روايات

رواية كبرياء العشق الفصل الأول 1 بقلم عائشة الكيلاني

موقع كتابك في سطور

رواية كبرياء العشق الفصل الأول 1 بقلم عائشة الكيلاني

رواية كبرياء العشق الجزء الأول

رواية كبرياء العشق البارت الأول

كبرياء العشق
كبرياء العشق

رواية كبرياء العشق الحلقة الأولى

خلاص بقا يا حبيبي متعملش كدا اهي راحت لى الى خلاقها
بص ليها بعيون باكية:ـ فعلا معلش و خلاص اهى ارتحنا منها صح مش دا كلامك و كلامهم
فاتن بدموع:ـ ششش اخرس خالص كلكم تخرسو انا محدش حب امي ادي ولا حد فيكم كان بيسال عليها ولا بيزرها غيري تقدر تقولي انت كنت فين و رؤوف و ملك و سامح هاا كنتواا فين انا محدش حب ماما أدى ولا خاف عليها زى
اسر:ـ ههههه لا تضحكيني فعلا بتحبي امك بجد امك الى اول ما وقعت كنتي اول حد فينا متخلي عنها انتي أحقر واحدة فينا
فاتن بحقد:ـ انا مش بس احقر واحدة انا كمان الى يفكر بس يجي على حقي بفعصه تحت رجلي حط دا في بالك يا خويا
فاتن خرجت و رزعت الباب نفخ بضيقة و نزل العزاء مع الرجالة
خلص العزاء و الكل مشي الخمس اخوات مع بعض
سامح بهدوء:ـ الله يرحمها قبل اى كلام نقرا الفاتحة على روح ماما الله يرحمها
ملك بدموع:ـ انا مش قادرة اصدق انها مبقتش موجودة يا حبيبتي يا ماما
فاتن:ـ الى يشوفك انتى و التاني يقول انكم كنتو تحت رجليها
رؤوف:ـ نتكلم جدا شوية الى فات مات و الحي ابقا من الميت ولا اي يا فاتن فهميهم هو انا الى هقولك
فاتن:ـ دلوقتي بقا لازم نشوف حالنا و ماما سيبه اي و مخبية اي
رؤوف:ـ انا كلمت المحامي و بكرا هنظبط كل حاجة و مش عايز اشوف وش حد فيكم بعد ما كل واحد يخد حقه
اسر قام بهدوء:ـ اعملوا الى تعملوا عن اذنكم
ملك :ـ انا خايفه على سامر اوى
رؤوف:ـ يكش يموت و نخلص منه انا مروح حد عايز حاجة
فاتن قامت:ـ خدني معاك علشان اتاخرت اوى
رؤوف:ـ يلا تصبحو على خير
سامح:ـ انا هروح اشوف الشركة عايزة حاجة يا ملك
ملك بدموع:ـ خدني معاك مش قادرة اقعد هنا
سامح :ـ تعالي يا حبيبتي
مشيو الاخوات من الفيلا
في الب.ار اسر عمل يش.رب بحزن و هو بيتذكر ولدته ساب الكأ.س و راح يرق.ص مع بنت بوجع و حزن
تاني يوم في القصر
فاتن:ـ يادي النيلة احم حمدالله على سلامتك يا عمتي جتي ليه
العمة بغضب:ـ اي الى جيت ليه جيت اشوف حقي في ورث اخويا الى امك حرمتني ادخله زمان
ملك بدموع:ـ رؤوف:ـ انا مش عايزة حاجة انا متنزلة عن حقي
سامح:ـ بطلي عبط بقا
اسر:ـ ياريت يا متر تفتح الوصية ولا شوف الازم لانى مش فايق ليكم
رؤوف:ـ من امتي بتفوق من اصلو تمام يا متر كلنا موجودين تقدر تشوف شغلك
المحامي:ـ بسم الله الرحمن الرحيم
تدخل فتاة جميلة جدا لابسة اسود في اسود:ـ هتبداو من غيري ولا اي يا متر مكنش اتفاقنا
المحامي باحترام:ـ انا اقدر اعمل حاجة من غيرك
خلود:ـ تمام
خلود ببرود:ـ بيعملوا اي هنا اتفضلوا برا بيتي
اسر بغضب:ـ اتكلمي عدل ثم انتي تبقي مين اصلا علشان تتجرئ ترفعي صوتك علينا
خلود ربعت ايديها و قالت ببرود:ـ انا اكون صاحبت البيت و العز دا حتي الشركة عربيتكم كله باسمي ما تتكلم يا متر
المحامي:ـ المرحومة كتبت كل أملاكها بااسم الانسة خلود كتبت كل حاجة ليها بيع وشراء يعني حضرتكم انتوا الى ضيوف عندها و ممكن بكلمه منها تكون في الحبس لو حصل من اي حد فيكم حركة غدر أو اسئ
خلود رفعت راسها و قالت بثقة و جبروت:ـ المقبلة انتهت و دلوقتي اطلعوا برة بيتي
الخمس اخوات قام بصو ليها بصدمة و

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كبرياء العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى