روايات

رواية كسور الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد

موقع كتابك في سطور

رواية كسور الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد

رواية كسور الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية كسور الجزء الثاني البارت الثاني عشر

كسور الجزء الثاني
كسور الجزء الثاني

رواية كسور الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

اسيل : وانا متقبلة اسفك وسامحتك ، خليك جنبنا ، انا وهي محتاجينلك 😥
( يشاورلها ب اة )
عاشور : هصلح الغلط دة
( تفرح اسيل وتمسح دموعها )
عاشور : انتي هتعملي ايه ؟
اسيل : مش عارفة ، مش عارفة بجد
عاشور وهو بيشغل العربية : هنمشي دلوقتي ، هوديكي مكان اعرفه
اسيل : هنروح فين ؟
( يعدي الوقت ، اسيل وعاشور قاعدين جوة شقة )
عاشور بنفاذ صبر : ي بنتي متستفزنيش انتي مستسهلة الموضوع اوي ، وانا لما اخد بعضي كدة زي الشاطر واروح ل ابوكي واقوله انا الي عملت كذا كذا ف بنتك وانا عايز اصلح غلطتي ، هياخدني بالحضن ؟
اسيل : اكيد لأ طبعاً بس هنعمل ايه ، انت شايف حل تاني ؟
عاشور : اولاً انا هفتح تليفوني وهتكلم مع ملك
اسيل : ثواني مهو تليفونك مفتوح ، م انا بعتلك عليه !
عاشور : لا مش مفتوح انا عامله طيران وعاملها بلوكات ع كل الأبلكيشن
اسيل بفهم : ايوة فهمت
عاشور : ف هفتحه حالاً وهتكلم معاها وهنشوف هنوصل ل ايه
اسيل : طب يلا افتحه
عاشور : اوك
( يمسك عاشور فونه يفتحه ويتصل ب ملك ، ف بيت ملك ، قاعدة ملك ف اوضتها ، يرن فونها ، تمسكه تلاقيه عاشور ، تتخض وترد بسرعة )
ملك بلهفة : الو عاشور !
عاشور : ايوة ي ملك
ملك : انت فين انت عاملي بلوكات ، تعمل فيا كدة ليه حرام عليك انت دمرتني ي حيوان ي زبالاااااا 😡
عاشور : ممكن تهدي طب وتسمعيني !
ملك بعياط : اسمع ايييه ، انا اهلي عرفوا انا ف مصيبة وعمالة اكلمك تليفونك مقفول !
عاشور : طب هتسمعيني بقا ولا اقفل ؟
( تسكت ملك وتمسح ف دموعها )
عاشور : انا عايز اقابلك
ملك ب استغراب : عايز تقابلني ليه ؟!
عاشور : عايز اتكلم معاكي ف الي حصل ونعرف هنحله ازاي
ملك : وانت فكرك بعد الي حصل دة والي اهلي عرفوه هيرضوا يخرجوني م البيت !
عاشور : طب والحل ، الكلام دة مش هينفع ف تليفونات !
ملك بحيرة : مش عارفة ، بس انا مستحيل اعرف اخطي برة باب البيت 😟
اسيل ل عاشور بصوت واطي : افتح الأسبيكر
( يفتح عاشور الأسبيكر )
اسيل : ملك
( تتخض ملك اول ما تسمع صوت اسيل )
ملك : اسيل !
اسيل : ايوة انا
ملك ب استغراب : انتي بتعملي ايه مع عاشور ، هو في ايه بالظبط ؟!
اسيل : لا مافيش اي حاجة ، انا بس اترميت ف الشارع لتاني مرة بسببك ، ف عشان كدة ملقتش حد قدامي غير عاشور ، هو حكالي ع الي حصل بينكم
( تتخض ملك )
عاشور : ع فكرة الي قالي إن انا اصلح الي حصل ومسيبكيش ف الي انتي فيه دة هي اسيل ، لولا إنها كلمتني صدقيني انا مكنتش كلمتك ف حاجة
ملك ودموعها بتنزل : اة انتوا بتلقفوني لبعض بقا 😥
عاشور : بنلقفك لبعض ايه !
ملك : ايوة بتلقفوني لبعض ، انت تعمل العاملة وهي تيجي تقول انا الي مصلحة الموضوع وابقا انا الشيطان ف الأخر !
عاشور : ان ………………………….
اسيل : ثواني عاشور ، ملك انتي كدة كدة فعلاً شيطان ، الي عملتيه فيا مش قليل ، وانا بسببك دلوقتي حامل ف طفل هيتولد من غير أب
( تتخض ملك وبطنها توجعها ف ساعتها )
اسيل : الي حصل بينك وبين عاشور ميخصنيش وماليش دعوة بيه ، وعرفته بالصدفة لما كلمت عاشور إن انا مش لاقيه حتة اقعد فيها ، وإن انا هبات ف الشارع ، ف حكالي كل الي حصل بينكم ، وانا عشان مش عيزاكي تدوقي م الي انا دوقته اتكلمت معاه واتحايلت عليه وكنت هبوس ايده عشان يصلح الموضوع معاكي ، وهو كتر خيره عملي خاطر ووافق ، بس ف اي حالة احنا مش هينفع ندخل لبابا ونقوله عاشور اهو الي عمل وسوا ف بنتك ، اكيد ابوكي مش هيعدي الموضوع كدة اول م يشوفه ، ف قلنا نتكلم معاكي ونشوف هنقدر ندخله ازاي
