روايات

رواية كيان الرائد الفصل الثامن 8 بقلم دعاء تهامي

رواية كيان الرائد الفصل الثامن 8 بقلم دعاء تهامي

رواية كيان الرائد الجزء الثامن

رواية كيان الرائد البارت الثامن

رواية كيان الرائد الحلقة الثامنة

كيان: ماما انا هرد علي الفون وارجع
صفاء: بس الاكل هيبرد
كيان: معلش ي ماما مكامله شغل وهرجع بسرعه
سابت مامتها وطلعت ف الجنينه ترد علي الفون كان حسام
كيان: الووو
حسام: كيان انا عرفت امتي معاد التسليم لازم نتحرك ف اسرع وقت
كيان:طب امتي وفين
حسام: مش وقته دلوقتي تعالي البيت وهتعرفي كل حاجه
كيان: حاضر مسافه السكه اكون عندك
دخلت البيت غيرت هدومهاا ونزلت عشان تمشي
صفاء: رايحه فين اقعدي كلي الاول
كيان: ف شغل مستعجل ي ماما ادعيلي ونامي عشان يمكن انا اتاخر
صفاء: طب خلي بالك من نفسك
كيان: حاضر ي ماما
طلعت من البيت وصلت علي بيت حسام كان الفريق كلهم هنااك
فتحلهاا حسام الباب ودخلت انضمت ليهم
كيان: خضتني ي حسام ف اي انا مش فاهمه حاجه لدلوقتي
حسام: التسليم الساعه اربعه الفجر عند المينا لازم نكون قبلهم هنااك وننقذ الاطفال اللي معاهم احنا ناقشنا الخطه انا والفريق وكل واحد عرف هو هيعمل اي
كيان: تمام
حسام: زي ما اتفقنا تكونوا حرصين علي كل خطوة انتوا هتعملوهاا ومفيش حد يتحرك من دماغه
*تمام ي فندم
حسام: تقدروا تمشوا دلوقتي
كيان: طب واحنا هنعمل اي
حسام: هنروح المكان اللي فيه الاطفال عشان لو حصل اي تغيير ف الخطه يكون عندنا علم بيه
كيان: طب هو بصراحه
حسام: ف اي
كيان: انا جعانه وعايزه اكل وبصراحه لو ما اكلتش مش بعرف اركز وممكن اقع منك ف الطريق
حسام: تقدري تجيبي حاجه سريعه تاكليهاا من التلاجه
كيان: شكرا
حسام: العفو بس بسرعه مفيش وقت
كيان: مش هطفح يعني
حسام: لا اطفحي يختي ونسيب الاطفال تمو*ت
كيان: يووه سديت نفسي هاخد الساندويتش ده وبس
حسام: وعايزه تاكلي كمان
كيان: كنت هقلي بانيه واكل بس عشان الوقت
حسام: امشي ي اخرة صبري
كيان: 🤌🙂لو اخره صبرك انا يبقا مامتك دعيالك ف ليله القدر
حسام: اهاا كانت بتقولي يبتليك بمصيبه وانتي المصيبه ثح 😊
كيان: تنشك ف صوابعك
حسام: امشي ونرجع نكمل مناقره
راحوا المكان اللي فيه الاطفال كانوا بينقلوهم للعربيه وهما بيراقبوهم من بعيد
كيان: وانا عايزه اشوف بالمكبر زيك
حسام: شوفي اهو
كيان: مودي معاهم اهو
حسام: وطي صوتك
*كله تمام كده ي باشا العيال كلهم ف العربيه
“اتحركوا يالا مفيش وقت
*تحت امرك ي باشا
ابتدوا يتحركوا وكيان وحسام وراهم بس بعيد شويه وصلوا عند المينا ونزلوا كانوا مستنيين الناس اللي هتستلم
*هما هيتاخروا كتير ي باشا
”معاد وصولهم دلوقتي
*اهم ي باشا ف مركب كبيره جايه علينا اكيد هماا
” ي هلا ي هلا نورتوا مصر
*بنورك وينهم الاطفال
“موجودين بس فين فلوسي
*فلوسك معايا اشوف الاطفال ف الاول
” قولي ي باشا انت العيال دول بتعمل بيهم اي
*شو دخلك كل ما تجيب اطفال اكتر تاخد فلوس اكتر
“صح وانا مال امي
*انقلوا الاطفال المركب
حسام: السلا*ح ف الارض واديكم لفوق حاوطوهم بس رئيس الما*فيا كان ابحر بالمركب وحسام مشي وراه اتمسك ف الحبل واتسلق السفيه
*هجم*وا علينا. طلع فيه كمين بدي طيارة علي اقرب مينا
حسام: نزل سلا*حك
*مش بالسهوله دي وقع من حسام المسد*س وحصل اشتباك بينهم واخد المسد*س من حسام
*عندك امنيه اخيره
حسام: سيبوا الاطفال ملهاش ذنب
*امنيتك ما راح تتحقق
رفع المسدس علي حسام وضغط علي الزناد ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الرائد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى