رواية كبرياء ابنة خادمة الفصل الثامن 8 بقلم سحر السحرتي
رواية كبرياء ابنة خادمة البارت الثامن
رواية كبرياء ابنة خادمة الجزء الثامن
رواية كبرياء ابنة خادمة الحلقة الثامنة
*اتكلم سامح بهدوء بعد ما يوسف بص له
:سجاير ايه يا صافي اللي طلبتها حلا ومن امتى هي بتشرب سجاير
:دي سجاير خفيفه مش مضره طلبتها قبل النتيجه بكام يوم كانت جربتها وقالت سامح لازم يجربها هتعجبك قوي ودوخت على ما لقيتها
:ازاي يعني جربتها
:امسك خد واحده حتى شوف مكتوب عليها غير مضره بالصحه
*افتكرت وقلت لها: اااه انت لقتيها كويس ادي صاحبه واحده هو كمان
يوسف :بس التدخين ممنوع هنا
صافي: ده دخانها خفيف وهفتح الشباك ما تقلقش ما تكسفوش حلا لان اهم حاجه صحتها النفسيه
*فعلا كل واحد اخذ سيجاره وصافي طلعت ولاعه ولعت لهم السجاير وجت جري تقعد جنبي وحطينا ايدينا على وداننا
بقلمي سحر السحرتي
*اول سامح ويوسف ما بداوا يستوعبوا حركتنا كانت السجاير مفرقعه في وشهم عملت صوت جامد …. و نطرت لون احمر على وشهم ضحكنا جامد انا وصافي و حضنتني و باستني من خدي
:حمد لله على سلامه ضحكتك يا حبيبتي انا خفت تكشفي المقلب لقيتك اندمجتي و عزمتي على صاحبه
: ما قدرتش انت طلعت الوحش اللي جوايا وفكرتيني بمقالب زمان
:ولسه كل يوم هكون عندك ونفكر في مقلب جديد
يوسف :وانا بصفتي ظابط هقبض عليكم
*انا ضحكت وقلت له
: ظابط ايه بحبوب الحصبه اللي على وشك دي
*سامح ضحك :معلش يا يوسف سامحهم طالما حلا ضحكت انا موافق كل يوم اجي تعمل فيا مقلب هي وصافي
*صافي بصت لسامح باعجاب وقالت له بمعاكسه
:اعتبر ده موعد نتقابل فيه
*ضحكت وحبيت اساعدها
:معاكسه عيني عينك وعامله زيارتي كوبري
*يوسف ضحك هو كمان
: استاذن انا احسن هكون عزول في قاعده التعارف دي
:نورت يا حضره الظابط وشكرا على زيارتك ليا اتمنى ما تتكررش
*بصي لي مستغرب اللي قلته
:ليه انا زعلتك في حاجه
: لا بس سامح قال اني شفتك مرتين وانا مش فاكراك خالص والاماكن اللي شفتك فيها مش بتاعتي فمحرجه اشوفك ثاني فبطفشك ده اسلوبي حا ول تتاقلم وما تزعلش مني
: مش زعلان بس عايزه اقول لك خفي بنفسك وقومي على رجلك انت قويه وما فيش حاجه تستاهل تزعلي عليها
:شكرا هسمع كلامك وناويه اقوم بنفسي ولنفسي
: اتمنى اشوفك مره ثانيه في ظروف احسن من كده
*قلت بحزن وانكسار
:وانا اتمنى ما تشوفش واحده زيي
*ما علقش لانه فاهم ان حالتي النفسيه في الفتره دي متقلبه بشكل كبير شويه ضحك وشويه حزن
*خرج ودور على الدكتور يساله عن حالتي وازاي ما عرفتوش
:هي اول مره كانت في حاله صدمه وتقريبا مش سامعه ولا شايفه اي حاجه وبالتالي كأن اليوم ده ما حصلش …. انما المره الثانيه الدوا اللي اخذته في المستشفى كان له اعراض جانبيه غير أنه تعارض مع دواء تاني عملها هلوسه …. بجانب الاهانه اللي حصلت من صاحبتها فمش فاكره منه اي شيء او اللاوعي عندها مسحه … بس ده اكيد هترجع تفتكره هتاخود وقت على ما حالتها النفسيه تتحسن
:طب شويه تضحك وشويه تزعل ده طبيعي
:اه هي كانت جايه و نفسيتها متدمره ما تقلقش هترجع مع الوقت
بقلمي سحر السحرتي
*قضيت كام شهر الدراسه كانت بدات بقى لها اسبوعين خرجت و اصريت ابدا والحق اللي فاتني ساعدني سامح وصافي اللي كانت كتبت رغباتها زيي وبقت معايا في نفس الجامعه
*سامح فضل واقف جنبي
*بعد شهرين من بدايه الدراسه بدات ارجع لشغلي الخاص وطورت فيه حاجات من اللي اتعلمتها في الكليه صافي سوقت لي بين عيلتها غير انها كانت بتشتري مني معظم منتجاتي
*جمعت مبلغ كويس بعد الترم الاول ما خلص جريت على الفيلا وانا كلي اصرار ان ده يبقى اخر يوم عمل لامي هناك
*وللاسف قد كان
*سامح كان في الشغل وفضلت اني اروح وهو مش موجود لان اي مواجهه بيني وبين امه كنت هطلع اللي جوايا واكيد هيدافع عن امه فرفضت احطه في الموقف ده او يسمع مني كلمه مش كويسه هقولها لامه
*شاهنده اول ما شافتني الغضب مسكها مش عارفه هي بتكرهني قوي كده ليه …بس الحب من الله ومش مهم واحده زيها تحبني
*زعقت بكل غرور
:مين دخلك هنا وعايزه ايه
*رديت بسخرية
:هكون دخلت من اين دخلت من الباب وعايزه امي هتبطل شغل عند واحده زيك
: واحده زيي شغلت اللي زي امك عطف وشفقه لكن هي ما تستحقش تشتغل هنا ولا كانت تطول
*بكل كرامة وكبرياء
: احنا يا ستي مش عايزين نطول اشبعي بالبيت بتاعك اللي عامل زي السجن مليان طاقه سلبيه وغرور وحقد
*الكلام وجعها فردت بعند وغرور
:طب امك مش هتمشي الا بمزاجي
: لا هتمشي هو انت واخده عليها وصل امانه ولا حاجه وانا معرفش
*رديت بلكنه تهديد واضحة
: ايه رايك لو مشيت من غير موافقتي هبلغ البوليس واقول انها حراميه و اسجنها وبدل ما تبقي بنت الداده هتبقي بنت الحراميه
*ضحكت بسخريه وتحدي أدركت اني هنفذه
:اعمليها عشان بدل ما هي اللي تتسجن اخذ فيكي مؤدبد بعد ما اشوه وشك الحلو اللي انت فرحانه بيه ده …. ولا نسيتي لما رحت مع بنتك اول يوم مدرسه …. واحتمال كبير ما اخدش فيك يوم حبس …. اسكتي مش انا خارجه من مصحه نفسيه و معايا ورق يثبت كلامي
*دخل بابا من المكتب وماما من المطبخ وهما بيسمعوني وانا بتكلم
*ماما ما قدرتش تسكت المره دي اكتر من كده …. لانها كانت بتتالم كل ما تشوفني في المستشفى وشكلي كان زي الورده الدبلانه … بصت لشاهنده و زعقت
: كفايه بقى ظلم و افترى حرام عليك استحملتك كثير وقلت لنفسي عدي و فوتي عشان خاطر بنتي تعرف تعيش وبيت اختي اللي مفتوح معايا لكن خلاص فاض بيا
:انت بتقولي ايه يا مجنونه انت بتخرفي صح
: انت اللي ست مغروره و حقوده وطالعه فيها و مفكره ان اللي خلقك ما خلقش غيرك عشان كده ماشيه تدوسي على خلق الله …. فوقي انت انسانه تافهه فاضيه من جوه ما لكيش لازمه في الحياه عملتلك ايه بنتي عشان تاذيها كدة
*شاهنده ما استحملتش الاهانه وضربت امي بالقلم ونادت على الشغالين يمسكوني …. وجابت امي من شعرها
*امي بصت لبابا عشان يلحقها ويطلع راجل مره في حياته لكنه كان اجبن انسان شفته وبص الناحية الثانية
*شاهنده ماسكه امي من شعرها جامد
:انت يا جربوعه يا بتاعه الحواري بتشتميني …. انا هوريكي وارميك باره رميه الكلاب بعد ما اقلعك هدومك اللي عليك انت وبنتك
*فجاه ماما وقعت وما نطقتش لما بابا عمل نفسه كأنه مش شايف اهانتها على ايد مراته
….. بعدت اللي مسكوني بالعافيه وجريت عليها حضنتها ….وحاولت افوقها زي ما اتعلمت في الكليه وانادي وانا بصرخ
:ماما …. ماما …. فوق يا حبيبتي
بقلمي سحر السحرتي
*قست النبض لقيته مش موجود بصيت لشاهنده وقمت مسكتها من هدومها
:قتلت -يها ….. قتلت -يها
*الشغالين رجعوا مسكوني تاني وهي جريت طلعت على غرفتها تستخبى مني
*دخل سامح جري من الباب على صوت صريخي وشاف ماما واقعه
*حاول يفوقها صرخت فيه وقلت له
:ابعد عنها مامتك قت -لتها ومش هسيبها فاهم مش هسيب حقها
*سامح نده على واحد من الشغالين يشيل معاه ماما ونقلها على المستشفى
*الدكتور خرج من غرفه الكشف
#يا ترى ايه اللي جرى لمامت حلا وحلا هتعمل ايه بعدها
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كبرياء ابنة خادمة)