رواية قيود العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم عائشة الكيلاني
رواية قيود العشق الجزء الرابع عشر
رواية قيود العشق البارت الرابع عشر
رواية قيود العشق الحلقة الرابعة عشر
نيفين وشها شحب خالص:ـ ا انت بتقول اي يا تميم
تميم قام قفل الباب و مسكها من شعرها بغل :ـ هتصتعبطي يا روح ام.ك اى فاكرني قرطاس فاكرة ان هتعرفي تضحكي عليا يبقا متعرفيش بتلعبي مع مين بس معلش بقا يا بنت* بتحطي ليا منوم علشان تلبسي كل زبلتك ليا ليه عبيط مش هعرف بس وحيات ربنا ما هسيبك يا نيفين الكل.ب
نيفين بألم و كدب:ـ انت بتقول اي يا نهار اسود يا تميم انت بتشك فيا بتشك في مررراتك ولا مقدرتش عليها تعمل عليا راجل هى علشان خانتك فاكر
قبل ما تكمل كلامها كان قلم نزل على وشها فجأة بقوا عدة اقلام وراء بعض
ضغط على شعرها اكتر:ـ مراتي مش لم تكوني ضفرها الاول مراتي الى فتحت ليكم بيتها و اعتبرتكم اخواتها مراتي الى غدروا بيها يولاد الك.لب بس قسما بالله ما هسيب حقها انتي تدعي انكي تموتي لاني مش هرحم حد منكم
نيفين:ـ و ليه هى عندها و وخدة كل حاجة و انا لا حتي انت خدتك انا بحبك و لم روحت أعترف ليها مسحت بكرامتي الأرض
تميم بسخرية:ـ لا مش معاها حق الصراحة كنتي حامل من مين بقا و جيت تلبسيني إلى في بطنك مممم
مسك المسدس رفع في وشها:ـ هعد لواحد لتلاتة لو معترفتيش قسما بالله يا نيفين ما همعل إعتبار لاهلك ف قولي و اشتري عمرك
نيفين غمضت عيونها:ـ انا هقولك على كل حاجة بس ابوس ايدك اعتقني علشان خاطر ربنا ارحمني انا بنت خالتك يا تميم
تميم:ـ اسمع الاول
نيفين:ـ لو اتجوزت سارة من رغم انى حاولت اخليها تكرهك و ازق عليك بنات و اعمل بس مكنتش بتصدق و وجعني و اتوجعت اكتر لم لقيت كل البيت بيحبها حتي الخدمين ف فكرت اعمل س.حر بس خوفت خوفت اوى فقررت اني هخد حقي منها قررت انى هرجع كل حاجة خدتها مني فرحت لم لقيت الشغلة بتاعتها زعلت منها كانت خناقه كبيرة سخنتها على سارة و طمعت في المبالغ الى دفعتو ليها
تميم:ـ كملي
نيفين:ـ رحمة كانت بتغير من سارة و دا كان واضح جدا في يوم فرحكم ف اتفاقنا و اقنعت جاسر بطلوع الروح انه يوافق بالفعل وافق
فلاش
نيفين راحت بيت رحمة لانهم كانوا عايزين ينفذو الخطة راحت عندها و استخبت بعد وقت سارة جت و هى طايرة من الفرح
سارة بفرح:ـ انا حامل يا رحمة بجد مش مصدقة نفسي انا هروح اقول لى تميم اكيد هيطير من الفرح زايى انا فرحانة اوى بجد
رحمة بابتسامة مصتنعة:ـ الف الف مبروك يا روحي
رحمة قامت حضنت سارة و الغل و الحقد مالي وشها مسكت رفعت الإبرة الى مخبيها في ايديها و حطيتها في رقبة سارة و ضغطت عليها بغل
سارة و قعت في الارض
رحمة:ـ كله تمام يا نيفين اطلعي
نيفين:ـ لازم نبعت الفيديو
انا دلوقتي بعتت الفيديو لتميم
رحمة:ـ نكشف يخرب بيتك
نيفين:ـ اومال الخط الجديد بيعمل اي اهم من الشغل ظبط الشغل
رحمة:ـ كلمتي جاسر
نيفين:ـ اه هو في الطريق اهو
بعد وقت جاه جاسر شلها و حطها في عربيته و عمل زى ما اتفقوا و نيفين فعلا بعتت صور لجاسر مع سارة من رقم مجهول وبعدين مشيت هى و رحمة بعد وقت جاه تميم سارة كانت فاقت بس متأخر مش فاهمه اي الى حصل
تميم بص ليها بصدمة و حزن:ـ انتي طالق يا سارة
باك
تميم:ـ حطيتي ليا المنوم من امتي و الزاي
نيفين بدموع:ـ بعد ما سارة مشيت علشان اوهمك انك اعت..دايت عليا بالنسبة اب ابني فهو مهدي بعد ما دفنت سارة انا و رحمه و الشغالة كنت متوترة و خايفة كنت في عالم تاني ف ضعفت يا تميم غصب عني طبعا انا مبعتش الصور ليك لوحدك بعتها لى كل العائلة
فلاش
في القصر سارة كانت حبسها نفسها مكنتش بتشوف ولا بتكلم حد حتي تميم لا عارف يكلمها ولا يسالها فجأة فتحت باب اوضتها فضلت تجري لحد وصلت على الجنينه و سمعت نيفين و رحمة أصحاب عمرها
سارة:ـ الى سمعتو دا صح
نيفين بتوتر:ـ ا أن
سارة بانهيار و غضب:ـ انطقييي انتوا الى عملتوا فيا كدا انتوا السبب في خراب بيتييي
رحمة حطت راسها في الأرض:ـ اسفين يا سارة
سارة بجنون:ـ اصرفها منين اصرفها منين اسفين اعمل بيها اي ما بيتي اتخرب خلاص ليه ليه انا عملت ليكم اي اذيتكم في اي اذيتك في اي يا نيفين
نيفين:ـ خدي حبيبي مني كل دا و مش اذيني هو انت فكرك هنسيبك تتهني وسعت منك دى
سارة رجعت شعرها لوراء بجنون:ـ تمام متزعلوش بقا لم الكل يعرف و افضح..كم قدام الدنيا كلها علشان نبقا كلنا زي بعض دا العدل
سارة لفت وشها بقوة و لسه هتمشي نيفين ضربته..ا على دماغها
رحمة بخوف:ـ انتي عملتي اي يا خرب بيتك
نيفين:ـ كان لازم اعمل كدا سارة مش ها تسكوت نوال نوال
نوال:ـ نعم يا هانم
رحمة:ـ تعالي شليها معانا يلا بسرعة قبل ما حد يجي اه تميم لم يسأل هنقول متعرفش و بعدين هيفهم انها هربت تمام
نيفين:ـ يلا مفيش وقت يا جماعه
بعد وقت في المقابر كانوا دفنوا سارة حطو التراب عليها و قرو القران و مشيو
نيفين:ـ الى هتفتح بوقها هت.دفن جانبها تمام يلا
باك
تميم…….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قيود العشق)