روايات

رواية قمر الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم ساسو محمد

رواية قمر الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم ساسو محمد

رواية قمر الزين الجزء السابع عشر

رواية قمر الزين البارت السابع عشر

رواية قمر الزين
رواية قمر الزين

رواية قمر الزين الحلقة السابعة عشر

زين : تسمحيلي بالرقصه دي
قمر كانت مغيبه وراحت ترقص معاه من غير ما تحس
زين : وحشتيني
قمر : وانت كمان
زين : وانا كمان اي
قمر بكسوف : وحشتني
زين : اخيرا قولتيها
قمر ابتسمت بكسوف
وفجأة قمر فاقت لنفسها وسابت زين وجريت خرجت بره القاعه خالص
وزين جري وراها
زين : انتي جريتي لي
قمر : انت عايز مني اي
زين : هعوز منك اي غير انك تكوني معايا
قمر : عشان كده روحت اتجوزت
زين : انا اتجوزت
قمر : اه
زين : مين اللي قالك اني اتجوزت
قمر : محدش قالي انا اللي شوفت

 

 

زين : شوفتي اي
قمر : شوفت فرحك وشوفتك تاني يوم معاها
زين بضحك : انتي بجد مصدقه نفسك
قمر : انت بتضحك على اي
زين : عشان اللي انتي بتقوليه ده
قمر بنرفزه : وماله اللي بقوله ده
زين : عشان انا متجوزتش
قمر : اومال اي
زين : دي رقيه بنت عمتي
قمر : يعني اي
زين : يعني مامتها اخت بابا الكبيره واللي انتي شوفتيه ده دي كانت خطوبتها وتاني يوم لما شوفتينا تاني يوم كانوا لسه عندنا وكانت نفسها تخرج فخرجتها واتغدينا بره مش اكتر
قمر : يعني متجوزتش
زين : انتي هبله يا بت بقولك مخطوبه يبقي اتجوزها ازاي
قمر : طب لي عملتلي بلوك
زين : عشان اعلمك الادب
قمر : يعني اي
زين : عشان اعرفك اني مش بمزاجك يعني انتي بعدتي من نفسك ورجعتي من نفسك فحبيت بس اعاقبك يومين
قمر كانت هتتكلم وقاطعتهم هند
هند : يلا يا ولاد عشان المأذون وصل
قمر باستغراب : مأذون اي يا ماما
هند : كريم اتفق مع عمر انهم هيكتبوا الكتاب مع الشبكه
قمر : طب يلا
دخلوا القاعه وشافوا المأذون قاعد وعلي يمينه عمر وعلي شماله كرسي فاضي
قمر : اومال كريم مش قاعد لي
هند : معرفش
عمر : ما يلا يا عم خلينا نخلص
زين : انا جاي اهو
قمر باستغراب : رايح فين
زين : هتعرفي
زين قعد جنب المأذون وقمر مستغربه
المأذون : فين وكيل العروسه
عمر : انا
زين : وانا العريس
قمر شافت زين بيقول انه هو العريس وبقي جواها بركان غضب
المأذون : امضي هنا ياعريس
مضي زين
المأذون : فين العروسه عشان تمضي
عمر : تعالي يا قمر امضي

 

 

قمر باستغراب : امضي لي
زين : عشان تبقي مراتي هيكون لي يعني
قمر : انتوا بتتكلموا بجد
عمر : تعالي امضي بس وابقي استغربي بعدين
مضت قمر
وتم كتب الكتاب
والكل بقي يبارك ويهني وقمر واقفه مش فاهمه حاجه
وبعد المباركات زين حضن قمر
زين : اخيرا بقيتي ملكي
قمر : اللي حصل ده بجد
زين : اه بجد ، مش كريم كان عايز يعمل خطوبته مع جوازنا اهو ادينا اتجوزنا
قمر : ازاي ده حصل
زين : زي ما انتي شوفتي اللي حصل
وخلصت الخطوبه وروحوا وقمر طايره من الفرحه أنها بقيت مرات زين
قمر : انتي كنتي عارفه يا ماما انه هيكتب الكتاب النهارده
هند : اه طبعا كنت عارفه
قمر : وكنتي كمان عارفه ان البنت اللي كانت معاه دي قريبته
هند : اه برضو
قمر بصدمه : ومقولتيش لي
هند : عشان تتعاقبي علي اللي عملتيه
قمر : انا مش هدخل في نقاش عشان مبسوطه بس
هند : طب مبروووك يا روح قلبي
قمر : الله يبارك فيكي يا حبيبتي
ياسمين : الف مبروك يا حبيبتي كده بناتي الحمدلله فرحت ببناتي الاتنين في يوم واحد
قمر : الله يبارك فيكي يا خالتو عقبال ما تفرحي بجواز يارا
يارا : يااااارب
الكل ضحك علي ودخلوا يناموا
تاني يوم قمر صحيت علي صوت هند وهي بتقول
اصحي يا قمري كفايه ورانا حاجات كتير عايزين نعملها
قمر بابتسامه : صباح الخير يا ماما
هند : صباح النور يا قلب ماما ، مالك صاحيه مبتسمه لي
قمر : حلمت حلم جميل
هند : طب احكيلي
قمر حكت اللي حصل

 

 

هند ابتسمت وكانت هنتكلم بس قاطعها صوت بره
قمر : ده اي الصوت ده
هند : قومي ونشوف
قمر : بس الصوت مش غريب عليا
هند : طب قومي
وخرجت هند ولبست قمر وكانت هتخرج
بس سمعت ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى