روايات

رواية قمر الزمان الفصل السابع عشر 17 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان الفصل السابع عشر 17 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان البارت السابع عشر

رواية قمر الزمان الجزء السابع عشر

رواية قمر الزمان
رواية قمر الزمان

رواية قمر الزمان الحلقة السابعة عشر

كان كل قاعد ومش فاهمين هم متجمعين ليه وكل شويه هيام تبص لفارس بخوف ورعب الدهشوري بيوجه كلامه اللى فارس
واه احنا هنفضل قاعدين لحد امتى يا فارس……( يا جماعه انا ما اعرفش صعيدى خالص شويه كلام بقى وخلاص🤧😅)
فارس ببرود/ اصبر يا جدي اللي انتم عايزين تعرفوه هتعرفوه شويه كده ثم وجه الكلام لحنان امال فين شهد وحازم قمر
حنان / انا رنيت على حازم وشهد واحمد يجوا من مصر وقمر فوق بتقول ان هي تعبانه شويه عشان كده سبتها ترتاح
فارس بهدوء/ ماشي وانا مش هابدا كلامي غير قبل ماالكل يحضر وبص لهيام وهيام خافت منها قوي
#############################
قمر بدموع / طب انا دلوقتي هربت من الباب الوراني اروح فين دلوقتي ولو رحت عند بابا هيعرف يجيبوني اااه من قلبي المكسور ليه الزمان بعمل فيا كده و……….
لسه قمر هتكمل كلمها جات عربيه سوده اخدت قمر وخط لزقه على بقها
قمر بزعيق وتعب / امممممم اممممم امممممممم
…….. الشخص/ بس بقي بطلي اوف هنعمل ايه دلوقتي دى حامل وتعبانه اووف
……الشخص التاني/ استنا ارن علي الشيطان…
*! الشيطان/ هااا خلصت الشغل علي خير ولا ايه

 

 

…..الشخص التاني / ايوه يا شطان بس
*! الشيطان/ بس ايه انطق
…….الشخص التاني بتوتر / البنت حامل وتعبانه
*! الشيطان بغضب/ اييه انت بتقول ايه
……الشخص التاني بخوف / ا..نا مكنتش اعر… ف والله
*! الشيطان / خلاص ماشي بس خلي بالك منها انت فاهم دى كنز عارف يعني ايه كنز ليا لوحصل اي حاجه ليها قصاد حياتك
………الشخص التاني / ماشي يا باشا
****************************************
بعد ما العيله كلها بقت موجوده
فارس بغضب لما شاف هانم / اهلا وسهلا نورتي البيت يا حماتي
هانم بضحك بشر/ هههههه لا بجد امممم انا مكنتش اعرفه انك بتحبني قوى كده
الدهشوري بغضب شديد / انتى ليكى عين تيجي هنا تاني اطلعي برااااا
هانم بضحك/ واوووو بجد انا وحشني الجو ده قوى اممم عارف والله ليك وحشة وحنان ازيك يا حنون
حنان بقرف / اهلا 😒
هانم بصت على هيام اللى كانت واقفه سكته / وانتي يا بنت هانم اييه مفيش ازيك يا ماما دانا حدا اللى مربياكى ههههههه عارف انتى شبه امك قوى صح يا حنان
حنان وهيام من فهمين حاجه خالص
فارس بغضب/ بقى انتى تضحكي عليا انتى وبنتك اه ما انا هستنا ايه من واحده غجريه زيك
هانم راحت قاعده علي كرسي الدهشوري وحطت رجل على رجل وضحكت باستهزاء
هانم بضحك بشر/ هههه انا غجريه اممم على حسب علمي امك كانت غجريه بردو
فارس بغضب جحيمى / هانمممممممم هقت*لك لو جبت سيره امي على لسا*نك الو*سخ ده
هانم باستفزاز / متقدرش تؤذيني عارف ليه عشان انا ابقي خالتك وعمرك ما هتقدر تعمل في حاجه
فارس بيدوس على ايده وبيحاول يتحكم في اعصابه
هانم بشر / اه صحيح انا اعرف ان في واحده هنا اسمها قمر هي فين انا مش شايفاه اممممم انت عارف هي فين يا فارس
فارس بغضب / قمر ما لكيش دعوه بها فاهمه يا غجريه انتي
هانم بضحك / عارف انت صعبان عليا قوي اول حاجه خسرت امك وهتخسر ابنك ومراتك
فارس باستغراب / مش فاهم قصدك ايه
هانم بشر / اطلع شوف مراتك راحت فين
فارس بقلق وغضب/ خلي بالك ان حصل اي حاجه القمر هق*تلك وهانسى انفي سلط د*م بيني وبينك
هانم بضحك وحاطه رجل على رجل قالت له / انا ما بتهددش
طلع فارس على فوق فتح باب الاوضه ما لقاش قمر فضل ينادي عليها مش بترد دخل الحمام ما لهاش وخاف قوي ونزل متعصب ومش طايق نفسه وحلف لو حصل حاجه القمر لا يكون نهايه هانم وهيام على يده
فارس عينيه حمرا و بتطلع نار / انطقي وديتي قمر فين😠
هانم بشر / ما عملتش حاجه هي كويسه وابنك كويس بس لو عايزهم بتمن
هيام بصدمه / ابن مين انا مش فاهمه حاجه
هانم بضحك بشر / توتوتو يا حرام عارفه اكتر واحد صعبان علي هي مين انتي يا روح قلب ماما من وانتي صغيره الدنيا جايه عليك ههه ههه بس عشان انا امك و بحبك هاحلك كل مشاكل حياتك والنهارده يلا
هيام باستغراب / ازاي مش فاهم

 

 

هانم / يعني احكي لك على السر اللي قلت لك هيجي يوم وهتعرفيه وساعتها هابقى اخدت بحقي
هيام باستغراب / اوعي تقولي سر اللي انا حاول اعرفه وسبب انتي بتعملي كل ده يبقى من ورايا انا انا مش فاهمه حاجه فهميني
هانم بضحك بشر / هاقول لك من حوالي 27 سنه من عمرك كنت انا متجوزه عادل ابو شهد وكنت حامل وحنان كانت حامل بردك كنت انا وهي واقفين على السلم يوم اتشاكلت معها و زهقتني من على السلم ورحنا انا وهي المستشفى والعيله كلها وساعتها هي كانت بتولد وانا كمان بنتي ما*تت وكان بسبب هي وبنتها عاشت بس انا مش هاسكت وسيب حق بنتي يروح اخدتك انتي منها وكتبت باسمي وبقيتي انتي بنتي بس مش هنسى حق بنتي اللي ما*تت وجاي اخده عارفه انا قلتلك قبل كده ان انا كنت هقت*لك زي ما هي قت*لت بنتي بس ما قدرتش مش عارفه ليه
هيام بصدمه وحنان والعيله كلها
هيام / ايه يعني انتي مش امي وحنان اللي خليتيني اكر*هك من قلبي تطلع امي ليه عملتي في كده دانا حبيتك ليه عملتي فيا كده يا امي
هانم بحزن وكره / انا مكر*هتكيش مع اني حاولت اقت*لك زي ما امك قت*لت بنتي بس ما قدرتش عارفين كلكم انا حاولت بردك اقت*ل شهد بس ما قدرتش بردك يدي ما قدرتش اقت*لكم انتم الاتنين مش عارفه ليه يمكن انتي عشان ربيتك طب شهد ليه مش عارفه مش عارفه بس انتي عارفه مش هرتاح غير لما اخد حقي بنتي وهيبقى المقابل قمر واللي في بطنها
فارس بغضب جحيمى / المره التانيه باقول لك ما تخلينيش انسي انك خالتي وطلع كل غضب عليكي فين قمر
هانم بضحك / ما تخافش قلت لك هي في امان بس اصفى حساباتي وبعدين نتكلم
حنان بصدمه ببكاء / يعني هيام تبقى بنتي اللي بسببك قعدت 27 سنه حزينه ومكسوره على بنتي اللي راحت وكل ده ليه عشان كنت هتتكعبلي وانا كنت باحاول امسك ايدك مش مصدقك يا خساره يا خساره يا هانم انا كنت بحبك كنت بحبك قوي لعبتى عليا ليه ده انا وانتي وياسمين كنا اصحاب واخوات ليه عملتي فيا كده حرام عليكي حرام عليكي حرام عليكي
هانم بشر / ههههه بجد يعني انا كنت هقع وانت كنت بتحاولي تمسكيني صدقي صدقتك بس عارفه مش هاذيكى عشان هاخد كل حاجه منك و من الدهشوري بالعقل
وبعد كده بسط لفارس / و دلوقتي نقدر نتكلم انا وانت عايز مراتك وابنك اكتب لي البيت ده كله باسمي واه كل حاجه تملكها انت
فارس بغضب / ماشي وانا موافق بس ساعتها هتسيب مراتي وبنيه وهيام وشهد في حالهم
هانم بص علي شهد وهيام / مراتك وابنك هتاخدها اما شهد وهيام لا هيام بنتي مش هسمح لحد يؤذيها
حازم بغضب/ طيب وشهد مالها عايزاها ليه

 

 

 

هانم / قلت لك قبل كده ما اعرفش بس محتاجاها وهي وهيام يا اما قمر واللي في بطنها اختاروا
فارس بغضب / مش هاسيب هيام وشهد
هانم بشر / يبقى ما فيش قمر ياخد شهد وهيام وان*تقم لي بنتي اللي ما*تت بسببكم
وفي صوت من وراها بيجيء ويتكلم……
؟ واللي يقول لك ان بنتك لسه عايشه هتعملي ايه……..؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الزمان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى