رواية كل الابواب مغلقه الفصل الأول 1 بقلم ريهام زيدان
رواية كل الابواب مغلقه الجزء الأول
رواية كل الابواب مغلقه البارت الأول
رواية كل الابواب مغلقه الحلقة الأولى
والله عال ي ست هانم قاعده ولا ع بالك المصيبه اللي حصلت بسببك
انتفضت من ع مكتبي وخلعت النضاره وانا ببص للي واقف ادامي وعينه هطق شرار *في اي بس ي علي
اتكلم بعصبيه _ حضرتك سايبه الميه مفتوحه وغرقت البيت والجيران والبواب لسا مكلمني والجيران هيروحوا يعملوا محضرحالا
اتوترت وانا بحاول افتكر بس صوته العالي خلاني مش عارفه اركز
وقتها عمر اخوه أتدخل “مش كدا ي علي اكيد عائشه نسيت يعني وبعدين..
قاطعه علي بضيق _دا إهمال ملوش معني غير كدا يالا ادامي ي عيشه
مسك دراعه “اهدي بس ي علي انا مش هسيبك تاخدها وانت متعصب كدا
بص ع أيدعمر اللي مسكاه وبعد أيده _ دي مراتي ي عمر وانا حر فيها
شدني من ايدي ونزلنا من الشركه وانا لبست نضارة الشمس عشان تداري دموعي ،ركبنا العربيه وانا لسا بعيط
عند عمر ف الشركه
كنت رايح جاي ف المكتب متضايق ونفسي اضرب علي ولا اني اشوف عائشه خايفه كدا وقتها والدي دخل المكتب
~اي ي عمر السكرتيره بتقول ان علي كان هنا وصوته عالي واخد عائشه في اي ؟
اتنرفزت “دا مش بني آدم ي بابا والله عائشه خساره فيه انا مش عارف هي اذاى وافقت تتجوزه دا..
قاطعني بهدوء ~ عشان بتحبه ي عمر
خبطت ايدي ف الحيطه وقتها بابا طبطب ع كتفي
~عمر ي حبيبي انا عارف انك عاقل وعمري ماشكيت ف اخلاقك ل لحظه متخلنيش اغير رأيي فيك
انتبهت لكلام بابا ومقصده”ي بابا اااانا عائشه صعبانه عليا دا زعقلها جامد وهي رقيقه مش بتستحمل واكيد بتعيط دلوقتي
~لا لو كدا انا هتصل بيه واتصرف معاه متقلقش
سابني وكان هيخرج من المكتب
بصتله بلهفه “ابقي طمني ي بابا الله يخليك
التفتت وهو بيبصلي بيأس وبعدها وخرج بعدها بربع ساعه روحت عنده المكتب
“ها ي بابا طمني
~الصفقه تمام واتسلمت للشركة و..
قاطعته بنفاد صبر”صفقه اي ي بابا طمني ع عائشه حصلها اي علي ضربها والله لاربيه الك..
~بس بس هدي اعضائك الباشا خدها وسافر السخنه يومين وعمل الفيلم دا عشان محدش يعرف ياخدها من غير اعتراض
قعدت ع الكرسي بإحباط وانا بفك الكراڤت
فلاش باك قبلها ب نص ساعه ف عربية علي
اول ما طلعنا علي ضحك
_وحشتيني اوى ي روحي
تنحت *نعم انت بتقولي انا
مسك ايدي وباسها _ محضرلك بروجرام يجنن
*ي بني والميه اللي مفتوحه والمحضر اللي الجيران عاملينه
ضحك _ انتي صدقتي ي شوشو ي ربي ع البرائه اللي انتي فيها
*يعني كل دا كان مقلب
حرك رأسه ب اه باستفزاز_ اها
بصتله بعتاب *حرام عليك ي علي انت خضتني وزعقت ل عمر ليه دا كله
وقف العربيه وشبك ايدي ف أيده _مراتي ي ناااااااس مش عارفه اشوفها ولا اقعد معاها مشغوله ف صفقات بقالها شهر يرضي مين دا
* برضه ملكش حق تزعق لعمر دا اخوك الكبير ي علي
بصلي وغمز _ متقلقيش كله under control انسي بقا الشركه يومين عشان انا ناوى اخطفك
شهقت بخضه*يومين اي انا عندي ..
قاطعني وهو بيشغل العربيه _ لو اتكلمتي هخليهم اسبوع
‘الايكفيكي عُمري ي حبيبتي لتعلمي اني غارق بگِ ‘
خلصت شغلي وروحت البيت قابلت والدتي وانا رايح غرفتي
•تعالي ي عمر عملتلك كل الاكل اللي بتحبه
ابتسمت بضعف ” تسلم ايدك ي ست الكل مليش نفس انا هروح اوضتي
سيبتها ومشيت قبل ما اسمع ردها
ف غرفة عمر
طلعت علبة السجاير من درج مكتبي وطلعت بلكونة اوضتي دخنت كتير وانا ماسك الفون ع صورتها اللي حتي دي متحرمه عليا سرحت فيها وف طيبتها وجمالها محستش غير وبايد بتطبطب عليا انتفضت بسرعه وانا بدوس ع زرار الباور ف الفون
•مالك بس ي حبيبي
اتنهدت بتعب “تعبان اوى ي امي ومش عارف ارتاح ابدا
•ليه بس احكيلي يمكن اساعدك
حركت راسي بيأس”ياريت ينفع بس مشكلتي ملهاش حل كل باب فيها مقفول
•هون ع نفسك ي عمر ربنا قادر يفتحلك كل باب مقفول بس انت أدعي ومتيأسش
“حاضر ونعم بالله
خرجت وسابتني وانا نمت ع السرير بهدومي صحيت بعدها ع تليفون من علي
رديت بنوم “خير ي سيدي
_عمر انا عايزك تجيلي السخنه حالاً
اتنفضت من ع السرير “نعم !!في اي علي عائشه حصلها حاجه ؟
_عائشه مشيت وانا مش عارف هي فين
قومت بسرعه وانا باخد مفاتيح عربيتي “حصل اي ي بني فهمني
بتوتر_ بصراحه عائشه اااااا
قاطعته بنفاد صبر”ي بني قول وخلصني انت عاوز تلعب باعصابي وخلاص
رد بعصبيه _شافتني مع واحده ي عمر استريحت
يتبع ..
كل باب وليه مفتاح ف ي ترا عمر هيلافي مفتاح قلب عائشه اخيرا ام للقدر كلمة أخري ؟!
..وحتي إن كُتب عليا الحزن مرات عديده من اجلك أحتسب أن تكوني بخير عزيزتي والا يمسك سوء فيمس قلبي اضعافه ..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كل الابواب مغلقه)