رواية قمر الجبل الفصل السابع عشر 17 بقلم شروق خالد
رواية قمر الجبل الجزء السابع عشر
رواية قمر الجبل البارت السابع عشر
رواية قمر الجبل الحلقة السابعة عشر
لا ولو شفتي وانا بقول بكل ثقه انا هتجوز ابن عمي ولو مش هو اكيد حسن ههههه ده انا كونت بتكتك تقول في عز البرد هههه
حسن.. ههههه ايه الثقه دي كلها
قمر.. أنا خايفه قوي منه يا حسن انت لو شقته كان هيموتني
هو صح ممكن يطلقني
حسن.. بحزن عليها مش عرف ويغير الموضوع
بس هوكان هبموتك بس ده ويكلك كمان انتي متعرفيش جبل كويس انا بس اللي اعرفه انا اول واحد ههرب من هنا ومحدش هيعرف مكاني
قمر.. نععععععم بعد ما تقولي جمدي قبلك انا معاكي ومتخافيش من حد انا في دهرك تقولي معرفكيش ده انا اموتك وتضع يدها حولين رقبته
حسن..اه بس مش مع جبل موتيني احسن
جبل.. قممممر
قمر.. تبعد بسرعه
حسن… بصوت واطي جبانه
قمر. اخرس
جمال..يدخل علي الصوت العالي ايه اللي بيحصول اهنيه وينظر بتجاه قمر انتي مين
قمر..بصوت واطي نهايتك يا قمر
حسن…لا دي نهاية العام
جمال..انتي
قمر..انا قمر
جمال..واضح جدا انك قمر بس انا بسال علي اسمك
قمر..اسمي قمر منصور
جمال..اللهم صلي على النبي انتي بت عمي يعني مراتي قولي ان شالله ويمد يده
جبل.يجري عليه ويمسك يده ويجعلها خلف ظهره ويتكلم في ودنه دي مراتي انا فاهم ويدوس علي يده ويلف ليه ويضربه براسه يقع علي الارض وينزل ليه ويرفعه من الجلبيه ويضربه بلبكس
قاسم..جبل ابعد عنك ولدي
جبل..يرميه بعيد
ويقول بغضب احمد ربك اننا في واجب والا والله العظيم لا كونت موتك غور
جمال.. بصوت واطي اصبر وشوق دي هنكون ملكي انا
جبل..علي موتك ان شاء الله ويسحب قمر من يدها ويجرها خلفه وتمر بجوار قاسم
قمر…سيب ايدي انت مجنون سيبني
جبل…بغضب اعمه انت تخرسي خالص مسمعتش صوتك
قاسم..يمسك يد قمر سيبها
جبل..لا
جمال..اخر كلمه سيبها
جبل..مراتي وانا حر
يدخل العفير يا سعت البيه يا سعت البيه
جمال..ايه في
الغفير…البشوات مشين
جبل..كويس ويضعط علي يد قمر يلا علي شان نحنا كمان هنمشي
قاسم..هتمشي وحدك هي لا انت فاهم
جبل..تمام ويخرج خلف العفير
الواء.محمد يلسم علي جبل ويمشي
جبل..يدخل ويخد حسن ويمشي سلام
قمر..تنظر اليه وتبكي
جمال…بمكر…ارمي عليها اليمين قبل ما تمشي
قمر..تبكي وتنزل راسها في الارض
جبل.. اللي مش باقي عليه مع الف سلامه
ورقه طلاقك هتوصل اول ما انزل مصر سلام
حسن.جبل
جبل…خلااص مات الكلام
قمر…تجري خلفه حسن حسن
يركب حسن وجبل السياره وينطلق بغضب مكتوم
قاسم..يمسكها من يدها ويدخل بيه الدوار
……شروق خالد…..
……..عند وليد وبدر
وليد..هنعمل ايه في الشريك والا الشركه كده ممكن تدمر
بدر..اعمال ايه اقبل بشروط العميل اللي جبته وخلاص
وليد..لا مستحيل ده عايز مكسب 10في الميه
بدر…والحال هنجيب منين حد دلوقتي نحنا مجبرين نقبل بيه وهو عارف كده كويس
وليد…اووووف
حنان..بسرعه انا
بدر..ينظراليهم ايه هتنزلي هنا
حنان…لا انا مستعد ادخل معاكم
وليد..بس
حنان..بسرعه من غير بس وهاخد نسبه اللي تقول عليها ايه
وليد..ينظرالي بدر
بدر…بس نحنا ما نعرفش اي حاجه عنك
حنان…اناسمي حنان محمد
وليد…تمام نشوف ونقولك
بيدر..تشوف ايه دي ربنا بعتهالك
فجاه.
حنان تقول ده انتو اللي جيتو لقضاكم
بدر…ينظر الي الخلف انتي كويسه
حنان…تنظر اليهم وهي مبسوطه انها وقعتهم في الحطه بتاعتها
وليد..تحبي تروحي المستشفى نطمن عليكي
حنان…لا انا كويسه بس
وتمثل الخزن لو انتو مش حبين نكونو شركه خلاص
بدر…بق ده كلام مين ما يعوزش القمر معاه ويغمز لها بعينه
…….شروق خالد……
غالب…يصرخ علي رجال المطافي ابعدو عنها انا ويرفع سما علي يده وهو دايخ ومش قادر يقف علي رجله
يا بيه انت تعبان
غالب.. لا محدش ها يلمسها ويخرج بيها ويقع يجرو عليه انت كويس
غالب اه ويدخل بيها السياره الاسعاف ويضعها ويقع مغم عليه
……… شروق خالد…
نهي… تنظر اليه من بعيد لا وكمان خايفه عليها ماشي حسابك بيزيد معايا اوي يا غالب الصبر وتدخل الفلاه
وتقول بخوف مزيف ايه اللي بيحصل ده
وتجري علي غالب
غالب.حبيبي ايه اللي حصل
وتركب معاه سياره الاسعاف ممكن حد يفهمني
وتمسك يد غالب وتبكي
وتقول في نفسها الصبر نفت من دي مش هتنفد من الجايه الصبر حلو
…….شروق خالد…..
حسن…جبل انت هتسيب قمر هناك
جبل..ببرود هي اللي أختار ولو قالت لا كونت هعمل المستحيل بس هي اللي قررت
حسن…انا مش همشي رجعني تاني
جبل..يكمل بيه ويصرخ انت تسكت خالص فاهم انا ليه كلام تاني معاك بس نوصل
حسن..يسكت بخوف منه
يصل جبل الفلا بحسن
حسن..ممكن تسبني لوحدي
جبل..لا الاول عايز اعرف انت ايه علاقتك بي قمر دي
حسن..يعني هيكون ايه
جبل..يكتم غضبه ويتكلم وهو يدوس علي سنانه انا عايز اعرف
حسن.. انت عايز تعرف ايه
عايز تعرف أنني بحبها اه يا سيدي بحبها وهضخي بعمري علي شانها مش زيك اذتها وعملت كل حاجه وحشه معاها علي الاقل هي الوحيده اللي حسيت معاها بلحب والاهتمام هي الوحيد اللي قالت ليه مش مهم انك عاجز اهم حاجه انك بتحب وحبتني بوضعي ده عارف انا هروح وهجبها من هناك ولو كان علي موتي هروح وهموت اموت مش هتفرق معاكي ما انا كده كده ميت يعني فيها ايه لمه اموت وانا بدافع عن حبي
جبل.. انت بتقول ايه
حسن.. اه انا حبتها وانت عملت ليها ايه ده هي بتحبك يا اخي من زمان ده كانت بتعمل المستحيل عشان بس تشوفك وانت جبل باشا هيبص لي دي
جبل..انت بتقولايه
حسن.. بس انا مش هسيبها اخرج من هنا روح لي اللي شبهك روح ويصرخ ويقع من علي الكرسي
جبل.. يجري عليه
حس..بصوت عالي
ابعد ابعد اطلع بره بره ويمسك الادويه من علي التربيزه ويرميها عليه
اسد..يخرج ويقعد علي الكرسي بجوار الاوضه ويضع يده علي راسه
…….شروق خالد….
عند قمر
قاسم..يمسكها من يدها ويدخلها الدوار كفايه عاد جبتي لينا الفضيحه انتي واختك يا رايتكم كنتو موتو مع ابوكم علي شان الواحد يرتاح
جمال..ينظر اليها انا هريحك منها يا بوي بعد العده هتجوزها ومش هتخرج من الدار واذا كان علي اختها انا هنزل مصر وهجبها اطمن انت
وانتي تعالي يمسكها من يدها ويدخل بيها ويفتح اوضه ادخلي ومش عايز حد يشوف وشك ده تمام ويرميها علي الارض
قمر..تبكي حتي اليوم اللي قولت اني حسيت شويه حب طلعت كدب اهي اهي اهي
تمسكن التلفون وتتصل علي حسن
حسن..يقوم بتعب من علي الارض ويحاول ويمسك طرف السرير ويطلع عليه بعت تعب
حسن…الو
قمر..تبكي هيطلقني يا حسن
حسن…قمر مالك قمر
جبل..يدخل الاوضه علي صراخ حسن
حسن..سيبها يا حيوان سبها والله لا اطلع روحك
جبل..ايه
حسن…جمال…
جبل..ايه ويخرج بسرعه
حسن…قلبي ❤
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الجبل)