رواية كياني الفصل السابع 7 بقلم سلمى هاني
رواية كياني الجزء السابع
رواية كياني البارت السابع
رواية كياني الحلقة السابعة
بعد ما عائشه قالت كل شيء
عائشه بدموع: هاا الوقتي عرفت انُ صعب انا مش هقدر اسامحك يا يونس
يونس بندم :صدقني كان غصب عني انتِ عارفه ان ده كان حلم حياتي انا اسف انا عارف اني غلطان بس سامحني هعوضك عن كل ال فات صدقني
عائشه ضحكت بوجع :هه تعوضني عن ال فات اسفه معتش ينفع ي حضرتك الدكتور
عائشه بصت اتجاه احمد ومني
عائشه :عمو انا هسافر اخر اسبوع انا اسفه بس مش هقدر افضل هنا اكتر من كده ..
احمد بدموع :ليه بس ي بنتي
مني :لو على يونس مش مهم بس مش هينفع تسافري لوحدك
عائشه بحب:انا مقدرا خوفكم عليا بس حقيقي انا هكون مرتاحة اكتر لو سافرت ودي فرصة شغل بتمنه من زمااان بس للاسف بابا مكنش موافق
يونس : واي انتِ ما صدقتي عمي مات علشان تسافري ولا ايه
عائشه بصدمه :انت بتقول ايه … انت مش هتبطل الطريقه دي بقي ي اخي
يونس بعصبية:ايه مش دي الحقيقيه برضو ولا ايه
عائشه قربت من يونس وضربتُ قلم
عائشه بعصبية:علشان تحترم نفسك ي دكتور مش الكل زي حضرتك انا همشي اروح اقعد ف شقه بابا لوقت السافر
وقبل ما تمشي بصت ل احمد ومني وقالت
عائشه:انا اسفه مش هقدر افضل هنا كتير عن اذنكم وطلعت تجري …
احمد طلع يجري وراها بس كانت ركبت العربيه ومشيت
رجع البيت تاني وقلبه وجعُ عليه
احمد بعصبية:انت ايه يا اخي مش كفايه ال عملتُ جاي تكمل ولا ايه
يونس باسف:بابا انا اسف بس كنت مفكر ان كده هي هترجع عن ال ف دماغه عائشه اتغيرت اوووي عن زمان
مني بحزن:انت دمرت عائشه يا يونس انت السبب ي بني سبته ف اكتر وقت كانت محتاجك فيه وللاسف عائشه معها حق انت كنت اناني يا يونس لم فكرت ف نفسك وبس انت إظهَر عمرك ما حبيت عائشه
يونس بصوت عالي:لا انا مش اناني انا فكرت ان كده صح علشانه هي علشان حياته لم ابعد عنها مش علشان انا اناني .. محدش يعرف انا كنت عامل ازي لم بعت عنه محدش يعرف انا كنت بموت كل يوم وانا عرف اني كسرتها بس مكنتش اقدر ارجع تاني …
احمد :لم انت بتحبها اوووي كده سبته ليه … انت فعلا متعرفش حاجه عن عائشه بس تعرف هي معها حق انت مش تستهل حد زي عائشه ..
احمد خالص كلام وطلع بره البيت كله
مني :انا اسفه بس للاسف مش ب ايدي اعمل حاجه
وطلعت الاوضه وسبت يونس تائه ف افكارُ
يونس بندم :انا اسفه ي عائشه انا فعلا السبب فعلا …
*****
عند عائشه بعد ما وصلت البيت
عائشه لو ما دخلت البيت انهارت افتكرت كل حاجه مات امه و ابوها وجرح يونس ليه وخوفها الدائم من الماضي
عائشه بنهيار وصرخ :اهه ليه يارب كده ليه كل ال احب يطلع اناني ليه سبتني يا بابا انت ومااما ليه فضلت لوحدي محدش جمبي
-انتِ مش لوحدك انا جمبك ومعاكِ
عائشه اتخضت من الصوت
عائشه بخوف :ايوه هو نفس الصوت معقول يكون
-ههه ايوه انا حبيب القلب
عائشه قامت بسرعه وبصت وراها لقيت اكتر شخص بتكره في حياتها واحقار شخص
عائشه بدموع وخوف :انت انت بتعمل ايه هنا و ازي دخلت هنا إطلع بره
عمار بخبث:لا اطلع اي ده احنا هنقضي ليله زي ال فاتت
عائشه بخوف وصوره الماضي بتظهر قدامه :ارجوك ابعد عني انا زي اختك يا عمار ارجوك ابعد
عمار بدا يقرب بخبث وهي تبعد مش عارفه تصرخ ولا نتطق بكلمه وكل حاجه ابتدا تظهر قدامه ويوم الحدتثه بيتعاد قدامه
فاقت ع ايده عمار ال قربت تلمس جسدها
عائشه زقت ايده بعنف وقالت :ابعد عني احسنلك ي عمار ابعد بقولك مش هسكت المره دي انت فاهم ابعد وطلعت تجري ع المطبخ ومسكت السكينة
عائشه بدموع:ابعد لو قربت مني هقتلك فاهم ابعد بقول اوعي تقرب
عمار :الله القطه طلعت بتخربش غمز ليه موافق اموت ع ايدك ي دكتوره ي بنتي عمي الله يرحمه
عائشه بحقد:بنت عمك انت عملت احترام ليه ولم تجي البيت وتتهجم ع البيت كده اطلع بره احسنلك ي عمار
عمار:مش قبل ما اعيد ليله تاني ي بنتي عمي ..
وبدا يقرب من عائشه و عائشه ترجع ل ورا
عائشه بدموع: عمار ابعد ارجوك
بس هو قرب اكتر
عائشه بحقد وكره قولت ليك ابعد وضربتُ بسكينه ف بطنه
عمار بوجع:اهاااا ي بنت **
عائشه بخوف ودموع:قولت ليك ابعد وانا مش هسكت زي المره ال فاتت انا كنت ضعيفه انما الوقتي لا زقت عمار وقع ع الارض سائح في الدمُ وفقد الوعي .
اشوفكم بخير واتمنا تقوليلي رايكم ومن عمار ده وال حصل ف الماضي .. و يونس هيعمل ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية كياني)