رواية كبرياء ابنة خادمة الفصل السابع 7 بقلم سحر السحرتي
رواية كبرياء ابنة خادمة البارت السابع
رواية كبرياء ابنة خادمة الجزء السابع
رواية كبرياء ابنة خادمة الحلقة السابعة
*لما ضربني يوسف مسكه و زعق فيه
:اهدى يا سامح هي مش في وعيها وقدر اللي مرت بيه
*ضحكت ليوسف و اترميت عليه
:سيبه يضربني زعلان ليه مامته متعوده على كده وضيوفها جت عليه يعني …. بس انت حلو كده ليه ما تيجي نروح عندك هبسطك الخدامين بيبسطوا اه انا لسه مبتدئه بس هتعلم بسرعه اصل دي حاجه اسهل من غسل الحمامات وانا ذكية وبجيب مجموع كبير
*طبطب عليا وقال لي
:طب ماشي تعالي نروح عندي البيت ونشوف هتبسطيني ازاي
*لسه سامح هيزعق معاه غمزه بمعنى انه بياخذني على قد عقلي عشان امشي معاه قلت له
:انا ممكن اوري لك عينه هنا
*و فاجئته لما بوسته في شفايفه زقني بسرعه بس بالراحه
:بلاش هنا تعالي هناك احسن الناس حوالينا
*سامح كان لسه هيولع فيا بس شاور له يهدى و شدني من ايدي يخرجني
بقلمي سحر السحرتي
*شاورت لسامح بايدي
: روح انت يا سامح لمدام شاهي وابقى سلم على هنا وخطيبها …. ولو عندك زباين تاني هاتهم هكرمهم عشان خاطرك وبما ان اول زبون من عندك هروقه
*كان لسه هيجيبني من شعري يوسف شد ايدي و خرجني بسرعه
: اهدي بقى عشان نتبسط هعمل تليفون اشوف الشقه فاضيه
:ما تتاخرش يا مز هو انت اسمك ايه …. اقول لك لا مش عايزه اعرف اسم الزباين
:انت صح اقعدي بقى في العربيه دقيقتين وراجع
:عربيتك حلوه و واسعه لو الشقه مشغوله خلينا هنا
*سامح زعق مش طايق نفسه
: ما تخرسي بقى احسن ادفنك مكانك انت اتهبلتي ولا جرى لك ايه
:بتزعق ليه يا موحه مش ده الطبيعي ولا انا ما انفعش غير للخدمه في البيوت …. ما دي خدمه برده بس فلوسها احلى
يوسف: خلي بالك منها هعمل تليفون اشوف هنوديها فين
بقلمي سحر السحرتي
*غاب دقيقتين ورجع
:يلا اركب جنبها احسن تعمل حاجه
:رايحين فين
: مصحه نفسيه فيها دكتور كويس
*قعد معايا في الكنبه ورا جاله تليفون من صافي
: ايوه يا صافي
:انت لقيتها
:اه لقيتها هي معايا دلوقتي
:ممكن اكلمها اطمن عليها
:مش عارف هي عماله تهلوس من ساعتها
:معلش خليني اسمع صوتها واطمن عليها بنفسي
*ميل عليا وقال لي
:حلا صافي عايزه تكلمك قادره تردي عليها
*اخذته منه التليفون وانا بضحك بهستريا
:صافي بنت الناس الاغنياء انتم هتقطعوا نفسكم عليا عشان اشتغل عندكم …. اسفه انا لقيت شغلانه تانيه غير غسيل الحمامات ما تنفعش غير لاولاد الخدامين اسكتي هو انت ما عرفتيش مش طلعت بنت الداده و شايفه نفسي عليكم
:لا يا حبيبتي ما تقوليش كده انت احسن صديقه ليا انا بحبك قوي وما تصدقيش كلامهم دول مغلولين منك مش عارفين يبقوا بطيبة قلبك
*كانت بتعيط بصدق
:انا ما اصدقش كلامهم في ايه …. انا فعلا بنت الداده بس عمري ما شفت نفسي عليكم ولا اخذت حاجه من حد انا كنت بدافع عن واحده فكرتها صاحبتي
*سبت التليفون من ايدي و بصيت لسامح
:عمري ما اخذت لعبه منها ولا حلمت العب بحاجتها ….. يا سامح عمري ما استغلتها طول الوقت عارفه اني بنت الداده ليه عملت كده …. اخذته مني هو كان بيطبطب عليا وقلت ده العوض
بقلمي سحر السحرتي
*بدات و كأني بكلم نفسي
:حبيته اول ما شفته حب الطفوله قلت هيعوضني عن حضن بابا اللي اتحرمت منه وعمري ما شفته … وعن حضن ماما اللي بحكم الظروف كانت بعيده عني
*دموعي كانت نازله بتحرق جوه سامح ويوسف من اللي بقوله
:انا ما كنتش عايزه فيلتكم والحاره كانت احسن بالنسبه لي … انتم كنتم عايزيني ليه عشان تذلوني و تهنوني ليه عملت فيكم ايه
*سامح خدني في حضنه وقال لي
:معلش الحياه ابتلاء
: ابتلاء صعب قوي انا عايزه اروح لبابا
:حاضر هكلم ماما تيجي
*كان مفكرني غلطت
: بقول لك بابا وديني ليه المكان اللي هو فيه احسن من هنا … ما حدش بيهين حد ولا يذله ….كمان ما حدش بيضرب حد بالقلم ويكسر نفسه … انت … انت ضربتني بالقلم اه صح افتكرت
*زقيته بعنف : ابعد عني انا عايزه بابا
*كنت هفتح باب العربيه و انط وهي ماشيه بس يوسف تقريبا كان عامل حسابه و قافل اللوك بتاعها وسامح اول ما استوعب مسكني و شدني و زعق
: انت يا مجنونه عايزه تعملي ايه
:سيبني عايزه اروح لبابا ماسكني ليه زعلان ان الخدامين هينقصوا واحده
*يوسف زعق وقال لسامح
:ما ينفعش كده مش عارف تهديها تعالى سوق انت هي مش طبيعيه وكلامها بيطلع بشكل هستيري حاول تقدر اشحال يا اخي ما انت عارفها و حافظها
:حاضر هنوصل امتى
:10 دقائق
*سحبني سامح في حضنه وطبطب عليا وقال لي
: هششش كل حاجه هتبقى كويسه
*هديت ونمت او فقدت الوعي مش عارفه وصلنا مصحه نفسيه عشان يبقى فيها حراسه وما اقدرش اهرب زي المستشفى
*الدكتور قعد مع سامح حكى له كل تاريخ حياتي لغايه وقت الديسكو
*يوسف كان مصر يفضل لغايه ما يطمن عليا وسمع حكايتي مع الدكتور
*كان راي الدكتور اني شخصيه قويه و هتعافى بسرعه بس طلب من سامح الفتره الاولى بلاش زيارات … ولما يسمح بالزياره هيكلمه
*فات اسبوعين والتنسيق فتح سامح كتب لي الرغبات وبعد تماما عن الطب …. كان عايز يكتبها رغبه اولى و يتكفل بيا انا وماما بس خايف عليا من والدته تعمل شيء غير متوقع …. بس كتب صيدله
*كانت وجهه نظره اني هبقى دكتوره وكمان هقدر امارس هوايتي صح وانا بعمل تركيبات العطور ومستحضرات التجميل بشكل علمي ويمكن اخترع حاجه مهمه في يوم من الايام
*اقول لكم و اسبق الاحداث طلع فعلا عنده حق
*الدكتور سمح بالزياره ماما طبعا جات الساعتين بتوع الاذن
*جه سامح ومعاه يوسف حب يطمن عليا ….. اول ما دخل بصيت ليوسف باستغراب وسالت سامح
:مين الاستاذ
:انت مش فاكراه ازاي انت شفتيه مرتين مره في القسم ومره في الديسكو
: قسم ايه و ديسكو كمان انا من امتى بروح الاماكن دي
*يوسف فهم اني مش فاكره حاجه فضغط على ايد سامح وسلم عليا
:انا يوسف صاحبه قال لي انه رايح يزور اخته اللي زي القمر جيت اتاكد بنفسي اصل سامح زي ما انت شايفه ما لوش علاقه بالجمال
*ابتسمت من كلامه وقلت له
: هو فعلا ما لوش علاقه بالجمال بس الرجال افعال وهو ابو الرجال
:مين هيشهد له مش اخته
:لا مش اخته انا بنت الداده وهو بيعطف عليا بس خلاص من هنا و رايح ما فيش حد هيعطف عليا
سامح : ايه الكلام ده يا حلا
: اللي لازم يحصل في جميع الاحوال انا هشتغل و اذاكر وكفايه على امي شغل لحد كده
*مسك ايدي وقال لي
:انا اخوكي مهما تقولي او تعملي وانت ملزمه مني
: معاك ورقه بتقول انك اخويا اسفه يا سامح انا عايزه اقطع اي رباط بيني وبين اسرتك … ارجوك ساعدني مش عايزة اشوف حد فيهم وانت بتفكرني بكل اللي حصل لي …. عايزه ابدا صفحه جديده من غيرهم عايزه انسى اني قابلتهم في حياتي ما تزعلش مني
:عندك حق خلاص خفي وقومي بالسلامه و هنفذ كل اللي تطلبيه
:متشكره طول عمرك كريم وحنين هتوحشني
:ايه هتوحشني دي انا معاكي لغايه لما تخرجي من هنا و اطمن عليك مش هتخلصي مني بالسرعه دي
*الباب خبط ودخلت صافي بتبكي من الفرحه
: حمد لله على السلامه يا حبيبتي جيت جري اول ما سامح قال لي انهم سامحوا بالزياره
*قابلتها ببرود
:جايه ليه يا صافي عندك كلمتين زي شيري ولا جايه تاخدي مني حاجه زي هنا ما بقاش عندي اي حاجه
:اخص عليك يا حلا انت عارفه اني مش زيهم وانك الوحيده اللي فتحت لها قلبي و حكيت لها على كل حاجه وعمرك ما خزلتيني وطلعت سري لحد وزي ما بيقولوا صوابعك مش زي بعضها
*وضحكت :مش بتقولوا كده
*ضحكت بسخريه : اه في الحاره بيقولوا كده
: اسفه والله مش قصدي ارجوكي ارجعي حلا بتاعه زمان وحشتني قوي
:خلاص يا صافي حلا بتاعه زمان اتكسرت و اتفشفت 100 حته
: احنا عايزين منهم حته واحده اللي فيها ضحكتك …. انا جبت لك السجاير اللي طلبتيها مني فاكراها
*طلعت علبه سجائر من شنطتها
*سامح لسه هيزعق يوسف بص له ان يهدى لما يشوف اخرتها
#هي حلا وصافي بيشربوا سجائر يا جماعه هو في ايه بالظبط هما بايظين من زمان
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كبرياء ابنة خادمة)