رواية قيود العشق الفصل السابع عشر 17 بقلم عائشة الكيلاني
رواية قيود العشق الجزء السابع عشر
رواية قيود العشق البارت السابع عشر
رواية قيود العشق الحلقة السابعة عشر
حطت ايديها على شعرها و بصت لايديها بصدمة حطت ايديها على بوقها حتي تمنع صوت سرخها الداخلي و بكها تميم صحي و جري عليها بلهفة و خوف:ـ سارة مالك حاسه بوجع ديخة اطلب الدكتور مالك يا حبيبتي سارة اتكلمي متخضنيش عليكى يا حبيبتي
سارة فتحت كف ايديها الى فى خلصة من شعرها:ـ مفيش حاجه يا تميم انا كويسة انا بس افتكرت اهلي
تميم بص لشعرها خدو من ايديها ركنه على جانب مسك ايديها:ـ حقك تعملي اكتر من كدا دا اختبار من ربنا لينا و احنا قده شعرك هيرجع احسن من الاول انتي قوية
سارة سحبت ايديها قامت بالعافية دخلت التواليت و قعدت تبكي بقهرة نفسها تجري على تميم و تشركه خوفها بس من ساعة ما حصل في الماضي و هى طالعته من حساباتها قعدت على الأرض:ـ ههههه اوية و مفتريه و انا مكسورة من جوايا مكسورة انا بقيت لوحدي حياتي ادمرت انا مش قادرة يارب صبرني يارب صبرني و ارحمني برحمتك انا مش قادرة استحمل انا مش موجوعة من الكانسر ولا الكيماوي ولا الإبر انا موجوعة من البشر والظلم انا قلبي وجعني بسبب البشر و غدرهم حتي تميم مش عارفه ابقي صافيه من ناحيته مش عارفه اتهمو ليا لسه مغروث جوايا مش قادرة استحمل مش قادرة
بعد شوية قامت غسلت وشها و خرجت
تميم من غير اي كلمة شلها و حطها على الكنبة:ـ هتفطري يعني هتفطري دا قرار
سارة بحادة:ـ انا مش مشلولة علشان تشيلني و ياريت يكون في حدود معايا تمام
كانت هتقوم تميم شدها عليه و فضل يكلها بالعافية بعد شوية شغل الاب توب و شغل فرحهم
حضن ايديها بين ايديه:ـ كونا فرحانين اوى
سارة بابتسامة:ـ ممم كنت طيرة من الفرح كنت حاسه اني الدنيا كلها حسدني حتي انا كنت بحسدني عليك و على اهلك طالعت مخدعة بحسد نفسي على الناس الغلط ( تبص في عيونه) تعرف يا تميم لو شوفتك بتخوني هقول انى اتعميت هكدب عيني حتي لو كانت شايفة الحقيقة غلطة مين ليه وصلنا لكدا اتخليت عني سبتني لوحدي حتي مفكرتش تسالني ا انا تربيت ايديكم بس صح الى ملوش اهلها ملوش سند انا مش عايزك يا تميم سبني سبني بلاش تكمل معايا شفقة مش هزعل بس متوحعنيش بطريقتك دى
تميم:ـ سارة انا كمان ضحية زيك بالظبط اعمل اي قوليلي شايف مراتي مع راجل غيري و في بيتو و اوضته عايزني افهم اي بالبس و الوضع قوليلي
سارة بانهيار:ـ اشششش اخرس اخرسسس كفاية كفاية بقا ابوس ايدك كفاية لسه بتبرر انت شوفت مني اي هااا انطق دى اخلاقي
سارة قامت بغضب و جنون طالعت السيتي و كسرته على مية شفقة حتي البوم صور بتاعهم:ـ شايفة دى اول هدية جبتها ليا لم كنت صغيرة الرابط لقصة الحب العظيم
خلع.ت السلسلة من رقبته رميتها في الأرض و داست عليها امشي ااامشي يا تميم ( تبدبت على الأرض بانهيار) ااااامشي مش عايزك في حياتي اااابعد عني
تميم قرب منها غصب عنها مسك ايديها و حضنها حاول يهديها سارة فضلت تضرب فيه بانهيار
” عند مرام”
مرام:ـ مش ملحظة انكي بتدخلي في الى مش يخصك
مرام انا اختك و خايفة عليكى
مرام بغضب:ـ و انتي مين علشان تحطي نفسك في خانت اختي هاا مين سامحلك تدخلي في حياتي احنا مش اخوات تمام و اياك ثم اياكم تخدو عليا زيادة عن اللزوم تمام
مرام خدت شنطتها و مشيت راحت مدرسة زين
مرام:ـ يعني اي مشي
يا فندم باباه جاه خدو من شوية
مرام قولت باباه تمام
طالعت الفون مش شنطتها و اتصلت على تميم
” عند تميم”
تميم بحزن ممزوج بعصبية مكتومة:ـ ايوة يا مرام انتي كويسة
مرام:ـ كويسة بقولك زين معاك
تميم:ـ زين في المدرسة كنت هتصل بيكي علشان اقولك تجبيه
تميم قام بعد عن سارة:ـ انتي بتقولي اي يعني اي مش في المدرسة
مرام بدموع:ـ مش عارفه والله ما عارفه المدير قال ان ابوه خدو قولت يبقا انت خدو
تميم……….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قيود العشق)