روايات

رواية بنت الأسد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء السادس والعشرون

رواية بنت الأسد البارت السادس والعشرون

رواية بنت الأسد الحلقة السادسة والعشرون

اسد: ايوا ياخالد

خالد: ايوا يا اسد وصلت لايه

اسد: عرفت ان الفلاشه في امريكا

خالد: طب وهتتحرك امتا

اسد: في اسرع وقت ممكن انا عوز اخلص بسرعه وارجع عشلن مراتي وابني

خالد: ماشي يا اسد خلي بالك من نفسك

اسد: بلغ اللواء هشام طل حاجه هتم ذي ماخططنا

وقفل اسد بشر: خلاص هانت دورك جي يا جاك

 

 

 

 

 

 

____________

حنان: مالك يابنتي انتي كويسه

ملاك بتعب: ايوا ياماما شويه تعب بس بسيط

يوسف بقلق: اطلب الدكتوره

ملاك بإرهاق: لا لا مافيش داعي انا هطلع ارتاح شويه وهبقا كويسه

حنان: طيب يابنتي انا هخلي الداده تطلع ليكي الاكل

ملاك بتعب: ماشي وطلعت

وفونها رن

ملاك بتعب: الو

اسد بخوف: انتي تعبانه

ملاك بإبتسامة: عرفت ازاي اني تعبانه

اسد بقلق: قوليلي حاسه بايه

ملاك بحنيه: حبيبي ماتقلقش انا كويسه

اسد بخوف: ازاي انتي باين عليكي تعبانه اووي

ملاك بتعب: يا اسد ده طبيعي مافيش اي خوف

اسد: انا يومين كدا وهكون عندك

ملاك: ياه لسه يومين انت وحشتني اوي

 

 

 

 

 

 

اسد: وانتي كمان وحشتيني جدا بس حببتي ده شغلي

ملاك: ربنا يرجعك لينا بسلامه

اسد: يارب ويطمني عليكي

ملاك: يارب ياحبيبي

اسد: طيب اسيبك انا عشان ترتاحي شويه واكلمك بعدين

وقفل

_______________

احمد بهدوء: مريم ممكن تسمعني

مريم بحزن: مافيش كلام يتقال يا احمد

احمد بحب: لا فيه يامريم ولازم تسمعني

مريم بدموع: اسمع اي اسمع ان عندك ابن اسمع انك متجوز

احمد بهدوء: مريم انا مش متجوز

مريم: اي ازاي طب والطفل ده

احمد: انتي فاهمه غلط انا هقولك بصي ياستي مالك ده ابن محمد ابن عمي وهوا مات من قبل مايتولد وجدي صمم ان الولد يتكتب بإسمي عشان كان عوزني اتجوز هاله بس هاله ماكنتش بتحبني ولا انا كمان بحبها وفعلٱ كتبت الولد بإسمي لكن انتي اول واحده تتكتب علي إسمي صدقني

 

 

 

 

 

 

 

مريم بعدم تصديق: بجد يعني انت مش متجوز

احمد بحب: صدقني لا انتي اول بنت تدخل حياتي

مريم بحب: بجد يا احمد

احمد: بجد ياقلب احمد

مريم بخجل: انا اسفه

احمد: اسفه علي اي

مريم: علي اني ظلمتك وماسمعتش منك

احمد بحب: ولا يهمك بس بعد كده لو في حاجه حصلت اسمعي مني الاول مش تحكمي عليا من غير ماتعرفي

مريم بحب: حاضر

_____________

ميرا: يماما فيها اي

الام: هوا اي لعب عيال ولا اي الفرح ماتمش في معاده ليه

ميرا: يماما اخو مسافر يرجع بس ونعمل الفرح

الام: يابنتي طب والناس تقول اي دي تاتي مره نأجل الفرح

 

 

 

 

 

 

ميرا: ماما المره الي فاتت كنت انا الي مش جاهزه للجواز وكنت محتاجه شويه وقت اما دلوقتي اخو مسافر ولازم اخو يحضر الفرح

الام: يابنتي انا ماقولتش حاجه بس الناس تفكر ازاي

ميرا: ياحببتي مالكيش دعوة بالناس الناس طول عمرها بتكلم كده او كده مش هنخلص من كلامهم

الام: عندك حق بس احنا هنا الناس مش بتسيب حد في حاله

ميرا بعدم اهتمام: ولا يهموني هما كده كده هيتكلمو خليني بقا اعمل الي يريحني

(فعلٱ الناس مش بتسيب حد في حالها وديمٱ عاملين حساب لكلام الناس مع العلم ان الناس بتكلم علطول سواء حلو او وحش ومش بيعجبهم حاجه الاحسن بقا نرمي كلام الناس ورا ضهرنا ونشوف الانسب لحياتنا ونعمله)

اسد راح امريكا ووصل للمكان الي فيه الفلاشه وكان قصر ويوجد عليه حراسه كتير

اسد في نفسه: تمام استعد ياجاك انا داخلك

وقدر يدخل بكل خفه من غير ماحد ياخد باله ووصل للمكان الفلاشه وكان خلاص هياخدها

جاك بشر: الاسد بنفسه في قصري

اسد ببرود: لك الشرف

 

 

 

 

 

 

 

جاك بغيظ: ماذا تريد

اسد ببرود: انت تعرف ماذا اريد

جاك بسخريه: وهل سأترك تاخده

اسد بسخريه اكبر: لا انتظر منك الاذن

جاك بغضب: اذا انت من تريد ان تموت الان

اسد:__________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى