رواية كبرياء رجل عاجز الفصل التاسع 9 بقلم آية عرفات
رواية كبرياء رجل عاجز الجزء التاسع
رواية كبرياء رجل عاجز البارت التاسع
رواية كبرياء رجل عاجز الحلقة التاسعة
رويه كبريا رجل عاجز الحلقه التاسعه
مريم اول ما شافت تامر واقف علي رجله اتصدمت ومتكلمتش
تامر اول ما شاف مريم وكانت لبسه ترنج بيتي وجسمه باين
تامر/ اي الي انتي عمله في نفسك ده
تامر قلع الجاكت بتاعه وحطه علي جسمه
مريم/ انت وقفت علي رجلك ازاي
تامر /اي مكنتيش عايزني أقف
مريم/ بس الدكتور قال مستحيل تقف علي رجلك ده حصل ازاي
تامر/ ربك كريم بقا انتي زعلانه من اي
مريم/ لا طبعا فرحانه وهزعل ليه
مريم جريت وحضنت تامر وتامر بعدها عنه
مريم /انا اسفه بس انت كانت وحشني اوي
تامر/ شكرا
مريم /انت خلاص بقيت بتقدر تمشي علي رجلك دي بقا معاك بتعمل اي خليها تمشي ولو احتاجت حاجه انا هسعدك
تامر/ هههههههههههههه تسعديني لما ربنا شفاني عايزه تسعديني صح
مريم/ يعني اي
تامر/ يعني دي مش وحده بتسعدني زي ما انتي فكره دي خطيبتي
ندي اتصدمت وبصت لتامر بصت استغراب
مريم/ اي ده انت خطبت
تامر/ علشان تعرفي العاجز الي كنتي بتقولي عليه خطب ودلوقتي بيعشق خطيبته وكلها كام شهر ويتجوز
مريم/ دموعها نزلت منه
مريم لا انت مينفعش تتجوز انت بتاعي انا وبس انت فاهم انت بتاعي انا وبس
تامر/ بطلي كلامك الأهبل ده عمي حصله اي
مريم/ انا مليش غيرك ومعرفش حد غيرك انت يعتبر رجلي كانت عايزه احكيلك الي حصل
وفجأه الدكتور خرج
الدكتور /خير يا جماعه انتو قلقانين كده ليه الحمد لله انتو وصلتو في الوقت المناسب
مريم/ طب هو كويس يا دكتور
الدكتور/ هو حصلتلو غيبوبه ومينفعش يطلع من المستشفي غير لما يفوق من الغيبوبه
تامر/ طب الغيبوبه بتاخد قد اي
الدكتور/ مش اقل من اسبوع ممكن اكتر وممكن توصل لسنه
تامر/ يخبر ابيض
الدكتور/ ادعوله بعد اذنكم
الدكتور مشي ومريم وقفه مرتبكه
تامر /اي يا انسه مريم اي الي حصل وكانتي عايزه تحكيه
مريم/ بس ينفع نكون لوحدنا احسن
ندي/ خلاص هروح انا كافتيريا المستشفي استناك
تامر مسك ايد ندي
تامر/ استني يا ندي لو عايزه تتكلمي اتكلمي ندي مش غريبه لاني انا وندي واحد
مريم/ الموضوع ده كبير اوي ومش ينفع اتكلم قدام اي حد غيرك
ندي /خلاص يا تامر روح انت وانا هستناك في الكافتيريا
تامر /طب خالي بالك من نفسك
ندي /حاضر وانت كمان
ندي راحت الكافتيريا
تامر/ خير يا مريم
مريم/ هحكيلك كل حاجه
تامر/ اتفضلي سمعك
مريم/ انا طلبت من بابا يعملي عقد تنازل علي كل املاكه علشان لو حصله حاجه اكون انا ملكت كل حاجه بدل ما انت وقريبة ياخدو الميراث ويرموني في الشارع اصريت انه يكتبلي وفعلا كتبلي كل حاجه باسمي وفي لحظه بتكلم انا واسامه قالي امضيالي علي توكيل مضيت عليه من غير ما اقراء وبعد يومين اكتشف انه عقد تنازل عن كل حاجه ليه
تامر/ هههههههههه يعني ضحك عليكي
مريم/ منه لله
تامر /الحمد لله ذنب ناس بتخلصو ناس
مريم /انا دلوقتي اترميت في الشارع ومش عارف اروح فين
تامر/ انا عمري ما ارمي لحمي في الشارع وانتي اختي
مريم/ هتعمل اي
تامر /هتروحي معانا في البيت لحد ما ارجعلك حقك وحق عمي انا هروح اجيب ندي من الكافيه وانتي اجهزي علشان نمشي
مريم/ وليه تروح تجيب ندي هي مش صغيره وهترجع لوحده
تامر /مفيش حد بيمشي من غير روحه وندي دي روحي
مريم/ طب تحب اسندك
تامر/ انا لو بموت مش هطلب مساعده منك
تامر راح لي ندي الكافيه
تامر /وحشتيني
ندي/ انا كانت لسه همشي دلوقتي
تامر/ وممشتيش ليه وآله مهنتش عليكي
ندي/ اتاخرت معه ليه واي حكايه خطيبتك دي
تامر/ مهو دي الحاجه الي كانت عايز اقولهالك
ندي/ طب قول سمعاك
تامر /انا
مريم/ يله انا جاهزه مش هنمشي بقا
تامر /طب روحي علي العربيه
مريم ماسكة في ايد تامر
تامر/ لالالا كده غلط سيبي ايدي
تامر بعد عن ايد مريم ومسك في ايد ندي ومريم كانت متغاظه موت ركبو العربيه لحد ما وصلو البيت وطلعو شقه تامر
تامر/ ادخلي يا مريم البيت بيتك
الكل استغرب من وجود مريم
تامر /مريم هتقعد معانا كام يوم
الام /تنور البيت كله يبني
ندي/ لو سمحت يا تامر عايزك
تامر /خد ندي علي الأوضه وقفل الباب
تامر /في اي يا ندي
ندي/ هتقعد هنا تعمل اي
تامر /خطيبه نصب عليه وخد كل حاجه منهم
ندي /واحنا مالنا احنا
تامر /ارمي لحمي في الشارع دي اختي
ندي /وانا بقا هستحمل ازاي تعيش معاك هنا
تامر/ بتغيري عليا
ندي/ لا مش بغير
تامر/ لا بتغيري
ندي/ اه بغير
تامر شدها في حضنه
تامر/ عايزه اقولك اني انا
وفجاء مريم دخلت عليهم
مريم اول ما شافت تامر بيحضن ندي اتغاظت اوي
مريم /اسفه بس عايزك في موضوع
تامر/ خير تاني ولو سمحتي خبطي علي الباب قبل ما تدخلي
مريم/عايزك لوحدنا
تامر/ طب استنيني بره يا ندي
ندي/ لا انا ماشيه سلام
ندي مشيت وهي زعلانه من تامر
تامر /خير قولي انتي مش قولتي كل حاجه
مريم/ بس فيه حاجه كمان
تامر/ اي تاني
مريم/ مش انا لحمك واخصك
تامر/ للأسف
مريم/ في حاجه حصلت وعايز اقولك عليه بس خايفه منك
تامر/ متخافيش اي تاني
مريم/ لزم نتجوز
تامر/ انتي عبيطه قولتلك اني خاطب وبحب خطيبتي جدا
مريم/ لزم تتجوزيني وتستر عليا علشان لو مش اتجوزنا هتفضح
تامر/ مش فاهم
مريم انا نمت مع اسامه وحصل بينا علاقه كامله
تامر /نمتي ازاي يعني مش فاهم
مريم/ نمت معه يعني افهم بقا يا تامر
تامر/ ينهار ابوكي اسود يعني حصل
مريم/ اه
تامر اتصدم من الكلام ومكنش قادر يقف ومسك في الكرسي
مريم/ هو ضحك عليه وغواني وقالي انه بيحبني
تامر /واي واحده بتحب واحد وقاله انه بيحبه هتسلملو نفسه
مريم/ انا مش عارفه عملت كده ازاي
تامر/ انتم متجوزين
مريم/ لا
تامر/ واله حتي عرفي
مريم/ لا
تامر/ الحكايه دي حصلت برضاكي واله اغتصبك
مريم/ براضيه
تامر/ كام مره
مريم/ كتير اوي فوق العشر مرات
تامر/ ينهار ابوكي اسود انتي ازاي عملتي كده مافكرتيش في شكلك
مريم/ مش عارفه بقا المهم لزم نتجوز
تامر/ انا اتجوزك انتي عارفه اي الحاجه الوحيده الي انا عايز اعمله دلوقتي اني اقتلك
مريم/ مش وقته دراما لزم تاخدني ونروح نتجوز الوقتي
تامر/ انتي مجنونه انا عمري ما هشيل غلطك انا لو هموت ميشرفنيش مراتي تبقا واحده وسخه زيك انا هخليه يتجوزك
مريم/ بس انا مش عايزه هو انا عايزك انت
تامر ضربه بالقلم
تامر/ بعد ما فضحتينا ليكي عين تختاري انا بدعي انه يرضي يتجوزك وانا عارف انه هينكر ومش هيرضي يتجوز واحده زيك
مريم/ انا كانت عمله حساب حاجه زي دي علشان كده وهو في الحمام ذرعت كاميره وصورته وهو نايم معايا علشان لو انكر
تامر /يبجحتك ده انتي طلعتي وسخه وقذره اوي فين الفيديو
مريم/ دي الفلاشه
تامر/ طب ادخلي اتخمدي في اوضه اميره وانا هتصرف
مريم/ ماشي
مريم دخلت الاوضه وتامر كان مصدوم وقرار يشغل الفلاشه يشوف الفيديو واول ما شاف المنظر قفل الفيديو وفضل يعيط وفجاء ندي رنت عليه
ندي/ معلش لو ازعجتك مع الهانم بس قلبي وجعني عليك حاسه انك تعبان وحبيت اطمن عليك انت كويس
تامر بيعيط
تامر/ لا مش كويس خلاص انا تعبان
ندي/ مالك انت بتعيط طب افتح الباب انا جايه حالا
ندي طلعت لتامر وتامر كان مستنيه علي الباب
ندي/ اي ده انت بتعيط مالك في اي
تامر حضنه وفضل يعيط في حضنه وهي فضلت تهدي فيه ومريم كانت بتبص عليهم ومتغاظه اوي
ندي/ طب تعاله ندخل الاوضه
تامر دخل الاوضه مع ندي
ندي/ في اي بقا احكيلي
تامر/ انا في مشكله كبيره ومش عارف اعمل اي
ندي/ احكيلي يمكن انا معايا الحل
تامر حكاله علي كل حاجه
ندي/ ياخبر اسود دي فضيحه
تامر /مش عارف اعمل اي
ندي/ وانت زعلان ليه ليكون لسه بتحبه
تامر/ احب مين انتي كمان موضوعه اتقفل من زمان انتي ناسيه اني دي بنت عمي يعني اختي وكانت هتبقا مراتي وكانت هدبس في واحده زي دي
ندي/ احمد ربنا ده ربنا بيحبك
تامر/ انا مش عارف اعمل اي
ندي/ انا هقولك تعمل اي
تامر/ قولي
ندي قالت لي تامر علي الي هيعملو
تامر /تفتكري هيخاف
ندي/ جرب وشوف
تامر ابتسم ابتسامه جميله
تامر/ انتي بنت بميت راجل
ندي/ انا مش هسمح باي حاجه تزعلك في الدنيا هنزل انا بقا انام
تامر/ تصبحي علي خير
ندي لسه بتخرج من باب الاوضه
تامر /ندي
ندي /نعم
تامر/ بحبك
ندي/ اي قولت اي
تامر/ تصبحي علي خير
ندي/ لا قول الي انت قولته تاني
تامر/ تصبحي علي خير
ندي حسيت انها سمعت غلط
ندي/ وانت من اهل الخير
ندي نزلت وهي مش مصدقه نفسها
____________________
تاني يوم الصبح
ندي خبطط علي الباب ومريم فتحتله
مريم/ خير عايزه اي علي الصبح كده
ندي /ممكن ادخل
مريم/ كلهم نايمين
ندي/ انا قولت كلمه عايزه ادخل
مريم/ تدخلي فين انتي كمان الناس لسه نايمه
ندي /هتخليني اضطر اني اعلي صورتي
مريم/ يامي تصدقي انا كان ليه خدامه شبهك كده بالظبط حتي في طولت لسانه
ندي/ انتي انسانه مهزقه ومش محترمه
تامر صحي علي الصوت العالي وطلع يشوف في اي
تامر/ في اي الصوت العالي ده
مريم/ ينفع كده يا بيبي بقوله انك نايم تقولي ملكيش دعوه انا هدخل اصحيه قولتله لسه بدري شتمتني
ندي /انا شتمتك
مريم/ ايوه والله يا بيبي
تامر/ بس اسكتي انتي وهيا اولا يا مريم انتي ضيفه هنا ملكيش الحق انك تقعدي او تمشي الي علي كيفك الضيف بيقعد باحترامه تاني حاجه انا مش اسمي بيبي انا اسمي تامر اخوكي حتي ميشرفنيش ابقي اخوكي انا ابن عمك تالت حاجه ودي الأهم ندي صحبه الشقه دي تعمل الي هي عايزه وتيجي في اي وقت حتي لو في نص الليل كل الي عليكي ترحبي بيه وتعمليله حاجه تشربه وياريت عصير ليمون
مريم انصدمت من الكلام
تامر /سمعتي قولت اي اعمليله عصير لمون يله ادخلي
مريم دخلت المطبخ تعمل عصير وكانت متغاظه اوي
ندي واقفه علي الباب تامر راح شد ايديها ودخله جوه
ندي /شكرا
تامر/ انتي زي القمر النهارده
ندي/ انت مالك مش علي بعضك ليه
تامر /طبيعي اشوف القمر ده لزم مكنش علي بعضي
ندي/ كلامك حلو اوي
تامر/ انتي احلي من اي حاجه في الدنيا
ندي/ هتعمل اي النهارده
تامر/ هروح لي اسامه المكتب بتاعه لزم اتكلم معه علشان يتجوز الي جوه دي ويصلح غلطته ويريحني منه
ندي /لزم تطمني وتكلمني
تامر /انا مينفعش اعمل اي حاجه من غير ما اطمنك
ندي/ شكرا
تامر /بحبك اوي
ندي/ اي قولت اي
تامر/ ادعيلي ربنا يكرمني
ندي/ انت قولت حاجه تاني
تامر/ لا
ندي/ يبقا سمعتها غلط
تامر/ هي اي دي
ندي/ واله حاجه انا ماشيه سلام.
تامر بضحكه عاليه
تامر/ سلام يا مجنونه
___________________
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كبرياء رجل عاجز)