( تنزل دموع ملك وتعيط )
اسيل ب استغراب : بتعيطي ليه دلوقتي ؟!
ملك بعياط : عشان انا ل اخر وقت برضو مش عارفة ابقا كويسة ، ودايماً واخده عنك فكرة وحشة ونية وحشة ، انا اسفة ع كل الي حصلك ، وانهاردة بجد عرفت يعني ايه اخت وإن اختك الي تقف جنبك ، مش الي تكسرك وتأذيكي ، انا عمري م كنت ولا هكون اخت سواء ليكي او حتى للي من دمي ، انا اسفة بجد انا استاهل كل الي حصلي من عاشور
( يبص عاشور ل اسيل بضيق )
ملك بعياط : انا اسفة ليكي ، وحياة ربنا تسامحيني ي اسيل ، انا كل حياتي ادمرت من ساعة الي حصلك ، سامحيني يمكن ربنا يرضى عني 💔
( تنزل دموع اسيل وتمسحها )
اسيل بوجع : بس انا مش هعرف اسامحك ي ملك ، يمكن بعدين مش دلوقتي ، بس انا بجد مش قادرة ، كل الحكاية إنك لسة ليكي غلاوة ف قلبي ولأخر وقت كنت لسة معتبراكي اختي ، وعشان دوقت م الي انتي دوقتي منه واتكسرت نفس كسرتك ، ف مش عيزاكي تتمرمطي زي م انا متمرمطة دلوقتي ، انا ربنا وقع ف سكتي ناس كتير اوي كويسة رغم الي انا فيه حالاً ، بس معرفش انتي هيبقا ايه الي ف سكتك ي ملك ، ف انا رميت نفسي ف السكة دي عشان الحقك ، عاشور هيصلح كل حاجة بينكم ، ف خلينا دلوقتي ف المهم ونشوف هنصلح دة ازاي
ملك وهي بتمسح دموعها : حاضر 😥
اسيل : انا شايفة الحل إن انتي اول م تقفلي معانا هتطلعي تكلمي بابا وتقوليله إن عاشور فك البلوكات وإن هو الي اتصل بيكي وقالك إنه عاوز يصلح كل حاجة بس خايف يجي يقابله احسن الموضوع يتطور ويقلب مشكلة
ملك : حاضر هقوله كدة
اسيل : وحاولي تخديلنا منه الأمان إن عاشور لما يجي الموضوع هيعدي وميبقاش فضايح ومشاكل !
عاشور : ايوة انا مش عاوزة اضرب هاا !
ملك ب ابتسامة ودموع : حاضر 😅
اسيل : لما تقدري تعملي دة كلمينا
ملك : طب وانتي فين دلوقتي ؟
اسيل : عاشور الله يكرمه وداني شقة بتاعة واحد صاحبه مسافر ، انا هناك لحد م اشوف هقدر اعمل ايه
ملك ودموعها بتنزل : انا اسفة بجد 😔
اسيل بضيق : خلاص ي ملك اسفك مش هيعملي حاجة !
( تسيب اسيل الفون ل عاشور وتقوم تطلع البلكونة )
عاشور : هبقا اكلمك ، باي
ملك : اوك ، باي
( يقفل عاشور ويروح يقف مع اسيل ف البلكونة ، تمسح اسيل دموعها )
عاشور : صدقيني انا مش هسيبك
اسيل ب ابتسامة سخرية : سمعت الكلام دة من حد قبلك ، حد المفروض إنه كان اقرب حد ليا وقتها ، وهو برضو اول واحد كان عاوز يكسرني زيادة ، كان مفكر إني خلاص بقيت ضعيفة وهقبل بالحرام عشان ماليش غيره ، بس ناسي إن في حاجة اسمها ربنا ، وربنا عمره م هيسبني ابداً طول م انا مظلومة 💔
عاشور : صدقني والله م بقول دة عشان حاجة ف بالي ، انا مش عايز منك حاجة ي اسيل ، حاولت كتير بعد م سيبنا بعض ف الشارع إن انا اتكلم معاكي واوصلك واقولك إني خلاص مش عايز غير إني بس اساعدك ، بس انتي كنتي عملالي بلوكات من كل حاجة والفون اتزفت ف معرفتش مكانك بالهكر ، وبعدين انا دلوقتي هبقا واحد متجوز ومينفعش ابص ل اخت مراتي 🤷🏻‍♂️
( تبتسم اسيل وتبصله )
اسيل : يارب بس متخذلنيش زيهم واتصدم فيك انت كمان
عاشور : صدقيني والله مش مستاهلة إن احنا نفضل ف الصراعات دي ، الحياة اقصر من كدة بكتير
اسيل وهي بتبص م البلكونة : دة حقيقي ، بس مين يفهم !
عاشور بتنهيدة : ع رأيك ، مين يفهم 😒
( تتاوب اسيل )
عاشور : طب انا هسيبك بقا دلوقتي عشان ترتاحي
( تبصله )
عاشور : مفتاح الشقة ع الترابيزة برة ، وع فكرة انا معييش منه اي نسخ تانية ، يعني تقدري تكوني براحتك هنا ، وصاحبي دة معتقدش هيجي قبل السنة الجديدة ، ولو جاي هيقولي قبلها لإن احنا دايماً ع تواصل مع بعض ، ف هتكوني براحتك شهر اتنين تلاتة اربعة براحتك
اسيل : شكراً ي عاشور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كسور الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى