روايات

رواية قمر الزمان الفصل العاشر 10 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان الفصل العاشر 10 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان البارت العاشر

رواية قمر الزمان الجزء العاشر

رواية قمر الزمان
رواية قمر الزمان

رواية قمر الزمان الحلقة العاشرة

قمر رايحه فين
بتلف قمر بتلاقيه فارس واقف على السلم وعينيه نور احمر ومتعصب قوي
قمر بكل برود / هاكون رايحه فين يعني نازله مصر عند بابا
فارس بغضب / وانا ايه كيس جوافه مش لازم تقوليلي الاول قبل ما تروحي
قمر ببرود/ على فكره انا استاذنت من جدي هو قالي روحي
فارس بغضب /وحضرتك متجوزه جدك ولا متجوزاني انا
قمر بهدوء / اولا انا باخد بكلام كبير العيله وكبير العيله هو جدي وقبل ده كله بابا عايزني اروح عشان يشوفني وانا مش رايحه لوحدي انا رايحه مع ماما حنان هو وحازم يعني مش رايحه لوحدي
فارس بكل هدوء/ طيب مش انت عايزه تشوفيه ابوكى مش هتروحي لوحدك انا هاجي معاكي
قمر برفع حاجبها / تيجي مع مين يابااا🤨
فارس بكل برود / 10 دقائق وهاكون جهزت
حازم بتريقه/ ههه قال ايه كانت عايزه تروح مصر عشان تلبس براحتها وتتفسح براحتها اهوت يا اختي هتتفسحي فسحه لوز اللوز ههههه 😏😹
قمر بتبص لحازم بصه وحشه خالص/😑😑 بتقول حاجه يا حازم
حازم بيحاول يهرب منها/ ههههه انا بقول ايه العسل ده كله النهارده
قمر بعصبيه / اممممم عسل عسل اسود على دما*غك يا شيخ انت مش شايف ايه اللي حصل ده مش هيخلينا متنفس بس
حازم بملل وبتاوب /مش احنا يا حبيبتي هو مش هيخليك تتنفسي انت😴

 

 

 

قمر بعصبيه امشي يا حازم من قدامي دلوقت عشان انا على اخرى منك انت وفارس
هيام وهي نازله من على السلم وكانت لابسه عباءه من اللون الاصفر وكانت ضيقه عليها قوي بتتكلم بمياعه /صباح الخير
هيام/ ازيك يا حازم
حازم برود / الله يسلمك
هيام بقرف / امال يا قمر رايحه فين كده شكلك مش حبه تقعدي علي زمت فارس فقلت تروحي عند ابوكى وتطلقي من هناك احسن
فارس من وراها / لا يا هيام احنا رايحين نزور عمي احمد بس امال فكره اني اطلق قمر فادي شيليها من دماغك خالص عشان عمري مهطلق قمر وهتفضل اسمها على اسمي مهما كانت الظروف اللي هتحصل بعدين فاهمه يا هيام انا قلت ايه
هيام بغضب/ فاهمه يا فارس انت قلت ايه
وسابتهم وطلعت على الاوضه بتاعتها
فارس يوجه الكلام لحازم/ خد الشنط دي حطها في العربيه بره
حازم /ماشي
بعد ما حازم خرج فضل فارس يقرب من قمر وشدها من وسطها قربها منه ليه لما لزقت في قوى
فارس جنب ودان قمر / حسابك معايا بعدين بس لازم تتعاقبى دلوقتي علي عصيان كلامي وشدها ليه قوى وقبلها من شفتيها وبعد فتره ابتعد عنها كي تتنفس
فارس بضحك علي شكل قمر / وده عقابك كل غلطه بعقاب من ده يلا عشان هنتاخر ههههههههه
قمر وجهها بقى طماطم ثم قالت / انسان قليل الادب
////////////////////////////////////////////
بعد فتره من السفر الطويله وصل فارس ومن معه الي بيت احمد وتنزل قمر سريعا وتطرق باب المنزل بسعاده مع ان التي تريد ان تراه هو من اختار بينها وباين الميراث ولكن هي ابنه هذا الشخص وهو ابيها مهما كانت الظروف

 

 

 

احمد بترحيب / اهلا اهلا اتفضلوا تعالي خشوا وحضن حنان سلم عليها يسلم على قمر وحضنها وسلم على فارس وحازم اما حازم كان ينظر الي هذه الشهد التي تقف جنب احمد ولا تتكلم سلمت شهد على الكل ما عدا حازم
حازم بغضب كاالاطفال / وانا ايه بقى مش هتسلمي
شهد بغيظ استفزاز/ اسفه يا ابن عمي بس ما يصحش اسلم عليك وانت راجل غريب عني ما انتاش جوزي ولا اخوي
حازم برقع حجبه/ لا والنبي امال مين اللي كانت تاخدني بالاحضان وايه ابن عمك ده
شهد باستفزاز اكتر/ اولا عشان كنا بنحب بعض وهنتجوز فعادي ثانيا مش انت ابن عمي بردك ولا بيتهيالي
حازم لسه يتكلم فارس قطعوه وقال
فارس اللى احمد / عمي انا…………….؟!
الكل بصدمه/ايييييه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الزمان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى