رواية قمر الجبل الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق خالد
رواية قمر الجبل الجزء الخامس عشر
رواية قمر الجبل البارت الخامس عشر
رواية قمر الجبل الحلقة الخامسة عشر
حبل.. يجري علي قمر ويمسكها من يدها ويضغط عليها انتي روحي قين
قمر.. ابعد عني انتي ايه حتي في الظروف دي بتتحكم فيه
جبل… بغضب اه واكسر راسك كمان ما تنسيش انك انتي مراتي فاهمه ويضغط علي يده
حسن.. يمسك يد جبل لا مش مراتك علي شان جواز اجباري يعني هي مش موافق وهي وها تطلقها يا جبل
جبل.. ايه
قمر… في نفسها ليه كده يا حسن وتنظر الي جبل وعنيها تدمع
سناء.. تحري عليها بتي
قمر.. تترمي في حضنه وهي تبكي
جبل.. ينظر اليهم ويذهب خارج المشفي
………. شروق خالد……
نهي. تنظر الي البيت وتضحك موت مع بعض شوفت اذاي انا بحبك يا غالب اهو مرضيتش اخليك تموت وحدك وتضحك بصوت عالي
……. فلاش باك…..
….. انتي اتجننت عايزني اموتها ليه انا
بعد تفكير واللي يعملك حاجه احسن من الموت وهي تموت نفسها بنفسها انتي بس اصبري عليها شويه
نهي.. اصبر لحد ما يدخل عليه بيها ويقولي اقدم ليكي مراتي
مقدرش يا جاسر ولا لمه يدخل في يده عيل ويقولي ده ابني
جاسر.. انا مش هخليه يقدر يبص في وشها بص الصبر شويه
…… عوده من الفلاش باك…..
اهو صبرت وانتي اللي كونت هتروح في داهيه يا استاذ بس انا مش هقدر اصبر اكثير من كده وتخرج التلفون وتتتصل علي جاسر
جاسر… حبيبتي وقلبي وروحي وعقلي وحياتي ودنيتي كلها وحشتني اووي اووي اووي
نهي…. ههههه يا بكاش من امته ده انتي بقالك كام يوم مش بتاجي ولا بترن عليا حتي
جاسر… ههههه كونت بسوي العصفوره
نهي… ههههه ده العصفوره هي اللي سوتك ده كانت هتجيب اخرتك انهارده
جاسر.. يقوم بغضب اذاي
نهي.. ما تخافش انا خلصت من اليلة كلها
وتحكي عليهم
جاسر.. بس كده النار في البيت من بره
نهي… لا ومن جوه كمان اصل وهما بيتكلمو وبيحبو في بعض انا فتحت عليهم أنبوبة البوتجاز اللي في الاوضه التانيه ههههه وكبيت غاز تحت الباب يعني تلقيهم استوي ههههه
جاسر… يغض يده ويضحك ايه الدماغ دي بس
نهي… سلام علي شان اتفرج عليهم
جاسر.. سلام يا معلمه
جاسر.. يعلق السكه ويرمي التلفون ليه كده انا عجبتني البت ليه كده مش هسيبك يا نهي ويتصل بي الشرطة
………..
حنان.. تخرج من الاوتيل
.بدر…. اهي هناك يلا بسرعه عرفت هتعمل ايه
وليد.. ماشي بس انت ما تتاحرش عليا
بدر.. لا بس اوعى تغلط
وليد… تمام
حنان.. تاكسي
وليد.. ينزل من السياره لا بقولك لا انا مستحيل ادخل البني ادم ره معايا انتي متعرفيش عمل ايه فيه ده خد حب عمري مستحيل وايه يعني
لا انا هتصرف وهجيب شريك معايا تعالي انا مستنيك في المكان…. بسرعه بس
ويضع نظاره الشمس ويذهب الي السياره مره اخره
حنان..تنظر اليه ايه ده مش معقول ايه الجمال ده متسرح بحيلها يا
وتمشي قدام السياره
بدر..ينزل من التاكسي ويركب في السياره مع وليد ايه دخلتلها عليها
وليد…من زمان مش شايفها بتمشي وبتبص اذاي علينا يلا بينا الخطوه التانيه
وليد..يسوق السياره
حنان….يلا اهي فرصتك يا حنان مشروع وجوازه ولا في الاحلام مش منصور ده ربنا بيحبك
وليد وبدر ينظرون اليها ويضحكو
حنان.تترمي علي السياره
وليد.وبدر ينزلو بسرعه حسبي ايه حصل
بدر..انتي لسه هتحكي هاتها بسرعه
……. شروق خالد……
سما..تحاول الخروج من حضني غالب
غالب..لا خليكي ما تبعديش انا ما صدقت
سما..الحق المكان بيولع
غالب..لاده نار حبي ليكي
سما..تصرخ فيه ده مش وقت ده
غالب..ينظر يلاقي المكان كله مخاوط للنار يجري علي الشباك ويحاول يفتح ااااااه
سما..بخوف وبعدين
غالب..مش عارف افكر
سما…يعني كده خلاص هنموت
………شروق خالد….
تذهب قمر وسناء وجبل الي السياره
حسن.. قمر تعالي معايا هنا
جبل.. انتي هتروحي فين انت تعبان
حسن… انا هروح مع قمر رجلي علي رجلها يلا يا قمر
جبل.. لا انت بتقول ايه
قمر.. حسن هتتعب كده
حسن.. يمسك يد قمر ويشدها اليه انتي تخرسي خالص ليه ما قولتيش
انه جبل اخويا
قمر.. معرفش انه اخوك
جبل.. بغضب انتو بتقولو ايه
حسن.. قمر مش هتتحرك من غيري
سناء.. خلاص يا يا ابني كفايه كده احنا هنتخانق دلوقتي مش وقته خالص ده حتي اكرام الميت دفنه يلا
قمر.. تذق الكرسي بي حسن وتذهب معاها في السياره
جبل.. يذهب بسرعه يركب معاهم في السياره
حسن.. انتي هتركب هنا
جبل.. ينظر الي قمر اه هناخد كام عربيه يعني هو مش فرح
قمر. تنظر من شباك السياره
جبل.. يلا بينا روح انت يا محمد انا هسوق
حسن.. تمام محمد تعالي سعدني
جبل.. ليه
حسن.. هقعد وره مع قمر
جبل.. يمسك في دركسيوه السياره بغضب وينظر من وقت للاخر عليهم في المرايه بغضب
حسن..يهمس لي قمر..
اخويا هيولع فيه مش شايفة عمل اذاي انا اول مره اشوفه كده يعني المره الجايه هتكوني في جنازتي انا
قمر…بعد الشر عليكي
حسن.. بعد المشوار ده كل واحد من طريق انتي سامعه انا خايف علي الكرسي اللي معايا اسيبه لمين
قمر.. تبتسم
جبل.. بغضب مش وقته خالص اللي انتو بتعملو ده
حسن.. نحنا بنعمل ايه
جبل بغصب معرفش
بعد.. مده يوصل جبل الي الصعيد الي دوار ابو منصور قاسم
قاسم..ينظر بغضبالي سناء مستحيل ادفنه هنا الموضوع ده مات من زمان من يوم ما فكره انو يتجوزك خذيه وشوفي مكان تأتي
جبل..ايه اللي انت بتقوله ده ياحاج قاسم
سناء..تنزل علي رجل قاسم امانه عليك يابه الحاج ده وصيت ميت حرام عليكي
قمر..تبكي
قاسم..ينظراليهم ده بته صح
سناء….اه
قاسم..فين التانيه
سناء…بكده هي تعبانه
قاسم..هدفنه بشرط
سناء…انه موافق عليه
قاسم..البتين منصور يتجوزو ولد حمدان
جبل. بصوت عالي ننننننننعم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الجبل)