رواية كيان الرائد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دعاء تهامي
رواية كيان الرائد الجزء الثاني والعشرون
رواية كيان الرائد البارت الثاني والعشرون
رواية كيان الرائد الحلقة الثانية والعشرون
كياان: 😹هموووووت مش قادره
حسام بص وراه ملقااش حد
يعني بتكدبي علياا
كيان: تو كنت سامعه صوت ماما
حسام: ماشي. ي كيان
كيان: اعلش اعلش 😹
حسام: رخمه
كيان: 🥹اعع الجر، ح بيوجعني
حسام: التفت ليهاا بخوف هنده ليكي الدكتور متتحركيش ولا تتكلمي
كيان: 🥹بتخاف عليا
حسام: بتمثلي تاني
كيان: بصراحه اهاا 😹
حسام: بس مش لازم تعملي كده عشان تشوفي اذا كنت بخاف عليكي ولا لا انتي عارفه انا بحبك اد اي
كيان: يديمك ي حبيبي
حسام: قولتي اي
كيان: مبقولش بكح
حسام: لا قولتي انا سمعتك
كيان: يبقا تسكت ادام سمعت
حسام: عايز اسمعهاا تاني
كيان: لع ي حسام مينفعش ماما
حسام: مش زي المره اللي فاتت
كيان: والله ماما واقفة وراك حتي بص
حسام: لا انا كاشف تمثيلك
صفاء: احم
كيان: صدقتني
حسام: اهاا انا افتكرت مكالمه ضرورية لازم اعملهاا
صفاء: انتي بخير ي بنتي
كيان: الحمدلله ي ماما
صفاء: كلمنا الدكتور قال تقدري تخرجي انهااردة بس لازم الراحه التامه
كيان: 🥹والدكتور قالي خلي مامتك تدللك ف الاكل وتعملك اللي عايزه
صفاء: هو قال كده
كيان: اهاا حتي اساليه
صفاء: 😹اسكتي ي مفجوعه
كيان: هو اللي بيحب الاكل يبقا مفجوع شكرا ي ست ماما
خلصوا اجراءات المستشفي ورجعت علي البيت وحساام راح القسم عشان يحقق مع سهؤ واعترفت بكل حاجه ومستنيين حكم القاضي تاني يوم ف المحكمه
تاني يوم اتكلم مع ابو كيااان عشان يحددوا معااد الفرح اللي هو بعد اسبوع من اليوم
عده الاسبوع بسرعه كانوا مشغولين ف تجهيزات الفرح 🤗لحد ما جي اليوم الموعود كانت كياان بتجهز ف اوضه الفندق ومعاهاا الميكب ارتست ومحمد كان مع حساام بيجهز هو كماان
محمد: مبروووك ي عريس
حساام: عبالك
محمد: لع ي عم انا كده فل ربنا يعينك على اختي
حساام: هنشوف لما تحب هتعمل اي
محمد: هعمل محشي
حساام: طب يلا ي خفيف عشان منتاخرش علي المعازيم
راحو القاااعه بعدهاا بشويه طلب ب فستانهاا من علي السلاليم وهيا ماسكه ف ايد ابوهاا
حساام اول ما شافهاا انبهر بجمالهاا وقعد يتامل ملامحهاا
حسن: خلي بالك من بنتي ي حساام واوعي ف يوم تزعلهاا
حساام: ف عيوني ي. عمي
اخدهاا من ايد ابوهاا شال الطرحه من علي وشهاا وبااس جبينهاا
حسااام: هاين عليا اخدك وامشي عشان محدش يبص عليكي وتخط*في قلبه زي ما خطفت*يني
كياان: بس يااض بتكثف
حساام: للحظه كنت هشك انك مش كياان امشي ي اخرت صبري
اخدهاا وراحواا علي المكان المخصص ليهم
عدت سااعاات الفرح ف رقص وهيصهه وجي الوقت انهم يرحوا بيتهم
صفاء: خلي بالك على نفسك ي بنتي وانتي ي حساام اوعي ف يوم تزعلهاا
كياان: وه ي ماما ما انا طول عمري ف وشك علي طول بتهزقيني
صفاء: عشان انتي مهزقة
كياان: يلهوي ي ماما هتعملي زيهم وتبكي عشان هسيبك خلاص انا مش هروح ف حته
صفاء: لا ي قلبي ربنا يسعدك دي دموع الفرحه
بعد وداع طال بينهاا وبين اهلها اخدهاا بالعربيه واتجهوا لوجهتهم
كيان: رايحين علي فين ده مش طريق البيت
حساام: مفاجأة
كيان: فين
حساام: استني وانتي تعرفي
كياان: اوعي تكون خاط*فني ارقع بالصوت
حساام: يبت انتي مراتي والله العظيم
كياان: يبقا طلقني 🥹
حساام: واحنا لحقناا نتجوز
كياان: اها بقالنا كام ساعه انا زهقت
حساام: ربنا يهديكي ي حبيبتي
كياان: ليه شايفني مجنونه ولا مجنونه
حساام: انا بقول ناجل سفرتنا احسن
كياان: سفر وفين
حساام: دبي
كيان: لا ي ابو صلاح انا هسكت ومش هقول حرف تاني بس متلغيش السفر
حساام: ف حاجه كماان عشان ملغيش السفر
كيان: قول
حساام: عايز قب*له
كيان: لع طبعا حيب
حساام: عيب مع الكل انا لا
كيان: لا بردو انت هتهزر
حساام: وده فيه هزار
كيان: لا ف شربات
حساام: خلاص يبقا نلف ونرجع علي البيت ونشوف الحكايه دي هناك
كيان: لا لا خلاص بس هغمض عنياا
حساام: طب تيجي نقلبهاا
كيان: لا
حساام: خلاص ماشي بس يلا عشان معاد الطيارة ميرحش عليناا
قربت منه وغمضت عنيهاا هو لفه وشه كانت اول قب*له بينهم تجمع بين الحب والكسوف ومشاعر متلغبطه حاولت تبعد عنهاا بس هو ثبتهاا باديه ف استسلمت ليه
بعد عنهاا عشان تعرف تاخد نفسهاا هيا بصت ناحيه الشباك من غير ما تتكلم معااه
وهو كمل طريقه للمطاارر لقضاء شهر عسلهم 💚
#تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الرائد)