روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الخامس والثلاثون

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الخامس والثلاثون

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الخامسة والثلاثون

الجد : بصي يا حبيبتي انا كنت عارف كل حاجة من الأول وياما قولت لمحمد يقولك بس هو مكنش مصدق انك ممكن تبعدي عنه او انا بصراحة انتي اول حفيدة ليا انتي دايما هتفضلي حفيدتي وحبيبة قلبي اللي عمري ما هسبها ابدا انا دايما كنت عارف انك جميلة من جوا كنت ببقى زعلان جدا وانا شيف طريقة لبسك وطريقة كلامك واسلوبك المغرور كنت بقول فترة وهتعدي ولما لقيت نظرة الحب اللي في عينك قلت انا لازم اشوف مين اللي خلي العيون الحلوه دول يلمعوا ولقيتها لبلال كان بيبصلك نفس النظرة بس غرورك كان رافض الحب ده لانه مش نفس تفكيرك كان بالنسبالك راجل معقد لأنه متدين بس لما انا شوفتة عرفت ان ده هو اللي هيغيرك اجبرتك تتجوزيه وبعد فترة شوفت تغيرك بقيتي شخص تاني خالص الكل لاحظ ده بقيتي عقلة بس اللي حصل اني لقيت الحزن دخل عينك وان اكيد بلال عمل حاجه انا عايز اعرفها
علياء :جدو انا اا مقدرش اقول انا اسفة
الجد :كنت متوقع ردك ده هو اكيد غلط وعلي حسب معرفتي ليكي ده غلط في كرمتك واللي هي عندك اول حاجة علشان كده طلبة الطلاق
علياء:ا
الجد :حبيبتي انا مش ضدك انا معاكي في اي حاجة اهم حاجة اني مشفش الحزن ده في عينك
علياء :حبيبي يا جدو انا بحبك اوي
وقامت باحتضان
الجد : بس هل انتي فعلا عايزة تطلقي او هل قلبك هيستحمل الفراق
مترديش فكري ولما تقرري تعالي قوليلي وملكيش دعوة بأي حاجة انا هنفذلك طلبك ماشي
اكتفت علياء بهز رأسها دليل علي الموافقة
الجد :يلا يا حبيبتي علشان مامتك مستنية
علياء :حاضر سلام
بعد ان ذهبت اخرج الجد الهاتف
الجد :رد يا رعد متوقعش قلبي يا حبيب جدك
ولكن لارد كالعادة فهذا الحال في آخر فترة لا اخبار عن رعد او ريحان يعرفها الجد وهذا ما يقلقه جدا
🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤
عند علياء
كانت ممسكة بيد والدتها وكانت تتحدث معها بسعادة وهم في اتجاه العربة
بلال : يلا يا جماعة علياء اركبي قدام
انهي كلامه وهو ينظر اليها بشوق ظاهر
علياء بهدوء متجاهلة كلامه : ماما ممكن نتمشي شوية انا وانتي نروح مشي
ابتسام نظرة الي بلال : اكيد طبعا خلاص يا حبيبي امشوا انتوا يلا يا حبيبتي
وذهب كل من علياء وابتسام تحت انظار بلال الحزينة
جميلة : متخفش يا حبيبي هترجعلك بس انت اصبر
بلال : ان شاء الله يا امي ان شاء الله
وذهبوا بالعربية
.
.
علياء : ماما هو احنا هنعيش فين
ابتسام : انا عندي شقتي في اسكندرية هنرجعلها ان شاء الله
علياء : طب دلواقتي عنرجع علي فين
ابتسام : هو وجعك اوي كده
علياء : جدا انا مش عايزة اكون معاه في نفس المكان
ابتسام : خايفة قلبك يحن صح
علياء بتوتر : أااه
ابتسام : اهدي يا حبيبتي انا امك وقبل ده احب اكون صحبتك ينفع ولا ايه
علياء : طبعا ينفع ده انتي البست فريند بقي
ابتسام : يبقي مش عايزة يكون فيه اسرار بينا وانتي عينيكي فيها كلام كتير اوي يلا انا سمعاكي
علياء : انا كنت محتاجالك اوي انا ماما كريمة مكنتش بتحرمني من حاجة بس كنت محتاجة لام تحس بيا واخيرا لقيتك
ابتسام : هعوضك يا حبيبتي واللله
علياء : بصي يا ماما اللي حصل…
🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂
عند ياسين وبسنت
ياسين :مبروك يا قلبي
بسنت :الله يبارك فيك
ياسين :متتصوريش انا فرحان قد ايه انا مش مصدق ان انا هبقى اب
بسنت :حبيبي انت هتكون اجمل واحن اب في الدنيا
ياسين :وانتي هتكوني اجمل واشطر ام في الدنيا
بسنت :ها عايز ولد ولا بنت
ياسين :كل اللي يجيبه ربنا كويس بس اهم حاجة انه يكون صالح او تكون صالحة عايزهم جمال زيك وكمان الاهم من كل ده انك تقومي بالسلامة يا حبيبتي
بسنت :ربنا يخليك ليا يا قلبي انا بحبك اويييي
ياسين :حبيبتي انا عديت مراحل الحب بكتير انتي كل حياتي
وقام باحتضانها
🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂
عند رعد
لوسيفر : تعرف يا رعد هما ليه لقبوك بالشيطان
رعد : ليه
لوسيفر : لان انا كنت زيك كده كنت بقتل ببرود كونت المافيا كلها في سن صغير وكبرت كله ده عمري ما عملت عملية فشلة اول مرة اقتل كنت هادي ايدي متهزتش قتلت بدم بارد ولما انت ظهرت بانتقامك اللي خلاك بارد وقاسي خلاك زيي علشان كده لقبوك بالشيطان ولوسيفر برضو هو الشيطان
رعد : انت بتقولي كل ده ليه
لوسيفر : علشان العملية لو فشلت انا مش برحم انا بقتل فورا تمام ومعاه العيلة اصل انا مش بحب الفراق بجمع العيلة مع بعض
رعد بثقة : ده لو فشلت
لوسيفر :وصحبك لو خان هيموت ومراته معاه
رعد :الخاين هياخد جزاءة صح
لوسيفر :صح
رعد :همشي انا
خرج رعد بعد مده من حديثه مع لوسيفر ودخل بعده سيدة
لوسيفر :حبيبتي تعالي
أسيل :حبيبي الشيطان كان ماشي من عندك ايه الي حصل
لوسيفر :عايز يسيب المافيا
أسيل :بجد طب ليه
لوسيفر: ليه لان الشيطان وقع في الحب
أسيل :حبيبي انت عارف ان انا بقدس الحب بقى هيعمل كل ده علشان حب ده اكيد عشق مش حب بس
لوسيفر :ده كله ميهمنيش انا اللي يهمني الشغل وبس شغلي لو اتضرر انا هقتل
أسيل : هو اكيد هيخاف من ردة الفعل دي واتأكد انه مش هيعملك حاجة او يضرك
لوسيفر :انا اديته فرصة
أسيل :برافو عليك يا حبيبي ايه هي
لوسيفر :انه..
🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤
عند نور
كانت تنتظر سيف وبعد لحظات اخيرا وصل سيف
نور :ايه التأخير ده كله
سيف :محدش قالك استنيني
وذهب من امامها
نور :ماله ده بس معلش شكله مضايق من حاجة اروح انا احضرله الغدا
وبعد ان حضرة الطعام ذهبت الي غرفته وجدته جالس علي السرير يلعب بهاتفه
نور :يلا علشان تاكل
سيف :هو انا طلبت منك اكل مش جعان
نور :طب ممكن تهدي انت مكلتش من الصبح فاكيد جعان وانا كمان جعانة يلا ناكل مع بعض
سيف :قلتلك مش جعان واطلعي دلواقتي علشان انا متنرفز
نور خرجت بهدوء ولم تتجادل معه فهو يبدو حقا غاضب وهي لا تريد ان تزيد غضبه فهي فكرت بذكاء وتداركت الموقف فإن غضبت من اسلوبه وردت بعند سوف تكبر المشكلة بينهما وبدل ان تحل الموقف سوف تزيده سوء
وبعد فترة من الزمن طرقة الباب
نور :ممكن ادخل
سيف :تعالي يا نور
نور دخلت
نور :عملت قهوة فبسألك لو عايز وبالمرة نتكلم مع بعض شوية
سيف :تمام
بالفعل ذهبت نور ثم جاءت ومعها كوبين من القهوة الساخنة
نور :اتفضل
سيف :شكرا
نور :ممكن اعرف ايه اللي مضيقك
سيف :مشكلة في الشغل كبيرة ومش عارف احلها
نور :طب اهدى كده وكل حاجة هتتحل ان شاء الله مفيش مشكلة ملهاش حل بس انت اهدي كده علشان تعرف تفكر لما تكون عصبي مش هتلاقي حل صح
سيف :صح انا اسف يا حبيبتي انا كلمتك باسلوب وحش انا والله مكنتش اقصد
نور :محصلش حاجه كل واحد لازم يستحمل التاني في غضبه علشان الحياة تمشي
سيف :ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
نور :بس انا لازم اعقبك
سيف :والله عقاب ايه ده
نور :بسببك انا لحد دلواقتي مكلتش فا انت اللي هتعملنا اكل
سيف :انا
نور :ايوه يلا
سيف :ماشي يا ستي يلا
وذهب كلا منهما الي المطبخ
🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤
عند ريحان
ريحان : ماشي يا رعد لما تيجي انا هوريك ماشي
كانت تتحدث وهي تأكل من الشوكولاته التي بيدها
اوقفها عن تناولها دخول رعد
رعد : حبيبتي عاملة ايه
ريحان : متكلمنيش خالص خالص ماشي وامشي
ذهبت من امامه ثم رجعت
ريحان : كنت فين ها قولي وليه متصلتش عليا ليه مطمنتش عليا افرض انا تعبانة مثلا مش لازم تطمن صح انهت كلامها ببكاء
رعد : بس يا حبيبتي اهدي انا كنت مشغول بس اهدي متعيطيش
ريحان : انا مش عارفة مالي طول اليوم مش مظبوطة عماله اعيط شوية واضحك شوية ومش طايقة نفسي وكل لما اشم البيض ارجع انا مش فاهمة نفسي وانهت كلامها بدموع
جلس رعد واجلسها علي قدمه وقبل جبينها
رعد : باااس يا حبيبتي اششش ده طبيعي انتي حامل ودي هرمونات حمل
ريحان : يعني ده طبيعي
رعد : اه والله انا صح كلمت دكتورة تشرف علي حالتك
ريحان : رعد انا عايزة اكلم ماما وبابا
رعد : حاضر دلواقتي الوقت متأخر نكلمهم بكره ماشي
هزت ريحان رأسها بمعني موافقة
رعد : ربحان هو ايه اللي في ايدك ده
ريحان : دي نوتيلا
رعد : وايه ده
ريحان : ده خيار مخلل
رعد : طب وايه اللي جاب ده لده
ريحان : انا عايزة اكلهم مع بعض المهم انا جعانة
رعد : عايزة تاكلي ايه
ريحان : حمام وكباب وكفتة وورق عنب
رعد : كل دن
ريحان : اه وشبسي وبيبسي
رعد : حبيبتي كل ده غلط عليكي احنا باليل
ريحان : مليش دعوة انا عايزاة دلواقتي
رعد : طب خوشي البسي وتعالي نخرج
ريحان : بجد ثواني وهكون جاهزة
وذهبت وبعد دقائق عادت وذهبا الاثنان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى