روايات

رواية قيود العشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم عائشة الكيلاني

موقع كتابك في سطور

رواية قيود العشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم عائشة الكيلاني

رواية قيود العشق الجزء الثاني عشر

رواية قيود العشق البارت الثاني عشر

قيود العشق
قيود العشق

رواية قيود العشق الحلقة الثانية عشر

حطت المخدة على أنفه بغل فضلت تتغط عليها فجأة الباب اتفتح و كانت مرام فتحت الباب بعصبية و رهب
مرام لأول مرة تبقا في حالة لا تنحسد عليها:ـ انتي بتعملى اي هنا عاايزة اي منه متسبيه في حاله ولا مقدرتيش على سارة قولتي اخلص من ابنها
نيفين بخوف و توتر:ـ انا كنت بطمن عليه برضو مهما كان ابن اختي
مرام اتجهت ليها و مسكت ايديها و لوتها وراء ضهرها بغضب و غل:ـ تانى مرة مسمعش الكلمة دى منك تعرفي اي انتي عن الاخوة ولا على الصحابية هااا انت لعنة و حلت على اختي اول و اخر مرة تقربي من زين اوعي تكوني فاكرني مش فاهمكي لا انا لا سارة ولا عمي ولا اي حد من الى انخدعو فيكي بسهولة
نيفين بصت ليها بتوعد و حقد
مرام جريت على زين و قالت بسرخ:ـ بررررررة سمعتي قولت اي بررررررة و اياكي تهوبي ناحية اختي ولا ابنها يا *** يخطفت الرجالة
نيفين خرجت و رزعت الباب مرام حضنت زين و غمضت عيونها و هنا انهارت في البكاء
” عند تميم ”
كان لسه واقف في المخزن
تميم:ـ ممم عملتوا كل دا الزاي
جاسر:ـ الصور كانت مع نيفين لانها معظم الوقت بتتصور هى و مراتك شوية على فونها و شويه على فون سارة خدت صور سارة و ركبتها على واحدة تانية و طبعا غير صوتها خدت الصور و صوتها و برضو ركبتها على واحدة علشان تثبت انها سارة و لم خافت لتتكشف خطط و الباقي عند رحمة اسالها
تميم اتجه له و لكمه و قعد يضرب فيه بغضب و بركان لحد ما جاسر اغمو عليه تميم قام بزق على وش جاسر و مشي تميم بعد ما قفل المخزن كويس و هو وشه مش يبشر بالخير
بعد وقت في منزل صغير كان تميم قعد على الكرسي و فى ايديه مس..دس موجه لرحمة
تميم:ـ انا محدش بيحبني حتي سارة تو هربت مني يعني مش باقي على حاجه ف تتكلمي يا البس بدلة الاع..دام مع انى هلبسها هلبسها
رحمة بتوتر:ـ ان اقول اي مانت شوفت بنفسك سارة اختي ( و تقول بدموع مزيفة) انا بجد مش قادرة اصدق انها خانت.ك ليه قولت بقول ليها عيب يا سارة تميم معيشك مليكة بلاش يا سارة فضلت تقولي انا مش بحبه انا واخده كوبري لو بتحبني و معتبرني اختك بجد داري عليا لاني مقدرش اعيش من غير جاسر أو حتي من غير ما اشوفو
فلاش
تميم:ـ ما تتهدي شوية يا سارة رحمة مش صغيرة و تعرف تحل مشاكلها
سارة نزلة بتجري على السلم:ـ يا حبيبي هى في مكان مقطوع و فوق كل دا مش معاها فلوس يبقا لازم الحقها ليحصل حاجة ليها ( لفت وشها له) مش انت قولت تعمل اي حاجة علشاني و علشان اكون مبسوطة
تميم:ـ يا حبيبتي انا مستعد احط نفسي في قلب النار علشانك مش علشان صحابك سارة خفي شوية من الخروجات رحمة
سارة زفرت بضيقة:ـ تمام لم نرجع ابقا اشوف الموضوع دا هتجي معايا ولا اي
تميم:ـ مفيش حل تاني اتفضلي يا ستي
باك
تميم بيسمع و هو بيفتكر الماضي وأن الحقيقة ان سارة عمرها ماذت واحدة فيهم بس الاذي جالها من اقرب الناس ليها
تميم بغضب:ـ يبقا انفذ اللى فى دماغي مانا قولت انى مش باقي على حاجة
رحمة بخوف و كدب:ـ خلاص هقول والله هقول مرام مرام هى الى هتددني انى لو معملتش كدا هتودي الشيكات الى البوليس حتي حاولت اقنع فيها و اقولها عيب يا مرام دى اختك يا مرام فقالت اختي س.رقت حبيبي مني و هي الى دفن.ت سارة و هي حية
تميم بص ليها بذهول فكها و مشي
رحمة اتصلت بنفين:ـ كله تمام قولت زى ما اتفاقنا
نيفين بابتسامة:ـ برافو عليكي كدا اللعب احلو على الاخر كدا الشك بعيد عني هنخلي الشك حولينا مرام اخص عليكى يا ميرو تعملي في اختك كدا تو ملكيش حق
” تانى يوم ”
مرام خرجت من اوضة زين و نزلة على السلم
نيفين بحزن:ـ الف سلامة على سارة هى عاملة اي دلوقتي
مرام مردتش عليها كانت هتنزل
نيفين:ـ هو حقيقي زين يبقا ابن تميم اصل هقولك اي ولا اي سارة كانت صاحبتي الروح بالروح و قالت انها بتحب حد تاني و كانت ناوية تهرب معاه معقول استغفر الله العظيم اي الى بقولو دا
مرام لفت وشها ليها طالعت مسكتها من شعرها:ـ اخرررسي اختي اشرف منك و من اهلك يا زبالة انتي مين اصلا علشان تتكلمي عن اسيادك بالطريقة دى يا رخ.يصه
نيفين:ـ الزبالة دى الى تحب واحد و تتجوز واحد علشان تمشي مصلحتهاااا
مرام جن جنونها:ـ والله ما في ازبال منك يا حيوان اخرررسي اخررررسي
نيفين شالت ايديها من على السور اتزحلقت و وقعت عدت السلالم و وقعت
نيفين حطت ايديها على بطنها و قالت:ـ ابني ابني
مرام بصت بذهول على الى واقعة على الأرض و الد..م حوليها
يعيني عليكى يا مرام جت تدفع لبست مص.يبة
البجاحة في انهي صورة 🥰

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قيود العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى