رواية كانها روايه الفصل السابع 7 بقلم آية الفرجاني
رواية كانها روايه الجزء السابع
رواية كانها روايه البارت السابع
رواية كانها روايه الحلقة السابعة
فارس وصل ي ابوي وصل
قالتها هنيه وهي بتجري علي فارس
فارس اول ما وصل البيت لقي اختو بتجري عليه
اول ما فارس شفها ساب الشنطه الي كانت في ايدو وجري عليها وحضنها وامنيه مش عارفه هيا مين
هنيه بدموع:
اتوحشتك جوي ي اخوي
فارس:
وانت كمان ي هنيه وحشتيني قوي ي قلب اخوكي
هنيه بعتاب:
كده برضو ي فارس تغيب عنينا سنتين
فارس بحزن:
معلش ي حببتي كان غصب عني
بعدت عنو وهيا بتبص لامنيه بابتسامه وامنيه كانت متوتره ومش عارفه تعمل ايه
هنيه بابتسامه:
اهلا بمرت اخوي وقامت حضنها وامنيه افتجأت ومبقتش عارفه تعمل ايه وبتبص لفارس الي ضحك علي شكلها
هنيه بعدت عنها وهيا بتبص لفارس وتقول:
مرتك حلوه جوي ي فارس ربنا يخليكم لبعض ي رب
فارس:
امين يرب
الحج انور كان واقف على باب البيت مستني يشوف فارس اول ما شاف فارس عيونه دمعت وفارس جري نحيتو وحضنو جامد
فارس بدموع:
وحشتيني جوي ي ابوي
انور بدموع وفرحه:
وانت كمان ي جلب ابوك اتوحشتك جوي ي فارس
هنيه بهزار:
الله يحج انت مش كنت عندو في الفرح وشايفو سيبو بجي خليني اشبع منيه
انور خبطها بالعصايه وهو بيقول:
بس يبت سدي خشمك ديه
وبص لامنيه المتوتره وفتح ايده وقال:
ي مرحب بمرت الغالي نورتي بيتك يبتي
امنيه حضنتووقالت:
عامل ايه ي بابا الحج متعرفش كنت وحشني قد ايه
انور:
وانت كمان يبتي
يلا تعال يفارس خذي يبت الشنط من اخوكي وبص لفارس وقال:
هات مرتك وتعال ي ولدى عشان الوكل يلا
فارس:
معلش ي ابوي بس اني تعبان جوي وعايز انام الاول مصدقت وصلت ومليش نفس
انور:
خلاص ي ولدي روح انت و علي ريح ومرتك تاكل وتبجي تتطلع
امنيه بصت لفارس بتوتر وهيا خايفه وبعدين قالت:
وانا كمان عايزه انام لاني تعبانه جدا وبجد مليش نفس خالص لان فارس جاب لينا اكل في الطريق
انور:
تمام رحو ريحو عشان السفر واي وقت يبتي تعوزي اي حاجه البيت بتك
امنيه ابتسمت وطلعت هيا وفارس
❤❤💖💖❤❤
هتفضلي قاعده كده متعمليش حاجه مش خايفه السنه تضيع عليكي يبت
اسماء بحزن:
اعمل ايه يعني ي ماما منت عارفه اني مش،قادره اتحرك وبعدين اميره بتعبتلي المحاضرات وانا بذاكر اهو
ثناء بغيظ:
يبت يبت دا انت من الصبح تجرى ورا اختك الي يشوفك يقول ولا مكسوره ولا حاجه وعند الكليه تعبانه صح وبعدين اخوكي قال هيوديكي ويجيبك
سواء يوم او اتنين في الاسبوع
اسماء:
انت ي امي انت مش عايزه اني اخف ولا ايه وبعدين بتك منها لله جرتني وراها ااااه يرجلى اااه
مش قادره ي ماما يعني رجلي بتوجعني وانت جايه
تقوليلي كليه ومعرفش ايه مش مهم رجلي الي بتوجعني دي
ثناء في نفسها شوف البت قال ايه تعبانه وقالت:
الدكتور قال انو رجلك خفت امبارح وقال انو مكنش كسر كان بحطه جامده عشان كده ظهرت كأنها كسر وانت بقالك اسبوعين اهو نايمه قوي يبت بلاش جوي الصعبنيات ده مبيكلش معاياا
اسماء بصدمه:
انت بتتكلمي جد انت عايزاني اقوم امشي واروح الكليه بصحيح
ثناء:
فاكره اني بهزر ولا ايه قوووي يبت يلا
وخرجت وهيا بتقول
نص ساعه وتكوني بره بدل ما ادخل اظبوتك بلا دلع
اسماء قامت وهيا بتونفخ وتقول:
استغغر الله العظيم يرب يعني امي كشفتني منو لله دكتور الزفت ده كنت مرتاحه ومبرحش الكليه والاكل بيجي لحد عندي يوووه
💖💖💖💖💖💖
عند سلمي كانت قاعده زعلانه انو بنتها بعدت عنها
واحمد وحمزه قاعدين احمد قاعد الاب وحمزه ماسك الفون
سلمي بصت عليهم وانو كل واحد فيهم قاعد مع نفسو لما يكونو في البيت وهيا وحيدة وامنيه الي كانت بتقعد معاها ودلوقتي مشيت
سلمي في نفسها يعني لو كان حد منهم اتجوز كان مراتو او حتي عيالو قاعدين معيا وبعدين افتكرت اسماء وابتسمت في نفسها وقامت عشان تكلم ثناء
سلمي:
الو اهلا ازيك ي ام اسماء عامله ايه ي حببتي واسماء عامله ايه دلوقتي
ثناء:
ازيك ي سلمي ي حببتي الحمدلله والله بخير
والبت اسماء بقت كويسه ورايحه الكليه اهي
سلمي بابتسامه:
طب الحمدلله انا مبسوطه انها خفت والله
هيا باقي معها قد ايه علي معاد الامتحان بتعاها
ثناء:
والله معرفش بس تقريبا كده اول الشهر الجاي
سلمي:
ااه طيب ربنا معاها يرب طيب انا هقفل وابقي اكلمك بعدين ي ام اسماء
خرجت سلمي وقعدت بين حمزه واحمد الي مازالو زي ما هما
سلمي بزعيق ولا انت وهو بصولي كده عشان زهقت منكم ومن برودكم ده
احمد وحمزه بصولها باستغراب وبعدين بصو لبعض
احمد:
مالك ي امي في ايه
حمزه بضحك؛
هيا امنيه لما مشيت اصرت عليكي ولاايه
ضربتو علي دراعو وهي بتقول:
اخرس ي قليل الادب سكتت وبعدين قالت قوم يلا من جنبي يلا مش عندك شغل لسه قاعد ليه
حمزه بصدمه:
ماما انت ببتكلمي بجد عايزاني امشي دا انت كل يوم تمسكي فيا عشان ما امشيش
سلمي:
غيرت راي انت حلال فيك الشغل قوم يلا امشي
حمزه قام وهو بيقول:
سبحانه مغير الاحوال الي خلا ام احمد تتغير
بعد ما حمزه مشي احمد كان قاعد ساكت وبيبص علي امو وخلاص وسلمي شافت انو احمد مركز معها
احمد:
خلصتي ي امي قولي الي عندك يلا حمزه مشي
سلمي بتوتر:
ق قصدك ايه يعني
احمد:
ماهو انا عارفك اكتر من نفسي وفاهم الي حصل وتطردك لحمزه عشان عايزه تتكلمي وعندك حاجه
فقولي يلا سامعك اهو
سلمي بضحك:
قافشني انت دايما كده عموما انا فعلا عايزه اتكلم معاك وبصراحه الموضوع ده انا نفسي فيه من زمان
ونفسي تحققلي الامنيه دي ي احمد
احمد باستغراب:
في حاجه انت عايزها ي امي قوليلي بس وانا اعملك الي انت عاوزه انا عمري طلبت مني حاجه وقولتك لا
سلمي بهدوء:
هو الموضوع ده ميخصنيش
احمد:
امال يخص مين يخصني قصدك
سلمي:
اااه انا عاوزك تتجوز ي احمد هيا دي الامنيه الي عندي نفسي اشوف ليك عيال واللعب معاهم زي باقي الناس ويملو عليا البيت بدل ما انا ببقي قاعده لوحدي طول اليوم
مسكت ايدو وقالت بدموع هتتحقق الامنيه دي ليا ي احمد ولا
احمد بمقاش عارف يقول ايه وساكت وسلمي حست انو مش موافق وزعلت ولسه هتقوم احمد مسك ايدها وقال بابتسامه:
يعني لو انا اتجوزت هتبقي مبسوطه ي امي
سلمي:
يبني مش عشاني انت كبرت وخلاص الي في سنك اتجوزو وانت كمان الحمدلله بقيت مسؤل وعندك شغل وبيتك بقلم ايه الفرجاني جاهز ايه يخليك تتأخر بقي
احمد بتنهيده:
وعلي كده بقي اخترت العروسه صح لاني انت عارف مليش في الموضوع ده
سلمي بابتسامه:
ااه اخترت بس طبعا انا مقدرش اجبرك علي حاجه لو
مش حابب خلاص ولو برضو تعرف بنت قولي هيا مين ونروح نخطبهالك علي طول
احمد بضحك:
شكلك مستعجله قوي ي امي عموما لا انا معرفش بنات ولا حاجه هو انت متعرفش ابنك ولا ايه ي ام احمد
سلمي بفرحه:
حيث كده بقي ايه رايك في اسماء
احمد باستغراب:
اسماء وبعدين استوعب هيا تقصد مين وبصلها وقال
انت كنت ببتتكلمي بجد بقي.
سلمي:
امال بهزر وبعدين البت عجباك وصراحه انا حبتها وحبت امها قوي ها قولت ايه
احمد بتوتر:
خلاص تمام ماشي.
سلمي بغمزه:
خلاص تمام ماشي يعني عجباك صح زي ما قولت
احمد ابتسم ومردش عليها وهيا قالت:
هقوم اكلم ام اسماء واقولها بقي اني كلمتك
احمد باستغراب:
هيا كانت عارفه ولا ايه
سلمي بتوتر:
ااه مهو صراحه انا قولت ليها يوم ما كنا عندهم وهيا رحبت بالموضوع وقولنا هنستني لحد ما نشوف رايك الاول عشان تكلم ابو اسماء
احمد اتصدم وقام مشي من غير ما يقول حاجه
❤❤❤
عند ام اسماء كانت اسماء راحت الكليه وابو اسماء وامها قاعدين
محمد:
ابو حسام كلمني امبارح وقال هيجو يشربو معانا شاي
ثناء:
انت قولتهم ايه
محمد:
قولت لهم ينورو مش بتك وافقت وكانو هيجو ونقرا الفاتحه هقول بكره ل عثمان اخويا يجي عشان يحضر معنا
ثناء بصدمه:
ااايي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كانها روايه)