روايات

رواية كان القصاص حبها الفصل الثالث 3 بقلم شروق السيد

رواية كان القصاص حبها الفصل الثالث 3 بقلم شروق السيد

رواية كان القصاص حبها الجزء الثالث

رواية كان القصاص حبها البارت الثالث

رواية كان القصاص حبها
رواية كان القصاص حبها

رواية كان القصاص حبها الحلقة الثالثة

ادم ببرود: اقل”عي
جويرية بصدمة: اية
ادم بهمس ونبرة كفحيح الافاعي : اللي اسمعتية اقل”عي
جويرية بعصبية: اااانت مجنووون يااااادم انت عااااارف أنت بتقول اية
ادم بغضب: ايوة مجنون مجنون علشان عرفت بنت مقر”فة زيك في يوم
جويرية بغضب بصوت مرتفع : اادم انا مسمحلكش تغلط فياا ابدا مهما حصلللل انا اللي ندمانة علي حبي ليك انا دلوقتي مبكر”هش في حياتي قدك ياادم واكملت بدموع
بسببك خسرت اغلي شئ عندي بسببك حياتي اتدمرت يارتني ماسمعت كلامك ولا روحت معاك المكان دا
ادم بصوت جهوري: انا مجبرتكييييش تيجي معاياااا انا مكنتش اعرف انا فكرتها شقة عادية
جويرية بصراخ: شقة عادية اية اللي كلها نس****ورج**** هااا عايز تفهمني إن دول محترمين

 

 

ادم بعصبية: ولييية إنتي بس اللي حصلك كدا كل اللي كانوا هناك روحوا عادييي عارفة ليية علشان إنتي زبا”لة
جويرية بصراخ: حرام عليك بقا ياخي انت بتعمل فيا كدا ليية سبنييي في حاااالي بقا سبني انا بكر”هك ياادم بك”هك
ادم بغضب وهو يلقبها علي الارض: ونا بقا هعرفك تكر”هيني ازاي انا هندمك علي الساعة اللي فكرتي نطقي في الكلمة دي
ادم بنبرة مخيفة: انا بقا هدفعك التمن غالي اوووي
جويرية برعب: اادم اانت هتعمل اية
ادم بخبث وهو يبعث بأزرار قميصة: كل خير يازوجتي العزيزة
جويرية برعب: ادم علشان خاطري اانا جوري ادم فوق متعملش كدا وتكسرني مرة تانية
ادم بغضب: اخرسيييي مششش عاااايز اسمععع صوووتك
اخرسي خااالص
ونده بأعلي صوتة زينبببببببب زينببببببببببب
زينب بخوف: ايوة يابية انا اهو
ادم بغضب: البت دي تاخديها معاكي تحت ومشوفش وشها خالص مفهوووم
زينب بقلة حيلة: حاضر يابني
جويرية بشجاعة مزيفة: لا مش هروح معاها ياادم
ادم بغضب: قولتي اييية قسما بالله لو مخرجتي دلوقتي هعمل شئ يخليكي تندمي علي الساعة اللي شوفتيني فيها برررة…. ركضت برعب للخارج
بعد خروجها مباشرة بدأ ادم بتكسير كل ما حولة بالغرفة
ادم بصراخ ودموع : ااااااه ليييبة بيحصل معايا كداااا ليييية ااااااه اناااا حبيتهاااا لية مكنش لازم احبها لييية بيحملوهااااا ذ”نب حبي ليها ليييية ااااااه
قاطعة والدة عز الدين الديب

 

 

عز: ذ”نبها إنك حبيتها ودلوقتي بقت مراتك يعني تقدر تحميها اكتر من الاول
ادم بضعف: لييية عملت فيااا كدا ليية اجبرتني علي الجوازة دي ليييية
عز ببرود: لنفس السبب اللي خلاك تيجي وتقبل الجواز
ادم بعصبية: انت عااارف انت عملت فيااا اي دمرتنيي دمرتني خسرتنييي حبيبتي بسببه خسرت حببتي بس والله لدفعه التمن مش هرحمه
عز بغضب: ادم فوق واعرف بتتكلم عن مين
ادم بغضب: مييين يعني انا عملتلة اييية علشان يعمل فياااا كدا عملتلة إييية بسببه كنت هخسر البنت الوحيدة اللي حبيتها طول عمري
عز بحزن:خلي بالك ومتعملش حاجة تندم عليها يابن عز…. وتركة وغادر
ادم بستغراب: انت مش كنت عايزاني اتجوزها علشان الفلوس
عز بتوتر: هاا لا يابني فلوس اية بس انا ماشي خلي بالك منها….. وتركه وغادر
ادم في نفسة بوجع : كدا اللعبة هتحلوا اوووي صدقيني ياجويرية هرجعلك حقك هخليهم يتمنوا الموت علي كسرة القلب دي قطع حديثة مع نفسه صوت صراخات ركض للاسفل
ـــــــــــــــ بالاسفل
زينب بخوف: يااابنتي قومي اانا والله مقصدش قووومي يلااا
ادم بغضب: اييية في اي بتصرخي ليية وتحولت تعابير وجهه لصدمة بعدما رأي تلك الغارقة بد”مائها
زينب بررعب: وووقعت مني من فوق السلم ووومش بتفوق
ادم بصدمة: جوري

 

 

ركضا اليها وحملها واستقل سيارته وذهب بها للمستشفي
في المستشفي
ادم بخوف: هـ هي كويسة يادكتورة
الدكتور: بقت كويسة الحمدلله
ادم: ينفع اشوفها
الدكتورة: اتفضل
بالداخل عند جويرية
دلف إليها ادم وجدها مسطحة علي الفراش دموعها مازالت علي خدها
ادم في نفسة: سامحيني ياعمري بس غصب عني
ادم ببرود: خلصتي تمثيل يلااا قومي علشان مش فاضي أنا للعب العيال دا يلاااا قومي بتبصيلي كدا ليية
جويرية بتعب ودموع: طـ طيب ااخرج عـ علشان ااغير هدومي
ادم بوقاحة: لية هما اللي شافوا جس”مك احسن مني
جويرية بدموع: ارجوك ارجوك اخرج
ادم: خمس دقايق لو ملقتكيش قدامي بررة متلوميش إلا نفسك…… وخرج
بعد مرور 10 دقائق خرجت جويرية وهي تتحامل علي نفسها
جويرية بدموع: اانا جاهزة
ادم: يلا قدامي…. وغادروا للفيلا
ـــــــــــــــــــــــــ في الفيلا
عز بغضب: يعنيييي ايية وقعت منك يازينب هي لعبة دي رووح
زينب ببكاء: والله غصب عني يابية كنت نازلة من علي السلم ورجلها اتلوت ووقعت فجاءة
عز بقلق: ربنا يستر ربنا يستر جيب العواقب سليمة ياارب
ادم بسخرية: اية دا عز بية بنفسي صاحي لحد دلوقتي وكمان قلقان
عز بلهفة: ادم جوري فين حصلها إية
ادم ببرود: يهمك في إية
عز بصوت مرتفع: ااااااادم انا سكتلللك كتيييير لييية بتعمل كدا ومتنساش انا ابوك
ادم بغضب: ابويااااا هو فييين ابوياااا دا انت اب بالاسم بس
عز بغضب: اااااادم فوق انت ازاي تتكلم معايا كدا
ادم بسخرية: اية جيت علي الجرح معلش
عز بعصبية: اددددم فوق بقا في اية واعرف إنت بتكلم مين

 

 

ادم بغضب: انا هقولك انا بكلم مييين بكلم اكتر اب اناني شوفتة في حياتي اب مبيحبش غير نفسة وبس اب راح اتجوز بعد موت مراتة مكملش اسبوع بنت اصغر اصغر من ابنة
عز بخبث: كنت بتحبها هي قالتلي برضوا انك بتحبها علشان كدا كنت رافض جوازتنا
ادم بغضب وعروق بارزة ونبرة مخيفة: قوولت اااية عيد كدا قوللت إيية
عز بخوف: ادم اهدي مالك
ادم بصوت جهوري: عيد كدا قولت إيية
………..: قال الحقيقة يأدم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية كان القصاص حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى