قافله الباب من جوه بالمفتاح
زين: ابقا اقولك بعدين
كيان: اجلع بر طيب عايزه انام
زين: متنامي انا اصلا هنام هنا النهارده
كيان: زين برررر عشان مصوتش وخلي الكل يطلع هنا والسعلوه تشوفك
زين: هههههههه ومتشوفني اعملها اي
كيان: لو شافتك مش هتعرف تقرب منها
زين: كيان انتي مش فاهمه حاجه
كيان-افهك اي افهم انها عايزه تاخدك مني وانت بتساعدها تاخدك
زين: لع محدش اصلا يقدر ياخدني منك ولا ياخدك مني
كيان: امال اللي بشوفه تحت ده اي
زين: ده شغل انا اكتشفت ان مي شغاله مع عصابه المافيا
كيان: انت بتقول اي واي عرفك
زين: بصي ياستي محمد جه وقالي النهارده وانا مصدقتهوش وخليتو جبلي كل حاجه عنها ولم اجيت وطلعت اغير رن عليا واكدلي انها فعلا بتشتغل معاهم انا الاول كنت بقول يمكن اختها اللي ضايعه بس هو اكدلي كدا
كيان: مش مي فعلا اللي شغاله معاهم اللي شغال مع المافيا مريم اختها
زين: انتي بتقولي اي وتعرفي مريم منين انتي مش فاقد الذاكر 🙂🙂🙂🙂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى