رواية قمر الصقر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رانيا حمدان
رواية قمر الصقر الجزء الثالث والعشرون
رواية قمر الصقر البارت الثاني والعشرون
رواية قمر الصقر الحلقة الثالثة والعشرون
صقر. عمي محمد اتصل عليه وقال
(عمي محمد. صقر بيه الانسه نريمان دخلت مكتب حضرتك وانا فكرتك فيه لم خبط على الباب ودخلت ملقتش حد اطلعت تاني واستنيت لحد ما تطلع ولم طلعت كان في اديها ملفات
محمد. اي ده يا انسه نريمان
نريمان بتوتر. مفيش ياعم محمد ده ملفات صقر بيه اتصل عليه وقال هاتيهم على البيت
فلاش بيك
سليم. يابت…….. ده كله يحصل منك وانا كانت هقع في حبه فكرته طيبه
ادم بضحك. انا اجبلك عروسه يابيضه😂
صقر. انا رايح الكليه كملو انتو بقاا
سليم بغمزه. ايوه ياكبير
صقر بضحك. مالك ياض رايح ل شغلي
ادم بضحك. شغلك بردو ما انا ليه شغل كمان هناك
صقر. طب ياخوي منك ليه
ادم. صح الساعه ٧ رايحه اطلب ايد مليكه هكلم عمي الشرقاوي وانت وهوا
سليم. اشطا
في كافيه الجامعه
مليكه. قمر هتجي ليه انهرد آدم جاي يطلب ايدي
قمر بغمزه. مش قولت ليكي ان هنزل احضر فرحك
مليكه يكسوف. بس يابت مفيش حاجة
قمر. وش كسوف يابت عليه بردو حبيت صح
مليكه. بصراحه ايوه حبيته اووي
قمر. ربنا يسعدك يارب ياقلبي واشوفك احلى واجمل عروسه بالبيض ياروحي
مليكه. يارب ياقلبي وانتي اي بقاا مفيش مشاعر اتجاه صقر
قمر بسرحان. صقر ده حاجه تاني انا حبيت اووي يا مليكه اتعود عليه وعلى وجود مش عايزه يبعد عنه ابدا ويفضل جنبي دايما شوفت فيه الحنيه والاخ والأب وجود جنه كده هو ايوه عصبي ومغرور بس طلع طيب اووي بيوحشني هو وجنبي نفسه اشوف عايزه ارجع البيت عشان اشوف بحس بايه ببقا مبسوطه فررررحانه ييياااااه لو ميبعدش عنى ثانيه مقولكيش بقا يا مليكه
صقر من وراه. بتعملوا اي هني مش عليكم محاضره
ملحوظه (صقر سمع كل حاجه ومليكه كانت شايفه بس سكتت عشان صقر شور لي بايدو)
قمر برتباك. احنا خلصنا وكنت مستنيك
صقر. طب يلا بين
قمر. مش عليك محاضره
صقر. لا هستاذن وامشي تعبان شوي
قمر بقلق. الف سلامه عليك اي تعبك ممكن نروح لدكتور
صقر. مش لي لازم يلا بين
مليكه تعالي اوصل حضرتك
مليكه. لا انا هروح مشوار كده وبعدين هروح
صقر. تمام
في العربيه
قمر. احنا رايحين فين ده مش طريق البيت
صقر. هتعرفي لم نوصل
بعد واقت وصل قدام أوتيل الفخم
كانت تنظر قمر باستغراب شديد /ايه ده
صقر. عادي يلا بينا ليمسك يدها ويصعد بها الاعلي
ليمسك يدها ليصعدوا الي الاعلي ليفتح قمر الجناح لتصعق من ذلك الزينه التي تملأ المكان اسمها الذي يصدع علي ذلك البلونان الملونه لتنظر إليه بدموع. ايه ده يا صقر
صقر بعشق وابتسامه جذابه. ايه مالك عامل حفله صغيره ل مراتي
قمر بدموع وتأثر/صقر انت بجد بتحبني
صقر وهو يقبل يدها بحنان/انتي شايفه ايه قمري احنا لازم نفضل مع بعض لازم ننسا كل الي فات وندوس عليه كمان ونبدا من جديد انا بحبك يا قمري
قمر وهي تمسح دموعها بابتسامه ساحره. وانا كمان بحبك اووي اووي ياصقري
صقر بصدمه وهمس. انتي قولتي ايه
قمر وهي تقترب منه بجراه وتنظر إليه بعشق /بحبك يا صقري وعمري محبيت غيرك ابدا انت الراجل الوحيد الي ملا عنيا وملأ قلبي كل الي كنت بعمله من حرقت قلبي وغيرتي عليك
إلي ذلك الحد لم يحتمل صقر أكثر ليحملها بين يديه ليغرقها في بحور عشقه لتصبح قمر واخيرا زوجه اسد شرعا وقانون
الساعه ٦ المغرب
قمر كانت نايم في حضن صقر
صقر. صباحيه مباركه ياقمري
قمر بكسوف وخبت وش اكتر في حضن. الله يبارك فيك
صقر. قومي يلا بقاا عشان نروح ل مليكه وآدم
قمر بعصبي. صقر
صقر. في اي يامجنونه
قمر. مفيش اي اسم بنت تجي على لسانك غيري
صقر بضحك. حاضر ياقمري قومي يلا بقاا
(معلش لسناجل بقاا 😂وانا سنجل زيكم بردو 😂)
في بيت مليكه
مليكه بخوف وتوتر كلب البحر لسه مجتش اعمل اي ياربي اووووف وكمان مش بترد ااااااااه
عند قمر وصقر
صقر. قمر مليكه بترن عليكي من بدري يلا بسرعه ياحبيبتي
قمر. أدين جيت اهو يلا
ادم رن علي صقر
ادم. فينك ياعم
صقر. ربع ساعه وهكون عند بيت مليكه
ادم. اشطا ياكبير
بعد واقت في بيت مليكه
ادم وسليم وشرقاري وأم مليكه وابوها وصقر وقمر
الشرقاوي. طبعا ياجماعه انتو عارفين احنا جين ليه نطلب ايد الانسه مليكه ل ابنه آدم
ابو مليكه. والله مش هلق احسن من ابنك ل بنتي بس ده طبعا بعد موافقه مليكه
بعد واقت حدد موعد الفرح يوم الخميس
قمر. نصيب العرسان مع بعض ياجماعه
ام مليكه. مليكه خدي الاستاذ آدم في البلكونة
عند آدم ومليكه
ادم بمرح. مكسوفه ياحلوه
مليكه بكسوف. على فكرة انا بنت كيوت وعندي احساس
ادم. ونعم الاحساس ياختي
مليكه. اممم…… آدم
ادم. نعم
مليكه. هو انت عايز تتجوزني لي
ادم. هتعرفي بعدين ياقطه
صقر خش عليهم البلكونه يلا ياخوي عشان نمشي مش مش قلبت راميو
ادم. يلا ياقاطع الرزاق
في فيلا صقر
قمر.صقر اوعى انا عايزه انام
صقر. حبيبتى اهدى بقا علشان انا زعلى وحش وبعدين انا مش عاوز منك حاجة انا عاوز اخدك فى حضنى وانام
قمر. أمم
صقر : عادىالمهم انام انا متعودتش انك متنميش فى حضنى نااامى بقاا عشان في كليه بكره
قمر. صقر
صقر : قلبو
قمر. حضنته هى كمان انا بحبك اوى
صقر : وانا بعشقك ياررررروح صقر
عند مليكه
مليكه قاعدة على سريرها مصدومه من هبل آدم وعماله تقرى فى المسج
ادم. ردى عليا علشان انا مجنون وهالبس واجيلك ردى اخلصى عاوز اقولك حاجة مهمه
مليكه فى سرها. يخربيتك انا وقعت فيك ازاى باين عليه اهبل يالهوى بيرن تانى لا انا ارد وامر على الله
مليكه. الو
ادم : بعد كدة لما اتصل بيكى ردى على طول علشان معملش حاجة تندمى عليها
مليكه : بطل تهديداتك دى وقول ايه هى الحاجة المهمه
ادم : ارغى
مليكه : نعم ! انتى اللى ترغى مش انا
ادم : تؤتؤ ارغى انتى فى اى حاجه انا مش عارف انام
مليكه بعصبيه مكتومه : والله انك بارد .. بقى دى الحاجة المهمه … انا هاقفل سلام
ادم : طيب اقفلى كدة … وربنا هاجى واصحى امك وتبقى ليليه سودة بقا
مليكه بتنهيدة : عاوز ايه يا آدم
ادم : احلي آدم ده ولا اي
مليكه : مالك ياض
ادم. تصدقي انك جامده يابت
مليكه. طب سلام ياخوي وبلاش تخد على كده
ادم : لا هاخد سلاموز
مليكه. بيئه.
ادم : اصمالله عليكى ياختي غوري
مليكه ابتسمت : باى آدم ؟
ادم : امممممم
مليكه. هو انت كانت تحب حد قبل كده
ادم. لا بس دلوقت في قطه بحبها اووي
مليكه ياعنى هو بيحبها
ادم . هى مين دي
مليكه : القطه هههه
ادم : انتى شايفه ايه
مليكه. امممم شايفه انك تقوم تنام تصبح على خير
ادم بخفوت : وانتى من اهلى
آدم قفل ومليكه قعدت تنطط من الفرحه
مليكه لنفسها : لا بس اتقلى يا مليكه اتقلى واركزى كدة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الصقر)