رواية كانسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندى عاطف
رواية كانسر الجزء الخامس عشر
رواية كانسر البارت الخامس عشر
رواية كانسر الحلقة الخامسة عشر
سمر. ماخلاص يازفته بطلي نواح مااخوكي راح يدور عليه
نظرت لها رحمة بغضب والله ياماما غير اني شايفاكي كويسه كنت قولت انو انتي عملتي في حاجه
سمر. ليه ياختي هعمل في حته جربوع زيه حاجه
رحمه. طيب هو ممكن يكون راح فين
سمر. ياخوفي لااحسن يطلع نصاب وبيتجوز باالجوز
رحمه. بصراخ وصياح ماخلاص بقا في ايه ده انا حتي بنتك
سمر. بت قليله الربايه والله خليكي ياختي قلقانه على المحروس
صعدت للاعلي وهي تسب بها
ازاحت خزانه غرفتها قليلا وقامت بفتح الباب الخلفي
ياااه والله انو انتي مسلاياني اوي ياروح اكملت بضحك وشماته بس واخده بالك انك بقيتي جسد من غير روح فكي كده ياقلبي ده انتي لسه مطولاه هنا دول عشرين سنه بس
نفسي اعرف انتي لسه عايشه ازاي ومفيش حتي نسمه هوا هنا
نظرت لها الاخري بعيون باهته وعدم القدره على تحدث
عشان معايا ربنا ياسمر اللي اقوي منك ومن جبروتك هخرج ياسمر من هنا قريب هخرج وانتي هتندمي على كل لحظه في حياتك
سمر. وهي تقلدها هخرج قريب من هنا ياسمر هخرج وهتندمي على كل لحظه في حياتك تصدقي خوفت خوفتيني اوي ياروح اه والله بصي شعري شاب ازاي ولا جدتي لبشت من كلامك ازاي
اضحكي براحتك بس وحياه عيالي لاتندمي
سمر. عيالك اوبس هو انا نسيت اقولك يااختي عيالك حصلهم ايه
نظرت لها الاخري بخوف من حديثها مالهم عيالي ياسمر عملتي فيهم ايه هما كمان
عملت ده انا عملت وعملت خليكي بس وهبقا افاجئك
خرجت واغلقت الباب مجددا وكان لم يجري شيئا هنا
نزلت دموع الاخري بقهر فاهي ليس لديها غير البكاء في هذه الحجره المظلمه منذ عشرين سنه
عادت بذكرتها للماضي منذ عشرين سنه بالماضي
قولي بقا ياحبيبي ايه اللي خلاها تيجي فجاء كده في دماغك نروح المزرعه النهارده
مش عارف ياروح خايف قوي انا عاوز اروح للمحامي وانقل كل حاجه بااسمك انتي والولد
روح. بخوف في ايه يازكريا مالك كده وايه الكلام ده
زكريا. خايف ياروح خايف اموت ورفعت اخويا يظلمك انتي والعيال انا عارفو ده جبروت زي مراته
روح. الف الشر عليك ياحبيبي متقولش كده تانى ونبي اكملت ببكاء وبعدين حسك بالدنيا في وسطينا
زكريا. ضمها اليه عشان خاطري اسمعي كلامي وريحيني لبسي تيم وسيبي ادا مع اختك
روح. طيب مانخدها معانا
زكريا. لا سبيها عشان شوفتها بتكح النهارده وكانت حرارتها عاليه شويه
عادت للواقع المريب التي تعيش به ثم صرخت بقوه ااااه يازكريا كان عندك حق يااارب انت المنتقم ياارب احميلي عيالي من بين ايد الشيطانه دي
_________________________'”
بعدما انتهي الاجتماع
عارف ياادهم انا هبلكك من كل حاجه علي التليفون انساني بقا ياجدع مش كفايه فرهدتني
ادهم. بضحك وهو يقود السياره لا اجمد كده يابطل لاحسن تكسفنا النهارده
اياد. لا خلاص انا هروح انام وبلاها جواز
وصل ادهم امام منزل اياد
اياد. متنساش تيجي النهارده ثم غمز له بس متجيش سنجل يانمس
ضحك بياس عليه فاهو تعود على حديث اياد ومنكشاته
_____________________*
فتح عينيه ببطئا وهو ينظر حوله ثم فزع وهو يري المكان التي هو متواجد به
احمد. انتو مين وعايزين ايه
نظر له احدي الرجال بشر انا عزرائيل وجاي عشان اقبض روحك ياعسل
احمد. عسل وعزرائيل ده اكيد مهما نحله عشان تخلف السكر الظريف ده
نظر له الشخص بشر وغضب ثم صرخ برجاله ادفنوه
احمد. استني بس ياعم يدفنو مين ده انا عيل تافهه والله وبعدين انا علي طول ماشي جمب الحيط يعني معملتش حاجه عشان تنتقم مني بالطريقه دي
ضحك الشخص لا ده حماتك هي اللي عاوزه تباركلك بس بطريقتها ياله خلصو تعالو
احمد وسع ياعم انت وهو كده اااه ياولد ال****
كانو يلقون عليه التراب حتي الاخر لم يعد يري شيئا او يستطيع التنفس قليلا
خلصنا ياريس
تمام خليك انت هنا عشان لو حصل لبش ولا حاجه ولا حاول يفتح القبر ويخرج منه
متقلقش ياريس عيني مفتحه
ربنا يستر
____________________*
صعد لغرفتهم وهو يدندن بغير العاده
نظرت له ادا بسخريه
ادهم. اقترب منها وهو يضم وجهها عارف انت الحظ بعينه كان وشك حلو عليا كل اللي الناس شايفينه ميجيش واحد في الميه من اللي انا لسه مقولتوش
ادا. ايه ياادهم مالك ياحبيبي الاجتماع كان حلو صح
ادهم. كان سكر يامزتي
(ادهم بقا بيئه ياجماعه 😂)
ادا. مزتي؟
ادهم. وقلبي وعيوني وروحي وكل حاجه
ادا. وده من امتا انت اول مره تدخل تغنّى كده انت كنت فين ومع مين طيب ولما انت كداب اوي كده ليه بتفضل تكلمني بطريقتك دي عاوزني احبك واتعلق بيك وبعدين تسبني صح
نظر لها بعدم فهم ولكنه لم يهتم وقام بتلمييسه على شعرها التي بداء بالطلوع مجددا
بس ايه الجمال ده انتي كل يوم بتحلوي اكتر من اليوم اللي قبله حقيقي انا محظوظ اوي اني معايا القمر ده كله
نظرت له ببسمه بلاهه بجد انا حلوه اوي كده
ادهم. طبعا ياحياتي ومش حلوه وبس وكمان عندك عيون بتخليني انهار لما اشوفهم
نظرت له بصدمه رمقته بقوه في صدره
انهار؟ مين انهار دي ياادهم
(ادا دي راضعه نكد وهي صغيره تقريبا😂)
ادهم. وهو يحاول كتم اعصابه مين انهار دي ياحبيبتي
انت لسه قايل بتخليني انهار
ادهم. يعني انتي سبتي كل اللي قولته وركزتي في انهار ابتسم لها وهو يضغط على اسنانه ويده بقوه طيب حقك عليا ياادا انتي عيونك دي لما اشوفها بتخليني اتزفت واتنيل احبها
ومالك بتقولها كده ليه أنشأ الله
اغمض عينيه بقوه وقد وصل لمراحل الغضب
تراجعت هي للخلف قليلا وهي تنظر له بخوف
على فكره انا كمان بحب كلمه انهار اوي واتزفت واتنيلت انت اجمل رومانسيه في حياتي ياحبيبي لو عاوز ترتاح واخرج انا معنديش مانع وبعدين كمل غني ده انا حبيت الاغنيه اوي
نظر لها بسخريه لا ياشيخه
اه والله انت الحظ بعينه كان وشك حلو عليا كل اللي الناس شايفينه ميجيش واحد في الميه من اللي انا لسه مقلتوش
اقترب منها وهو يحاوطها بين ذراعيه نزل براسه قليلا لكي يصل لها وايه اللي لسه مقلتهوش
ها؟ كانت تنظر له ببلاهه
بقولك وايه اللي لسه مقلتهوش ياحبيبتي
نظرت له بتوهان مقلتش ايه … ولكنها واخيرا فاقت وهي تراه يقف يسنجها بين ذراعيه نظرت له بتذمر ودعست علي قدمه بقوه حتي صرخ الاخر بالم
عشان تبقا تحترم نفسك ياعديم الربايه
كانت الاخري تستمع عليهم من الخارج وكان هناك دخان وهميا يخرج من راسها بغضب من هذان الاثنين
(دول هيشيلوكي ياساره صدقيني فكك من الانتقام ده بقا 😂)
جتكم القرف بس ماشي ملحوقه والله لااخرب يومكم بطريقتي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية كانسر)