روايات

رواية كانسر الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الجزء الثامن عشر

رواية كانسر البارت الثامن عشر

كانسر
كانسر

رواية كانسر الحلقة الثامنة عشر

حملها وهو يركض بها في المستشفى ويصرخ في الاطباء
انتو واقفين تتفرجو يابهايم اخلصو حد يشوفها
نطق كلماته بصوت جهوري وغاضب انتو واقفين تتفرجو يابهااايم اخلصوو
ركض الجميع من امامه وحملو ادا لغرفه الطوارئ
روح كانت تنظر لاادهم بتدقق
هو انا مش شوفتك قبل كده
ادهم. مظنش
روح. بس مش عارفه حاسه اني شوفتك بس مش فاكره فين
خرج ادهم من المستشفى وتلقي اتصالا من رجاله
هربت ابتسم بسخريه علي ساذجة ساره سبوها تهرب مش مشكلة……….. علي الاقل هخلص من قرفها
اغلق الهاتف وهو ينظر بجهه المستشفى بملل انا تقريبا كده بقيت بقضي وقتي هنا اكتر مابقضيه في الشركه
السفينه اللي فيها البضاعه غرقت ياباشا
التف ادهم بصدمه لمن يحدثه غرقت

 

 

اه ياباشا عشرين قطعه اثار راحو في المايه يعني اتبخرو خلاص
ادهم. وقد تحولت عيناه للاسود المفحم وانت كنت فين يا اياد والسفينه بتغرق
ابتلع اياد ريقه وهو يبتعد للخلف قليلا انا كنت في السفينه ياادهم وكمان قولت هاخد مي معايا عشان محدش يشك في حاجه
سحبه ادهم خلفه للسياره وهو يسب به
بقا صفقه تساوي مليارات تروح في المايه للسمك
اياد. اهدي ياادهم انا شاكك ان السفينه مغرقتش كده من نفسها اكيد في حاجه حصلت وكمان انا لحظت حاجه لما السفينه غرقت التماثيل مظهرتش
ادهم. يعني ايه
اياد. يعني التماثيل مكنتش في السفينه اصلا لو تلاحظ انها كانت المفروض تطفو علي سطح المايه لما غرقت بس ده محصلش معني كده انها مكنتش موجوده اصلا
ادهم. توقف بالسياره امام شركته نزل وخلفه اياد مسرعا
اياد. انت ناوي علي ايه
جلس ادهم علي مكتبه وهو يلتف بالكرسي ناوي علي كل خير
امسك هاتفه وكاد سيتصل علي احد ما ولكن رن الهاتف
ابتسم بسخريه وهو يري المتصل
اتا صوت ضحكات من الهاتف……. متخيل شكلك دلوقتي ياباشا بعد مايعيني انضحك عليك وهي مش سهله الكلمه ياباشا بس انت بردو انضحك عليك
ادهم. وهو يرسم ابتسامه شر علي ثغرتيه مش ادهم اللي يتقالو كده ياجيوم
جيوم. وهو يكمل ضحكاته باستفزاز ادهم انت شكلك لسه مفوقتش من الصدمه صح
ثم اغلق الهاتف وهذا مااغضب ادهم اكثر

 

 

ادهم. وهو يتوجه بنظره لااياد خمس دقايق وابن ال****** ده يكون قدامي في المخزن اخلص
ركض اياد للخارج مسرعا ورحل لتنفيذ ماقاله ادهم
____________________*
كانت تضحك ضحكات عاليه بصخب انا سمر هانم انا سمر هانم ……… هتندمو كلكو هخرج وهتندمو
قامت سيده كانت تنام بالسرير الاسفل لسمر جرا ياوليه انتي وطي صوتك مش عارفين ننخمد
سمر. اوعي كده ياحساله انتي انتي متعرفيش انا ممكن اعمل ايه في فيكي
اجتمعو النساء امامها بقا احنا حساله يا***** وانقضو عليها بالضرب حتي كادت ان تفقد وعيها
___________________*
اتجهه للمستشفي مجددا ودلف لها
وجدها تستلقا علي الفراش بتعب
اخبارك ايه دلوقتي ياحبيبتي
ادا. بحزن الحمدلله…… انا عاوزه اقولك حاجه ياادهم انا
قاطعهم دخول الطبيب وهو ينظر لاادهم بابتسامة انا عندي خبر كويس لحضرتك المدام الخلايا السرطانيه اللي في جسمها اتجمعت كلها في جزء معين من المعده وده يخلينا نقدر اننا نصتئصل المرض بس لازم العمليه تتعمل دلوقتي قبل مالخلايا تعمل انفراط من جديد
وافق ادهم علي العمليه
تم تجهيز ادا لغرفه العمليات كانت تنظر لاادهم بنظرات لايفهمها كانت عيناها تهبط بالدموع وتشبهه حجرات الجمر
لم يفهم ادهم مابها ذهب لها قبل الخضوع للعمليه ادا انتي كويسه ياحبيبتي
نظرت له بعتاب وألم متأكد اني حبيبيتك ياادهم
دلفت لغرفه العمليات ونظرتها لم تنظر تسقط من عليه
لم يفهم ادهم حديثها او حتي مابها بحث بعينيه عن والدته ولكن لم يجدها
رن هاتفه وكان المتصل اياد
ادهم. ادا تخرج من العمليات وهجيلك
اياد. ادهم عاوز اقولك حاجه اهم من كده
ادهم. مش وقته اقفل
اغلق ادهم معه وهو مازال يفكر في نظرات ادا له ولم يفهمها
________________*

 

 

ابوس ايدك ياسمر قوليلي ابني فين
سمر. وهي تنظر لها بخبث مش بالساهل كده تعرفي ابنك فين
روح. هعملك كل اللي هتتطلبيه حتي لو عوزاني اخرجك من هنا
سمر. لا ماهو انتي هتخرجيني من هنا وغصب عنك بس ده مش من ضمن الشرط
روح. يعني ايه
سمر. حياه ابنك مقابل انك تقتلي
صعقت روح وهي تنظر لها بصدمه اقتل
سمر. اه تقتلي والا بقا مش هتشوفي ابنك تاني في حياتك…… ها موافقه تشوفي ابنك وتحضنيه ولا بلاها وخلاص……. انا هقولهم يخلصو عليه احسن
روح. بسرعه لا لا انا موافقه قوليلي مين اللي عاوزه تقتليه
سمر. وهي تنظر لها بخبث واستمتاع احمد عاوزاكي تسميه خدي دي تحطيلو منها خمس نقط في العصير او الاكل وبعدها علي طول هيطير
روح. انتي ايه شيطانه عاوزه تقتلي جوز بنتك
سمر. واقتل بنتي نفسها واي حد يقف في طريقي…. اوعي تشمي الازازه دي لاحسن تطيري انتي
اخذت روح منها الزجاجه وهي ترتجف بخوف طيب انا قاعده مع ادا ازاي هحطهاله
تروحيلهم البيت وتقولي لرحمه انك جايه تقضي معاهم اليوم وتدخلي المطبخ وتعمليلهم عصير وتحطي خمس نقط
روح. وبعدها هتخليني اشوف ابني
سمر. وهي تبتسم وحياه اغلي حاجه عندي ياروح هخليكي تحضنيه كمان وتمشي معاه
ابتسمت روح بتوتر وهي تنظر للزجاجه التي بيدها
_________________________*
اياد. ده انت هيتعمل منك شوارما ياجيوم
جيوم. وانا مستنيه علي نار احر من الجمر….. مش هي بتتقال كده بردو
اياد. بتأفف انت عبيط ياجيوم انت بتلعب مع ادهم وانت عارف ممكن يعمل ايه فيك
جيوم. دي معركه بين النااس الكبار يااياد انت ملكش دعوه بيها احسنلك وكمان ادهم هو اللي رجله هتنكسر في اللعبه دي
اصلها مش هتعدي بالساهل كده
اياد. انت حر انا حذرتك وخلاص لكن بقا لم تشرف جمب جثث الادهم متبقاش تعيط
جيوم. هنشوف مين اللي هيعيط
_________&&&&

 

 

تتوقعو ان روح ممكن تحط السم لااحمد وسمر هتوفي بوعدها ليها
توقعاتكو من نظرات ادا لاادهم وهي داخله العمليات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية كانسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى